Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond muilkorven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Dat vind ik ook het scheve aan dit hele verhaal,iedereen die er verantwoordelijk mee omgaat, krijgt te horen van waarom geen muilkorf. :19:

terwijl het echte gevaar in handen is van bazen die dan zeggen van doet ie anders nooit hoor, die ze gewoon op andere honden af laten gaan, die hun hond laten stieren,
die ze dus gewoon domweg de kans geven keer op keer :boos:
maar je gezonde verstand móet je toch inbrengen, dat jij en NIET de ander een gevecht begint ?
( jòuw hond is het toch?)

het is altijd zo makkelijk òm de ander de schuld te geven, maar dàt gaat er bij mij niet in !

Iedereen is verantwoordelijk voor de daden van zijn hond , maar ook jij !

En daar kan je wat aan doen, om dàn een muilkorf te laten dragen.

De oorzaak van het gevecht doet er echt niet toe, maar wèl de gevolgen !!!

Als mijn hond een gevecht zou beginnen met een andere loslopende hond, dan zijn de gevolgen veel minder :19:

snap je het nu?? :wink:
Als jij nu eens een keertje gaat lezen en nadenken voor je wat neertypt, dan praten we verder :19:
Mijn honden krijgen die kans dus niet,ik neem iedere denkbare (In mijn ogen redelijke) maatregel om dat te voorkomen.
Ducain is 2 nog nooit gevochten, dus ook geen gevecht begonnen :roll:
En als er wel gevochten zou worden, ben ik de eerste om zelf in de spiegel te kijken van wat heb ik fout gedaan.
Bij Baco gaat het ook al heel lang goed, mijn honden krijgen dus geen :neenee: ik herhaal geen :neenee: kans om andere hondjes te pesten.

Het schijn t niet echt door te dringen :roll:
Maar omdat er dus eigenaren zijn die niet goed met hun honden omgaan vind je dus maar dat de mijne gemuilkorft moet worden :piew: terwijl ik er super verantwoordelijk mee omga

die logica ontgaat me compleet :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: hier baal ik van, want ik lees dit al meerdere keren,
....want ik ga ook op rustige tijden, en ben al een paar keer zulke moeilijke honden tegengekomen :evil:

Dus dat houdt in, dat de leuke , gezellige honden dùs altijd maar in de spitsuren móeten gaan lopen? :denken:

nee, dank je, dus dit wordt voor jullie ook steeds minder veilig , ...... :19:
Het feit dat ik in de vroege ochtenduurtjes loop heeft er niet mee te maken dat mijn honden moeilijk zijn maar ik wil geen nitwits zoals jij tegenkomen :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef: gewoon oplettend zijn als eigenaar, zoals dus op rustige plaatsen lopen, op andere tijden, mensen waarschuwen etc.
hier baal ik van, want ik lees dit al meerdere keren,
....want ik ga ook op rustige tijden, en ben al een paar keer zulke moeilijke honden tegengekomen :evil:

Dus dat houdt in, dat de leuke , gezellige honden dùs altijd maar in de spitsuren móeten gaan lopen? :denken:

Zal ik dan tijdens spitsuur gaan lopen :denken: Kan ook hoor, maar denk niet dat iemand daar beter van word. Kan mijn hond natuurlijk ook helemaal niet meer uitlaten, heeft niemand er last van :denken:

Van mij en mijn hond heb je geen last hoor, als jij je hond maar gewoon bij je houdt.

gr Aimée
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

S@ndr@ schreef:Maar omdat er dus eigenaren zijn die niet goed met hun honden omgaan vind je dus maar dat de mijne gemuilkorft moet worden :piew: terwijl ik er super verantwoordelijk mee omga

het gaat niet om dat je er niet verantwoordelijk mee omgaat, dat geloof ik best wel,
maar het gaat om àls het een keer fout gaat
dan hebben de gevolgen veel meer impact , dan als het mijn hond zou zijn.

dat heb je zelf ook zo beschreven.

