Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

crutz schreef:waarom vindt iedereen een bench zo verschrikkelijk terwijl als je de hond de kans geeft hij ook een zo klein mogelijk hol opzoekt om zich rustig een paar uur in terug te trekken....
Vindt iedereen een bench zo verschrikkelijk dan? :19:
Het verschil met een hol is overigens dat daar geen deur in zit :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jaap* schreef:
crutz schreef:waarom vindt iedereen een bench zo verschrikkelijk terwijl als je de hond de kans geeft hij ook een zo klein mogelijk hol opzoekt om zich rustig een paar uur in terug te trekken....
Vindt iedereen een bench zo verschrikkelijk dan? :19:
Het verschil met een hol is overigens dat daar geen deur in zit :wink:
Nee ik vind een bench niet verschrikkelijk , wel als het gebruik misbruikt wordt voor het gemak van de mens en dan bedoel ik de hond er een aantal uren in plempen omdat je werkt terwijl hij er al de hele nacht ingezeten heeft of een pup erin laten gillen en verbaast zijn dat het beestje alles ondergepiest heeft. Alle opvangpups sliepen hier in bed en nooit problemen gehad
Jaap*
Zeer actief

Mickie schreef:Dat de meeste hulpmiddelen voor het gemak dienen beaam ik volmondig, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.
Natuurlijk kan hij zich daar fijn voelen, waarom niet. Maar feit blijft dat je de hond opsluit op het moment dat het jouw uitkomt. Nogmaals, niks principieel mis mee, maar zo is het.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

[quote="Jaap*"]Natuurlijk kan hij zich daar fijn voelen, waarom niet. Maar feit blijft dat je de hond opsluit op het moment dat het jouw uitkomt. Nogmaals, niks principieel mis mee, maar zo is het.[/quote
Het is een waarheid als een koe :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Mickie schreef:
Jaap* schreef:
Mickie schreef:Dat de meeste hulpmiddelen voor het gemak dienen beaam ik volmondig, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.
Natuurlijk kan hij zich daar fijn voelen, waarom niet. Maar feit blijft dat je de hond opsluit op het moment dat het jouw uitkomt. Nogmaals, niks principieel mis mee, maar zo is het.
Enige nuance vind ik toch op zijn plaats, je hebt namelijk opsluiten en je hebt opsluiten :wink:
- opsluiten als het jou uitkomt (ongeacht wat hondjelief er van vindt)
- opsluiten als het je hond uitkomt
Ik zorgde er gewoon voor dat het mijn hond ook uitkwam om lekker te gaan slapen als ik weg moest of anderszins geen hond los kon hebben. Ze lagen dan al half te slapen in de bench en ik hoefde alleen het deurtje nog meer dicht te doen.
Wie schiet er vooral iets op met het aanbrengen van een nuance? :wink:
Jaap*
Zeer actief

