Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vliegen KLM pup
Moderator: moderatorteam
-
sandel
- geregistreerd lid
Vliegen KLM pup
Beste mensen,
Ik zou graag ervaringen en tips van mensen willen die al eerder met hun hond gevlogen hebben.
Binnenkort gaan wij een pup uit Amerika ophalen.
Ik ga de vlucht bij de KLM boeken, omdat deze als enige rechtstreeks vliegt. De pup kan waarschijnlijk niet in de cabine mee, omdat de KLM als eis stelt dat een hond min 10 wkn oud moet zijn, en de pup dan al te groot is.
Wat ik meeneem;
1. Kopieën hondenpaspoort ( heb zelfs een Europees paspoort naar de fokker gestuurd, omdat de KLM alleen EU-paspoort accepteert!?!)
2. Geldige gezondheidsverklaring (niet ouder dan 2-8 dgn) deze heb ik uitgedraaid op de site van de VWA.
3. De pup is 10 wkn, kan dus nog geen Rabiës enting hebben, zat te denken om een verklaring van de DA en fokker te laten opstellen dat de pup niet in aanraking is geweest met besmetten dieren en vrij is van Rabiës.
Alle ervaringen en tips zijn welkom, zodat we niet voor rare verassingen komen te staan. Mij ervaring is nu al wanneer ik de KLM bel, ik veel tegenstrijdige info krijg.
Alvast bedankt!
Gr. Sandra
Ik zou graag ervaringen en tips van mensen willen die al eerder met hun hond gevlogen hebben.
Ik ga de vlucht bij de KLM boeken, omdat deze als enige rechtstreeks vliegt. De pup kan waarschijnlijk niet in de cabine mee, omdat de KLM als eis stelt dat een hond min 10 wkn oud moet zijn, en de pup dan al te groot is.
Wat ik meeneem;
1. Kopieën hondenpaspoort ( heb zelfs een Europees paspoort naar de fokker gestuurd, omdat de KLM alleen EU-paspoort accepteert!?!)
2. Geldige gezondheidsverklaring (niet ouder dan 2-8 dgn) deze heb ik uitgedraaid op de site van de VWA.
3. De pup is 10 wkn, kan dus nog geen Rabiës enting hebben, zat te denken om een verklaring van de DA en fokker te laten opstellen dat de pup niet in aanraking is geweest met besmetten dieren en vrij is van Rabiës.
Alle ervaringen en tips zijn welkom, zodat we niet voor rare verassingen komen te staan. Mij ervaring is nu al wanneer ik de KLM bel, ik veel tegenstrijdige info krijg.
Alvast bedankt!
Gr. Sandra
- Daanie
- Zeer actief
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vliegen KLM pup
De gezondheidsverklaring moet wel een internationale zijn en die mag niet elke dierenarts in Amerika uitschrijven dus let daar goed op!sandel schreef:Beste mensen,
Wat ik meeneem;
Alvast bedankt!
Gr. Sandra
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerst bellen met de RVV want volgens mij mag een pup uit Amerika niet zonder rabisch enting deze kant op komen.sandel schreef:Beste mensen,
Wat ik meeneem;
Alvast bedankt!
Gr. Sandra
Ik heb ooit een pup alleen laten overkomen vanuit Australië en zal het nooit weer doen. Dit is trouwens wel door een transport bedrijf gebeurd. En dat kan ik je zowieso aanraden om door een special dierentransport bedrijf de papier werk en vlucht te regelen.
Ook zal ik geen pup in het ruim van klm laten vliegen omdat een vriendin in finland laatst voor een vreselijke verrassing komen te staan met 2 katten die door klm dood aankwamen in Finland.
Ik weet niet hoe zwaar de pup is maar als je met lufthansa zelf mee vliegt mag de hond tot 8 kilo in de cabine. (en lufthansa rekent geen belachelijk prijs voor de hond en de tas mag ook vrij groot zijn).
De prijs van lufthansa meot niet veel verschillen je moet alleen een keertje overstappen in DLD.
gr Maria
-
sandel
- geregistreerd lid
Ik had wel begrepen dat de verklaring in het Engels opgesteld moet zijn. Het veterinary Certificate van de VWA is in het engels opgesteld. Weet je mss waar ik andere voorbeelden kan vinden?Danielle schreef:De gezondheidsverklaring moet wel een internationale zijn en die mag niet elke dierenarts in Amerika uitschrijven dus let daar goed op!sandel schreef:Beste mensen,
Wat ik meeneem;
Alvast bedankt!
Gr. Sandra
-
sandel
- geregistreerd lid
Wat een vreselijk verhaal van jouw vriendin zeg!!!!!Maria schreef:Eerst bellen met de RVV want volgens mij mag een pup uit Amerika niet zonder rabisch enting deze kant op komen.sandel schreef:Beste mensen,
Wat ik meeneem;
Alvast bedankt!
Gr. Sandra
Ik heb ooit een pup alleen laten overkomen vanuit Australië en zal het nooit weer doen. Dit is trouwens wel door een transport bedrijf gebeurd. En dat kan ik je zowieso aanraden om door een special dierentransport bedrijf de papier werk en vlucht te regelen.
Ook zal ik geen pup in het ruim van klm laten vliegen omdat een vriendin in finland laatst voor een vreselijke verrassing komen te staan met 2 katten die door klm dood aankwamen in Finland.
Ik weet niet hoe zwaar de pup is maar als je met lufthansa zelf mee vliegt mag de hond tot 8 kilo in de cabine. (en lufthansa rekent geen belachelijk prijs voor de hond en de tas mag ook vrij groot zijn).
