Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuze hond:Dobermann, Rottweiler, Duitse herder of geen hond
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Als ik het goed begrijp (uit je voorstelbericht) moest je vrouw er enigszins toe overgehaald worden om een hond te nemen? Als het ook zo is dat zij degene is die er het meest voor moet zorgen (weet niet of dat zo is?) dan zou ik het nog niet doen. Het lijkt me voor iemand die waanzinnig gemotiveerd is al een hele klus, maar als je toch al niet staat te springen lijkt het mij met drie kleine kinderen haast niet te doen. En wat heb je er aan als je over een jaar tot de spijtige (vooral voor de hond) conclusie komt dat het niet gaat?
Gr. Marijke

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Moos
- Zeer actief
-
miekmiek
ik zou zeggen; doe het niet. nu nog niet in ieder geval. ik heb een jaar geleden een pup in huis gehaald terwijl ik ook zwanger was. En het is erg pittig, dus jij en zeker ook je vrouw moeten helemaal zeker weten dat jullie echt hiervoor willen gaan. Dus ook met dikke buik in de zeikregen buiten staan om je pup zindelijk te krijgen. dat soort dingen. ik raad het je af, zou nog even wachten.
- Moos
- Zeer actief
En jouw Miah kwam ook nog redelijk ruim voor de bevallingmiekmiek schreef:ik zou zeggen; doe het niet. nu nog niet in ieder geval. ik heb een jaar geleden een pup in huis gehaald terwijl ik ook zwanger was. En het is erg pittig, dus jij en zeker ook je vrouw moeten helemaal zeker weten dat jullie echt hiervoor willen gaan. Dus ook met dikke buik in de zeikregen buiten staan om je pup zindelijk te krijgen. dat soort dingen. ik raad het je af, zou nog even wachten.
Ik lees dat deze baby over een maand geboren wordt. Pup zou dan denk ik eerder komen als de baby er dus net is
Laatst gewijzigd door Moos op 02 mar 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

- danielle-russel-king
- Zeer actief
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Je hebt wel je oog laten vallen op rassen waar je echt mee 'aan het werk moet'. En daar bedoel ik mee dat je veel tijd kwijt bent met opvoeden en trainen om zo'n hond bij volwassenheid goed in de hand te blijven houden. Mijn herders hebben per dag toch echt wel een uurtje of 3 beweging nodig. Niet alleen wandelen maar ook fietsen, zwemmen, appéloefeningen, noem maar op.
Ik woon vlak bij je, wil je een weekje een herdertje lenen
grapje hoor 
Ik woon vlak bij je, wil je een weekje een herdertje lenen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je hebt een paar rassen uitgekozen die bij jou passeen naar jouw idee.
Passen ze ook bij jouw vrouw en kinderen?
Hoe graag wil jouw vrouw een hond?
Bedenk hoe veel tijd jij kwijt bent aan de hond (en dat is nodig!)
Hoeveel tijd kan je vrouw besteden aan de hond met een nieuwe baby op komst en nog twee kleine kinderen?
Optie 4 lijkt me realistischer
Passen ze ook bij jouw vrouw en kinderen?
Hoe graag wil jouw vrouw een hond?
Bedenk hoe veel tijd jij kwijt bent aan de hond (en dat is nodig!)
Hoeveel tijd kan je vrouw besteden aan de hond met een nieuwe baby op komst en nog twee kleine kinderen?
Optie 4 lijkt me realistischer
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Je hebt je oog ook wel laten vallen op pittige rassen.
Dat zou ik zéker niet doen met zo'n jong gezin. Niet dat het niet zou gaan.
Maar gezien jullie omstandigheden, de flat enzo, lijkt me dat niet verstandig.
Maar is het geen idee om eens naar het asiel te gaan?
Daar kun je kenbaar maken wat je wilt. Een hond die goed met kinderen om kan gaan lijkt me het belangrijkste.
Al blijft dat natuurlijk altijd wel een gok hé.
Dat zou ik zéker niet doen met zo'n jong gezin. Niet dat het niet zou gaan.
Maar gezien jullie omstandigheden, de flat enzo, lijkt me dat niet verstandig.
Maar is het geen idee om eens naar het asiel te gaan?
Daar kun je kenbaar maken wat je wilt. Een hond die goed met kinderen om kan gaan lijkt me het belangrijkste.
