Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lange wandelingen kleine hond
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Lange wandelingen kleine hond
Wat kan een kleine hond (malthezer, dwergkeesje etc) aan kwa wandelen?
Hoelang lopen jullie met jullie hond???
Nemen jullie wel eens heele lange wandelingen????
Hoelang lopen jullie met jullie hond???
Nemen jullie wel eens heele lange wandelingen????
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Flip is ook een klein hondje, hij loopt ook met gemak 2 tot 3 uur, waarvan hij het grootste gedeelte rent.
(vooruit rennen en weer naar mij toe)
Als we thuiskomen slaapt hij een paar uur, om daarna weer fris voor de deur te gaan staan; klaar voor de volgende wandeling :N:
.
Als we thuiskomen slaapt hij een paar uur, om daarna weer fris voor de deur te gaan staan; klaar voor de volgende wandeling :N:

Groetjes Marjolijn en Flip

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Heel bekend...Flip schreef:Flip is ook een klein hondje, hij loopt ook met gemak 2 tot 3 uur, waarvan hij het grootste gedeelte rent.
Als we thuiskomen slaapt hij een paar uur, om daarna weer fris voor de deur te gaan staan; klaar voor de volgende wandeling :N:.

You'll be in my heart... Always...
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat zijn lange stukken?
Keizer kan ook hele stukken meelopen (als is zijn conditie nu wat slecht, nadat hij ziek is geweest.) Maar hij heeft wel zijn grenzen. Wij gaan elk jaar mee met dogtravel, dan loop je zo 17 km op een dag in een behoorlijk tempo, maar dat is echt teveel voor hem. Dan gaat hij dus ook grote stukken in de draagtas, dat is weer het voordeel van kleine hondjes.
Het zal ook wel aan het ras liggen, een jack russel met een goede conditie zal bovenstaande misschien wel gewoon uitlopen.
Keizer kan ook hele stukken meelopen (als is zijn conditie nu wat slecht, nadat hij ziek is geweest.) Maar hij heeft wel zijn grenzen. Wij gaan elk jaar mee met dogtravel, dan loop je zo 17 km op een dag in een behoorlijk tempo, maar dat is echt teveel voor hem. Dan gaat hij dus ook grote stukken in de draagtas, dat is weer het voordeel van kleine hondjes.

Het zal ook wel aan het ras liggen, een jack russel met een goede conditie zal bovenstaande misschien wel gewoon uitlopen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Ligt ook wel heel erg aan het ras hoor, een fox terrier kan wel 5 uur lopen, een gezelschapsras zal het met warm weer sneller laten afweten.
Heb zelf een mix shih tzu, kan úren meelopen. Heb wel 15 km met hem gelopen, toen was het een graad of 22, en was ie wel echt óp.
Warm weer maakt het dus een stuk moeilijker, dan is water om voeten te koelen een must
Training doet veel, ze bouwen snel conditie op. Ik heb hem ook wel vaker meegenomen op de fiets en laat hem dan stukken los en rennen.
Hij loopt liever los dan aan de riem en dat gaat dan ook veel langer en beter.
Heb zelf een mix shih tzu, kan úren meelopen. Heb wel 15 km met hem gelopen, toen was het een graad of 22, en was ie wel echt óp.
Warm weer maakt het dus een stuk moeilijker, dan is water om voeten te koelen een must

Training doet veel, ze bouwen snel conditie op. Ik heb hem ook wel vaker meegenomen op de fiets en laat hem dan stukken los en rennen.
Hij loopt liever los dan aan de riem en dat gaat dan ook veel langer en beter.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Een uur of twee lekker doorlopen is geen enkel probleem ! Langer ook niet maar dan trekt het baasje het niet meer zonder pauze...
Gizmo gaat wel eens mee naar het bos langs de fiets( ongeveer 15 min.), dan anderhalf uur wandelen en langs de fiets terug. Zodra we dan thuis zijn en ik op de bank plof, gooit hij zijn bal voor mijn voeten ! "Spelen baas!".....
Ons maltezerdametje ging ook altijd mee op de lange wandelingen van een paar uur. Was nooit een probleem, behalve toen ze echt oud begon te worden natuurlijk..