Het is volkomen begrijpelijk als iemand het vervelend vind om te worden gezien als iemand die z'n hond zo nu en dan opsluit in een kooi :mrgreen:
Maar de kunst is om daar boven te staan als je vind dat je er verantwoord mee omgaat. Het maakt feitelijk namelijk niets uit, de benaming zet echter wel aan tot nadenken :wink:
En dat is helemaal niet verkeerd mbt benchgebruik vind ik.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:Maar waarom zijn we nou met zijn allen niet gewoon eerlijk, de bench is uitsluitend voor ons eigen gemak, net zoals zo ongeveer alle hulpmiddelen uitsluitend voor ons eigen gemak zijn :mrgreen:
Ik ben blij dat Mellie graag in zijn kenneltje ligt want dat geeft mij rust en ook nog fantastisch dat het hem toevallig ook rust geeft :wink:
Mijn blinde kippetje zit in de bench omdat ik geen ongelukken wil als ik er niet ben, overigens ook niet als ik er wel ben :mrgreen: , dat is echt sekt veiligheid, toen Watje nog niet blind was zat ze nooit in de bench.
Pip the Lip eet altijd in de bench, puur voor mijn gemak want dan hoef ik niet in de gaten te houden dat ze een ander het vlees uit de bek jat.
Brightstar eet in de bench zodat ik niet in de gaten hoef te houden dat alles van haar afgepikt wordt.
Concreet bench is voor ons gemak , laten we nou niet net doen alsof de hond het hoogstpersoonlijk heeft uitgezocht voor zijn eigen plezier :roll:
ook, maar niet altijd dus... nogmaals ik vind het de gezondheid van mijn pups niet ten goede komen als ze letterlijk omvallen van moeheid... dus dan is het niet voor mijn eigen gemak, maar voor de gezondheid van de pup
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:Maar waarom zijn we nou met zijn allen niet gewoon eerlijk, de bench is uitsluitend voor ons eigen gemak, net zoals zo ongeveer alle hulpmiddelen uitsluitend voor ons eigen gemak zijn :mrgreen:
Ik ben blij dat Mellie graag in zijn kenneltje ligt want dat geeft mij rust en ook nog fantastisch dat het hem toevallig ook rust geeft :wink:
Mijn blinde kippetje zit in de bench omdat ik geen ongelukken wil als ik er niet ben, overigens ook niet als ik er wel ben :mrgreen: , dat is echt sekt veiligheid, toen Watje nog niet blind was zat ze nooit in de bench.
Pip the Lip eet altijd in de bench, puur voor mijn gemak want dan hoef ik niet in de gaten te houden dat ze een ander het vlees uit de bek jat.
Brightstar eet in de bench zodat ik niet in de gaten hoef te houden dat alles van haar afgepikt wordt.
Concreet bench is voor ons gemak , laten we nou niet net doen alsof de hond het hoogstpersoonlijk heeft uitgezocht voor zijn eigen plezier :roll:
heel goed geschreven, en je geeft het ook eerlijk toe :ok:
en nu de anderen nog., wie is er nog meer zo eerlijk? :wink:

met bij elke hond heb je wel een reden ( gevonden?) ...òm het te doen.

Volgens mij komt er ook wat angst bij , men durft hun hond niet vrij te laten.

Eigenlijk zijn degene , die zònder bench hun honden hebben grootgebracht
veel méer de helden ! :ok:

omdat wij het wèl aandurfden :pffff:
tuurlijk... wat een raar figuur ben jij toch ook.. .je verbaasd me elke keer weer dat je weer iets totaal onzinnigs kunt neerkwakken...
dus ik moet mijn honden elkaar maar laten opvreten... dan is het goed...?
Mijn pups moeten terplekke neervallen van moeheid... dat is stoer?
Nou ik kan je vertellen dat mijn honden belangrijker zijn dan het gerappetak van jou...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:heel goed geschreven, en je geeft het ook eerlijk toe :ok:

Je moet er niet zo'n waardeoordeel aan vasthangen PdB :roll:
ach ja, pdb is ubermensch... zo goed.. alleen kan ze geen hond bij zich roepen als er een teef loopt die nog niet eens loops is... oude mannetjes in de bosjes duwen, de hond bepaald of ze weg mag... oh ja.. .ze is zo goed.... :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:hetzij voor het vechten ( angst voor het vechten)

dat is toch ook zo?
en dus??? gewoon laten knokken???
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:ze hebben ruim voldoende buiten het huis te doen :wink:
En Bram niet dan? :roll: Ik denk niet dat jouw honden meer actie/beweging krijgen dan Bram, sorry :19: En hij is dus wel regelmatig actief in huis.
dat zeg ik toch niet dat Bram niet voldoende buiten het huis te doen heeft? waar haal je dat vandaan dan? :denken:

Ik denk wel dat mijn honden meer actie/beweging krijgen, maar goed, dat wellus nietes spelletje komen we toch niet uit... als ze hier na een avond trainen de volgende dag amper de kennel uitkomen weet ik dat ze ruim voldoende beweging hebben gehad en dan doe ik ze geen plezier met een paar uur fietsen...(heb sowieso geen fietshonden gelukkig) dan mogen en moeten ze herstellen voor de volgende training...
Dan gaan ze gewoon net als elke andere dag 4 x uit (bos en altijd los) en speuren... de niet-trainingsdagen speur ik altijd in principe...
Maar dat maakt toch ook helemaal niets uit... :19: ik zie je probleem niet...
Mijn honden liggen hier altijd rustig in huis behalve als ik een tijdje niet train of ze aangelijnd moet uitlaten...
Laatst gewijzigd door malinois op 28 feb 2008 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Suuz schreef:
Andersom kun je hier legio voorbeelden vinden van mensen die, zodra het onderwerp bench ter sprake komt, roepen dat de bench per definitie een slecht ding is dat nergens goed voor is en dat je je hond mishandeldt als je hem gebruikt.
Volgens mij valt dat dus wel mee.
Ik heb niemand zien schrijven dat het mishandeling is en per definitie slecht.
Wel dat de genoemde redenen voor benchgebruik ook op andere wijze zijn op te lossen en dat benchgebruik uiteindelijk toch altijd voor ons eigen gemak gebruikt wordt, of gemoedsrust zoals je wilt.
Precies, ik heb nergens gezegd dat ik mensen die hun hond in een bench stoppen per definitie dierenmishandelaars vind. Toch wordt er gereageerd door benchgebruikers alsof ik dat wel zeg :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Dongo schreef:tja ik gebruik de bench echt niet voor angst :roll:

slopen en plasjes doen maakt voor mij nix uit, ik kan dingen vervangen en plasjes opruimen...de pup kan ik niet vervangen als die een stroomkabel doorbijt, dus ik doe het voor zijn veiligheid en niet omdat ik angst heb...
je hèbt dus angst, dat hij een stroomkabel , als een konijn ( kan mij niet voorstellen) , kan doorbijten, dus.
dat is angst..

je moet meer vertrouwen in je hond hebben, hij zal dat echt niet zo snel doen. :19:
als een hond met gemak een stuk rubber door kan bijten zal die zo'n dun kabeltje niet kunnen doorbijten????
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Tiny schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dongo schreef:tja ik gebruik de bench echt niet voor angst :roll:

slopen en plasjes doen maakt voor mij nix uit, ik kan dingen vervangen en plasjes opruimen...de pup kan ik niet vervangen als die een stroomkabel doorbijt, dus ik doe het voor zijn veiligheid en niet omdat ik angst heb...
je hèbt dus angst, dat hij een stroomkabel , als een konijn ( kan mij niet voorstellen) , kan doorbijten, dus.
dat is angst..

je moet meer vertrouwen in je hond hebben, hij zal dat echt niet zo snel doen. :19:
Een hond weet niet dat iets gevaarlijk is, het hondje van een vriendin van mij ging, nadat hij water had gedronken, even met zijn snufferd aan het stopcontact ruiken :N:
ja, dat is pech hebben, ....maar om dàt maar te voorkomen, sluiten we maar voor àlle zekerheid de hond op in een bench,
voor een paar uur ? :denken:

nee...toch?

dan zou je hem in theorie nooit meer los kunnen laten lopen ,w
want er kan altijd wel wat gebeuren :eek:
wat een hond niet aanleert hoeft ook niet afgeleerd te worden :19: Hier lopen ze allemaal na verloop van tijd los (om de beurt als ik er niet ben) nooit iets gesloopt of kapotgebeten... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:wel als het gebruik misbruikt wordt voor het gemak van de mens en dan bedoel ik de hond er een aantal uren in plempen omdat je werkt terwijl hij er al de hele nacht ingezeten heeft
tja het zal toch moeten als je knokpartijen wilt voorkomen :19: En die 4 uurtjes overleven ze ook wel... die halen ze 's middags buiten ruim voldoende in....