Al blijft dat natuurlijk altijd wel een gok hé.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Dat zeg ik niet. Maar ik vind dat deze drie rassen (waak/werkhonden) niet op hun plaats zijn in een flat.danielle-russel-king schreef:waarom zou je geen hond op een flat kunnen houdenTulp schreef:Ik geloof dat geen enkele van deze 3 rassen op zijn plaats is in een flat.![]()
Dus als dat de keuze is moet je voor optie 4 gaan.![]()
ik woon ook met twee honden in een flat met lift
En of jij dat nu wel of niet hebt verandert niets aan mijn mening.
@Soninlaw: wijs besluit
- *Linda*
- Zeer actief
- Dyenga
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Contacteer:
Inderdaad een verstandige keuze! Wat je ook eens zou kunnen doen.....bezoek een asiel (of meerderen) en ga eens een rondje lopen met de rassen. Ga daarnaast eens kijken bij diverse cursussen en africhtingsprogramma's zodat je een goed beeld krijgt in de tijd en energie die het vraagt om met een werkhond goed aan de slag te kunnen gaan.
Mocht je besluiten om in de toekomst voor een Dobermann te gaan, zorg er dan ook voor dat je bij een goede fokker te rade gaat!
Succes!
Mocht je besluiten om in de toekomst voor een Dobermann te gaan, zorg er dan ook voor dat je bij een goede fokker te rade gaat!
Succes!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Pak-de-bal
Re: Keuze hond:Dobermann, Rottweiler, Duitse herder of geen
Hoe denkt je vrouw hierover??soninlaw schreef:over de 3 rassen die ik bij mij vind passen. Ik moet zeggen dat ik momenteel het meest richting de Dobermann denk.
zij moet tenslotte het meest met de hond uitgaan èn met het oog op de kinderen het meest met de hond dan bezig zijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Misschien werkt meneer wel thuisPak-de-bal schreef:Hoe denkt je vrouw hierover??soninlaw schreef:over de 3 rassen die ik bij mij vind passen. Ik moet zeggen dat ik momenteel het meest richting de Dobermann denk.![]()
![]()
zij moet tenslotte het meest met de hond uitgaan èn met het oog op de kinderen het meest met de hond dan bezig zijn.

-
Pak-de-bal
ja, dat kan, de vrouwen-emancipatie is hier moeilijk te vindenalm@ schreef:Misschien werkt meneer wel thuisPak-de-bal schreef:Hoe denkt je vrouw hierover??soninlaw schreef:over de 3 rassen die ik bij mij vind passen. Ik moet zeggen dat ik momenteel het meest richting de Dobermann denk.![]()
![]()
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
danielle-russel-king schreef:waarom zou je geen hond op een flat kunnen houdenTulp schreef:Ik geloof dat geen enkele van deze 3 rassen op zijn plaats is in een flat.![]()
Ik snap nog steeds niet dat mensen vinden dat je op een flat geen hond(en) kan houden...
Mn ex en ik hadden 2 Dobers en n Mechelaar op een flat en geen problemen.
Met de Mechelaar 1 keer per week G&G, Cheeco 1 keer per week EG en Tara niks. Park naast de flat, regelmatig fietsen met alledrie. Als t lekker weer was waren we soms echt een paar uur in t park te vinden. Honden lekker spelen en snuffelen en doen, en wij op n bankje zitten of mee spelen (ballen gooien enz). Heel veel aandacht, als hij weg was was ik vaak thuis en andersom.
De honden hadden t beter dan menig hond in n eensgezinswoning. En qua oppervlakte in huis hadden ze ook meer ruimte dan in de meeste eensgezinswoningen.
Geen probleem!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- chicay
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik heb ook een dober op een flat gehad maar ik zou het dus niemand aanraden...moosje schreef:danielle-russel-king schreef:waarom zou je geen hond op een flat kunnen houdenTulp schreef:Ik geloof dat geen enkele van deze 3 rassen op zijn plaats is in een flat.![]()
Ik snap nog steeds niet dat mensen vinden dat je op een flat geen hond(en) kan houden...![]()
Met de Mechelaar 1 keer per week G&G, Cheeco 1 keer per week EG en Tara niks. Park naast de flat, regelmatig fietsen met alledrie. Als t lekker weer was waren we soms echt een paar uur in t park te vinden. Honden lekker spelen en snuffelen en doen, en wij op n bankje zitten of mee spelen (ballen gooien enz). Heel veel aandacht, als hij weg was was ik vaak thuis en andersom.
