Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pak-de-bal schreef:
je hèbt dus angst, dat hij een stroomkabel , als een konijn ( kan mij niet voorstellen) , kan doorbijten, dus.
dat is angst..

je moet meer vertrouwen in je hond hebben, hij zal dat echt niet zo snel doen. :19:
Jij hebt vast nog nooit een hond gehad die dus een stroomkabel heeft doorgebeten?
Ik dus wel! Marouck heeft als jonge hond van een maand of 10 oud in een onbewaakt ogenblik een stroomkabel doorgebeten. Ze kreeg dus 230 Volt door haar lijf heen. Gelukkig sprong gelijk de aardlekschakelaar om, maar ik kan je verzekeren dat het geluid van een gillende hond in je geheugen gegrift blijft staan.
Gelukkig heeft ze er lichamelijk niets aan over gehouden (ze is direct door de dierenarts gecontroleerd op brandwonden etc), maar ze is sinds die tijd wel bang voor knallen (stop klapte eruit) en electriciteit in de lucht voor het gaat onweren maakt haar panisch.
Ik heb destijds de bench een tijd weer intensiever gebruikt omdat ik doodsbang was dat ze het nogeens zou doen en ik een dode hond zou vinden. Gek hè? :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:Net als Addy met haar honden, dat zijn ook van die moeilijkers

Vind jij dat dan " een algemeen beeld " hebben van een hondenbezitter? :denken:
Zeg dorpsgek, waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik moeilijke honden heb :denken:
nou, nou, kijk maar naar al die uitspraken van je over je eigen honden

ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
Pdb; je overtreft jezelf :ok:
Ik heb vast ook een moeilijke hond, want leuke foto's van spelen heb je van hem nog nooit gezien, hij speelt namelijk zelden :eek:
Gr. Marijke
Afbeelding
Addy

Voor pdb

Ongelezen bericht door Addy »

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Spelen Addy...niet in de zee staan :mrgreen:
Laat dat mens toch lullen zeg... die brult maar wat als een kip zonder kop en als iemand haar daar op wijst gaat ze huilen...

Jacqueline
Afbeelding
Addy

jacq1970 schreef:Spelen Addy...niet in de zee staan :mrgreen:
Laat dat mens toch lullen zeg... die brult maar wat als een kip zonder kop en als iemand haar daar op wijst gaat ze huilen...

Jacqueline
Je hebt helemaal gelijk, ze staan hier pootje te baden met elkaar en dat is niet hetzelfd :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Inge schreef:
Pak-de-bal schreef:
je hèbt dus angst, dat hij een stroomkabel , als een konijn ( kan mij niet voorstellen) , kan doorbijten, dus.
dat is angst..

je moet meer vertrouwen in je hond hebben, hij zal dat echt niet zo snel doen. :19:
Jij hebt vast nog nooit een hond gehad die dus een stroomkabel heeft doorgebeten?
Ik dus wel! Marouck heeft als jonge hond van een maand of 10 oud in een onbewaakt ogenblik een stroomkabel doorgebeten. Ze kreeg dus 230 Volt door haar lijf heen. Gelukkig sprong gelijk de aardlekschakelaar om, maar ik kan je verzekeren dat het geluid van een gillende hond in je geheugen gegrift blijft staan.
Gelukkig heeft ze er lichamelijk niets aan over gehouden (ze is direct door de dierenarts gecontroleerd op brandwonden etc), maar ze is sinds die tijd wel bang voor knallen (stop klapte eruit) en electriciteit in de lucht voor het gaat onweren maakt haar panisch.
Ik heb destijds de bench een tijd weer intensiever gebruikt omdat ik doodsbang was dat ze het nogeens zou doen en ik een dode hond zou vinden. Gek hè? :roll:
ik heb een keer een dwerg-konijn in huis gehad, maar wel toen mijn voorzorgs=maatregelingen genomen,
want die staan er wèl bekend om, als ze los lopen , alles door te knagen , en juist die snoeren.
:eek:
het is vreselijk dat het gebeurd is met je hond, ik denk dat jullie daar ook niet op voorbereid waren,
zoals ik toen met dat konijntje. :19:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:Net als Addy met haar honden, dat zijn ook van die moeilijkers