dus dan is het toch logisch, dat ik dan denk.. nou , en waaróm dan niet een muilkorf? :19:

kijk, ,mijn hond is ook geen heilige , maar zijn aanval is niet gelijk met bloed of nòg erger.
dus voor hem is een muilkorf dan ook niet nodig.
Pak-de-bal

Aimee schreef:Zal ik dan tijdens spitsuur gaan lopen :denken: Kan ook hoor, maar denk niet dat iemand daar beter van word. Kan mijn hond natuurlijk ook helemaal niet meer uitlaten, heeft niemand er last van :denken:

Van mij en mijn hond heb je geen last hoor, als jij je hond maar gewoon bij je houdt.

gr Aimée
we hebben het over losloopgebieden, hè?

dat is inderdaad een probleem dan.

Jij hebt je honden misschien dan wèl aan de lijn, maar die ik tegenkwam niet, want die dacht:
het is tòch stil en dan kan ik ze los laten :eek:

Die hond kwam dan ook van een afstand naar die van mij rennen. :eek:

Kijk, en dit soort mensen maken weer dat deze " rustige uurtjes" weer "stress uurtjes" gaan worden, helaas. :evil:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:Zal ik dan tijdens spitsuur gaan lopen :denken: Kan ook hoor, maar denk niet dat iemand daar beter van word. Kan mijn hond natuurlijk ook helemaal niet meer uitlaten, heeft niemand er last van :denken:

gr Aimée
we hebben het over losloopgebieden, hè?

dat is inderdaad een probleem dan.

Jij hebt je honden misschien dan wèl aan de lijn, maar die ik tegenkwam niet, want die dacht:
het is tòch stil en dan kan ik ze los laten :eek:

Die hond kwam dan ook van een afstand naar die van mij rennen. :eek:

Kijk, en dit soort mensen maken weer dat deze " rustige uurtjes" weer "stress uurtjes" gaan worden, helaas. :evil:
En waarom vergelijk je ze dan met mij, vraag ik mij af :denken: Ben is nooit los op losloopgebieden, alleen op het strand als er niemand is.

En ja, niet iedere wandeling kan even ontspannen zijn, kan gebeuren. Kom hier ook vaak genoeg in een niet-losloopgebied loslopende honden tegen, die mijn honden benaderen, terwijl die van mij vastzitten, en Ben zit echt niet zonder een reden vast, zoals je begrijpt.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

S@ndr@ schreef:omdat als het moet mijn hond zich wel kan verdedigen, en die kans ook krijgt,
gewoon omdat ik dat soort herders dus ook tegenkom :mrgreen:
Buiten losloop gebied, zonder baas
en ik laat mijn hond niet afslachten, en zelfs al zou hij geen schijn van kans hebben :19: is het toch anders
Ik ben met Orson,die in het verleden weleens een muilkorf droeg ,ook wel een herder tegen gekomen die praatjes had ,die kegelde die met muilkorf net zo makkelijk om als zonder hoor :mrgreen:
Met muilkorf kon hij er alleen geen gaten in maken maar verder gooide hij gewoon zijn gewicht er tegen aan en plette zo'n hond dus van afslachten was geen sprake.

Overigens zoals jij jou hond beschrijft en hoe jij er mee omgaat zou ik ook niet voor een muilkorf kiezen :wink:
tineke

Aimee schreef:Hier heeft Ben een tijdje met muilkorf gelopen ( samen met een Halti en half-Slipketting ). Maar ik loop er niet echt prettiger door, aangezien Ben wel signalen uitzend, en wel dingen uitlokt. Als ik dan een hond hier tegen kom die los loopt, dan kan mijn hond zich op geen enkele manier verdedigen, dat idee vind ik niet prettig. Daar tegenover staat natuurlijk wel dat ik honden zoveel mogelijk ontwijk, en mensen met kleine hondjes altijd waarschuw. Op grote honden duikt Ben niet zomaar,
kleine hondjes wel, plus dat die natuurlijk kwetsbaarder zijn.

