Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de laatste loodjes.....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik dacht dat ik al een reactie had geplaatst :denken:
Gefeliciteerd Inge met je 11 tal en een dikke knuffel voor mama en haar kleintjes :knuffel:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Gefeliciteerd met het elftal, Inge. Hopen dat 'klein madammeke' net zo groot en sterk wordt als haar broertjes en zusjes :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Volgens mij is mijn felicitatieberichtje niet goed doorgekomen, kan hem in ieder geval niet vinden.
Heel erg gefeliciteerd met het elftal en veel succes de aankomende weken.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Heb de foto's gezien en ze zien er prachtig uit!
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding

So Sweet :I:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

:cheer: :cheer: Gefeliciteerd met alle prachtige puppies. Nu is het wel een partytent geworden :mrgreen:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

marye schreef:Volgens mij is mijn felicitatieberichtje niet goed doorgekomen, kan hem in ieder geval niet vinden.
Wat doe jij achter een pc nu :denken:

:offt:
Ari@ne

Inge O schreef:
dbdobi schreef:Gefeliciteerd met het elftal, Inge. Hopen dat 'klein madammeke' net zo groot en sterk wordt als haar broertjes en zusjes :wink:
klein madammeke was vandaag de enige die niet in gewicht gezakt was, dus ik ben al heel tevreden :wink: :ok: .
Zakken pups niet, net als mensenbaby's, in het begin een beetje in gewicht Inge?
Ari@ne

Inge O schreef:
Ari@ne schreef:
Inge O schreef:
dbdobi schreef:Gefeliciteerd met het elftal, Inge. Hopen dat 'klein madammeke' net zo groot en sterk wordt als haar broertjes en zusjes :wink:
klein madammeke was vandaag de enige die niet in gewicht gezakt was, dus ik ben al heel tevreden :wink: :ok: .
Zakken pups niet, net als mensenbaby's, in het begin een beetje in gewicht Inge?
ja, dat is zo - ik zou me ook geen zorgen hoeven maken, maar vanwege de groote van het nest doe ik dat toch wel een beetje :wink: .
Inge toch :N: :mrgreen:

Tuurlijk, dat is logisch hoor.
Komt vast allemaal goed :flower:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:
Ari@ne schreef:
Inge O schreef:
ja, dat is zo - ik zou me ook geen zorgen hoeven maken, maar vanwege de groote van het nest doe ik dat toch wel een beetje :wink: .
Dat zou ik ook wel doen zelf, hoewel het morgen waarschijnlijk al weer gecompenseerd zal zijn.
Voer je ze nu wel al bij, of kijk je het nog even aan?
Ik heb altijd begrepen dat een gewichtsverlies van minder dan 10% de eerste dag niet verontrustend is.
De pups die ik tot nu toe heb gehad (dat waren er nog niet veel zoals je weet :wink: ) zijn altijd allemaal vanaf dag 1 tot aan hun vertrek in gewicht toegenomen. Maar een nest zo groot als dat van jou is natuurlijk een heel ander verhaal.
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

LongFields schreef:
Inge O schreef:
Ari@ne schreef:
Inge O schreef: klein madammeke was vandaag de enige die niet in gewicht gezakt was, dus ik ben al heel tevreden :wink: :ok: .
Dat zou ik ook wel doen zelf, hoewel het morgen waarschijnlijk al weer gecompenseerd zal zijn.
Voer je ze nu wel al bij, of kijk je het nog even aan?
Ik heb altijd begrepen dat een gewichtsverlies van minder dan 10% de eerste dag niet verontrustend is.
De pups die ik tot nu toe heb gehad (dat waren er nog niet veel zoals je weet :wink: ) zijn altijd allemaal vanaf dag 1 tot aan hun vertrek in gewicht toegenomen. Maar een nest zo groot als dat van jou is natuurlijk een heel ander verhaal.
dan mischien om ste beurt aanleggen
(voeden in 2 e splitsen)
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik zou Marianne/Podenji even een berichtje sturen, zij heeft met Solar genoeg ervaring, die had vorig jaar 11 puppen, ze kan je vast raad geven :wink:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ari@ne schreef:
marye schreef:Volgens mij is mijn felicitatieberichtje niet goed doorgekomen, kan hem in ieder geval niet vinden.
Wat doe jij achter een pc nu :denken:

Typen :mrgreen:
Ik ben s'morgens toch eerder wakker dan de rest dus dan ga ik even rustig naar het internetcafe (zit nu nog in Bangkok).
Kost toch maar 20 bath (40 eurocent) per uur :wink:
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Gefecliteerd met de pups
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Proficiat met de 11 puppers Inge. Dat het allemaal grote, fiere wartjes mogen worden. Wanneer krijgen ze een naam?
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Inge O schreef:
Lies en co schreef:Proficiat met de 11 puppers Inge. Dat het allemaal grote, fiere wartjes mogen worden. Wanneer krijgen ze een naam?
die krijgen ze van hun nieuwe baasjes, dus die moeten die maar doorgeven binnen een aantal weken, voor de stamboom :wink: .
Volgens mij moet je de namen binnen 10 dagen opsturen :19:

Geboorteaangifte

Binnen 10 dagen na de geboorte stuurt de fokker het hem toegestuurde formulier naar de Raad van Beheer. De namen(!), het geslacht, de geboortedatum en het aantal pups worden ingevuld.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Inge O schreef:
tura schreef:
Inge O schreef:
Lies en co schreef:Proficiat met de 11 puppers Inge. Dat het allemaal grote, fiere wartjes mogen worden. Wanneer krijgen ze een naam?
die krijgen ze van hun nieuwe baasjes, dus die moeten die maar doorgeven binnen een aantal weken, voor de stamboom :wink: .
Volgens mij moet je de namen binnen 10 dagen opsturen :19:
ik zit in belgië, hier is dat waarschijnlijk anders dan? op de dek- en geboorte-aangifte die binnen de 14 dagen binnen moet staat iig niks over namen :wink: .
Oeps, nam aan dat je in Nederland woonde :smile2:
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

lees het nu pas.....
Van harte met je elftal!!
:ok:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

11 :eek: Gefeliciteerd Inge :cheer: :cheer:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Van Harte Gefeliciteerd!!!! Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

OOohh Inge wat leuk!! :cheer: :cheer: Ook namens ons gefeliciteerd met de pups! :cheer:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Is er niks te vertellen? Hoe gaat het? Groeien ze goed? Beginnen de oogjes al open te gaan? Hoe is het met Sette haar maag? Kortom vertelll :roll: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:Is er niks te vertellen? Hoe gaat het? Groeien ze goed? Beginnen de oogjes al open te gaan? Hoe is het met Sette haar maag? Kortom vertelll :roll: :mrgreen:
ze groeien nu echt als kooltjes, er zitten zelfs echt een paar regelrechte dikkerdjes tussen :mrgreen: . hun groei heeft natuurlijk ook weer een nadeel : de plaats aan de uier wordt steeds krapper :oeps: . het zal steeds moeilijker worden voor ze om allemaal tegelijkertijd aan de kost te komen én tegelijkertijd wordt de tijd tussen de zoogbeurten steeds langer, dus dat moet toch even in de gaten worden gehouden.

sette ligt er nog steeds heel lang bij (langer dan al mijn andere teven) en vooral 's nachts kan ik dat heel erg waarderen van haar - hoe voller de buikjes, hoe stiller de monstertjes, hoe beter ik slaap :F: .

sette zit, zoals ik al vermoedde en aangaf in mijn 'honger-fototopic', min of meer aan het plafond van haar eetlust : ze wil nog wel meer, maar alleen de lekkerste dingen. ze krijgt nu steeds meer kvv, want de brok is ze alweer beu (zo is ze altijd al geweest : nieuw voer is heerlijk maar na een tijdje ziet ze er de lol alweer veel minder van in).

morgen komen er nieuwe fotootjes :smile1: .
Nog iets waar ik nooit bij stil heb gestaan; het 'volume' van de pups en dat dat moeilijkheden geeft om allemaal tegelijk aan de beurt te komen!