Zeg dorpsgek, waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik moeilijke honden heb :denken:

Ik heb nog genoeg foto's waar Addy's 'moeilijke' honden harstikke leuke met mijn griezelige sluipherdertje spelen en niemand tot last zijn geweest :cheer: :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Jacqueline
huilen? :smile: :smile:

wel ja, kinderachtig doen, is jouw grootste hobby, zeker? :pffff:

ik reageer niet eens meer op deze stomme , kinderlijke berichten, want ik vind dit toch onzin !! :pffff:
nou, ja, deze , ...nog eentje dan
Addy

Pak-de-bal schreef: ik reageer niet eens meer op deze stomme , kinderlijke berichten, want ik vind dit toch onzin !! :pffff:
Nog steeds geen argumenten :19:
Houd dan toch gewoon lekker je mond en houd je vooral aan je uitspraak dat je niet meer reageert :ok:
Addy

alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

Ik heb nog genoeg foto's waar Addy's 'moeilijke' honden harstikke leuke met mijn griezelige sluipherdertje spelen en niemand tot last zijn geweest :cheer: :wink:
We moeten maar weer eens een enge hondenwandeling doen, jouw sluipers en mijn moeilijke, misschien dat je dan voor die tijd kan vragen aan de politie of ze het strand voor ons willen afzetten :smile: :smile: :smile:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Pak-de-bal schreef:

Jacqueline
huilen? :smile: :smile:

wel ja, kinderachtig doen, is jouw grootste hobby, zeker? :pffff:

ik reageer niet eens meer op deze stomme , kinderlijke berichten, want ik vind dit toch onzin !! :pffff:
nou, ja, deze , ...nog eentje dan
Huilen ja...zo noem ik dat namelijk als iemand de vermoorde onschuld gaat uithangen als ze gewezen is op het feit dat ze weer eens bot uit de hoek is gekomen....
Jij denkt echt dat je de wijsheid in pacht hebt en dat alles gaat zoals dat bij jouw gaat... en zo is het dus niet.
Jij trekt conclusies die er helemaal niet getrokken kunnen worden en vat echt alles anders op dan er wordt geschreven...en dan ga je inderdaad huilen...met dit soort kinderachtige postjes dat je niet meer reageert...en telkens zie ik weer iets van je staan.. mens gaat dan ook eens weg!

Jacqueline
Afbeelding
Pak-de-bal

alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

waarom doet ze dan altijd zo moelijk met die honden:
zo van :
die in de kooi en die er dan weer uit , en die kan niet met die , en die moet dan weer daar heen? :denken:

Zelfde verhalen altijd van Malinois

en dan tòch op anderen , zoals ik, commentaar leveren.
dàt snap ik dan niet. :19:

Terwijl ik heb maar 1 hond , en geen moeilijkheden zoals hun .
Addy

Pak-de-bal schreef:waarom doet ze dan altijd zo moelijk met die honden:
zo van :
die in de kooi en die er dan weer uit , en die kan niet met die , en die moet dan weer daar heen? :denken:
Je lult uit je nek, ik heb nog nooit geschreven dat mijn honden niet met elkaar kunnen, ik heb een hele stabiele roedel waarin niet geknockt word
Ook van Malinois valt dat nergens te lezen, dat is weer je eigen ongenuanceerde conclusie
Je vat meteen je grootste probleem zelf samen, je snapt het echt niet , niets snap je maar wel overal je dikke neus instoppen met een totaal nergens op gefundeerde mening :mrgreen:
Was jij niet degene die het huis niet uitmocht :denken:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

zo van :

Dat is volgens mij al keer op keer uitgelegd. Ze gebruiken een bench in geval van verplichte rust (sommige honden 'lopen' zichzelf voorbij, die moet je stoppen), veiligheid bij even niet aanwezig zijn, loopsheid en veel honden zien een bench als een veilig plekje om zich even terug te trekken, net als een mand. Ik heb weet zeker dat Addy of Malinois sommige van hun honden niet in een bench proppen uit pure gemakzucht, daar is dan een goede reden voor :19:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, zal ik dan maar met de billen bloot? JA beste mensen, ik sluit ze af en toe op in een kooi. En JA beste mensen, dat doe ik omdat het mij beter uitkomt.

