Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speurseminar

Moderator: moderatorteam

Addy

Speurseminar

Ongelezen bericht door Addy »

Afgelopen zondag zijn we eindelijk geweest, d.w.z. Mellemans en ik. Oorspronkelijk zou ik met Poppel gaan maar die begint over twee weken met Sport en Spel en Mellie had nog niets sinds de gehoorzaamheidscursus met hem niet zo'n succes was.
Nou het speurseminar was dat dus wel. Eerst hadden we sóchtends les en daarna gingen we technisch speuren te vertalen naar Mellie zijn knuffel werd verstopt en hij mocht hem gaan zoeken. Geen enkel probleem voor de kleine man want hij vond het machtig interessant. Zijn overenthousiasme werd nu enthousiast begroet door de trainer, te vertalen naar Mellie was de King, hij deed het geweldig. De training werd steeds verder uitgebouwd en hij bleef het heel erg leuk vinden. Normalerwijze duurt zijn concentratie zeer tot zeer kort maar met het speuren had hij daar geen enkele last van.
Toen had ik weer een uurtje les en mocht hij bijkomen, daarna lunch en toen vertrokken we naar Bakkum voor praktijkspeuren.
Ook dit deed die geweldig, behalve dat toen hij mij moest zoeken hij even totaal in paniek raakte waarbij de oefening kort daarna afgebroken is.
Echter toen hij een van mijn cursusgenoten moest zoeken wist hij haar zonder enige aarzeling te vinden en was hij helemaal blij dat hij de hemel ingeprezen werd.
Een succesvolle dag dus voor baas en hondekind.
In overleg met de trainer hebben we besloten om niet technisch maar praktijk te gaan speuren met Mellie. We denken toch dat het technisch speuren hem vrij snel gaat vervelen :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Super zeg!! :cheer:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Klinkt goed!
Uit ervaring weet ik dat speuren echt geestelijk hartstikke vermoeiend is voor zo'n hyper gevalletje en dat ze echt voldaan kunnen zijn na zo'n training. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Addy

Inge schreef:Klinkt goed!
Uit ervaring weet ik dat speuren echt geestelijk hartstikke vermoeiend is voor zo'n hyper gevalletje en dat ze echt voldaan kunnen zijn na zo'n training. :wink:
Ik was ook zo apetrots, stom eigenlijk maar hij was gewoon het manneke van de dag.
En sávonds wilde hij niet eens meer mee naar het bos, hij dacht toedeledokie :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een superleuke ervaring voor Mellie maar zeker ook voor jou!
Jullie gaan vast een hoop plezier beleven aan het praktijkspeuren. :ok:
Addy

LongFields schreef:Wat een superleuke ervaring voor Mellie maar zeker ook voor jou!
Jullie gaan vast een hoop plezier beleven aan het praktijkspeuren. :ok:
Ik was erg blij dat hij zo goed reageerde op de trainer en deze ook op hem want hij werd nogal uitgekakt vanwege zijn gedrag in de basiscursus.
Een aantal nitwits wisten me wel te vertellen hoe hem aan te pakken en dat waren nou meestal niet van die hele aardige handelingen richting hondekind :devil:
Voor Mellemans vind ik het heel belangrijk dat hij ook zijn ei kwijt kan en vandaar dus ook mijn blijdschap, ik kan nu met hem ook gericht iets gaan doen wat hij echt leuk vind en wat zijn hypergedrag niet in de weg staat :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Leuk Addy dat jullie beide er zoveel plezier aan beleven :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”