Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy na overlijden van hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
puppy na overlijden van hond
ik zit met de volgende vraag : mijn hond is zoals vele wel weten vorige week overleden maar wij hebben nog een anderen hond. Hij is 11 jaar maar wij zitten nu in dubio of we nu wel of niet een puppy erbij moeten kopen.
Odie de anderen hond is er een die helemaal opzich zelf is en dit tot in tegenstelling dat chester was. Als ik thuis kom moet ik ook roepen dat ik er ben want uitzich zelf komt hij niet dit deed Chester altijd wel. En het is gewoon erg stil geen hond die om je heen loopt enzo. Odie slaap eigenlijk meeste van de tijd.
Maar ik wil niet hebben dat hij gaat lijden onder het feit dat er dan een puppy is.
Heeft iemand ervaring met oudere honden die er een pup bij krijgen ?
En is het nu echt zo dat een oudere hond dan eerder dood gaat doordat er dan eigenlijk een vervanger voor hem is.
Gr Chester
Odie de anderen hond is er een die helemaal opzich zelf is en dit tot in tegenstelling dat chester was. Als ik thuis kom moet ik ook roepen dat ik er ben want uitzich zelf komt hij niet dit deed Chester altijd wel. En het is gewoon erg stil geen hond die om je heen loopt enzo. Odie slaap eigenlijk meeste van de tijd.
Maar ik wil niet hebben dat hij gaat lijden onder het feit dat er dan een puppy is.
Heeft iemand ervaring met oudere honden die er een pup bij krijgen ?
En is het nu echt zo dat een oudere hond dan eerder dood gaat doordat er dan eigenlijk een vervanger voor hem is.
Gr Chester
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je weet zelf denk het beste of je hond blij is met een puppy... als je hond er geen probleem mee heeft om alleen tezijn en dat mss nog wel leuker vind dan met een pup opgescheept tezitten zou ik lekker ff wachten...
En ik geloof niet dat een oudere hond eerder doodgaat omdat er een " vervanger" is ....larie...
Jacqueline
En ik geloof niet dat een oudere hond eerder doodgaat omdat er een " vervanger" is ....larie...
Jacqueline
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Toen Willem hier kwam, had ik ook 't idee dat 't wel fijn zou zijn voor Aura.
Nou die heeft er haar zakken van vol. Vind hem een lastig portret wat van haar gerust een enkeltje met de trein mag krijgen. Heeft hem ook al flink op z'n plaats gezet, echt een gaatje in z'n lip.
Willem wil alleen maar contact liggen en ook dat wil ze niet.
Misschien als hij wat groter is, we wachten wel af.
De rest ach hij word nu getollereerd, maar ook genegeerd.
Alleen onze Kaat is nog steeds heel blij met haar kerstpakketje.
Heb echter niet 't idee dat de rest minder happy is omdat Willem er is, tenslotte hebben hun er nu ook hun voordeel van, ben erg veel en lang thuis geweest en ja als die stomme pup te eten krijgt krijgen hun ook wat.
Ze passen zich maar aan vind ik zelf.
Nu heb ik 't wel al over een roedeltje, bij jou is er nog maar een andere hond. Persoonlijk denk ik niet dat ik 't om 't gedrag en de houding van de ouder hond zou laten om er een pup bij te nemen. Maar zou er wel zeker van willen zijn dat ik niet de hele dag de oudere met de pup op zou moeten zadelen. Dus zou er zeker een mogelijkheid moeten zijn voor de oudere hond om naar eigen keus zich af te zonderen zonder door 't puppe-ettertje gekliert te worden.
Nou die heeft er haar zakken van vol. Vind hem een lastig portret wat van haar gerust een enkeltje met de trein mag krijgen. Heeft hem ook al flink op z'n plaats gezet, echt een gaatje in z'n lip.
Willem wil alleen maar contact liggen en ook dat wil ze niet.
Misschien als hij wat groter is, we wachten wel af.
De rest ach hij word nu getollereerd, maar ook genegeerd.
Alleen onze Kaat is nog steeds heel blij met haar kerstpakketje.
Heb echter niet 't idee dat de rest minder happy is omdat Willem er is, tenslotte hebben hun er nu ook hun voordeel van, ben erg veel en lang thuis geweest en ja als die stomme pup te eten krijgt krijgen hun ook wat.
Ze passen zich maar aan vind ik zelf.
Nu heb ik 't wel al over een roedeltje, bij jou is er nog maar een andere hond. Persoonlijk denk ik niet dat ik 't om 't gedrag en de houding van de ouder hond zou laten om er een pup bij te nemen. Maar zou er wel zeker van willen zijn dat ik niet de hele dag de oudere met de pup op zou moeten zadelen. Dus zou er zeker een mogelijkheid moeten zijn voor de oudere hond om naar eigen keus zich af te zonderen zonder door 't puppe-ettertje gekliert te worden.