gr Aimée
Orson heeft in het verleden tijdelijk weleens met een muilkorf gelopen en dat is mijn ervaring juist weer niet.
Zijn houding was net zoals anders en er zijn maar weinig honden die ruzie met hem zoeken zowel met als zonder muilkorf.
Nu is hij zover dat hij makkelijk zelfs in een groepswandeling meeloopt met zowel reuen als teven en dat gaat prima maar dat was in het verleden dus anders :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Maar omdat er dus eigenaren zijn die niet goed met hun honden omgaan vind je dus maar dat de mijne gemuilkorft moet worden :piew: terwijl ik er super verantwoordelijk mee omga

het gaat niet om dat je er niet verantwoordelijk mee omgaat, dat geloof ik best wel,
maar het gaat om àls het een keer fout gaat
dan hebben de gevolgen veel meer impact , dan als het mijn hond zou zijn.

dat heb je zelf ook zo beschreven.

dus dan is het toch logisch, dat ik dan denk.. nou , en waaróm dan niet een muilkorf? :19:

kijk, ,mijn hond is ook geen heilige , maar zijn aanval is niet gelijk met bloed of nòg erger.
dus voor hem is een muilkorf dan ook niet nodig.
Mijn hond krijgt de kans niet eens om aan te vallen, en die keren in het verleden, en ik heb nog niet eens 1 hand nodig om ze te tellen, kwam er geen bloed en ook geen gaatjes aan te pas. :neenee:

omdat ie altijd in mijn buurt loopt, en een tuig aan heeft met handvat, ik til hem eraf voor ie schade aanricht :19:

Ik ben geen eigenaar, die zijn hond maar kilometers vooruit laat gaan
:neenee:
zelfs als ie losloopt, Is hij nooit meer als 500 meter bij me vandaan :wink: ,

maar omdat ie de potentie heeft, moet ie maar gemuilkorfd worden
:evil: Ik vind dat raar :roll:
Ik vind dat ik ook nog wel wat van een evt, tegenligger mag verwachten :denken:
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:maar omdat ie de potentie heeft, moet ie maar gemuilkorfd worden
het gaat er ook om, dat JIJ er dan meer ontspannen bij loopt .

Nu zònder een bek-beschermer moet JIJ dus goed uitkijken en moet JIJ dus op andere tijden lopen.
Ik zou dàt vreselijk vinden, je voelt je dan niet meer " geaccepteerd in de maatschappij"

ik zou meer het praktische er van inzien , in een muilkorf, als het Bauke was.

Dat ik tòch nog met mijn mede-wandelaars gezellig kan blijven lopen.
daar gaat het ook om, en dàt bedoelde ik ook als reden voor het dragen van een muilkorf :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 07 mar 2008 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef: gewoon oplettend zijn als eigenaar, zoals dus op rustige plaatsen lopen, op andere tijden, mensen waarschuwen etc.
hier baal ik van, want ik lees dit al meerdere keren,

En wanneer zouden onze honden los mogen lopen dan van jouw? :denken: Of hebben hun geen recht op eventjes lekker rennen en gek doen net zoals ieder andere hond?
Want spitsuren kan niet, maar de rustige tijden volgens jouw ook niet... Dan wordt het knap lastig voor ons...
Groetjes,
Wendy
Pak-de-bal

maitestar schreef:En wanneer zouden onze honden los mogen lopen dan van jouw? :denken: Of hebben hun geen recht op eventjes lekker rennen en gek doen net zoals ieder andere hond?
Want spitsuren kan niet, maar de rustige tijden volgens jouw ook niet... Dan wordt het knap lastig voor ons...
ja, sorry, maar je hebt toch zèlf gekozen voor zo'n hond????

Ik heb het je niet aangepraat , hoor :wink:

Je hebt een keuze gemaakt, maar je moet dan wèl de consequenties ervan nemen, niet waar? :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

edit: ik ga nog maar een keer op mijn handen zitten..... :blah:
Laatst gewijzigd door M@scha op 07 mar 2008 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:maar omdat ie de potentie heeft, moet ie maar gemuilkorfd worden

Nu zònder een bek-beschermer moet JIJ dus goed uitkijken en moet JIJ dus op andere tijden lopen.
Ik zou dàt vreselijk vinden, je voelt je dan niet meer " geaccepteerd in de maatschappij"

daar gaat het ook om, en dàt bedoelde ik ook als reden voor het dragen van een muilkorf :ok:
Ten eerste loop ik ontspannen ,heerlijk in mijn uppie, met een super leuke gezellige hond.

