Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond muilkorven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Hond muilkorven

Ongelezen bericht door Innuendo »

Hier in de flat woont een hond (stamboomloze lijkt op stafford reu) welke op elke hond klapt als hij de kans krijgt.
Baas houd de hond (gelukkig) altijd aan de lijn.
Maar nu mijn dilemma, hier rond de flat is een "gedoogt" los loop gebied.
Veel honden lopen hier ook los.
Tuurlijk roep ik (en volgens mij een ieder hier zo'n beetje) zijn of haar hond bij zich als deze los loopt en er komt een onbekende (ook bekende als men weet dat dit niet kan) hond aan welke aan de riem zit, met wat voor reden dan ook.

In het verleden is deze hond agressief geweest tegen mensen, sinds kort niet meer, nu alleen nog tegen andere honden.
Volgens mij probeert hij de hond wel op tijden uit te laten dat er weinig andere honden zijn ( :ok: ), toch vind ik het nog vrij link.
Niet omdat het een stafford is hoor, (zoals ik eerder al is heb gezegt daar laat ik mijn honden ook rustig mee spelen, ik heb een hekel aan bijv, een andere stafford hier in de wijk nu nog pup maar die mag niet met andere honden spelen, want daar word hij goed waaks e.d van :piew: :kotz: maar was dat een maltezer geweest had ik hetzelfde gevoel gehad :mrgreen: ) maar omdat hij naar iedere hond uitvalt en echt op klapt.

Zou zo'n hond nu een muilkorf om moeten als je midden op de dag loopt?

Natuurlijk moet je verwachten dat hondenbazen hun hond aanlijnen als ze een andere hond vast zien zitten, maar gezien je daar niet van op aan kan?
Moet je dan het risico lopen dat jou hond een andere hond grijpt?

Wat vinden jullie? Wat zou je doen als het jou hond was?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Hond muilkorven

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Innuendo schreef: Wat vinden jullie? Wat zou je doen als het jou hond was?
Als ik een hond zou hebben die per direct op elke hond klapt en ik moet door een gebied waar honden loslopen, dan zou ik die muilkorven. De kans is groot dat een van die honden niet onder appel staat en dus naar mijn hond toekomt. Dan kun je nog tien keer gelijk hebben dat diegene z'n hond bij zich moet houden, ik zou het risico niet willen lopen dat mijn hond met een dode JR in z'n bek verder loopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik heb hier 3 honden die ook wat lastiger zijn met andere honden. Ze klappen niet zomaar op eentje, maar een vreemde hond die binnen deze roedel komt wordt niet echt geaccepteerd. Zolang de vreemde hond op een afstandje blijft is er niks aan de hand.
Maar als je weet dat je hond lastig is vind ik dat je zo veel mogelijk problemen uit de weg moet gaan. Dus niet naar losloopgebieden of op tijden gaan lopen dat er veel andere honden zijn. Wij lopen bijvoorbeeld op etenstijd, dan is het lekker rustig.
Een muilkorf is voor mij geen optie, bij mij zijn ze gewoon bijna altijd aangelijnd. En ik vind dat deze mensen dat ook zouden moeten doen.
Voor de momenten waarop je de hond graag los wilt hebben kun je beter een buiten gebied op zoeken waar bijna niemand zal zijn i.p.v in de woonwijk waar meer honden lopen.
Groetjes,
Wendy
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Eens komt een dag , dat het helemaal fout gaat met deze hond en dàn zegt iedreen :
"hàd hij maar een muilkorf om, of was hij maar niet in het losloopgebied gekomen" :N:

het zijn dus 2 dingen:

zo'n gevaarlijke hond hóort gewoon echt niet in een losloopgebied :neenee:

want er zijn altijd heerlijke puppy's die nog een bord voor hun kop hebben en lekker er naartoe rennen :N:
die ook niet goed luisteren , nog.

ik zou het even met de eigenaar over hebben, en anders de politie alvast inlichten...

