Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen met kinderen en een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

An70
Vaste gebruiker

Alleen met kinderen en een hond

Ongelezen bericht door An70 »

Hallo allemaal,

Ik heb gezocht maar ik kon er zo snel niet iets over vinden op het forum.

Zijn er mensen die alleen zijn met jonge kinderen (die van mij zijn bijna 7 en een van 9) en een hond. En die ook werken? Ik werk 24 uur in de week.
Graag zou ik ervaringen willen horen....

groetjes van An
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jaren gedaan, maar wel lang geleden.
Kind is nu 27 :ok:

Eerlijk gezegd nooit een probleem mee gehad, nooit een probleem van gemaakt.
Al zaten we wel eens laat aan tafel, en was de vloer niet altijd schoon. :wink:

Ik had overigens drie honden en zes katten.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Gaat prima hoor, heb ik hier ook gedaan.

je moet er wel rekening mee houden dat jij voor de hond moet zorgen, je kinderen zijn nog te jong daar voor
An70
Vaste gebruiker

Dank jullie. Ik was er benieuwd naar. Ik heb nu 3 weken een opvanghond in huis, en het is geweldig. Moet alleen zeggen dat ik versleten ben. :mrgreen: Maar miss. komt dat omdat je overal aan moet wennen. Ik aan de hond, de hond aan mij, aan de kinderen, aan de katten.
De kinderen doen niets, alles doe ik inderdaad. :wink: Ik wandel veel met haar, het is een energiek hondje. :D
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Toen bij mij de eerst werd geboren had ik al drie honden en uiteindelijk na verloop van jaren 3 honden en 3 kinderen.
Heb dit nooit al een belasting gezien of gevoeld. Gezellig en voor de kroost een geweldige leerschool om op te groeien met dieren.
Afbeelding
An70
Vaste gebruiker

Hoi Rea,

Was je ook alleen of had/heb je een partner? Mijn vraag is eigenlijk omdat ik het alleen moet doen, zonder partner.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

De afgelopen 11 jaar 10 jaar alleen geweest met 2 kinderen nu 18 en 20 en 1 en later 2 honden, en daarnaast 37 uur gewerkt. (Sinds ruim een jaar woon ik nu weer samen) Het is aanpoten en goed regelen. En ergens iets laten voor wat het is. Bij mij was dat het huishouden, dat gebeurde regelmatig met de franse slag.
Mijn kinderen waren 9 en 10 toen ik er alleen voor kwam te staan en de hond die ik toen had al wat ouder. Zij lieten haar wel gewoon uit. En mijn kinderen konden altijd bij mijn ouders terecht. De hond trouwens ook :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

An70 schreef:Hoi Rea,

Was je ook alleen of had/heb je een partner? Mijn vraag is eigenlijk omdat ik het alleen moet doen, zonder partner.
De eerste 9 jaar met kroost en partner, nadien alleen met kroost en honden.
Ben alleen gaan wonen toen de jongste 1 1/2 was en had toen een ier en 2 andere honden.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Maar wat is nou je punt dat je alleen woont en kinderen hebt :denken:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Addy schreef:Maar wat is nou je punt dat je alleen woont en kinderen hebt :denken:
Ze wil graag ervaringen horen :19: of de bevestiging krijgen dat het allemaal goed zal gaan :wink:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mijn kinderen waren 8 en 10 toen ik alleen kwam te staan. Nou ja, niet alleen, maar dus 2 kinderen en twee honden. Na een jaar eerst halve dagen gaan werken en toen ze op de middelbare school zaten ben ik vrijwel hele dagen gaan werken. Ik zorgde voor de honden (en de andere dieren die er bij gekomen waren).
An70
Vaste gebruiker

alm@ schreef:
Addy schreef:Maar wat is nou je punt dat je alleen woont en kinderen hebt :denken:
Ze wil graag ervaringen horen :19: of de bevestiging krijgen dat het allemaal goed zal gaan :wink:
Klopt, dat is zo. :wink: Ik zal niet graag een hondje aanschaffen om hem later weer weg te moeten doen.