De prijs van lufthansa meot niet veel verschillen je moet alleen een keertje overstappen in DLD.
gr Maria
Ik heb gebeld met het VWA, en zij vertelde mij dat wanneer ik staande bij de douane wordt gehouden het Veterinair certificaat, getekend door een Officiele DA nodig heb, en daar een verklaring moet tekenen dat de pup niet in aanraking is geweest met besmetten dieren. Ik heb hun 3x gebeld (voor de zekerheid), en elke keer kreeg ik hetzelfde verhaal te horen.
-
sandel
- geregistreerd lid
-
Poppetje
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
WANT????Poppetje schreef:Vliegen is voor honden zoiezo heel zwaar, en zeker voor een pup als hij in het ruim zit.
Zou dus zeker proberen te zorgen of hij gewoon in de cabine mag.
sorry, maar deel die ervaring dus totaal niet
inmiddels al aardig wat puppen naar de VS gevlogen en allemaal via het ruim en stuk voor stuk waren ze topfit, aktief en totaal niet onder de indruk bij aankomst....
overigens allemaal ook al met 8 wk...en dus niet met 10....
rabiës is voor export naar de VS niet nodig als de moeder rabiës geënt is en de DA daar een verklaring van ondertekend, is dat niet het geval moet de pup tot 3 mnd (dus niet 12 wk) +21 dagen blijven, want dan moet hij met 3 mnd rabiës geënt worden, weet niet of die regels andersom ook zo gelden...
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dieren die van oorsprong zijn uit derde landen kunnen zonder vaccinatie worden toegelaten wanneer de situatie met betrekking tot rabiës in het land van oorsprong dit rechtvaardigt, dit zijn de derde landen genoemd in bijlage II van Vo. 998/2003. Dieren jonger dan drie maanden uit niet in die bijlage genoemde derde landen zijn niet toegestaan. Overleg in voorkomende gevallen met de VWA.
Jan

-
sandel
- geregistreerd lid
Bedankt voor het delen van deze informatie! Volgens mij is het omgekeerd ook zo, heb meerdere instanties (100x) gebeld, en deze info kreeg ik ook.crutz schreef:WANT????Poppetje schreef:Vliegen is voor honden zoiezo heel zwaar, en zeker voor een pup als hij in het ruim zit.
Zou dus zeker proberen te zorgen of hij gewoon in de cabine mag.
sorry, maar deel die ervaring dus totaal niet
inmiddels al aardig wat puppen naar de VS gevlogen en allemaal via het ruim en stuk voor stuk waren ze topfit, aktief en totaal niet onder de indruk bij aankomst....
overigens allemaal ook al met 8 wk...en dus niet met 10....
rabiës is voor export naar de VS niet nodig als de moeder rabiës geënt is en de DA daar een verklaring van ondertekend, is dat niet het geval moet de pup tot 3 mnd (dus niet 12 wk) +21 dagen blijven, want dan moet hij met 3 mnd rabiës geënt worden, weet niet of die regels andersom ook zo gelden...
Tuurlijk probeer ik de pup mee te krijgen in de cabine, maar ik wil me gewoon op alle scenario`s verdiepen/voorbereiden.
-
sandel
- geregistreerd lid
VWA gaf idd aan dat VS geen risico land voor Rabies is, daarom zou ik alleen wanneer ik aangehouden wordt bij de douane hier in NE. een verklaring moeten ondertekenen dat de pup niet in aaraking is geweest met Rabies.janinca2002 schreef:Dieren die van oorsprong zijn uit derde landen kunnen zonder vaccinatie worden toegelaten wanneer de situatie met betrekking tot rabiës in het land van oorsprong dit rechtvaardigt, dit zijn de derde landen genoemd in bijlage II van Vo. 998/2003. Dieren jonger dan drie maanden uit niet in die bijlage genoemde derde landen zijn niet toegestaan. Overleg in voorkomende gevallen met de VWA.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
volgens mij is rabies inenting alleen verplicht voor honden die naar nederland komen als ze ouder zijn dan 12 weken. Je kan voor de zekerheid een verklaring op laten stellen dat de moeder gevaccineerd is en dat de pup in een omgeving is opgegroeid waar hij niet in contact is gekomen met wilde dieren etc.
op de site van de VWA kan je als het goed is alle importeisen vinden, wel een trage site en zoekwerk maar goed
www.vwa.nl
op de site van de VWA kan je als het goed is alle importeisen vinden, wel een trage site en zoekwerk maar goed
www.vwa.nl
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
sandel
- geregistreerd lid
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
je moet de originele papieren bij je hebben. je kan wel een kopie op de vervoersbox bevestigen mocht hij neit met je in de cabine mogen.sandel schreef:Idd zo`n verklaring wil ik ook door de DA laten opstellen.
Kan iemand mij mss vertellen hoe het met het inchecken gaat? Heb ik alleen de kopieen van het paspoort nodig, of controleren ze het paspoort zelf ook.
Alvast bedankt!
toen ik jenson uit australie haalde , controleerden ze het niet,in amerika niet ( tussenstop ) en hier op schiphol niet,
wat voor hondje ga je halen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
- gizmo
- Zeer actief
Ik ken 2 mensen die een pup uit het buitenland hebben meegenomen
1 uit Egypte en 1 uit Italie
Ze zijn gewoon naar een plaatselijke da gegaan
De papieren geregeld en beide pups zijn gewoon in het vliegtuig als bagage meegegaan
Ook bij aankomst geen problemen gehad en gelijk de hondjes mee naar huis genomen
Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat de papieren in orde zijn
1 uit Egypte en 1 uit Italie
Ze zijn gewoon naar een plaatselijke da gegaan
De papieren geregeld en beide pups zijn gewoon in het vliegtuig als bagage meegegaan
Ook bij aankomst geen problemen gehad en gelijk de hondjes mee naar huis genomen
Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat de papieren in orde zijn