Ik zou zéker die 2 dingen doen:
niet daar komen èn een muilkorf om, of nog beter:

ik zou die hond inruilen en er sowieso niet aan begonnen zijn :pffff:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

maitestar schreef: Wij lopen bijvoorbeeld op etenstijd, dan is het lekker rustig..
leuk, :roll: ik loop ook altijd in losloopgebieden òm dezelfde reden :N:

wat doen jullie daar dan aan??????? :N:
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Omlopen zodra ik jou zie :pffff:
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:Eens komt een dag , dat het helemaal fout gaat met deze hond en dàn zegt iedreen :
"hàd hij maar een muilkorf om, of was hij maar niet in het losloopgebied gekomen" :N:

het zijn dus 2 dingen:

want er zijn altijd heerlijke puppy's die nog een bord voor hun kop hebben en lekker er naartoe rennen :N:

ik zou het even met de eigenaar over hebben, en anders de politie alvast inlichten...

Eigenaar zegt: jij moet je hond maar bij je houden..
(gebruikt veel drugs en is niet vaak helder)
Maar goed zal het nog eens aankaarten.
En politie inschakelen?
Met het risico dat de hond mocht hij echt onder de rad wet vallen word afgemaakt, no way..
dat wil ik echt niet op mijn geweten hebben..
Hond kan er niks aan doen.. zou alleen graag willen dat het beestje een muilkorf of iets draagt..
Gewoon voor het geval dat hij eens op een hond klapt.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Pak-de-bal schreef:Eens komt een dag , dat het helemaal fout gaat met deze hond en dàn zegt iedreen :

het zijn dus 2 dingen:

stamboomloze hond, lijkt op staff. en jij gaat dit netjes bij de politie voorleggen?? Zou dit nooit doen omwille van de hond (maar kan het wel gebruiken om baasje te waarschuwen, één bijtgeval en kans dat de politie er dan aan te pas komt en dan zien ze ook snel genoeg dat het een RAD hond is enz.) :ok:
Innuendo
Zeer actief

irwi schreef:Omlopen zodra ik jou zie :pffff:
Waarom? of was het niet naar mij?
Begrijp je reactie niet echt :19:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Iemand die verdovende middelen gebruikt en daaraan verslaafd is zou zowiezo geen hond moeten nemen, maar dat is weer een ander verhaal....
Misschien eens met de dierenbescherming praten? Wie weet hebben die nog tips om hier toch een oplossing voor te vinden. Al ben ik bang dat zolang de eigenaar weigert mee te werken er weinig mogelijk is.
De Dierenbescherming kan in het uiterste geval ook een hond inbeslagnemen, en dan is de kans dat die ingeslapen wordt een stuk kleiner dan als de politie zo'n hond meeneemt verwacht ik. Ik weet dit niet 100% zeker, maar mijn ervaring met dierenasielen (want daar gaat zo'n hond naartoe als die inbeslag is genomen) is dat men niet zo snel een hond laat inslapen als dat maar even voorkomen kan worden.
Mij lijkt het alsof die hond niet echt opgevoed is en wordt (die op alle honden klapt als die de kans krijgt). Vind dat triest, want zo'n hond is altijd de dupe van het gedrag van zijn baas.
Innuendo
Zeer actief

boxersien schreef:

het zijn dus 2 dingen:

stamboomloze hond, lijkt op staff. en jij gaat dit netjes bij de politie voorleggen?? Zou dit nooit doen omwille van de hond (maar kan het wel gebruiken om baasje te waarschuwen, één bijtgeval en kans dat de politie er dan aan te pas komt en dan zien ze ook snel genoeg dat het een RAD hond is enz.) :ok:
Precies...
Hondje schijnt naar mensen toe nu echter super lief te zijn :ok:
(ik kom hem alleen maar tegen of alleen of allebei met hond dus heb het niet kunnen testen :mrgreen: )
Maar in dat opzicht vertrouw ik wel op het oordeel van mn vriend :mrgreen:
En wil absoluut niet dat hij zijn hond kwijt raakt of wat dan ook, wil alleen incidenten voorkomen..
Hij doet echt wel zijn best, maar stel je voor dat hij met zijn hond om de hoek loopt, en ik niet op tijd zie dat hij daar loopt en mijn hond bij hem gaat kijken en zijn hond op een van mijn honden klapt terwijl hij weet dat zijn hond dat doet en mijn hond zou dodelijk gewond zijn..
Ik weet niet precies wat ik zou doen, maar het zal niet fraai zijn..
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Pak-de-bal schreef:
maitestar schreef: Wij lopen bijvoorbeeld op etenstijd, dan is het lekker rustig..