De honden hadden t beter dan menig hond in n eensgezinswoning. En qua oppervlakte in huis hadden ze ook meer ruimte dan in de meeste eensgezinswoningen.
Geen probleem!
geen lift, 4 hoog... dus zolang ik hem kon tillen elke dag tig keer de trappen opgedragen... toen hij te zwaar werd in een rugzak en toen dat niet ging moest hij wel van ellende zelf gaan traplopen...
Gelukkig zijn we daarna verhuist naar een rijtjeswoning... maar ik zou het dus nooit weer doen, zo'n grote hond op een flat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Chione
- Zeer actief
Maar dan ging het meer om het tillen of had je in huis ook 'last'?malinois schreef:ik heb ook een dober op een flat gehad maar ik zou het dus niemand aanraden...moosje schreef:danielle-russel-king schreef:waarom zou je geen hond op een flat kunnen houdenTulp schreef:Ik geloof dat geen enkele van deze 3 rassen op zijn plaats is in een flat.![]()
Ik snap nog steeds niet dat mensen vinden dat je op een flat geen hond(en) kan houden...![]()
Geen probleem!
geen lift, 4 hoog... dus zolang ik hem kon tillen elke dag tig keer de trappen opgedragen... toen hij te zwaar werd in een rugzak en toen dat niet ging moest hij wel van ellende zelf gaan traplopen...
Gelukkig zijn we daarna verhuist naar een rijtjeswoning... maar ik zou het dus nooit weer doen, zo'n grote hond op een flat.
Ik woon in flat, 1 hoog en begane grond, maar de woonkamer op 1 hoog. Ik heb geen enkel probleem met Lola hier. We lopen uren per dag buiten en in huis gaat het prima. Neemt niet weg dat ik een tuin wel lekker zou vinden
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik woon 5 hoog.
Maar heb gelukkig wel n lift.
Maar heb gelukkig wel n lift.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
offtopic: Dat zou ik niet te hard zeggen ik woon ook op een flat en heb een mechelse herder..Tulp schreef:Ik geloof dat geen enkele van deze 3 rassen op zijn plaats is in een flat.![]()
Dus als dat de keuze is moet je voor optie 4 gaan.
(ja wij hebben een lift en we hebben voldoende ruimte aangezien 1 slaapkamer bij de woonkamer is aangetrokken en dus hebben we nog 2 slaapkamers over)
Maaruh ontopic
Ik zou het niet doen opzich is het geen probleem op een flat een hond te hebben maar zoals je aangeeft is je vrouw toch niet helemaal overtuigd en dat ze binnen nu en een maand gaat bevallen lijkt me helemaal niet handig als je een pup neemt(kan ook een volwassen herplaatser zijn weet ik niet) maar een baby is al een boel werk en dan heb je nog 2 andere kinderen en dan nog eens een hond..
(Ik zou het niet aankunnen in elk geval)
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Moos
- Zeer actief
Ja maar 4 hoog zonder lift daar noem je ook iets zegmalinois schreef:
ik heb ook een dober op een flat gehad maar ik zou het dus niemand aanraden...
Dat is toch heel wat anders dan bijvoorbeeld 1 hoog, alleen al omdat dat dan maar 1, of twee hele kleine, trapjes op is voor de hond, en dat qua tillen de eerste periode dus ook veel makkelijker te doen is dan 4 hoog.
Of 12 hoog met lift.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja dan zou het wel kunnen. Al hoewel ik het nog verre van ideaal zou vinden maar dan zou het wel een stuk makkelijker zijn.Chione schreef:Maar dan ging het meer om het tillen of had je in huis ook 'last'?
Ik woon in flat, 1 hoog en begane grond, maar de woonkamer op 1 hoog. Ik heb geen enkel probleem met Lola hier. We lopen uren per dag buiten en in huis gaat het prima. Neemt niet weg dat ik een tuin wel lekker zou vindenMaar ik geloof zelf dat het best kan, een grote hond op een flat, mits je, net als wanneer je in een eengezinswoning woont!, maar genoeg met de hond onderneemt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Goed van jullie dat jullie geen overhaast besluit nemen! zelf heb ik ook lang moeten wachten totdat er echt een hond kon komen en ik kan je verzekeren: des te leuker is het dan als het dan eindelijk zover issoninlaw schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er thuis nog even over gesproken en inderdaad lijkt het ons echt beter te wachten. We zijn er wel beide over uit dat we een hond gaan en willen nemen, maar toch wachten totdat de kinderen wat groter zijn.
