Geneuzel in de marge. De werkelijke fout is fokken met een hond waarvan de HD/ED uitslagen niet bekend zijn. En dan vergeet ik alle andere gezondheidsonduidelijkheden maar even.eternal schreef:bramtim schreef:Geen idee wat voor fokker het is. Ze hebben nog wel een nestzus van Sara aangehouden die het aardig doet op shows. Ze zijn aangesloten bij de RRCN.
De ouders van Sara hebben overigens HD A2 OCD vrij & HD B
Ik snap niet waar jij je bronnen vandaan haalt. Maar ik weet wel dat je het ontzettend fout heb.
En de fokkers van sara hebben geen nestgenoot van sara aangehouden. zal je bronnen nog maar eens raad pleggen als ik jou was.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gewoon een vraag.
Moderator: moderatorteam
- asani
- Zeer actief
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dit staat wel leuk maar zal voor geen enkele rechter standhouden. Een hond die jij gewoon gekocht hebt is van jou en daarmee mag je goed beschouwd doen wat je wilt, daar heeft de fokker geen enkele zeggenschap meer over.blacky schreef:toen ik mijn hond kocht stond er in het koop contract dat als ik ging fokken zonder toestemming van de fokker ik een bedrag van 2500 euro schuldig was aan de betreffende fokker.
De toestemming krijg ik als ik aan alle voorwaarden gesteld door de rasvereniging voldoe.
Dus of zij heeft dit niet in haar koopcontract staan, of de fokker is het er mee eens maar het kan ook dat ze toch denkt dat het contract niet rechts geldig is.
Of de fokker komt er toch niet achter????????
Iemand die wil fokken gaat fokken denk ik dan.
Dus ook in het geval can Sare, wel of geen contract is eigenlijk niet zo spannend, de hond is van haar en ze kan ermee doen wat ze wil.
-
Gos
- Zeer actief
Ik kan absoluut niet begrijpen dat je een nest overweegt zonder beide ouderdieren te hebben laten testen. De enige redenen die ik ervoor kan bedenken, zijn uitermate onfatsoenlijk en daar zou je je voor moeten schamen (maar dat zal wel teveel gevraagd zijn).
Ik heb mijn teef laten testen, ook op nog niet verplichte dingen (zoals ED), en weet nog helemaal niet of ik wel een nest met haar ga fokken. Persoonlijk heb ik er op zich geen probleem met buiten de RV om fokken, afhankelijk van de redenen ervoor natuurlijk (in mijn ras kan ik echt niet zeggen dat wat buiten de RV gedaan wordt, per definitie slechter is dan wat erbinnen gebeurt), maar in dit geval is het gewoon het zoveelste negatieve aspect.
Ik hoop van ganser harte dat ze leeg blijft en mocht het niet zo zijn, dat je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. En verder sluit ik me aan bij Inge O.
Ik heb mijn teef laten testen, ook op nog niet verplichte dingen (zoals ED), en weet nog helemaal niet of ik wel een nest met haar ga fokken. Persoonlijk heb ik er op zich geen probleem met buiten de RV om fokken, afhankelijk van de redenen ervoor natuurlijk (in mijn ras kan ik echt niet zeggen dat wat buiten de RV gedaan wordt, per definitie slechter is dan wat erbinnen gebeurt), maar in dit geval is het gewoon het zoveelste negatieve aspect.
Ik hoop van ganser harte dat ze leeg blijft en mocht het niet zo zijn, dat je ze aan de straatstenen niet kwijt kunt. En verder sluit ik me aan bij Inge O.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Sorry hoor Shirley, maar ik geloof er zo ondertussen geen bal meer van. Eerst beweer dat je er wel degelijk HD-foto's zijn gemaakt (zie quote) en later zijn ze opeens niet nodig.eternal schreef: Als sara haar HD foto's niet goed waren had ik met haar geen nest genomen. Zo ben ik namleijk niet.
Ik hoop dat je het niet erg vindt (of eigenlijk zit ik er ook niet mee als je het wél erg vindt) maar ik zet wel de nodige vraagtekens bij je verhaal. Als je helemaal zuiver op de graat bent, is het geen enkel probleem om opening van zaken te geven door bijv. de HD-uitslagen van de ouders hier neer te zetten, om maar eens wat te noemen. Je hebt dan toch niks te verbergen? Dan ben je in 1 klap van al het commentaar af en zijn wij verschoond van boze reacties zonder verdere onderbouwing af. Er zijn je een paar keer vragen gesteld die zonder problemen en zonder boosheid te beantwoorden zijn. Waarom doe je dat dan niet? Je kunt wel lopen roepen dat iets niet waar is of heel anders is, maar bij gerede twijfel is het handig om het te bewijzen.