Wij hebben net zoveel recht om in een losloopgebied te lopen als ieder ander. Dus snap jouw reactie niet helemaal, daarbij heb ik mijn honden wel onder controle en heb ik al aangegeven dat ze niet zomaar op een hond klappen.
Daarbij zeg ik niet dat wij dan in een losloopgebied lopen. Wij gaan om die tijd een gewone wandeling doen om de mensen te ontlopen die honden hebben die zogenaamd niks doen.
Groetjes,
Wendy
Innuendo
Zeer actief

maitestar schreef:
Pak-de-bal schreef:

Wij hebben net zoveel recht om in een losloopgebied te lopen als ieder ander. Dus snap jouw reactie niet helemaal, daarbij heb ik mijn honden wel onder controle en heb ik al aangegeven dat ze niet zomaar op een hond klappen.
Daarbij zeg ik niet dat wij dan in een losloopgebied lopen. Wij gaan om die tijd een gewone wandeling doen om de mensen te ontlopen die honden hebben die zogenaamd niks doen.
Dan doe je het toch al goed :ok:
ik vind het van die jongen ok erg goed dat hij het liefst wandeld als andere honden niet worden uitgelaten :ok:
Hij gaat ook de lift niet in als ik er in sta (en visaversa)
Maar dat "erop klappen" dat vind ik juist link.. want.. je weet maar nooit..

als jou honden dat niet doen en alleen niet zo vriendelijk zijn is dat toch geen probleem :ok:
Er loopt hier bijv. ook een border collie (los) rond die snapt als ze mijn heren opdringerig vind.. prima toch.. dan roep ik ja jongens, mw. heeft er geen zin in en dan loop ik de andere kant op..

Ik hou Sam ook bij me als hij aangelijnt is, want dan valt hij (helaas ik probeer het af te leren) ook uit.. tis dan wel een maltezer, maar even irritant.. en zou hij echt op honden "klappen" zou ik hem ook al is het een maltezer denk ik wel muilkorven..
Dat soort gedrag wil ik gewoon niet, wat voor hond het ook is..
En zou het er niet uit te trainen zijn, dan ben ik voor een muilkorf, zeker voor redelijk grote en sterke honden..
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Muk schreef:Iemand die verdovende middelen gebruikt en daaraan verslaafd is zou zowiezo geen hond moeten nemen, maar dat is weer een ander verhaal....
Misschien eens met de dierenbescherming praten? Wie weet hebben die nog tips om hier toch een oplossing voor te vinden. Al ben ik bang dat zolang de eigenaar weigert mee te werken er weinig mogelijk is.
De Dierenbescherming kan in het uiterste geval ook een hond inbeslagnemen, en dan is de kans dat die ingeslapen wordt een stuk kleiner dan als de politie zo'n hond meeneemt verwacht ik. Ik weet dit niet 100% zeker, maar mijn ervaring met dierenasielen (want daar gaat zo'n hond naartoe als die inbeslag is genomen) is dat men niet zo snel een hond laat inslapen als dat maar even voorkomen kan worden.
Mij lijkt het alsof die hond niet echt opgevoed is en wordt (die op alle honden klapt als die de kans krijgt). Vind dat triest, want zo'n hond is altijd de dupe van het gedrag van zijn baas.
De dierenbescherming mag niet zomaar een hond inbeslag nemen, dat mogen ze alleen maar doen in geval van ernstige verwaarlozing, maar dan nog moet de sterke arm der wet erbij aanwezig zijn (de politie dus) ;)

