Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Broodfokkers!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Poppetje
Zeer actief

Broodfokkers!

Ongelezen bericht door Poppetje »

Met tranen in mijn ogen heb ik zitten kijken naar deze site en de filmpjes die erop staan!

http://www.stopyvonnecrama.eu/
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Het filmpje is idd verschrikkelijk,maar het zou beter zijn dat de kandidaatkopers die even zouden zien.Als ze dan nog overgaan tot aankoop van deze sukkels zijn ze nog schuldiger als de broodfiokker.
:19:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Achjee, eerst een: "anti rad hyves", en dan nu een: "stop de broodfok hyves" ... pfff :idea:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Felix schreef:Achjee, eerst een: "anti rad hyves", en dan nu een: "stop de broodfok hyves" ... pfff :idea:
dan hoeven we alleen nog maar een felix pleur op hyves en dan is de circel rond :ok:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Felix schreef:Achjee, eerst een: "anti rad hyves", en dan nu een: "stop de broodfok hyves" ... pfff :idea:
dan hoeven we alleen nog maar een felix pleur op hyves en dan is de circel rond :ok:
Tsja, net zoals dat anti rad hyves, gaat jouw voorstel ook niet werken! :smile:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Felix schreef:
Addy schreef:
Tsja, net zoals dat anti rad hyves, gaat jouw voorstel ook niet werken! :smile:
helaas maar je ken nou eenmaal niet alles in het leven hebben :mrgreen:
gotcha
Zeer actief

Toch wil ik jouw versie horen,met andere woorden verklaar jouw reactie hierop :ok:
gotcha
Zeer actief

Lezen :mrgreen: natuurlijk horen zou wat moeilijk zijn :ok:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

gotcha schreef:

Toch wil ik jouw versie horen,met andere woorden verklaar jouw reactie hierop :ok:
Ben het in theorie met de gestelde doelstellingen eens, alleen vindt ik wil je serieur overkomen, dan zul je ook je eigen er serieus ermee bezig moeten houden. Ik bedoel, zo'n hyves profiel is mischien leuk als digitale vriendenkring, maar om nou gelijk zoiets (waar het in wezen niet voor bedoeld is) te gaan gebruiken om er actie mee te gaan voeren o.i.d. Dat vindt ik persoonlijk nogal ver door draven, open een echte website en promoot die, dan kom je mijn inziens veel serieuzer over ;)

If you get what i mean! :ok:
gotcha
Zeer actief

Het was wel poppetje die deze topic geopend heeft. :ok:

Maar goed,je zegt, je bedoeld het serieus.
En dat deze filmpjes in vriendenkring beter getoond worden,dat kan wel zijn,maar beoogt het dan ook het gewenste resultaat.Is het dan niet beter om deze filmpjes te vertonen in de dierenspeciaalzaken.
Dan dat je een eigen website opent.

En eigenlijk vind je dat al de dierenorganisaties die zich inzetten voor het dierenwelzijn nutteloos.Of zie ik dat verkeerd. :mrgreen:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Felix schreef:
gotcha schreef:

Ben het in theorie met de gestelde doelstellingen eens, alleen vindt ik wil je serieur overkomen, dan zul je ook je eigen er serieus ermee bezig moeten houden. Ik bedoel, zo'n hyves profiel is mischien leuk als digitale vriendenkring, maar om nou gelijk zoiets (waar het in wezen niet voor bedoeld is) te gaan gebruiken om er actie mee te gaan voeren o.i.d. Dat vindt ik persoonlijk nogal ver door draven, open een echte website en promoot die, dan kom je mijn inziens veel serieuzer over ;)

Volgens mij is dit toch een website ?

www.stopyvonnecrama.eu ???
En gisteravond was ze op sbs..er gebeurd dus wel iets ....

Ik heb overigens geen medelijden met de gedupeerden. Want als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten gaat dat wel eens mis.
Wel enorm jammer is dat dat met veel dierenleed gepaard gaat.
Ze moeten die Yvonne eens een paar weken in haar eigen donkere schuurtje opsluiten, en daarna op transport naar polen in een veewagen.
Poppetje
Zeer actief

@ Felix,
Ik weet niet hoe jij aan Hyves komt, maar dit is gewoon een website.
Je moet ergens beginnen wil je resultaten boeken. Zoiets stopt niet zomaar, en hoe meer mensen het weten hoe beter! En of je die nou bereikt door een website of door een actie te houden maakt voor mij vrij weinig uit!

En zoals je hebt kunnen zien zijn er ook al programma`s die op de hoogte zijn van haar praktijken. Helaas gelden in Belgie andere regels dan in Nederland en kan je vrij moeilijk iets tegen haar beginnen!
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Ik sluit me bij bovenstaande aan! :ok: Het gaat erom dat als je actie wilt ondernemen, je mensen eerst op de hoogte van zulke dingen moet brengen. Of dit nou via Hyves gebeurt, of op een andere manier, wat maakt het uit? Het doel is toch hetzelfde? :19:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

gister was er op sbs6 in das je goed recht ook een stuk over illegale puppyhandel..
en een broodfokker.. :N:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
asani
Zeer actief

Ik heb vorige week marktplaats gemaild met de vraag of ze de advertenties van deze broodfokker wilden verwijderen. Dat doen ze niet want ze zijn een advertentiemedium en hebben geen grip op de dingen die hun adverteerders uitvreten. Ze zeggen samen te werken met de AID om misstanden aan te pakken. Daarna heb ik dus de AID gemaild en deze waren zeer geinteresseerd in harde bewijzen tegen deze fokker, ze hadden ook de uitzending van SBS gezien.