Die Sette heeft het goed bekeken :mrgreen:

Hoe zit het met de oogjes en oortjes?

Ben benieuwd naar de foto's!

'Trok' je het een beetje, het alleen laten van de week?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Hoe zit het met de oogjes en oortjes?
die zijn nog potdicht - hoewel, zó potdicht ook weer niet, want ik heb reeds verschillende keren gemerkt dat die oortjes toch al een beetje dienst lijken te doen, bij felle geluiden. vannacht, na het uitlaten van sette moest ik even mijn neus schoontrompetteren.....had ik beter kunnen laten, want eentje was er meteen klaarwakker en ik verzeker je dat ze dan gelijk alle elf klaarwakker zijn (en ikke ook :mrgreen: ). sette maar vlug bij haar kroost geordonneerd dan kon ik gelukkig weer lekker verder :slaap: .
'Trok' je het een beetje, het alleen laten van de week?
maandag was de eerste keer en dat was natuurlijk de slechtste (voor mij dan, want sette trok het prima). was daarbij nog zo'n stomme kutvergadering die bij voortduring maar steeds nergens over ging :boos: .....pffffffff, ik moest me echt inhouden om niet op te stappen :80: .

donderdagvoormiddag had ik les, dat ging al een stuk beter want ik heb er ondertussen wel al vertrouwen in dat sette het allemaal prima redt in haar eentje :wink: :ok: .
Haha, lijkt op mijn tijd met m'n baby's (erg lang geleden :mrgreen: ). Alleen had ik in die tijd geen Sette die de honneurs waar kon nemen :mrgreen:

Dus de oogjes en oortjes zitten eraan te komen :cheer: . Lijkt me zo leuk om eerst die spleetjes te ontdekken (oogjes). Zie je bij de oortjes ook echt dat ze open gaan (sorry, ben echt een leek :roll: ).

Fijn dat je wat ontspannener weg kunt gaan! Vergaderingen terwijl je bij je kroost kon zijn; moest verboden worden :boos:

Zijn de pups al wat mobieler? Wordt er al sneller gekropen?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:Zie je bij de oortjes ook echt dat ze open gaan (sorry, ben echt een leek :roll: ).
ja hoor :mrgreen: . nu zit dat oortje gewoon dicht en over een paar dagen komt er plots een gaatje in :mrgreen: .
Zijn de pups al wat mobieler? Wordt er al sneller gekropen?
mobieler :N: ?! die vliegen gewoon door de kist heen joh :mrgreen: ! hoe ze het doen is een raadsel, maar ze schuiven en krawietelen aan een snelheid, niet normaal. sette gaat gelukkig heel snel liggen, want eens de kist in heeft ze echt niet veel tijd meer om te beslissen, of alles zit al onder haar :piew: :mrgreen: .
Goh wat wonderlijk hè, van die oortjes!

En ik wil een filmpje (krawietelen :19: :smile: )

Nu is er denk ik geen gevaar meer voor de pups dat ze onder moeders terecht komen (als ze zo mobiel zijn)?
O, wat zúl jij genieten!!
Gr. Marijke
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Moon schreef:
Inge O schreef:.........maar ze schuiven en krawietelen aan een snelheid, niet normaal.
En ik wil een filmpje (krawietelen :19: :smile: )
Ik ook! :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

zal ik het eens bij mij proberen te filmen :cheer: :idea:
Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

JAAAAAAAAA leuk!Krawietelende puppie filmpjes( :denken: ... :smile: ) :cheer:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:nou dat krawietelfilmpje gaat mooi niet door, ik had al lang een cameraatje moeten hebben via school, maar die bestelling komt maar niet en komt maar niet en komt maar niet.....
strakjes is mijn pupje zelf al moeder voor ik kan filmen :boos: .
Nix voor jou om je zo afhankelijk op te stellen :pffff:

Ik heb nix aan een verklaring uit een woordenboek, ik ben visueel ingesteld :19: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik neem van de week wel m'n videocamera mee, die laat ik dan mooi achter en mag je zoveel filmen als je maar kan :F:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef: morgen komen er nieuwe fotootjes :smile1: .
:klaar: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”