Gizmo gaat wel eens mee naar het bos langs de fiets( ongeveer 15 min.), dan anderhalf uur wandelen en langs de fiets terug. Zodra we dan thuis zijn en ik op de bank plof, gooit hij zijn bal voor mijn voeten ! "Spelen baas!".....
Ons maltezerdametje ging ook altijd mee op de lange wandelingen van een paar uur. Was nooit een probleem, behalve toen ze echt oud begon te worden natuurlijk..
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Ligt er ook een beetje aan hoe de hond loopt..is de pup een uur lang aan het rennen en dollen, ja dan vind ik dat al snel wat te lang...maar loopt de pup netjes en rustig met je ee dan moet ene uurtje toch wel kunnen voor zo'n klein hondje
zelf merk ik dat onze kleine toby een hele goede conditie heeft en makkelijk met de groten mee kan rennen. (als je het dan hebt over een echt lange wandeling, niet de dagelijkse wandelingen) wat hij wel doet is voor zichzelf kleine rustperiodes inlassen,
dan loopt hij een poosje netjes naast ons om vervolgens na een minuut of 10 weer lekker mee te gaan rennen.
Ik moet overigens niet elke dag zulke stukken met m gaan lopen, (maar ook niet met femke trouwens, ook al is ze een stuk groter)
tussen de middag loop ik een uur, en dat is echt voldoende!
zelf merk ik dat onze kleine toby een hele goede conditie heeft en makkelijk met de groten mee kan rennen. (als je het dan hebt over een echt lange wandeling, niet de dagelijkse wandelingen) wat hij wel doet is voor zichzelf kleine rustperiodes inlassen,
dan loopt hij een poosje netjes naast ons om vervolgens na een minuut of 10 weer lekker mee te gaan rennen.
Ik moet overigens niet elke dag zulke stukken met m gaan lopen, (maar ook niet met femke trouwens, ook al is ze een stuk groter)
tussen de middag loop ik een uur, en dat is echt voldoende!
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby

http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- MJ
- Zeer actief
- matthijs
- Actief
Onze shih-tzu verschilt nogal wat ze aan kan, vorige week nog zonder probleem 1,5 uur met haar gelopen maar heb ook weleens gehad dat ze na 45 min. gewoon moe was. Ze geeft gelukkig wel goed aan of ze nog kan, in het begin loopt ze constant te trekken op het eind van de flexlijn, als de energie wat minder wordt komt ze gezellig bij je lopen en als ze moe wordt dan gaat ze achter lopen en dan is het dus tijd om te stoppen.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Kimberley&Tommy
- Vaste gebruiker
Je kan hem dan toch delen dragen? Je hebt voor kleine hondjes hele goeie draagtassen. En voor chihuahua's heb je zelfs hele stijlvolle handtasjes..... mocht je er van houdenSweety schreef:Ik heb zelf een chihuahua maar ben bang als ik een keer naar een wandeling ga met gewone honden dat ik hem dan niet mee kan nemen.
Diablo mag dan wel mee want die is al wel wat groter!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ze heeft een hele mooie wandelwagen voor haar chi,dus die kan gewoon mee volgens mijKimberley&Tommy schreef:Je kan hem dan toch delen dragen? Je hebt voor kleine hondjes hele goeie draagtassen. En voor chihuahua's heb je zelfs hele stijlvolle handtasjes..... mocht je er van houdenSweety schreef:Ik heb zelf een chihuahua maar ben bang als ik een keer naar een wandeling ga met gewone honden dat ik hem dan niet mee kan nemen.
Diablo mag dan wel mee want die is al wel wat groter!

-
- Vaste gebruiker
draagtas/ rugzak
Ik heb ergens op het forum van die rugzakdraagtassen gezien,
volgens mij zelfs op een foto, geen idee waar.
Maar mijn vraag: waar kun je deze kopen of heb je een link van een website voor mij
Het gaat hier dus niet om een standaard draagtas voor in je hand maar om een rugzak waar de hond in kan. Die van ons is nu circa 8 kilo en 7 mnd. Kan hem nu al moeilijk meenemen voor urenlange wandelingen straks tijdens onze vakantie in Noorwegen.
Ik zie jullie tips graag!
ps heb zelf al een x aantal websites bezocht maar het formaat is daarbij aan de kleine kant zoals bv de "Back Pack Pet Carrier" op http://www.natteneuzen.nl/index1.html
volgens mij zelfs op een foto, geen idee waar.
Maar mijn vraag: waar kun je deze kopen of heb je een link van een website voor mij
Het gaat hier dus niet om een standaard draagtas voor in je hand maar om een rugzak waar de hond in kan. Die van ons is nu circa 8 kilo en 7 mnd. Kan hem nu al moeilijk meenemen voor urenlange wandelingen straks tijdens onze vakantie in Noorwegen.
Ik zie jullie tips graag!
ps heb zelf al een x aantal websites bezocht maar het formaat is daarbij aan de kleine kant zoals bv de "Back Pack Pet Carrier" op http://www.natteneuzen.nl/index1.html