Ben allang blij dat ik geen kwekkende hondeneigenaren tegenkom die het allemaal zo goed lijken :roll: :blah: te weten.
Dan maar niet geaccepteerd :19: :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

idd sandra! :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:Ten eerste loop ik ontspannen ,heerlijk in mijn uppie, met een super leuke gezellige hond.

Ben allang blij dat ik geen kwekkende hondeneigenaren tegenkom die het allemaal zo goed lijken :roll: :blah: te weten.
best , het is jòuw eigen keuze, maar ik heb er al heel veel aan gehad om "allerlei dingen" te bespreken
met wat anderen die ik zo tegenkom.

En niet alleen over honden hebben we het ,.... eigenlijk nooit over de honden :wink:

ik zou dat zelf dan enorm gaan missen. ...Jij weet nu niet ook wàt je mist :wink:

en oh ja, ...en niemand weet het beter , hoor, , maar we steunen elkaar, en het is even een uitlaatklep
S@ndr@
Zeer actief

Meid ik zal je vertellen ik heb het anderhalf jaar gedaan, en je overschat het zwaar :19: :roll:
Ik was allang al bij dat ik een goed excuus had , om er onderuit te komen :wink:
Addy

massam schreef:edit: ik ga nog maar een keer op mijn handen zitten..... :blah:
ik word er zo verdrietig van :jank: :jank: :jank:
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:Meid ik zal je vertellen ik heb het anderhalf jaar gedaan, en je overschat het zwaar :19: :roll:
Ik was allang al bij dat ik een goed excuus had , om er onderuit te komen :wink:
ja , dat snap ik wel, het ligt er maar net aan , wie je dan ontmoet, hè? :wink:
Pak-de-bal

Addy schreef:
massam schreef:edit: ik ga nog maar een keer op mijn handen zitten..... :blah:
ik word er zo verdrietig van :jank: :jank: :jank:
Addy, zit en braaf !!! :neenee:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Pak-de-bal schreef:
S@ndr@ schreef:Ten eerste loop ik ontspannen ,heerlijk in mijn uppie, met een super leuke gezellige hond.

best , het is jòuw eigen keuze, maar ik heb er al heel veel aan gehad om "allerlei dingen" te bespreken

En niet alleen over honden hebben we het ,.... eigenlijk nooit over de honden :wink:

ik zou dat zelf dan enorm gaan missen. ...Jij weet nu niet ook wàt je mist :wink:

en oh ja, ...en niemand weet het beter , hoor, , maar we steunen elkaar, en het is even een uitlaatklep
Ik heb vrienden. Dus zit er ook niet op te wachten dat mensen "gezellig" met mij oplopen.
Maar Marjolijn, als Bauke met Tico zou spelen, want vechten doet Bauke nooit, dan is de kans groot dat Tico daar wondjes aan overhoud door zijn dunne vacht. Dus Bauke svp wel muilkorven hoor. :pffff:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Addy

Pak-de-bal schreef: Addy, zit en braaf !!! :neenee:
Ik vrees dat ze in jouw maat geen muilkorf hebben :mann:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Pak-de-bal schreef:

Daar heb ik vrienden voor, ik ga geen wildvreemden in een park lastig vallen met persoonlijke zaken. God, ik heb ze ook wel eens gehad hoor, van die meelopers die dan ineens hun hele hebben en houwen op tafel gooien onder het wandelen. Vreselijk. Mevrouw, ik ga hier linksaf hoor, daaag! :mrgreen:
Addy