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

:balon1:
Addy

Geer schreef:Nou, zal ik dan maar met de billen bloot? JA beste mensen, ik sluit ze af en toe op in een kooi. En JA beste mensen, dat doe ik omdat het mij beter uitkomt.

prima dan toch :mrgreen:
Pak-de-bal

Addy schreef:
zo van :
Je lult uit je nek, ik heb nog nooit geschreven dat mijn honden niet met elkaar kunnen, ik heb een hele stabiele roedel waarin niet geknockt word
Ook van Malinois valt dat nergens te lezen, dat is weer je eigen ongenuanceerde conclusie
Je vat meteen je grootste probleem zelf samen, je snapt het echt niet , niets snap je maar wel overal je dikke neus instoppen met een totaal nergens op gefundeerde mening :mrgreen:
wil je wat voorbeelden ? hier zijn ze: en dat is alleen in deze topic
Pip the Lip eet altijd in de bench, puur voor mijn gemak want dan hoef ik niet in de gaten te houden dat ze een ander het vlees uit de bek jat
Brightstar eet in de bench zodat ik niet in de gaten hoef te houden dat alles van haar afgepikt wordt.
en van Mailnois:

En ik zie al dat ik 5 honden in een miniscule gang bij elkaar moet drukken... hoe veroorzaak je knokpartijen
En ja ik heb een tuin... daar kunnen er dus hooguit 2 bij elkaar in om de beurten... anders hebben ze te weinig ruimte en sommigen kan ik dus niet maar zo bij elkaar laten zonder dat ik erbij ben.
kijk , ik vind het allemaal prima, wat jullie met je honden doen, maar dan moet je geen commentaar hebben op mensen, zoals ik,
die er gewoon 1 hond op na houden en daar geen eet-of knok=partijen moeilijkheden mee heeft.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
zo van :
Pip the Lip eet altijd in de bench, puur voor mijn gemak want dan hoef ik niet in de gaten te houden dat ze een ander het vlees uit de bek jat
Brightstar eet in de bench zodat ik niet in de gaten hoef te houden dat alles van haar afgepikt wordt.
en van Mailnois:

En ik zie al dat ik 5 honden in een miniscule gang bij elkaar moet drukken... hoe veroorzaak je knokpartijen
En ja ik heb een tuin... daar kunnen er dus hooguit 2 bij elkaar in om de beurten... anders hebben ze te weinig ruimte en sommigen kan ik dus niet maar zo bij elkaar laten zonder dat ik erbij ben.
Woehahaha, is dat slecht gedrag?

Nou, mijn dames die nu innig verliefd op elkaar in de mand liggen mogen onder geen beding samen eten. En ook niet samen met ballen, stokjes of speelgoedjes spelen. Want hoe lief mijn dames elkaar ook vinden; zodra er iets leuks of lekkers in het spel is is het onherroepelijk dikke bonje.

Maar dat is geen abnormaal gedrag hoor Marjolein. En dat houdt ook niet in dat honden niet goed met elkaar of met soortgenoten kunnen. Buiten dat soort dingen om zijn mijn meisjes bijzonder op elkaar gesteld.
Addy

Pak-de-bal schreef:wil je wat voorbeelden ? hier zijn ze: en dat is alleen in deze topic
Ja en wat is daar mis mee dat ik zorg dat al mijn honden rustig kunnen eten ? Dat is heel normaal in een roedel hoor. Maakt dat pip tot een moeilijke hond ?
Ja en wat is daar mis mee ? Brightstar heeft een snelle verbranding en ik wil er gewoon voor zorgen dat ze voldoende te eten krijgt, is daar wat mis mee ? Maakt dat Brightstar tot een moeilijke hond :denken:
en van Mailnois:

Gelukkig dat Mayo aanzienlijk meer verstand heeft van honden dan jij want jij zou ze dus zo bij elkaar plempen :denken:
En ja ik heb een tuin... daar kunnen er dus hooguit 2 bij elkaar in om de beurten... anders hebben ze te weinig ruimte [/color]:
En wat is daar mis mee, ik laat ook niet al mijn honden tegelijk in de tuin :denken: , en sommigen kan ik dus niet maar zo bij elkaar laten zonder dat ik erbij ben
Begrijp ik helemaal, wat begrijp jij daar niet aan pdb :denken: [/color].
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Geer schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
zo van :
en van Mailnois:

Woehahaha, is dat slecht gedrag?