Lekker vriendelijk ben jij, Addy. :denken:

Dank ook Rea en Elmar voor je reactie.
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

An70 schreef:
alm@ schreef:
Klopt, dat is zo. :wink: Ik zal niet graag een hondje aanschaffen om hem later weer weg te moeten doen.

Hoi An,

Als ik jou was zou ik er maar een beetje aan wennen. Er zijn op dit forum best wel wat mensen die soms bewust of onbewust wat onaardig uit de hoek kunnen komen :wink: . Ik moet zeggen dat het wel went hoor :ok: .

Groetjes Miranda
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
Addy

An70 schreef:
alm@ schreef:

Was helemaal niet onvriendelijk bedoeld hoor, ik vroeg me oprecht af waarom je hierover begon omdat half Nederland zo ongeveer alleen woont, kids en huisdieren heeft en dat ook prima redden :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

alm@ schreef:
Of alles goed gaat weet je nooit in principe. :wink:
Je moet je kinderen ook leren omgaan met een hond..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Addy schreef:
An70 schreef:
alm@ schreef:

Was helemaal niet onvriendelijk bedoeld hoor, ik vroeg me oprecht af waarom je hierover begon omdat half Nederland zo ongeveer alleen woont, kids en huisdieren heeft en dat ook prima redden :19:
En ik denk dat meer dan de helft van half alleenstaand nederland bestaat uit de mensen die 2 keer per dag de hond uitlaten op de hoek en er verder niet veel mee doen.
Volgens mij wil topicstarter dat niet en is daarom op zoek naar ervaringen van mensen die ook net iets verder gaan dan de doorsnee hondenbaas :19:
Addy

C@rmen schreef:En ik denk dat meer dan de helft van half alleenstaand nederland bestaat uit de mensen die 2 keer per dag de hond uitlaten op de hoek en er verder niet veel mee doen.
Volgens mij wil topicstarter dat niet en is daarom op zoek naar ervaringen van mensen die ook net iets verder gaan dan de doorsnee hondenbaas :19:
Dat heeft niet alleen met alleenstaande ouders van doen, dat heb je ook in complete gezinnen en bij vrijgezellen :roll:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Addy schreef:
C@rmen schreef:En ik denk dat meer dan de helft van half alleenstaand nederland bestaat uit de mensen die 2 keer per dag de hond uitlaten op de hoek en er verder niet veel mee doen.
Dat heeft niet alleen met alleenstaande ouders van doen, dat heb je ook in complete gezinnen en bij vrijgezellen :roll:
Maar ze vraagt er niet om hoe het daar gaat :wink: Ik kan me wel voorstellen dat je graag ervaringen wilt horen van mensen die alleen zijn met kinderen en een hond die veel tijd in de hond (willen) steken. En dan kun je je vraag beter op een hondenforum stellen waar mensen zitten die wel dagelijks een fatsoenlijke boswandeling maken en trainen ed dan op een verjaardag waar over het algemeen toch veel mensen zitten die maar 2 keer per dag met fikkie naar de hoek lopen.
Addy

C@rmen schreef:Maar ze vraagt er niet om hoe het daar gaat :wink: Ik kan me wel voorstellen dat je graag ervaringen wilt horen van mensen die alleen zijn met kinderen en een hond die veel tijd in de hond (willen) steken. En dan kun je je vraag beter op een hondenforum stellen waar mensen zitten die wel dagelijks een fatsoenlijke boswandeling maken en trainen ed dan op een verjaardag waar over het algemeen toch veel mensen zitten die maar 2 keer per dag met fikkie naar de hoek lopen.
Sinds wanneer is het dan zo bijzonder dat je alleenstaand met kinderen en een hond bent :roll:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Addy schreef: Sinds wanneer is het dan zo bijzonder dat je alleenstaand met kinderen en een hond bent :roll:
Dus ze mag niet om ervaringen vragen omdat ze niet bijzonder is? Kom op zeg eerst wordt er gezeken omdat mensen maar zomaar honden aanschaffen, nu denkt er iemand erover na en wordt ie afgezeken. Laat haar lekker ervaringen vragen ook al is ze volgens jou niet bijzonder.
Addy