Ik ga hier nog wel rond hangen op het forum en zo veel mogelijk leren en lezen over honden om er klaar voor te staan zodra het moment daar is.
Wel weet ik al 1 ding zeker. We gaan uitgebreide training tegemoet met de hond. Ben van plan om alle cursussen te gaan doen die er zijn (te lezen op de site van Ronald Brugman) Mijn bedoeling is om echt een maatje voor het leven te krijgen, goed opgevoed en gelukkig. Alles op z'n tijd.
Nogmaals bedankt voor de reacties en tot snel!

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ik zit met mijn Duitser in een flat op 7 hoog met lift. Daarnaast is mijn flatje 50 vierkante meter. Dit alles is prima te doen. Binnen is ze volstrekt rustig en slaap eigenlijk 90%. Buiten is het 1 bom vuur en sjeest ze bij wijs van spreke alles aan elkaar.
Ook woon ik aan het einde van het blok heb ik geen raam naar de gallerij, woon in een zeer goed geisoleerde en rustige flat, waardoor het voor haar echt een vrij prikkelloze omgeving is.
Echter ik zou geen twee honden neer zetten want dat wordt echt te klein. Maar zelfs als pup zag ze mijn huis (ze heeft het eerste jaar bij mijn ouders gezeten) als "uitslaap huis" en bij mijn ouders sjeeste ze alles onderste boven. Dit tot grote ergenis van mijn moeder omdat ze bij mij dus nooit gesloopt heeft, maar bij mijn ouders dus wel.
De woning ansich maakt niets uit, maar de flat wel. Ik zou nooit geen hond nemen zonder lift. Erger nog, ik zou nooit in een flat gaan wonen hoger dan de eerste verdieping zonder lift
Verder ontopic zoals je zelf al aangaf, ik zou wachten tot je kinderen en baby wat ouder is.
Ook woon ik aan het einde van het blok heb ik geen raam naar de gallerij, woon in een zeer goed geisoleerde en rustige flat, waardoor het voor haar echt een vrij prikkelloze omgeving is.
Echter ik zou geen twee honden neer zetten want dat wordt echt te klein. Maar zelfs als pup zag ze mijn huis (ze heeft het eerste jaar bij mijn ouders gezeten) als "uitslaap huis" en bij mijn ouders sjeeste ze alles onderste boven. Dit tot grote ergenis van mijn moeder omdat ze bij mij dus nooit gesloopt heeft, maar bij mijn ouders dus wel.
De woning ansich maakt niets uit, maar de flat wel. Ik zou nooit geen hond nemen zonder lift. Erger nog, ik zou nooit in een flat gaan wonen hoger dan de eerste verdieping zonder lift
Verder ontopic zoals je zelf al aangaf, ik zou wachten tot je kinderen en baby wat ouder is.

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Wij gaan binnen enkele maanden verhuizen naar een Drive-in woning en daar zit dus ook de woonkamer op de 1ste verdieping (garage op de begane grond)
In september staat er in de planning dat er een Oud Duitse herder pup bij ons komt wonen. Wij gaan echter wel een loopplank laten maken langs de zijkant van de trap die ook nog eens opklapbaar is, zodat wij zelf ook gemakkelijk trap kunnen lopen als de hond niet naar boven of beneden moet. Is natuurlijk wel wat meer werk, maar wel beter dan een trap lopen. Als pup wordt hij vanzelfsprekend wel zo lang mogelijk gedragen. Desnoods met z'n 2en.
In september staat er in de planning dat er een Oud Duitse herder pup bij ons komt wonen. Wij gaan echter wel een loopplank laten maken langs de zijkant van de trap die ook nog eens opklapbaar is, zodat wij zelf ook gemakkelijk trap kunnen lopen als de hond niet naar boven of beneden moet. Is natuurlijk wel wat meer werk, maar wel beter dan een trap lopen. Als pup wordt hij vanzelfsprekend wel zo lang mogelijk gedragen. Desnoods met z'n 2en.