Iedereen met fokplannen hier wordt het hemd van het lijf wordt gevraagd. En terecht. Zo werkt dat hier gewoon. Dat weet je, want je loopt langer mee dan vandaag.
Ik zie het hele probleem dan ook niet zo tenzij je inderdaad iets te verbergen hebt.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Dat zou Bertus leuk vinden. :N:asani schreef:Wat ik eigenlijk zo jammer vind is dat er zo ongelofelijk veel Shirleys zijn. En deze laten zich niet in de kaart kijken.![]()
Het is echt wel tijd voor een stamboom waarbij de fokker aan een aantal eisen moet voldoen. Of bijvoorbeeld alleen maar een stamboom als je aan de COE van het desbetreffende ras voldoet.
Diepdroevig wordt je ervan.
Dan kan de RV van de Saarloos er achter elkaar voor zorgen dat alle dissidenten die poberen om PRA vrij te fokken uitgesloten worden van de uitgifte van stambomen.
Nee laten we die verplichting maar niet instellen.
- *Linda*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je kunt blijkbaar overal op antwoorden behalve op de antwoorden op de hd uitslageneternal schreef:bramtim schreef:Geen idee wat voor fokker het is. Ze hebben nog wel een nestzus van Sara aangehouden die het aardig doet op shows. Ze zijn aangesloten bij de RRCN.
De ouders van Sara hebben overigens HD A2 OCD vrij & HD B
Ik snap niet waar jij je bronnen vandaan haalt. Maar ik weet wel dat je het ontzettend fout heb.
En de fokkers van sara hebben geen nestgenoot van sara aangehouden. zal je bronnen nog maar eens raad pleggen als ik jou was.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
In mijn contract staat ook zoiets. Volgens mij niet met een boeteclausule, maar wel dat ik de fokker moet betrekken bij fokplannen. Ik heb dat zonder problemen getekend en heb hem ook betrokken bij het bekijken van de stamboom van de teef e.d. Omdat ik zelf geen kaas gegeten heb van erfelijkheid, wil ik hem er juist graag bij betrekken.blacky schreef:toen ik mijn hond kocht stond er in het koop contract dat als ik ging fokken zonder toestemming van de fokker ik een bedrag van 2500 euro schuldig was aan de betreffende fokker.
Maar ik heb wel begrepen dat zo'n clausule niet houdt voor de rechter. Je koopt een hond en je mag vervolgens zelf weten wat je ermee doet. Wat dat betreft is een hond net een bank voor de wet.

Linda, Izzie en Bram
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Je kunt wel boos gaan worden, maar het punt dat je met een ongeteste teef wilt gaan fokken met epilepsie in de lijn, blijft gewoon staan. Ik snap best dat het leuk is om een of twee keer een nestje te fokken, maar het is helaas niet elke teef gegeven om daar geschikt voor te zijn. Je hebt een hartstikke leuke hond aan Sara, weet gewoon tevreden met wat je wel met haar kunteternal schreef:het is GVD toch niet te geloven dit.
En maar dingen gaan lopen lullen die totaal niet waar zijn.
IS HET JULLIE HOND> WAREN JULLIE ER BIJ TOEN ZE GECHIPT WERDEN. WAREN JULLIE TOEVALLIG DE ARTSEN WAAR IK MET HAAR BEN GEWEEST. NEE VOLGENS MIJ NIET.
EN nee ze heeft geen DS. Dit had ik neer gezet. Van als het wel in het nest zou voor komen en de pup moet geholpen worden dat de kosten voor mij zijn en niet voor de eigenaar.

Linda, Izzie en Bram
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Gatverdamme wat ben jij toch een drama w*feternal schreef:
De fokkers van Sara hebben een zuster van Sara aangehouden uit het vorige nest, dit is een volle zuster omdat de combinatie herhaald is.
Kan jij nou nog stommer reageren dan je al de hele tijd doet......
En voor iedereen die nog steeds benieuwd is naar de HD uitslagen van Sara....
Die zijn er niet
Sara is niet getest. Shirley heeft dat in mailcontact met verschillende mensen gezegd. Shirley kan namelijk aan de manier van lopen en gaan liggen van Sara zien dat Sara haar heupjes goed zijn.
Ik heb echt zelden zoveel domheid in 1 persoon gezien.
Ik hoop dat Sara nooit en te nimmer opneemt en neemt ze wel op dat jij, Shirley, met de hele zooi blijft zitten.
Waarschijnlijk dump je ze dan ergens of gaan de hondjes voor een habbekrats weg.