Valerie schreef:
Addy schreef: Sinds wanneer is het dan zo bijzonder dat je alleenstaand met kinderen en een hond bent :roll:
Dus ze mag niet om ervaringen vragen omdat ze niet bijzonder is? Kom op zeg eerst wordt er gezeken omdat mensen maar zomaar honden aanschaffen, nu denkt er iemand erover na en wordt ie afgezeken. Laat haar lekker ervaringen vragen ook al is ze volgens jou niet bijzonder.
Ze zal best bijzonder zijn want ieder mens is uniek, ik zie echter geen groter of minder groot probleem dan eenieder heeft, je moet ervoor zorgen dat je hond goed invoegt in je gezinssituatie, of je nou alleenstaand bent met kinderen of zonder kinderen of niet alleenstaand met een hok vol kinderen.
Het nemen van een hond heeft nou eenmaal consequenties, voor iedereen :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Addy schreef:
Valerie schreef:
Ze zal best bijzonder zijn want ieder mens is uniek, ik zie echter geen groter of minder groot probleem dan eenieder heeft, je moet ervoor zorgen dat je hond goed invoegt in je gezinssituatie, of je nou alleenstaand bent met kinderen of zonder kinderen of niet alleenstaand met een hok vol kinderen.
Het nemen van een hond heeft nou eenmaal consequenties, voor iedereen :wink:
Ik zie in de vraag van TS eerder een beetje onzekerheid of ze het allemaal goed doet en of het goed zal gaan dan een probleem en ik denk dat adviezen en ervaringen haar alleen maar zullen sterken.
Niet iedereen is altijd zeker van zijn zaak :wink:
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

An70 schreef:Dank jullie. Ik was er benieuwd naar. Ik heb nu 3 weken een opvanghond in huis, en het is geweldig. Moet alleen zeggen dat ik versleten ben. :mrgreen: Maar miss. komt dat omdat je overal aan moet wennen. Ik aan de hond, de hond aan mij, aan de kinderen, aan de katten.
De kinderen doen niets, alles doe ik inderdaad. :wink: Ik wandel veel met haar, het is een energiek hondje. :D
Meid als jullie het leuk vinden en je bent nu lekker bezig met het hondje dan kan je er ook eentje nemen hoor. Je hebt er zo goed over na gedacht dus dat komt wel goed

Alleen nog even nadenken hoe je het doet als je op vakantie gaat, neem je hem mee of zorg je voor oppas of een pension.

Veel plezier in ieder geval met het zoeken naar een hondje
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Een verhaal vanuit een ander gezichtspunt, maar het is ook een ervaring. :wink:
Toen mijn ouders gingen scheiden heel wat jaren geleden, stond mijn moeder er ook alleen voor met 3 kleine kinderen. Mijn moeder besloot een hondje te nemen, en er ging echt een wereld voor ons open. ^_^
Mijn moeder zorgde voor het hondje, en leerde ons dat ook langzamerhand. Zo hebben we o.a. goed geleerd om met verantwoordelijkheid om te gaan. En het was heerlijk om zo'n huppelend hondje in huis te hebben.
Mijn moeder werkte dan wel niet, dus had er ook alle tijd voor. Maar zelfs als je werkt, moet het goed te doen zijn.

Veel succes! Laat je nog even weten wat je gaat besluiten?

Ik vind overigens dat je altijd advies mag vragen over de aanschaf van een hond, dus ik snap het commentaar in dit topic niet helemaal.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

oke dan hier een andere reactie. Ik zou er niet te makkelijk over denken. Als je een baan hebt, met twee nog relatief jonge kinderen en een hond is het best druk. Je moet het echt alleen doen. Je kinderen zijn nog niet oud genoeg. Je moet ´s ochtends voor je naar je werk gaat de hond uitlaten, de kinderen ontbijt geven, de fruitbakjes en bekers klaarmaken. Ik weet niet of je je kinderen samen makkelijk alleen kan laten, die van mij kunnen dat dus niet en zijn van dezelfde leeftijd. Ik ben dan wel niet alleenstaand maar sta er wel vaak alleen voor door de diensten van mijn man. Als je thuiskomt krijg je weer het ritueel eten etc. maar de hond moet er ook uit. En wat denk je van ´s avonds laat. Laat je je kinderen alleen thuis en ga je dan met de hond wandelen. Ik heb daar persoonlijk moeite mee. Vooral omdat een van onze kinderen nogal vaak nachtmerries heeft.
Zijn toch allemaal dingen om over na te denken en gelukkig doe je dat ook. Tuurlijk bij ons loopt het ook en wij hebben twee honden, maar als moeder alleen weet ik niet of ik het zou doen. Ik wil je niet ontmoedigen, er zijn zoveel voorbeelden die ik je kan geven dat het moeilijker is.

