Nou het speurseminar was dat dus wel. Eerst hadden we sóchtends les en daarna gingen we technisch speuren te vertalen naar Mellie zijn knuffel werd verstopt en hij mocht hem gaan zoeken. Geen enkel probleem voor de kleine man want hij vond het machtig interessant. Zijn overenthousiasme werd nu enthousiast begroet door de trainer, te vertalen naar Mellie was de King, hij deed het geweldig. De training werd steeds verder uitgebouwd en hij bleef het heel erg leuk vinden. Normalerwijze duurt zijn concentratie zeer tot zeer kort maar met het speuren had hij daar geen enkele last van.
Toen had ik weer een uurtje les en mocht hij bijkomen, daarna lunch en toen vertrokken we naar Bakkum voor praktijkspeuren.
Ook dit deed die geweldig, behalve dat toen hij mij moest zoeken hij even totaal in paniek raakte waarbij de oefening kort daarna afgebroken is.
Echter toen hij een van mijn cursusgenoten moest zoeken wist hij haar zonder enige aarzeling te vinden en was hij helemaal blij dat hij de hemel ingeprezen werd.
Een succesvolle dag dus voor baas en hondekind.
In overleg met de trainer hebben we besloten om niet technisch maar praktijk te gaan speuren met Mellie. We denken toch dat het technisch speuren hem vrij snel gaat vervelen