-
- Actief
Jij kent je hond het beste, dus jij zal zelf moeten weten of je hond blij zou zijn met een puppeltje in huis.
Elke hond is anders en als het goed is moet jij weten hoe je hond reageren gaat.
Weet je dit niet, dan zou ik even goed nadenken, je hond in contact brengen met puppies en kijken hoe je hond daarop reageert.
Is je hond altijd al, zoals je schrijft, een slaapkop geweest, dan betwijfel ik het eerlijk gezegd of je hem zo blij ermee maakt....
Elke hond is anders en als het goed is moet jij weten hoe je hond reageren gaat.
Weet je dit niet, dan zou ik even goed nadenken, je hond in contact brengen met puppies en kijken hoe je hond daarop reageert.
Is je hond altijd al, zoals je schrijft, een slaapkop geweest, dan betwijfel ik het eerlijk gezegd of je hem zo blij ermee maakt....

groetjes van Yvonne
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Het is ondertussen bijna 2 jaar geleden dat Bente overleed. Sinds die tijd was Beetle -toen ruim 9 jaar- alleen. Na ongeveer een half tot een jaar was ze gewend. Sinds kort heb ik een pup die ik overdag naar mijn ouders breng, waar Beetle woont. Beetle vindt de pup erg leuk, maar af en toe echt te druk. Ze zondert zich dan ook af. Voor Beetle zou het te veel zijn als ze continue een pup om haar heen zou hebben die ze in de gaten moet -van haarzelf- houden. We kunnen gewoon merken dat ze meer moe is.
Ik zou dan ook naar je eigen hond kijken, ook al is het heel moeilijk in te schatten. Als je hond écht oud is qua gedrag en doen en laten, dan denk ik niet dat ik er vooralsnog aan zou beginnen. Als je hond geestelijk helemaal top is en nog behoorlijk actief, dan zou de uitgangssituatie volgens mij beter zijn.
Ik zou dan ook naar je eigen hond kijken, ook al is het heel moeilijk in te schatten. Als je hond écht oud is qua gedrag en doen en laten, dan denk ik niet dat ik er vooralsnog aan zou beginnen. Als je hond geestelijk helemaal top is en nog behoorlijk actief, dan zou de uitgangssituatie volgens mij beter zijn.
-
- Actief
The Countess schreef:
Hij is niet altijd een slaapkop geweest. Misschien dat hij wel door de anderen hond zo geworden is. Want ik had de laatste jaar minder aandacht voor hem omdat de ander constant wat had.
jacq1970 schreef:
Je weet zelf denk het beste of je hond blij is met een puppy
Dat is juist het rare het ene puppy vind hij leuk en de ander moet hij niks van hebben. En dit heeft niks te maken met of een pup druk is of niet. Een trainster van Martin Gaus had zelfs een probleem met hem te peilen. Vandaar dat ik het ook moeilijk vind om wel of niet te doen.
Mijn man zegt dat het geen probleem zou zijn. (het is ook zijn hond) maar goed ik ben het meeste thuis dus moet hem eigenlijk beter kennen.
Ik ben dus ook vaak thuis om eventueele problemen te kunnen zien maar ik zit daar niet op te wachten natuurlijk.
Renske Schreef :
Vandaag leek mijn hond zelf wel een pup zat me uit te dagen enzo. lichaamelijk actief is hij niet zo maar dat komt meer omdat hij al dik 1 maand 2 bakken voer leeg heeft gegeten blijkt nu
Maar hij staat nu op een streng dieet dus dat gaat wel goed komen.
Ik ben er dus nog niet echt uit. En ook niet over welk mengel moesje het dan gaat worden. Labrador is waarschijnlijk het eerste waar ik dan aan moet denken maar waarmee ????
Hij is niet altijd een slaapkop geweest. Misschien dat hij wel door de anderen hond zo geworden is. Want ik had de laatste jaar minder aandacht voor hem omdat de ander constant wat had.
jacq1970 schreef:
Je weet zelf denk het beste of je hond blij is met een puppy
Dat is juist het rare het ene puppy vind hij leuk en de ander moet hij niks van hebben. En dit heeft niks te maken met of een pup druk is of niet. Een trainster van Martin Gaus had zelfs een probleem met hem te peilen. Vandaar dat ik het ook moeilijk vind om wel of niet te doen.
Mijn man zegt dat het geen probleem zou zijn. (het is ook zijn hond) maar goed ik ben het meeste thuis dus moet hem eigenlijk beter kennen.
Ik ben dus ook vaak thuis om eventueele problemen te kunnen zien maar ik zit daar niet op te wachten natuurlijk.
Renske Schreef :
Vandaag leek mijn hond zelf wel een pup zat me uit te dagen enzo. lichaamelijk actief is hij niet zo maar dat komt meer omdat hij al dik 1 maand 2 bakken voer leeg heeft gegeten blijkt nu