En mocht een inbelsag genomen stafford bij de dierenbescherming terrecht komen, en het blijkt dat het arme beest niet over de juiste papieren beschikt, dan wordt ook deze ingeslapen, hoe wreed het ook mogen zijn, ook de dierenbescherming dient de wet na te leven (net zoals idere andere Nederlander) ;)
Innuendo
Zeer actief

Felix schreef:
Muk schreef:Iemand die verdovende middelen gebruikt en daaraan verslaafd is zou zowiezo geen hond moeten nemen, maar dat is weer een ander verhaal....
De dierenbescherming mag niet zomaar een hond inbeslag nemen, dat mogen ze alleen maar doen in geval van ernstige verwaarlozing, maar dan nog moet de sterke arm der wet erbij aanwezig zijn (de politie dus) ;)

En mocht een inbelsag genomen stafford bij de dierenbescherming terrecht komen, en het blijkt dat het arme beest niet over de juiste papieren beschikt, dan wordt ook deze ingeslapen, hoe wreed het ook mogen zijn, ook de dierenbescherming dient de wet na te leven (net zoals idere andere Nederlander) ;)
Dus nogmaals, dat gebeurd sowieso niet..
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de dood van welke hond dan ook omdat hij toevallig onder de (bullshit) rad wet valt..

M.I is de enige reden dat deze in weze leuke hondjes nu onder die klote wet vallen is omdat er baasjes zijn zoals ik al eerder als voorbeeld heb gegeven in dit topic..
Mensen vaak mannen die hun hond als verlengstuk gebruik van hun ... en daar door de hondjes een slechte naam geven..
Om te :kotz: dat soort mensen..

Maar goed daar ging dit topic niet over :wink:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Innuendo schreef:
Felix schreef:

Dus nogmaals, dat gebeurd sowieso niet..
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de dood van welke hond dan ook omdat hij toevallig onder de (bullshit) rad wet valt..

M.I is de enige reden dat deze in weze leuke hondjes nu onder die klote wet vallen is omdat er baasjes zijn zoals ik al eerder als voorbeeld heb gegeven in dit topic..
Mensen vaak mannen die hun hond als verlengstuk gebruik van hun ... en daar door de hondjes een slechte naam geven..
Om te :kotz: dat soort mensen..

Maar goed daar ging dit topic niet over :wink:
Tsja, of je zult samen met iemand uit de buurt eens moeten gaan praten met die man, of je zult toch denk ik de wijkagent er eens langs moeten sturen ;)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nanna schreef:Even resumeren.

-Eigenaar is drugsgebruiker en is vaak niet helder c.q aanspreekbaar (en DUS zal hij zich ook niet verantwoordelijk voor zijn hond gedragen, denk ik dan maar)
-Hond wás mens-agressief maar nu opeens niet meer :denken:
-Hond klapt op alle andere honden die in zijn buurt komen.

Tsja, als dit echt de spuigaten uit zou lopen lichtte ik toch écht de politie in. Ik hoef geen doodgebeten hond omdat één of andere gek met een potentieel gevaarlijke pikverlenger rond wenst te lopen.
Radwet of niet.
Mee eens. Ik gun geen enkele hond een inbeslagname of spuit. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen hond die het haasje zou kunnen worden of de hond van een ander, sja. Dan ben ik vrij makkelijk met die principes. Maar ik zou wel mijn eigen honden aan de riem houden, al is het voor hun eigen veiligheid
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Innuendo schreef:Hier in de flat woont een hond (stamboomloze lijkt op stafford reu) welke op elke hond klapt als hij de kans krijgt.
Tuurlijk roep ik (en volgens mij een ieder hier zo'n beetje) zijn of haar hond bij zich als deze los loopt en er komt een onbekende (ook bekende als men weet dat dit niet kan) hond aan welke aan de riem zit, met wat voor reden dan ook.
dat is leuk geformuleerd, maar in de praktijk heb je als baas met aangelijnde hond of honden ontzettend veel last van los lopende honden waar dat niet mag. Ik snap het wel, doe het zelf ook wel eens als ik denk dat het kan, maar het blijft aso, want er zijn maar heel weinig baas - honden - combinaties die werkelijk betrouwbaar los kunnen lopen.

