Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

blacky schreef:
Ik ben van mening dat het een hond niet uitmaakt of hij twee uur in een bench zit of 8 uur in een keuken
Een van mijn herders wordt absoluut panisch als ik haar in een bench zou doen, zou ik haar los in de keuken doen met een hekje ervoor zou het geen probleem zijn. Het maakt dus bij sommige honden wel degelijk uit.
Voor alle duidelijkheid: mijn honden zijn dag- en nacht los in huis (ook als ik een paar uur weg ben) en hebben her en der slaapplekken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

loony schreef:
Zoek stok! schreef:
loony schreef:Dus ik concludeer dat een hond alleen voor mensen is die nooit gaan werken en heel der dagen thuis zijn.
Je doet net alsof er geen andere mogelijkheid dan een bench is als je werkt. Ik werk 38 uur per week....
:idea: Tja ik kan er eentje in de wc zetten, badkamer, 4 slaapkamers, of op de zolder. Nee ik hou het bij de bench en gewoon voor een veiliger gevoel, je weet nooit wat ze kunnen stukbijten.
Of ik kan kennels in de tuin plaatsen, maar das weer zielig omdat het kan regenen of vriezen en dan zitten ze daar in de kennel in een houten hokje.

En zelf werk ik 36 uur per week en het is niet zo dat ze elke dag 8 uur vastzitten.
Ik ben vaak 2 dagen in de week thuis en in het weekend men vriend, dat maakt maar 3 dagen 4 uurtjes vast in de bench overdag. Daar gaan ze zeker niet van dood.
heb je geen slaapkamertje over?

ik heb 1 kamer met alleen kledingkasten (en nu een logeerbed) en dat is lola's kamer als wij er niet zijn. sam zit beneden in de kamer als wij er niet zijn.

op die kamer cvan lola lopen nergens draden of andere dingen waaraan ze zich kan bezeren
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

massam schreef:
loony schreef:
Zoek stok! schreef:
loony schreef:Dus ik concludeer dat een hond alleen voor mensen is die nooit gaan werken en heel der dagen thuis zijn.
Je doet net alsof er geen andere mogelijkheid dan een bench is als je werkt. Ik werk 38 uur per week....
:idea: Tja ik kan er eentje in de wc zetten, badkamer, 4 slaapkamers, of op de zolder. Nee ik hou het bij de bench en gewoon voor een veiliger gevoel, je weet nooit wat ze kunnen stukbijten.
Of ik kan kennels in de tuin plaatsen, maar das weer zielig omdat het kan regenen of vriezen en dan zitten ze daar in de kennel in een houten hokje.

En zelf werk ik 36 uur per week en het is niet zo dat ze elke dag 8 uur vastzitten.
Ik ben vaak 2 dagen in de week thuis en in het weekend men vriend, dat maakt maar 3 dagen 4 uurtjes vast in de bench overdag. Daar gaan ze zeker niet van dood.
heb je geen slaapkamertje over?

ik heb 1 kamer met alleen kledingkasten (en nu een logeerbed) en dat is lola's kamer als wij er niet zijn. sam zit beneden in de kamer als wij er niet zijn.

op die kamer cvan lola lopen nergens draden of andere dingen waaraan ze zich kan bezeren
Als bij m'n volgende pup m'n kat er niet meer is dan krijgt deze de nu genoemde kattenkamer (of die naam na 20 jaar katten nog zal wijzigen weet ik niet), mocht Floortje er nog wel zijn, dan wordt het weer bench en badkamer.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Als ik even naar de winkel ga of een uurtje wegben zitten ze wel los op de reuen na.
En dapper, troyca liggen nu ook lekker in de bench met de deur open en vinden het echt hun eigen kamer.
Alleen de posters van hun popsterren ontbreken er nog in.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik ben anti bech, zal er ook nooit één aanschaffen.
Toen Myra net bij ons kwam, als zwerver uit het asiel, deden we haar voor de voorzichtigheid in de keuken. 15m³ afgesloten van de woonkamer door een schuifpui. Janken/piepen/krijsen en de 6de nacht ook blaffen erbij... Dat kon ik dus niet meer negeren( om de buurtjes te sparen) Ik s'nachts naar benee, schuifpui open, mevrouw sjeest de woonkamer in, draait 3 rondjes en "plof" in coma. Zou ik haar in een bech hebben willen proppen, dan denk ik dat ze hysterisch zou worden.
Ze heeft in het begin best wel eens wat gesloopt. Zoals schoenen, speelgoed van de kinderen, maar ach dan ga je wel beter opruimen :mrgreen:

Net heeft ze nog de vuilnisbak omgekiepert, toen ik naar m'n werk was... maar liever dat dan opsluiten in een, in mijn ogen, veels te klein kooitje.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

alm@ heb jij je hond dat dan ook vanaf dat hij pup was op de juiste manier aangeleerd? bij mij is de bench nooit de plek voor straf (wat ik helaas wel vaak om mij heen hoor bij andere honden bezitters)

Vaak hoor je dat honden die herplaatst zijn angst hebben voor een bench omdat de vorige eigenaar het als de plek gebruikte waar ze nadat ze straf hebben gehad hardhandig werden in gezet. Zo van opgeruimt staat netjes.