Ik ben er dus nog niet echt uit. En ook niet over welk mengel moesje het dan gaat worden. Labrador is waarschijnlijk het eerste waar ik dan aan moet denken maar waarmee ????
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=chester schreef:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Vita, mijn Do van nu 11, moest eerst niets weten van de pups , gered in oktober 2006. Ze verkoos om de dag gewoon verder te slapen en s avonds vroeg naar bed te gaan.
Het was mijn BC reu Pineau van 9 (toen
die me hielp toen ik de pups alle 2 uur voedde, hij lekte ze schoon;
Na 2 weken vond Vita het blijker toch interessant;...
En ze is er actiever door geworden, speelt terug elke dag met de pups, gaat terug mee buiten en slaapt veel minder.
Momenteel zijn er wel complicaties (door de narcose van de OP van de maagkering) verdragt ze de rescuepups veel minder maar das een ander verhaal).
Haal een pup in huis van een vriend en zie "what happens"
Veel succes
Het was mijn BC reu Pineau van 9 (toen

Na 2 weken vond Vita het blijker toch interessant;...
En ze is er actiever door geworden, speelt terug elke dag met de pups, gaat terug mee buiten en slaapt veel minder.
Momenteel zijn er wel complicaties (door de narcose van de OP van de maagkering) verdragt ze de rescuepups veel minder maar das een ander verhaal).
Haal een pup in huis van een vriend en zie "what happens"
Veel succes
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
- Vaste gebruiker
De hond van mijn ouders was 11 toen wij onze pup kregen. Door omstandigheden heeft onze pup toen ze 12 weken was een paar dagen bij mijn ouders gelogeerd.
Dat ging helemaal niet goed! De oude hond was alleen maar aan het grommen en snauwen en moest helemaal niets van het pupje hebben.
Nu is Zizou 1 jaar en nu kunnen ze iets beter met elkaar opschieten, hoewel het nog steeds geen dikke vrienden zijn.
Dat ging helemaal niet goed! De oude hond was alleen maar aan het grommen en snauwen en moest helemaal niets van het pupje hebben.
Nu is Zizou 1 jaar en nu kunnen ze iets beter met elkaar opschieten, hoewel het nog steeds geen dikke vrienden zijn.
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
Dat lijkt me een goed idee.ranetje schreef:Ik heb wel gehoord van honden die opleefden als er een vrolijke pup in huis kwam.
Nog nooit dat een hond er eerder door doodging.
Nodig eens iemand uit met een pup? Kan je misschien een beetje bekijken wat hij er van vindt.
Wij hebben Maran(de blonde) bij een vriendin vandaan, ze was toen 6 maanden, omdat haar oudje het niet aankon, die ging in een hoekje zitten wegkwijnen.
groetjes van Anneke
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