Als er hier dus mensen zijn die ook gedupeerd zijn door Yvonne Crama...neem contact op met de AID.

http://www.aid.nl/meldformulier.htm

De AID heb ik dus weer doorverwezen naar de site stopyvonnecrama.eu

Ik hoop dat er nog wat goeds uitkomt.
Poppetje
Zeer actief

asani schreef:Ik heb vorige week marktplaats gemaild met de vraag of ze de advertenties van deze broodfokker wilden verwijderen. Dat doen ze niet want ze zijn een advertentiemedium en hebben geen grip op de dingen die hun adverteerders uitvreten. Ze zeggen samen te werken met de AID om misstanden aan te pakken. Daarna heb ik dus de AID gemaild en deze waren zeer geinteresseerd in harde bewijzen tegen deze fokker, ze hadden ook de uitzending van SBS gezien.

Als er hier dus mensen zijn die ook gedupeerd zijn door Yvonne Crama...neem contact op met de AID.

Hopen dat er goed nieuws van komt!
gotcha
Zeer actief

Poppetje schreef:
asani schreef:Ik heb vorige week marktplaats gemaild met de vraag of ze de advertenties van deze broodfokker wilden verwijderen. Dat doen ze niet want ze zijn een advertentiemedium en hebben geen grip op de dingen die hun adverteerders uitvreten. Ze zeggen samen te werken met de AID om misstanden aan te pakken. Daarna heb ik dus de AID gemaild en deze waren zeer geinteresseerd in harde bewijzen tegen deze fokker, ze hadden ook de uitzending van SBS gezien.

Hopen dat er goed nieuws van komt!
:ok:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wietse&Gerda schreef:gister was er op sbs6 in das je goed recht ook een stuk over illegale puppyhandel..
en een broodfokker.. :N:
dezelfde broodfokker dacht ik ;)
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Onze ''vriend'' van Faunaland adverteert ook weer op marktplaats, staat erop met oa teckelpups..

volgens die link heeft ie momenteel 7!! verschillende nesten liggen, en wie weet wat allemaal nog meer in de winkel....
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

asani schreef:
Felix schreef:
gotcha schreef:

Ik heb overigens geen medelijden met de gedupeerden. Want als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten gaat dat wel eens mis.
Ze moeten die Yvonne eens een paar weken in haar eigen donkere schuurtje opsluiten, en daarna op transport naar polen in een veewagen.
:kotz: :kotz: :kotz:

Mijn excollega heeft Maxi daar gekocht ( :evil: )
Eerst 2 andere hondjes uit hetzelfde nest, 1 ging dood, daarna hebben ze Maxi gehaald, erbij..
Andere pup weg gegeven en Maxi na 7 maanden toen die niet schattig meer was :kotz: weg gegeven..
Maxi is een heerlijke hond en ik zou hem niet kunnen missen, maar dat mensen zo dom zijn om bij haar een hond te kopen.. echt :kotz:
gotcha
Zeer actief

Innuendo schreef:
asani schreef:
Felix schreef:
gotcha schreef:

:kotz: :kotz: :kotz:

Mijn excollega heeft Maxi daar gekocht ( :evil: )
Eerst 2 andere hondjes uit hetzelfde nest, 1 ging dood, daarna hebben ze Maxi gehaald, erbij..
Andere pup weg gegeven en Maxi na 7 maanden toen die niet schattig meer was :kotz: weg gegeven..
Maxi is een heerlijke hond en ik zou hem niet kunnen missen, maar dat mensen zo dom zijn om bij haar een hond te kopen.. echt :kotz:
Dus als ik goed lees,geven ze hun pup weg omdat ie niet meer schattig is,en de voorgaande hebben ze ook weggedaan.
Laat die excollega dan stoppen met een dier te hebben. :mrgreen:

En ja,het zijn juist die impulsieve kopers die de broodfokkers in stand houden. :19:

Algoed dat Maxi bij jou is dan :ok:
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

gotcha schreef:

Dus als ik goed lees,geven ze hun pup weg omdat ie niet meer schattig is,en de voorgaande hebben ze ook weggedaan.
Laat die excollega dan stoppen met een dier te hebben. :mrgreen:

En ja,het zijn juist die impulsieve kopers die de broodfokkers in stand houden. :19:

Algoed dat Maxi bij jou is dan :ok:
Nee de (volgens hun) officiele reden was eerst 2 honden is teveel (een maand later namen ze weer een 2de hond mee uit spanje die hun plus/minus 8 maanden oude teef dekte :kotz: ) en later begreep ik dat ze hem dumpte omdat hij aan de riem trok :roll: :kotz:
Indd dat soort mensen zouden geen dieren mogen houden :devil:
Maar goed, Maxi is gelukkig kern gezond en volgens de DA een zeer geslaagde kruising ondanks dat hij is opgegroeit bij die Yvonne..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Het is mij VRBODEN om op deze sites te kijken..... :denken:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Hallo,

Weet iemand hoe ik in contact kan komen met iemand van de stopyvonnecrama.eu site??
Op deze site stonden gedupeerden, en deze wil ik graag in contact brengen met de AID.

Het kan ook rechtstreeks natuurlijk. Als er gedupeerden zijn kunnen deze contact opnemen met de AID.

Berny Woolschot
tactisch rechercheur
AID-DO

AIDInternetRecherche@minlnv.nl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”