Ik heb overigens gelukkig nog nooit een pup gehad die gilde in de bench, pieste in de bench oid... ik snap dat dus ook nooit als ik die verhalen lees... :19:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Mickie schreef:De nuance vind ik belangrijk omdat ik voor goed benchgebruik ben en opsluiten puur voor eigen gemak, zonder te kijken naar het welbevinden van het dier dat je opsluit hoort daar voor mij niet bij. Ik verdedig benchgebruik, dan wil ik wel duidelijk hebben welk benchgebruik ik verdedig en welke niet. Wie schiet daar iets mee op? Ik hoop de hond van mensen die dit lezen en daardoor gaan nadenken over hun handelen. Zelfde doel als jij hebt dus :wink:
Nah,..dat is dus een beetje mijn punt, je doet alsof benchgebruik iets anders betekent dan opsluiten in een kooi, terwijl het eenvoudigweg hetzelfde is.
Ik begrijp je reactie natuurlijk wel :wink: , en daarom doelde ik er ook op dat het aanbrengen van een nuance alleen iets toevoegt voor de benchgebruiker zelf, maar ik vind het jammer als er wordt gedaan alsof het één iets anders betekent dan het ander.
Want dát is juist mede de oorzaak van onverantwoord benchgebruik, het wekken van de indruk dat het "normaal" is.
"De hond in de bench doen" klinkt ons heel vertrouwd in de oren. Maar zeggen dat je je hond opsluit in een kooi klinkt al heel wat minder vriendelijk. Ik vind dat het eerlijker praten is als je de dingen bij hun naam noemt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nou, stel dat we vanaf nu zouden spreken van "opsluiten in een kooi", dan zou de vraag moeten zijn "is dat dan altijd fout?".
En dan rijst de volgende vraag, honden in een ren zitten ook altijd in de kooi. Wat vinden jullie van honden in de ren, is dat hetzelfde als de bench>?

Ik denk wel dat er trouwens een nuance verschil in zit: de bench staat binnen, en meestal maken die honden vaker deel uit het huiselijk leven. In de ren dienen ze meestal alleen maar om de boel te bewaken, of de mensen willen wel een hond maar hij mag niet binnen zijn. En daar heb ik zelf dus weer moeite mee: het sluit de hond namelijk buiten een roedel. Honden zijn geen einzelgängers maar roedeldieren, of deze roedel nu bestaat uit mensen, of andere honden of combi daarvan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
malinois schreef:

tuurlijk... wat een raar figuur ben jij toch ook.. .je verbaasd me elke keer weer dat je weer iets totaal onzinnigs kunt neerkwakken...
Nou ik kan je vertellen dat mijn honden belangrijker zijn dan het gerappetak van jou...
Sterker nog: dan ben je een held volgens PdB...
Waarschijnlijk omdat dat voor haar weer een paar enge hedders scheelt om tegen te komen :mrgreen:
dat zal het zijn... :idea:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
Maar op de een of andere manier moet bij de bench altijd bewezen worden dat het niks met het gemak van de baas te maken heeft, dat er echt geen andere mogelijkheid is omdat hond X een uitzondering is op alle benchloze honden en dat de hond het zo vreselijk leuk vindt. En dat is waar ik op aansla. Als iemand gewoon zegt dat hij geen zin heeft in kapotte spullen bij thuiskomst en de hond daarom een paar uurtjes per dag in een bench zet, of welke andere reden dan ook, prima toch?
De behoefte van velen om te bewijzen dat benchgebruik niets te maken heeft met eigen gemak, komt doorgaans omdat anderen over elkaar heen struikelen om te vertellen hoe slecht, stressvol, ongezond enz.enz. de bench is en altijd daar direct de mededeling aan verbinden dat de gebruiker DUS gemakzuchtig is en DUS de hond de hele dag in dat ding opsluit.