Nou, mijn dames die nu innig verliefd op elkaar in de mand liggen mogen onder geen beding samen eten. En ook niet samen met ballen, stokjes of speelgoedjes spelen. Want hoe lief mijn dames elkaar ook vinden; zodra er iets leuks of lekkers in het spel is is het onherroepelijk dikke bonje.

Maar dat is geen abnormaal gedrag hoor Marjolein. En dat houdt ook niet in dat honden niet goed met elkaar of met soortgenoten kunnen. Buiten dat soort dingen om zijn mijn meisjes bijzonder op elkaar gesteld.
En om het verhaal nog ingewikkelder te maken: mijn drietal geeft geen hork om elkaar, ze spelen niet samen, ze slapen niet samen en ze lopen alleen maar samen omdat ik nou eenmaal niet met alle drie apart loop.
Maar ze kunnen rustig samen in een ruimte achterblijven en ze maken nooit ( en dan bedoel ik nooit) ruzie om voedsel of speelgoed. Ze doen gewoon of de anderen lucht zijn, en alleen een gek maakt zich druk over lucht.

Of je de honden moet scheiden bij je afwezigheid of tijdens stress momenten ligt mede aan het karakter van de hond en van de roedel. Het heeft weinig met al dan niet moeilijk doen van de baas te maken. Mijn volgende roedeltje kan wel weer heel andere karakters herbergen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Geer schreef:Nou, zal ik dan maar met de billen bloot? JA beste mensen, ik sluit ze af en toe op in een kooi. En JA beste mensen, dat doe ik omdat het mij beter uitkomt.

Nou, we moeten je maar op je woord geloven dan :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Waarom zou je trouwens geen moeilijke honden mogen hebben?
Schiet mij zo even te binnen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Waarom zou je trouwens geen moeilijke honden mogen hebben?
Geen idee :denken:
Staat dat ergens? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:
Geen idee :denken:
Staat dat ergens? :mrgreen:
Ik kwam het ergens in de brij hierboven tegen meen ik :mrgreen: :wink:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Welke kant gaat het nu weer op hier :denken: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

grappig hoe elk topic op dit forum altijd zover afdwaald :smile:

ik ben het niet vaak met je eens addy, maar vandaag wel :mrgreen:
Ennath
Zeer actief

Geen idee...
Ik grossier in moeilijke honden (hoewel ze kunnen wel heel makkelijk zonder bench :denken: ).
Maar volgens mij had PdB het over bazen die moeilijk doen.....(als ze hun hond in een bench stoppen).
Tenzij ik het verkeerd gelezen heb dus :19:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja Jaap, dat spreekt natuurlijk voor zich. Brevetje van onvermogen, me dunkt :F:
Ennath
Zeer actief

Geer schreef:
Nou ja Jaap, dat spreekt natuurlijk voor zich. Brevetje van onvermogen, me dunkt :F:
O maar dan snap ik nu waarom Bauke zo'n makkelijke wereldhond is :N:

Sorry, ik kon het niet laten :mrgreen:
Pak-de-bal

Ennath schreef:
Geer schreef:
O maar dan snap ik nu waarom Bauke zo'n makkelijke wereldhond is :N:

Sorry, ik kon het niet laten :mrgreen:
en ik kan het niet laten weer hier op te reageren

Als je het niet snapt , hou dàn je commentaar voor je , wil je? :roll:

een uitleg dan maar weer even:

Natuurlijk mag je 100 moelijke honden in huis hebben, maar beloof mij dan 1 ding:

hou dàn je commentaar op anderen voor je !!!!!! :neenee:
en los eerst even je eigen probleem met je eigen honden op , zodat ze elkaar bv niet steeds in de haren vliegen
of wèl rustig bij elkaar kunnen eten.

snap je het nù wel?? :denken:

( ik werd het gewoon weer even zat , die berichten tegen mij gericht, van sommige forumleden
Een discussie? Prima, maar niet òp de persoon gericht en respecteer eens een ander zijn mening !) :neenee:
(voordat weer iedreen gaat meepraten :roll:)

maar we gaan nù weer verder met de discussie
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”