dus wat bedoel je precies met gedoog losloopgebied ? Veel mensen laten hun honden los waar dat niet mag. Dat zijn nog geen losloopgebieden, ook al worden er geen bekeuringen uitgedeeld.
In het verleden is deze hond agressief geweest tegen mensen, sinds kort niet meer, nu alleen nog tegen andere honden.
wat moet ik me daar dan bij voorstellen, hoe kan een hond die vast zit aggressief zijn tegen mensen ? En is er met deze hond getraind ?
Volgens mij probeert hij de hond wel op tijden uit te laten dat er weinig andere honden zijn ( :ok: ), toch vind ik het nog vrij link.
heb je wel eens met deze jongen gepraat ? Ik heb niet de indruk dat hij compleet onverantwoordelijk handelt. ( edit: ja dus. Ik zou idd nog eens met hem praten , als daar tenminste echt aanleiding voor is. )

En waaruit bestaat de agressie van deze hond precies ? Er op klappen zegt me niet zoveel. Bijt hij, en houdt hij vast ? Hoe weet je dat de baas in geval van een gevecht geen controle over zijn hond heeft ?
Niet omdat het een stafford is hoor, (zoals ik eerder al is heb gezegt daar laat ik mijn honden ook rustig mee spelen, ik heb een hekel aan bijv, een andere stafford hier in de wijk nu nog pup maar die mag niet met andere honden spelen, want daar word hij goed waaks e.d van :piew: :kotz: maar was dat een maltezer geweest had ik hetzelfde gevoel gehad :mrgreen: ) maar omdat hij naar iedere hond uitvalt en echt op klapt.

Natuurlijk moet je verwachten dat hondenbazen hun hond aanlijnen als ze een andere hond vast zien zitten, maar gezien je daar niet van op aan kan?

ik zou me kunnen voorstellen dat ik een hond zou moeten muilkorven.
Laatst gewijzigd door Zoie op 05 mar 2008 23:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Geer schreef:
Nanna schreef:Even resumeren.

-Eigenaar is drugsgebruiker en is vaak niet helder c.q aanspreekbaar (en DUS zal hij zich ook niet verantwoordelijk voor zijn hond gedragen, denk ik dan maar)
-Hond wás mens-agressief maar nu opeens niet meer :denken:
-Hond klapt op alle andere honden die in zijn buurt komen.

Tsja, als dit echt de spuigaten uit zou lopen lichtte ik toch écht de politie in. Ik hoef geen doodgebeten hond omdat één of andere gek met een potentieel gevaarlijke pikverlenger rond wenst te lopen.
Radwet of niet.
Mee eens. Ik gun geen enkele hond een inbeslagname of spuit. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen hond die het haasje zou kunnen worden of de hond van een ander, sja. Dan ben ik vrij makkelijk met die principes. Maar ik zou wel mijn eigen honden aan de riem houden, al is het voor hun eigen veiligheid
als je je eigen honden aan de riem houdt, heb je toch geen probleem met deze hond ?
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Zoie schreef:
Innuendo schreef:Hier in de flat woont een hond (stamboomloze lijkt op stafford reu) welke op elke hond klapt als hij de kans krijgt.
dat is leuk geformuleerd, maar in de praktijk heb je als baas met aangelijnde hond of honden ontzettend veel last van los lopende honden waar dat niet mag. Ik snap het wel, doe het zelf ook wel eens als ik denk dat het kan, maar het blijft aso, want er zijn maar heel weinig baas - honden - combinaties die werkelijk betrouwbaar los kunnen lopen.

dus wat bedoel je precies met gedoog losloopgebied ? Veel mensen laten hun honden los waar dat niet mag. Dat zijn nog geen losloopgebieden, ook al worden er geen bekeuringen uitgedeeld.