-
- Actief
Hoi Chester,
Afgelopen zomer is onze York-Lotje (ruim 15 jaar), overleden. Kort daarvoor hadden we Barca in huis gehaald. Lotje was al dement en daar veranderde de komst van een pup niks aan. Lotje sliep overdag en leefde s'nachts. Beide honden hebben elkaar niet echt goed leren kennen. Uiteraard konden wij niet inschatten of Lotje zou opleven van de komst van Barca. Een ding wist ik zeker, Lotje zou zichzelf er niet naarder door gaan voelen. Tijdens het uitlaten heb ik haar gedrag geobserveerd richting pups. Daar zat geen verschil in in verhouding met honden die zij al kende. Misschien is het handig als je eens gaat kijken hoe je hond zich gedraagt als je een pup tegenkomt tijdens het uitlaten?
Ik heb pup met Lotje laten spelen en zoals verwacht, het deerde haar beslist niet. Ze keek niet op of om, maakte geen kabaal en sjokte gewoon door. Toen Barca bij ons was bleef Lotje gewoon datgene doen wat ze altijd al deed....slapen. Ook als Barca aandacht wilde. Niemand die haar uit haar mandje of van de bank kreeg.
Succes met je besluit.
Afgelopen zomer is onze York-Lotje (ruim 15 jaar), overleden. Kort daarvoor hadden we Barca in huis gehaald. Lotje was al dement en daar veranderde de komst van een pup niks aan. Lotje sliep overdag en leefde s'nachts. Beide honden hebben elkaar niet echt goed leren kennen. Uiteraard konden wij niet inschatten of Lotje zou opleven van de komst van Barca. Een ding wist ik zeker, Lotje zou zichzelf er niet naarder door gaan voelen. Tijdens het uitlaten heb ik haar gedrag geobserveerd richting pups. Daar zat geen verschil in in verhouding met honden die zij al kende. Misschien is het handig als je eens gaat kijken hoe je hond zich gedraagt als je een pup tegenkomt tijdens het uitlaten?
Ik heb pup met Lotje laten spelen en zoals verwacht, het deerde haar beslist niet. Ze keek niet op of om, maakte geen kabaal en sjokte gewoon door. Toen Barca bij ons was bleef Lotje gewoon datgene doen wat ze altijd al deed....slapen. Ook als Barca aandacht wilde. Niemand die haar uit haar mandje of van de bank kreeg.
Succes met je besluit.

dit gevaar zit er wel in, bij een oude hond, ze willen niet meer "gestoord" worden.Bientje schreef:De hond van mijn ouders was 11 toen wij onze pup kregen. Door omstandigheden heeft onze pup toen ze 12 weken was een paar dagen bij mijn ouders gelogeerd.
Dat ging helemaal niet goed! De oude hond was alleen maar aan het grommen en snauwen en moest helemaal niets van het pupje hebben.Nu is Zizou 1 jaar en nu kunnen ze iets beter met elkaar opschieten, hoewel het nog steeds geen dikke vrienden zijn.
Niet iedere hond vindt het leuk, en misschien dnekt hij nu:
heerlijk rustig.
kunnen jullie niet proef draaien met naar iemand gaan die net een pup heeft?
Ik begrijp wel een beetje , dat je zèlf een pup wil nemen, omdat je "oude" hond blijft liggen nu , als je binnenkomt.?

dat is toch niet zo erg?
-
- Actief