Dan snap ik de angst van zo'n hond echt wel.

bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.

Als mijn hond angst had voor de bench deed ik hem er ook niet in (geen haar op mijn hooft die daar aan denkt) Maar dat is niet zo. Dus gebruik ik hem met name voor mijn eigen gemoets rust de bench. daar voel ik mij het prettigst bij net als een ander denk ik bij het niet gebruiken van de bench.
Afbeelding
gevni havanezers
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik gebruik bij een pup een bench, maar ik probeer het ding zo snel mogelijk buiten te gooien.

Misschien ben ik dan wel raar, maar ik wil inderdaad niet dat mijn pup zomaar overal kan plassen en het huis kan opvreten. Daar heeft niemand iets aan.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Neeltje

~Tine~ schreef:Ik gebruik bij een pup een bench, maar ik probeer het ding zo snel mogelijk buiten te gooien.

Misschien ben ik dan wel raar, maar ik wil inderdaad niet dat mijn pup zomaar overal kan plassen en het huis kan opvreten. Daar heeft niemand iets aan.
Dat vind ik dus ook en eenmaal aangeleerd gedrag dat je niet kunt corrigeren omdat je er niet bent, is niet makkelijk af te leren.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:een bench-misbruik is , wat je weleens leest:

ik moest even weg , en heb de hond maar in de bench gedaan.

Of :

hij sloopt alles , dus doe ik hem maar in de bench.

Kortom :
een bench wordt dàn gebruikt als een soort kast , waar je even iets in zet. :roll:

ah, weer eentje hier gevonden:

Leane schreef:Winter zit hier 3 uur per dag in de bench als ik aan het werk ben.
:roll:

**hou nog wijselijk mijn mond dicht**
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier lopen er 2 permanent los, staat wel een bench waar ze eventueel in kunnen indien ze dat willen en daar wordt ook regelmatig gebruik van gemaakt...
1 zit in de buitenkennel, dag en nacht...
1 probeer ik nu langzamerhand aan de kennel te laten wennen overdag... 's nachts ligt hij los... nu ligt hij in de bench als ik werk (4 uur per dag)
1 zit 4 uur in de bench als ik werk, los als ik thuis ben, en 's nachts in de bench...
Waarom niet allemaal los:
A: ze kunnen niet allemaal bij elkaar als er niemand bij is;
B: ik heb een intacte teef dus ze moeten als ze loops is om de beurt gewoon in de bench kunnen (dus eraan gewend zijn);
C: Er kunnen er maar 2 traplopen, en dat is diegene die al losloopt en die in de buitenkennel zit. De rest wil ik niet op deze trap hebben.

Als pup gaan ze allemaal in de bench, en het ligt puur aan de hond wanneer ze er 's nachts niet meer in hoeven... bij de een is dat met 6 maanden de ander met 11 maand of later :19: En natuurlijk aan de andere honden die er reeds los rondlopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

blacky schreef:alm@ heb jij je hond dat dan ook vanaf dat hij pup was op de juiste manier aangeleerd? bij mij is de bench nooit de plek voor straf (wat ik helaas wel vaak om mij heen hoor bij andere honden bezitters)

Vaak hoor je dat honden die herplaatst zijn angst hebben voor een bench omdat de vorige eigenaar het als de plek gebruikte waar ze nadat ze straf hebben gehad hardhandig werden in gezet. Zo van opgeruimt staat netjes.

Dan snap ik de angst van zo'n hond echt wel.
Mijn honden zijn beiden herplaatsers (de een was 5 maanden de ander 14 maanden). Bij allebei is de bench misbruikt door ze er veel te veel in op te sluiten :wink: Hoe het ze als pup is aangeleerd, weet ik niet :19:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

loony schreef: Nee ik hou het bij de bench en gewoon voor een veiliger gevoel, je weet nooit wat ze kunnen stukbijten.
stukbijten? ...hoe oud zijn ze dan? :denken: nog een puppy?