Onthou maar goed :"What goes around comes around"
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- K2
- geregistreerd lid
- Contacteer:
@ Kika: AMEN!Kika schreef:Gatverdamme wat ben jij toch een drama w*feternal schreef:
De fokkers van Sara hebben een zuster van Sara aangehouden uit het vorige nest, dit is een volle zuster omdat de combinatie herhaald is.
Die zijn er niet
Sara is niet getest. Shirley heeft dat in mailcontact met verschillende mensen gezegd. Shirley kan namelijk aan de manier van lopen en gaan liggen van Sara zien dat Sara haar heupjes goed zijn.
Ik hoop dat Sara nooit en te nimmer opneemt en neemt ze wel op dat jij, Shirley, met de hele zooi blijft zitten.
Waarschijnlijk dump je ze dan ergens of gaan de hondjes voor een habbekrats weg.
--------------------
Ik volg deze discussie nu al enige dagen en ik val van de ene verbazing in de andere.
@ Shirley:
Is het nou echt zo moeilijk om eens fatsoenlijk te antwoorden op de vragen die door een X aantal mensen hier op dit forum gesteld zijn.
Mijn vraag aan Shirley:
Geef mij eens 1 goede reden waarom je met Sara wilt fokken?
Nu graag wel een antwoord!
Groetjes
Arnoud
high five van kayla & Katano
www.kaylavandeborgerhoeve.nl
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Contacteer:
blacky schreef:toen ik mijn hond kocht stond er in het koop contract dat als ik ging fokken zonder toestemming van de fokker ik een bedrag van 2500 euro schuldig was aan de betreffende fokker.
De toestemming krijg ik als ik aan alle voorwaarden gesteld door de rasvereniging voldoe.
Dus of zij heeft dit niet in haar koopcontract staan, of de fokker is het er mee eens maar het kan ook dat ze toch denkt dat het contract niet rechts geldig is.
Of de fokker komt er toch niet achter????????
Iemand die wil fokken gaat fokken denk ik dan.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Even terzijde hoor, maar nemen deze mensen deze teef nu ook uit de fokkerij? (i.v.m. epilepsie)Kika schreef:Gatverdamme wat ben jij toch een drama w*feternal schreef:
Die zijn er niet
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
- Aantal honden: 1
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ik ben hier nog niet zo lang lid maar ik lees dit verhaal echt vol verbazing, je spreekt jezelf zo vaak tegen en je zegt dat je geen fokker bent en niet wil fokken maar wel voor een keer een nest wilt uh das fokken hoor.
hoe kun je jezelf liefhebber van een ras noemen als je met eeen hond fokt die uit een lijn komt waar erfelijke gebreken inzitten, tuurlijk is je eigen hond de beste de liefste en de prachtiste maar dat houd niet in dat zij geschikt is om mee te fokken.
ik kan het alleen aanmoedigen dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk om hun ras geven en die dit soort praktijken tegen proberen te houden.
TS; ga asjeblieft niet met je hond fokken schaf als je graag een nest wilt in de toekomst een teef aan die wel uit gezonde lijnen komt en ga daar mee verder.
hoe kun je jezelf liefhebber van een ras noemen als je met eeen hond fokt die uit een lijn komt waar erfelijke gebreken inzitten, tuurlijk is je eigen hond de beste de liefste en de prachtiste maar dat houd niet in dat zij geschikt is om mee te fokken.
ik kan het alleen aanmoedigen dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk om hun ras geven en die dit soort praktijken tegen proberen te houden.
TS; ga asjeblieft niet met je hond fokken schaf als je graag een nest wilt in de toekomst een teef aan die wel uit gezonde lijnen komt en ga daar mee verder.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat heb ik idd ondertussen ook gelezenAngelique25 schreef:Wat epilepsie betreft valt er helaas niet zoveel te testen.Kika schreef:Bij mijn weten wordt er met de moeder van Sara niet meer gefokt, wat ze met de zuster van Sara van plan zijn
Met een beetje geluk wordt die verder getest op het een en ander.
Maar nogmaals ik heb geen idee wat die mensen verder met hun honden doen. Wel nog fokken, niet meer fokken
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kijk Shirley....niets te verbergen hier namelijk gewoon TROTS op mooie uitslagen....en ohja, gewoon sowieso geröntgend, omdat het belangrijk is, niet omdat hij nu al gelijk voor de fok ingezet gaat worden, daar is nl nog niets over bekend....
-
Addy
had je dat gevoel danInge O schreef:ik sta gelukkig niet meer alleen dus :sst: .tineke schreef:Daisy@ schreef:Eigenlijk wel ja....eternal schreef:
Denk je dat ik achterlijk ben![]()
Ik heb weinig verstand van fokken maar ook ik kan bedenken dat het de reinste kolder is om met deze hond te gaan fokken, iedere nitwit kan dat nog wel bedenken