Groet
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

en toen, was het stil :19:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
An70
Vaste gebruiker

Sorry, was even niet online. :wink:

Dank jullie voor jullie reacties. Ik heb besloten de hond die ik nu in de opvang heb niet zelf te adopteren. Een moeilijk besluit want het is echt een superhondje. Eerlijk gezegd vind ik het best wat. Precies zo'n beetje wat Jacky zegt.
Ik vind het bijvoorbeeld heel lastig de kinderen steeds weer alleen te laten. En die van mij vinden het dus niet geweldig om steeds mee uit te gaan met de hond. En tuurlijk gaan ze mee als ik vind dat ze mee moeten, maar om ze nu elke dag daarin te dwingen...
Deze hond is wel heel energiek moet ik zeggen, dus ik maak geen korte blokjes om. Steek er echt wel veel tijd in. Ze moet nog een hoop leren. Ik werk ook 2 hele dagen (en 2 halve) en dan laat mijn buurmeisje haar uit. Maar nu gaat ze volgende maand 2 maanden naar het buitenland. Dus ook dat je toch afhankelijk bent van anderen vind ik niet altijd makkelijk.
En er komt bij dat ik buiten de 24 uur die ik werk ook nog weleens boodschappen moet doen, met mijn kinderen naar de sport.... Daar heb ik ten opzichte van haar wel moeite mee.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

An70 schreef:Sorry, was even niet online. :wink:

Dank jullie voor jullie reacties. Ik heb besloten de hond die ik nu in de opvang heb niet zelf te adopteren. Een moeilijk besluit want het is echt een superhondje. Eerlijk gezegd vind ik het best wat. Precies zo'n beetje wat Jacky zegt.
Ik vind het bijvoorbeeld heel lastig de kinderen steeds weer alleen te laten. En die van mij vinden het dus niet geweldig om steeds mee uit te gaan met de hond. En tuurlijk gaan ze mee als ik vind dat ze mee moeten, maar om ze nu elke dag daarin te dwingen...
Deze hond is wel heel energiek moet ik zeggen, dus ik maak geen korte blokjes om. Steek er echt wel veel tijd in. Ze moet nog een hoop leren. Ik werk ook 2 hele dagen (en 2 halve) en dan laat mijn buurmeisje haar uit. Maar nu gaat ze volgende maand 2 maanden naar het buitenland. Dus ook dat je toch afhankelijk bent van anderen vind ik niet altijd makkelijk.
En er komt bij dat ik buiten de 24 uur die ik werk ook nog weleens boodschappen moet doen, met mijn kinderen naar de sport.... Daar heb ik ten opzichte van haar wel moeite mee.
Goed besluit. :ok: Als ik alleen zou zijn , ik werk ook 24 uur, zou ik het met de drukte rond de kinderen in deze leeftijd niet kunnen. Je doet je hond er geen plezier mee en jezelf ook niet op den duur.
als je de hond al hebt en je komt dan alleen, oke, dan kan je er altijd een mouw aanpassen, maar nu heb je nog de keuze.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
An70
Vaste gebruiker

Dank je, het blijft een moeilijke keuze voor mij. Nu is het weekend en heb ik alle tijd. Ik ben lekker met de hond naar het strand gegaan. Op dat soort momenten denk je dan wel (en wel vaker natuurlijk :wink: ), ik ga ervoor hoor... Dan vergeet je spontaan alle "lastige" dingen.
En wat je zegt, als je hem al hebt is het anders. Het is nu een bewuste keuze.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je kan er ook voor kiezen om oppasmoeder te worden voor een hond uit de buurt. Er zijn genoeg mensen die graag iemand in de buurt hebben die voor de honden wil zorgen als ze een weekend weg gaan of als ze werken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”