Het is vrij onduidelijk, ik heb de hondenkaart gehad bij de belastingen, maar helaas word ik hier geen wijs uit, volgens mij is de linkerkant van de sloot wel een losloop gebied en de rechter kant niet.. ben iig op het stukje waar mijn honden los lopen meerdere malen de wijk agent tegen gekomen zonder dat deze wat zei dus ik denk dat ik indd met het ene stukje wel en het andere stukje niet juist zit..
wat moet ik me daar dan bij voorstellen, hoe kan een hond die vast zit aggressief zijn tegen mensen ? En is er met deze hond getraind ?

Dit is wat de eigenaar zei, hij wilde de hond weg doen want hij was niet lief, nu opeens wel :denken: en nee volgens mij is er niet mee getraint..

heb je wel eens met deze jongen gepraat ? Ik heb niet de indruk dat hij compleet onverantwoordelijk handelt.

Nee ik ook niet absoluut niet, vandaar mijn discussie, kan ik hem vragen een muilkorf om te doen?
Ben ik de enige die zoiets een goed idee zou vinden.. vandaar mijn vraag/ cq discussie

En waaruit bestaat de agressie van deze hond precies ? Er op klappen zegt me niet zoveel. Bijt hij, en houdt hij vast ? Hoe weet je dat de baas in geval van een gevecht geen controle over zijn hond heeft ?

Dat geeft hij aan.. hij roept al bij voorbaat hou je hond bij je, mijn hond klapt er op, als mijn hond de jouwe pakt bijt hij ze dood enz.. Ook als mijn honden vast zitten.. Hij is zelf denk ik bang voor de reactie van zijn hond naar andere honden..
Ik zelf heb het gelukkig nog niet gezien.. zodra mijn honden de zijne tegen komen blijft het bij grommen, snauwen en borstellen omdat ze beide aan de riem zitten..

ik zou me kunnen voorstellen dat ik een hond zou moeten muilkorven.
Dus zou ik dat indd bespreekbaar kunnen maken en is het niet alleen paniekzaaien van mijn kant :wink:
Zoie
Zeer actief

Innuendo schreef:[
Dus zou ik dat indd bespreekbaar kunnen maken en is het niet alleen paniekzaaien van mijn kant :wink:
nee, het kan natuurlijk zijn dat wat die jongen zegt grootspraak is, of uit irritatie voortkomt enz. Maar in het bespreekbaar maken zie ik geen kwaad :wink:
Laatst gewijzigd door Zoie op 06 mar 2008 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Innuendo schreef:Het is vrij onduidelijk, ik heb de hondenkaart gehad bij de belastingen, maar helaas word ik hier geen wijs uit, volgens mij is de linkerkant van de sloot wel een losloop gebied en de rechter kant niet.. ben iig op het stukje waar mijn honden los lopen meerdere malen de wijk agent tegen gekomen zonder dat deze wat zei dus ik denk dat ik indd met het ene stukje wel en het andere stukje niet juist zit.
staat dat bij jullie niet gewoon met een bordje aangegeven dan ?
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Zoie schreef:
Innuendo schreef:Het is vrij onduidelijk, ik heb de hondenkaart gehad bij de belastingen, maar helaas word ik hier geen wijs uit, volgens mij is de linkerkant van de sloot wel een losloop gebied en de rechter kant niet.. ben iig op het stukje waar mijn honden los lopen meerdere malen de wijk agent tegen gekomen zonder dat deze wat zei dus ik denk dat ik indd met het ene stukje wel en het andere stukje niet juist zit.
Bij 1 veld staat een bordje van een poepende hond (niet je hond (los?) laten poepen betekend het denk ik) bordje 2 een hond met een streep erdoor. (hod hier niet los laten lopen / verboden voor honden) denk ik...