Bauke heeft nog nooit in een bench gezeten en hij heeft alleen, toen hij een pup was,
wat stukgebeten ... in`MIJN aanwezigheid :wink:

en nooit als ik weg was.

je móet meer vertrouwen in je honden hebben :pffff:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 25 feb 2008 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Hier staan 5 benches voor 5 honden.
Ze slapen er 's nachts in, tijdens het eten en als er niemand thuis is.
Vind het prima zo.
Afbeelding

So Sweet :I:
Pak-de-bal

truusje schreef:Hier staan 5 benches voor 5 honden.
Vind het prima zo.
ja, zeker, :roll: stop ze maar lekker weer even in de kast , hè? :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
loony schreef: Nee ik hou het bij de bench en gewoon voor een veiliger gevoel, je weet nooit wat ze kunnen stukbijten.

Bauke heeft nog nooit in een bench gezeten en hij heeft alleen, toen hij een pup was,

en nooit als ik weg was.

hier vinden ze alles lekker als pup, dus voor hun eigen veiligheid en voor de rust van de andere honden gaan ze standaard in de bench...'s nachts, en als ik er niet ben... en als ik thuis ben gewoon een uurtje verplicht slapen en dan mogen ze er weer uit
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Vind het prima zo.
:sst:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Pak-de-bal schreef:

en nooit als ik weg was.

2 van 4jaar
1 van 3 jaar
4 die 2 jaar worden
1tje van 9 maand

Dus ik moet ze alle 8 loslaten zitten als ik weg ben en er op vertrouwen dat er geen conflictje tussen hen uitbreekt. Vooral als er loopse teven zijn.

En dat bauke allen spullen stuk bijt terwijl je erbij bent, bewijst dat je niet verantwoordelijk bent om op je hond te passen.
Neeltje

Pak-de-bal schreef:

en nooit als ik weg was.

Ik had heel veel vertrouwen in m'n hond als pup, maar vond het voor m'n pup toch heel wat veiliger dat ze tijdens mijn afwezigheid geen onheil kon uithalen. Wat ertoe heeft geleidt dat ik nu gewoon alles op de grond kan laten liggen en ze nog niet eens naar om kijkt.
Pak-de-bal

blacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen. .
maar hoe zou dat komen, bij veel honden dan ?
worden ze dan niet met rust gelaten als ze lekker willen slapen, dan? :denken:

Bauke voelt zich overal even veilig , hoor ! :wink:

maar ik laat hem overal dan ook met rust
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 25 feb 2008 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb twee honden en 1 bench. De bench is Tycha haar slaapplek. Nu de laatste jaren staat het deurtje altijd open, en nog steeds ligt ze altijd in. Tycha ligt liever in haar bench als op de bank.
Toen Tycha nog jong was tot een jaar of 2 was het deurtje wel dicht als ik niet thuis was, dit vanwege vechten met Shendor. Nu wordt er nagenoeg niet meer gevochten (een keer of 2 per jaar) en mogen ze allebei gewoon los als wij niet thuis zijn.
De enige momenten dat de bench nog wel eens dicht gaat, is als er kleine kinderen op bezoek komen (bijna nooit) en met verjaardagen met veel visite (hooguit 2x per jaar)
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
blacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.
.

**'t lukt niet meer**

nee natuurlijk niet, een klein pupseltje wil alleen maar spelen tot hij erbij neervalt... dat willen mijn oudere honden niet 24/7 per dag en zeker niet diegenen die ook nog ergens last van hebben (bijv. mijn dober met zijn nekhernia)
Daarnaast vind ik het niet erg gezond voor een pupseltje dat hij doorgaat tot hij erbij neervalt... dus voor zijn eigen bestwil moet hij verplicht slapen.

BAUKE IS ALLEEN!! jij hebt toch maar 1 hond
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Pak-de-bal schreef:
Vind het prima zo.
:denken: Wat een vreemd antwoord zeg.
Afbeelding

So Sweet :I:
Pak-de-bal

tycha schreef:Toen Tycha nog jong was tot een jaar of 2 was het deurtje wel dicht als ik niet thuis was, dit vanwege vechten met Shendor.
dit vind ik wèl een hele goede reden, maar je kan ze ook in een aprte kamer van elkaar zetten, zonder de bench, toch?
De enige momenten dat de bench nog wel eens dicht gaat, is als er kleine kinderen op bezoek komen (bijna nooit) en met verjaardagen met veel visite (hooguit 2x per jaar)
hier kan je ze ook even in een aparte slaapkamer zetten.
maar misschien zijn jullie klein behuisd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb voor al mijn puppy's een bench in gebruik gehad voor de nacht.
Die bench stond naast mijn bed.