*Linda* schreef:Daar heb ik vrienden voor, ik ga geen wildvreemden in een park lastig vallen met persoonlijke zaken. God, ik heb ze ook wel eens gehad hoor, van die meelopers die dan ineens hun hele hebben en houwen op tafel gooien onder het wandelen. Vreselijk. Mevrouw, ik ga hier linksaf hoor, daaag! :mrgreen:
ja, hier hetzelfde en wegwezen is dan het motto en zo snel mogelijk :smile: :smile: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Addy schreef:
*Linda* schreef:Daar heb ik vrienden voor, ik ga geen wildvreemden in een park lastig vallen met persoonlijke zaken. God, ik heb ze ook wel eens gehad hoor, van die meelopers die dan ineens hun hele hebben en houwen op tafel gooien onder het wandelen. Vreselijk. Mevrouw, ik ga hier linksaf hoor, daaag! :mrgreen:
ja, hier hetzelfde en wegwezen is dan het motto en zo snel mogelijk :smile: :smile: :smile:
Ik lees dat wel vaker, maar ik heb dat nooit. Nou moet ik zeggen dat ik ook vrij snel loop, vriendelijk knik naar andere mensen, maar dan direct weer de sokken er in zet (komt ook door Bram hoor, die wil altijd zo hard :boos: :mrgreen: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tineke

Pak-de-bal schreef:

Ik loop toch wel ontspannen hoor ondanks het feit dat mijn hond geen bekbeschermer :denken: meer draagt.
Juist omdat ik alleen of met mijn partner loop verloopt alles zo ontspannen :mrgreen: ik voor mijzelf heb een vreselijke hekel aan die groepjes die verplicht elke dag om 9 uur een rondje door het park moeten maken.
Prima als je dat wel leuk vind maar ongeacht wat voor soort hond ik zou hebben doe ik daar toch niet aan mee.
Zo af en toe een forumwandeling en verder loop ik echt gewoon graag alleen met mijn honden of met Jan met zijn honden erbij.
tineke

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:
Ik lees dat wel vaker, maar ik heb dat nooit. Nou moet ik zeggen dat ik ook vrij snel loop, vriendelijk knik naar andere mensen, maar dan direct weer de sokken er in zet (komt ook door Bram hoor, die wil altijd zo hard :boos: :mrgreen: ).
Ja ja misschien ontlopen ze jou wel met je gevaarlijke vechthond heb je daar weleens aan gedacht :mrgreen: :smile: :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

tineke schreef:
Juist omdat ik alleen of met mijn partner loop verloopt alles zo ontspannen :mrgreen: ik voor mijzelf heb een vreselijke hekel aan die groepjes die verplicht elke dag om 9 uur een rondje door het park moeten maken.
Prima als je dat wel leuk vind maar ongeacht wat voor soort hond ik zou hebben doe ik daar toch niet aan mee.
Zo af en toe een forumwandeling en verder loop ik echt gewoon graag alleen met mijn honden of met Jan met zijn honden erbij.
Ik heb twee mensen in de buurt waar ik wel mee oploop, maar de rest loop ik gewoon voorbij terwijl ik gedag zeg. En ik spreek natuurlijk regelmatig af met iemand van een forum. Maar ik vind het ook heerlijk om alleen te lopen. Ik moet al zoveel praten op m'n werk, dat stilte ook weleens lekker is :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:
Ik heb dat ook nooit (dat wil zeggen nooit met mensen waar ik totaal niet op zit te wachten), en Saar loopt niet zo hard. Misschien kijk ik niet zo vriendelijk ofzo als ik loop :mrgreen: :jank:

Ik heb wel een aantal bekenden waar we veel mee oplopen (en Saar speelt met vriendjes), maar daar zit totaal geen verplichting aan vast verder.
Laatst gewijzigd door Moos op 07 mar 2008 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

tineke schreef:
Zoek stok! schreef:
Addy schreef:
Ja ja misschien ontlopen ze jou wel met je gevaarlijke vechthond heb je daar weleens aan gedacht :mrgreen: :smile: :wink:
Dat is niet eens zo gek gedacht, want zo enthousiast zijn de meeste mensen niet over Kooikers :mrgreen: :jank:

Maar ik heb eigenlijk het idee dat de meeste mensen die in hun eentje lopen in bijv. de Soesterduinen daar net zo als mij lopen. Lekker met je hondje(s) erop uit, vriendelijk zijn tegen andere mensen, soms even een korte opmerking, maar niet samen oplopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”