Een waarschuwing om er aan te denken dat een bench geen permanente verblijfplaats van de pup moet zijn lijkt me beter dan meteen van het ergste uit te gaan. En eerlijk gezegd, ook al is dat kennelijk niet de bedoeling, komt doorgaans een "waarschuwing" voor benchgebruik over als een mededeling dat je een dierenbeul bent :wink:
Ik weet wat ik doe als gebruiker van de bench, maar ik krijg ook af en toe de neiging om in de verdediging te schieten :mrgreen:

malinois schreef:wat een hond niet aanleert hoeft ook niet afgeleerd te worden :19:
Dit is ook mijn idee.
Je weet van te voren niet of een hond slechts tijdelijk zin in het meubilair heeft of permanent gaat kluiven omdat het hem in zijn kauwperiode wel is bevallen :mrgreen:
Wat een hond zichzelf het eerste jaar niet heeft aangeleerd aan gedrag in huis dat ik niet wil, is gedrag dat hij later doorgaans ook niet zal vertonen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:
Mickie schreef:
malinois schreef:

Waarschijnlijk omdat dat voor haar weer een paar enge hedders scheelt om tegen te komen :mrgreen:
juliie snappen er ook weer helmaaal niets van , hè? :roll: :pffff:

vermoeiend altijd met jullie , vooral als Mickie zich er weer mee gaat bemoeien, omdat ik iets schrijf :roll: :roll:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
Maar op de een of andere manier moet bij de bench altijd bewezen worden dat het niks met het gemak van de baas te maken heeft, dat er echt geen andere mogelijkheid is omdat hond X een uitzondering is op alle benchloze honden en dat de hond het zo vreselijk leuk vindt. En dat is waar ik op aansla. Als iemand gewoon zegt dat hij geen zin heeft in kapotte spullen bij thuiskomst en de hond daarom een paar uurtjes per dag in een bench zet, of welke andere reden dan ook, prima toch?
De behoefte van velen om te bewijzen dat benchgebruik niets te maken heeft met eigen gemak, komt doorgaans omdat anderen over elkaar heen struikelen om te vertellen hoe slecht, stressvol, ongezond enz.enz. de bench is en altijd daar direct de mededeling aan verbinden dat de gebruiker DUS gemakzuchtig is en DUS de hond de hele dag in dat ding opsluit.

Een waarschuwing om er aan te denken dat een bench geen permanente verblijfplaats van de pup moet zijn lijkt me beter dan meteen van het ergste uit te gaan. En eerlijk gezegd, ook al is dat kennelijk niet de bedoeling, komt doorgaans een "waarschuwing" voor benchgebruik over als een mededeling dat je een dierenbeul bent :wink:
Ik weet wat ik doe als gebruiker van de bench, maar ik krijg ook af en toe de neiging om in de verdediging te schieten :mrgreen:

malinois schreef:wat een hond niet aanleert hoeft ook niet afgeleerd te worden :19:
Dit is ook mijn idee.
Je weet van te voren niet of een hond slechts tijdelijk zin in het meubilair heeft of permanent gaat kluiven omdat het hem in zijn kauwperiode wel is bevallen :mrgreen:
Wat een hond zichzelf het eerste jaar niet heeft aangeleerd aan gedrag in huis dat ik niet wil, is gedrag dat hij later doorgaans ook niet zal vertonen.
Bedankt Nettie, scheelt mij weer een hoop typewerk en nadenkwerk van hoe het te formuleren; precies zoals mijn gevoel is :ok:
edit; typefoutje
Gr. Marijke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Mickie schreef:
malinois schreef: tuurlijk... wat een raar figuur ben jij toch ook.. .je verbaasd me elke keer weer dat je weer iets totaal onzinnigs kunt neerkwakken...
juliie snappen er ook weer helmaaal niets van , hè? :roll: :pffff:

vermoeiend altijd met jullie , vooral als Mickie zich er weer mee gaat bemoeien, omdat ik iets schrijf :roll: :roll:
geef dan eens antwoord hoe jij dat op zou lossen in plaats van veroordelen...
Afbeelding
Pak-de-bal

ranetje schreef: komt doorgaans omdat anderen over elkaar heen struikelen om te vertellen hoe slecht, stressvol, ongezond enz.enz. de bench is en altijd daar direct de mededeling aan verbinden dat de gebruiker DUS gemakzuchtig is en DUS de hond de hele dag in dat ding opsluit.
de topic gaat óók over "misbruik" en soms is dat wel een beetje het geval,
natuurlijk niet bij iedereen.
het is niet al die dingen die je opnoemt, maar wel als de bench dus in overdreven gevallen wordt gebracht
dàn ga je met de wenkbrauwen wèl omhoog :19:

maar dàt kan toch ook zonder een bench? :denken:

Bauke heeft dat ook gehad, maar hàd ik daar nou helemaal een bench voor nodig? ..nee..
ik kon het ook zonder wel afleren.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:
O nee hoor, ik vind het prima als een bench normaal gebruikt wordt. De argumenten die genoemd worden om een bench te gebruiken, zouden voor mij niet een reden zijn om een hond in huis in zo'n kleine ruimte te zetten (en dat vermeld ik dus ook als er een discussie over de bench is), maar dat moet ieder voor zich weten. Ik zet Bram op een wedstrijddag ook in een bench terwijl er best een andere oplossing is, geen wedstrijden lopen bijvoorbeeld of hem vastzetten aan een pin.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:ik kon het ook zonder wel afleren.
wat een hond zichzelf niet aanleert HOEF je niet af te leren....... moeilijk begrijpend lezen he
Afbeelding
Pak-de-bal

iones schreef:Nou, stel dat we vanaf nu zouden spreken van "opsluiten in een kooi", dan zou de vraag moeten zijn "is dat dan altijd fout?".
En dan rijst de volgende vraag, honden in een ren zitten ook altijd in de kooi. Wat vinden jullie van honden in de ren, is dat hetzelfde als de bench>?
dit is wat of topic, want het gaat nog steeds over de bench , die binnen staat.
Dat onderwerp van jou hoort ook meer bij de fokkers thuis.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
iones schreef:Nou, stel dat we vanaf nu zouden spreken van "opsluiten in een kooi", dan zou de vraag moeten zijn "is dat dan altijd fout?".
dit is wat of topic, want het gaat nog steeds over de bench , die binnen staat.
Dat onderwerp van jou hoort ook meer bij de fokkers thuis.
waarom??? ik ben geen fokker en toch heb ik 1 hond in de kennel en hopenlijk worden dat er in de zomer 3 (als ik weg ben)
Afbeelding
Pak-de-bal

malinois schreef:
wat een hond zichzelf niet aanleert HOEF je niet af te leren....... moeilijk begrijpend lezen he
daar heb je gelijk in,
maar dàn doen we de hond maar alvast in een bench, omdat we angstig zijn, dat hij anders rare dingen gaat aanleren? :denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
daar heb je gelijk in,
maar dàn doen we de hond maar alvast in een bench, omdat we angstig zijn, dat hij anders rare dingen gaat aanleren? :denken:
ik stop jou drek in een bench want ik wordt ANGSTIG dat ik anders ga gillen! :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
daar heb je gelijk in,
ze gaan er hier allemaal in als pup :19: de oudere honden mogen hun welverdiende rust hebben, en nogmaals... ik wil geen omvallende honden, knokkende honden, etc.... maar volgens mij snap jij dat niet...

dus leert hij niets aan wat ik weer af hoef te leren, en als ik erbij ben kan ik er gewoon wat van zeggen :idea: en rare dingen?? welke rare dingen??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”