Ik had een paar zeer vernielzuchtige types en voor mijn rust (nachtrust) en hun eigen veiligheid gingen die honden in de bench 's nachts.

Rana heeft zelfs vrij veel in de bench gelegen.
Ik weet het ernstig misbruik van de bench. :roll: :mrgreen:
Daar was een reden voor, maar ik denk dat het niet zinvol is om dat hier uit te leggen.
Tegenstanders komen toch niet verder dan dat je dan "gemakzuchtig" bent en een "nitwit".
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 feb 2008 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:dit vind ik wèl een hele goede reden, maar je kan ze ook in een aprte kamer van elkaar zetten, zonder de bench, toch?
moet je die wel hebben he?! dan moet ik 5 slaapkamers hebben... als jij me dat kasteeltje betaald dan doe ik dat meteen oke?! :ok:
Afbeelding
Neeltje

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
blacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.
.

**'t lukt niet meer**

nee natuurlijk niet, een klein pupseltje wil alleen maar spelen tot hij erbij neervalt... dat willen mijn oudere honden niet 24/7 per dag en zeker niet diegenen die ook nog ergens last van hebben (bijv. mijn dober met zijn nekhernia)
Daarnaast vind ik het niet erg gezond voor een pupseltje dat hij doorgaat tot hij erbij neervalt... dus voor zijn eigen bestwil moet hij verplicht slapen.

Dat had Tirsa ook toen ze pupje was. Ze bleef maar doorgaan en doorgaan en je kon gewoon aan d'r zien dat ze even moest slapen. Dus oppakken en in de bench en binnen de minuut was ze onder zeil.

Voor mij is als je de bench goed gebruikt een handig hulpmiddel in de opvoeding en voornamelijk voor de veiligheid van de pup.
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
.

**'t lukt niet meer**

ik had het niet over jòuw honden

we hebben het ook wel eens over andere honden, maar misschien verbaast je dat wel.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 25 feb 2008 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Van die stalen benches ben ik geen fan, ik ben bang dat Topsi er een poot doorheen steekt en zich bezeert. De grote houten dekenkist (zelfgemaakt) bevalt veel beter.
ik gebruik ook geen stalen benches, alleen varikennels :ok: Ik vind die ijzeren enge dingen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
.

**'t lukt niet meer**

ik had het niet over jòuw honden

we hebben het ook wel eens over andere honden, maar misschien verbaast je dat wel.
ik denk dat dit niet alleen voor mijn honden geldt, lees maar eens gewoon goed... daarnaast geef ik antwoord op JOUW opmerking:

Bauke is niet alle honden hoor, er zijn heel veel andere honden en dan met name andere RASSEN die aktiever zijn wellicht dan jouw Bauke!!!!!
Jouw Bauke is een zieke hond, die zijn misschien sowieso wat rustiger, kijk naar mijn dober... een kerngezonde hond is niet zo rustig GELUKKIG!
En zeker niet als ze met meerderen zijn...... ook dat is bij jou niet het geval.
Laatst gewijzigd door malinois op 25 feb 2008 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Muis.. schreef:Ik ben anti bech, zal er ook nooit één aanschaffen.
Toen Myra net bij ons kwam, als zwerver uit het asiel, deden we haar voor de voorzichtigheid in de keuken. 15m³ afgesloten van de woonkamer door een schuifpui. Janken/piepen/krijsen en de 6de nacht ook blaffen erbij... Dat kon ik dus niet meer negeren( om de buurtjes te sparen) Ik s'nachts naar benee, schuifpui open, mevrouw sjeest de woonkamer in, draait 3 rondjes en "plof" in coma. Zou ik haar in een bech hebben willen proppen, dan denk ik dat ze hysterisch zou worden.
Ze heeft in het begin best wel eens wat gesloopt. Zoals schoenen, speelgoed van de kinderen, maar ach dan ga je wel beter opruimen :mrgreen:

Net heeft ze nog de vuilnisbak omgekiepert, toen ik naar m'n werk was... maar liever dat dan opsluiten in een, in mijn ogen, veels te klein kooitje.
Bram hing als pup overal in, die kon ik echt niet 's nachts 'los' laten in de kamer want dan was het exit bank, exit pc, exit tafel geweest. Om over zijn eigen veiligheid nog maar te zwijgen.

Maar ik heb na een aantal weken de keuken puppyproof gemaakt. Hij had daar de ruimte en dat ging prima voor de nachten. Een bench heeft hij altijd vreselijk gevonden. Met een volgende pup zou ik het hekje weer uit de opslag halen om de kamer van de keuken te scheiden. Uiteraard is die nu al lange tijd weg, hij sloopt niet meer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”