Beide zijn bij kinderspeelplaatsen dus logisch.. maar verder... geen bordjes... :19:
Zoie
Zeer actief

Innuendo schreef:
Zoie schreef:
Bij 1 veld staat een bordje van een poepende hond (niet je hond (los?) laten poepen betekend het denk ik) bordje 2 een hond met een streep erdoor. (hod hier niet los laten lopen / verboden voor honden) denk ik...

Beide zijn bij kinderspeelplaatsen dus logisch.. maar verder... geen bordjes... :19:
kan me niet voorstellen dat een kinderspeelplaats een losloopgebied is :19:

volgens mij moet een hond vast tenzij aangegeven staat dat hij los mag lopen.
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Zoie schreef:
Innuendo schreef:
Zoie schreef:

kan me niet voorstellen dat kinderspeelplaatsen losloopgebieden zijn :19:
Heb het over veldjes in de wijk ansich :mrgreen:
Niet waar mijn honden lopen :wink:
Dit zijn de enige 2 bordjes die ik ooit ben tegen gekomen in de wijk.. dat bedoelde ik..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

het zijn dus 2 dingen:

een 'gedoogd' losloopgebied is geen officieel losloopgebied... en die hond inruilen... ik zou jou inruilen als ik zo'n wijf had.. sorry hoor maar deze opmerking slaat werkelijk alles... is snap niet dat jij zegt van honden te houden... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maitestar schreef:Wij hebben net zoveel recht om in een losloopgebied te lopen als ieder ander. Dus snap jouw reactie niet helemaal, daarbij heb ik mijn honden wel onder controle en heb ik al aangegeven dat ze niet zomaar op een hond klappen.
juist.. je hebt het recht daar om je hond los te laten, niet de plicht... als je je hond los laat moet je ook dusdanig appel op je hond hebben dat je hem onder controle hebt... heb je dat niet moet je hem niet loslaten... :19:

Ik kom liever mensen tegen met honden die niet te vertrouwen zijn EN die weten hoe hiermee om te gaan dan mensen met hondjes die zogenaamd niks doen... dat doet ie anders nooit hondjes....
Daarom ontwijk ik dus ook alle mensen in principe... 90% kan zijn eigen hond niet eens lezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Normaal gezien zie ik zie ik de meerwaarde van een muilkorf niet. Iig als de hond aan de lijn is en z'n baas zo slim is om andere honden te ontwijken. Maar als de baas niet al te helder is....stoned dus....en op plaatsen gaat lopen met loslopende honden, lijkt me een muilkorf wel op z'n plaats.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef: Ik kom liever mensen tegen met honden die niet te vertrouwen zijn EN die weten hoe hiermee om te gaan dan mensen met hondjes die zogenaamd niks doen... dat doet ie anders nooit hondjes....
Daarom ontwijk ik dus ook alle mensen in principe... 90% kan zijn eigen hond niet eens lezen.
Tsja, dat is appels met peren vergelijken natuurlijk. Ik heb meer last van mensen met honden die niet te vertrouwen zijn en geen idee hebben waar ze mee lopen dan van onwetende mensen die met hun hondsociale hond een blokkie om doen. Als we toch gaan vergelijken....

En dat jij mensen ontwijkt, lijkt me ook te maken hebben met de honden die je zelf hebt. Als je een makkelijke roedel mbt contacten met andere honden zou hebben, zou je geen last hebben van honden die even komen buurten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vraag me af hoe je zo zeker weet dat het een stamboomloze hond is :denken: er hangt toch geen kaartje aan ofzo :mrgreen:
ALs echt mijn dieren in gevaar zouden zijn zou ik dat middels een gesprek aangeven aan meneer maar ik zou er in ieder geval ook voor zorgen dat mijn honden niet bij de zijne in de buurt konden komen zeker als het geen losloopgebied betreft.
Overigens zou ik zelf met een hond die echt voor de kill gaat niet schromen om wel een muilkorf te gebruiken :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”