Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond muilkorven

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Moos schreef:Maar als het over muilkorven gaat dan kan dat niet omdat je hond zich dan niet meer kan verdedigen, en schijnbaar gaat men er dan vanuit dat dat risico, van zodanig grof aanvallen, opeens wel realistisch is.
ben dit wel met je eens.

Het is zo gek, dat de aanvallers ( want dàt geven ze dan ook eerlijk toe) :ok:
opeens dan de slachtoffers gaan worden , als we het over muilkorven hebben :19:

Dat gaat er bij mij ook nog steeds niet in !
heeft die van mij ooit een hond aangevallen dan? is het dan een aanvaller? Hoe goed ken je mij en mijn honden? De enige die ooit uit elkaar getrokken is, is een van mijn eigen honden!!!!!!!
Ik heb het over "de rode draad " van dit topic en andere topics , als we het over de muilkorf gaan hebben.

dan is het ineens heel zielig aan het worden. :roll:

en dàt snap ik niet , want mijn hond hééft niet zo'n ding nodig

maar mijn hond kan wèl aangevallen worden door een hond die nou net een muilkorf nodig had ! :neenee:

dus.. wie heeft het nù over het slachtoffer????? :roll: :pffff:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Aangezien wij hondenbazen zijn, die ervoor zorgen dat hun hond geen mogelijkheid heeft tot bijten, en dan vind ik een muilkorf idd niet altijd nodig. Ik zorg er wel voor dat mijn hond jouw hond niet aanvalt, zolang jij die van jou gewoon bij je houdt, buiten de spitsuren in een niet-losloopgebied. Geen probleem toch? :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:
Moos schreef:Weet je wat ik niet helemaal snap? Als ik ergens maar iets zeg over dat Saar weleens doodgebeten zou kunnen worden dan komen mensen met dat dat bijna nooit gebeurt, en een groot aantal mensen met dat ik haar niet zo zeikerig op moet tillen bij bepaalde honden.
Maar als het over muilkorven gaat dan kan dat niet omdat je hond zich dan niet meer kan verdedigen, en schijnbaar gaat men er dan vanuit dat dat risico, van zodanig grof aanvallen, opeens wel realistisch is.
Ja, je hebt gelijk, het zou kunnen, maar juist bij de honden plus eigenaren die hier voorbij komen hoeft je denk ik niet ongerust te zijn, wij weten hoe onze honden zijn, kunnen ze lezen en houden er rekening mee.

Jou hond, en ook de onze wordt aangevallen door ongeleide projektielen, die eigenaars die het ook niet brijster veel intresseert :19:
dat kun je niet :neenee: met elkaar vergelijken(vindd ik)
Ja maar ik heb het ook niet over jullie of over jullie honden (ook naar Malinois :wink: ). Ik ben ook helemaaaal niet bang dat er iets zou voorvallen tussen jullie honden en die van mij, want we nemen allemaal onze verantwoordelijkheid.
Ik bedoel het nog steeds allemaal in het algemeen gesproken, over honden die andere honden echt gewoon enorm te grazen nemen en je als baas niet in kan grijpen of voldoende voorkomen (die naar mijn mening dan dus een muilkorf om zouden moeten).
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Moos schreef:Maar als het over muilkorven gaat dan kan dat niet omdat je hond zich dan niet meer kan verdedigen, en schijnbaar gaat men er dan vanuit dat dat risico, van zodanig grof aanvallen, opeens wel realistisch is.
ben dit wel met je eens.

Het is zo gek, dat de aanvallers ( want dàt geven ze dan ook eerlijk toe) :ok:
opeens dan de slachtoffers gaan worden , als we het over muilkorven hebben :19:

Dat gaat er bij mij ook nog steeds niet in !
heeft die van mij ooit een hond aangevallen dan? is het dan een aanvaller? Hoe goed ken je mij en mijn honden? De enige die ooit uit elkaar getrokken is, is een van mijn eigen honden!!!!!!!
Ik heb het over "de rode draad " van dit topic en andere topics , als we het over de muilkorf gaan hebben.

dan is het ineens heel zielig aan het worden. :roll:

en dàt snap ik niet , want mijn hond hééft niet zo'n ding nodig

maar mijn hond kan wèl aangevallen worden door een hond die nou net een muilkorf nodig had ! :neenee:

dus.. wie heeft het nù over het slachtoffer????? :roll: :pffff:
er kan zoveel gebeuren je hond kan ook onder de auto komen.... :19:
ik denk dat de meesten die hier posten en zeggen zonder muilkorf hun hond voldoende onder controle hebben dat ook daadwerkelijk zo is en dan zie ik werkelijk het nut niet in van zo'n ding... jij wel maar ja jij hebt ook erg weinig verstand van honden en hun gedrag in het algemeen.
Ik zou mijn honden dus nooit muilkorven OF ze moesten mensagressief zijn... als ik het blijkbaar op een andere manier kan waarom zou het dan wel moeten?

Jij gaat blijkbaar uit van de vlekkeloze kennis van de gemiddelde hondenbezitter, nou ik dus niet... ik ga ervan uit dat er maar weinig honden met andere honden kunnen... dus daar hou ik al rekening mee, kan het wel is het alleen maar meegenomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:
Moos schreef:Weet je wat ik niet helemaal snap? Als ik ergens maar iets zeg over dat Saar weleens doodgebeten zou kunnen worden dan komen mensen met dat dat bijna nooit gebeurt, en een groot aantal mensen met dat ik haar niet zo zeikerig op moet tillen bij bepaalde honden.
Maar als het over muilkorven gaat dan kan dat niet omdat je hond zich dan niet meer kan verdedigen, en schijnbaar gaat men er dan vanuit dat dat risico, van zodanig grof aanvallen, opeens wel realistisch is.
Ja, je hebt gelijk, het zou kunnen, maar juist bij de honden plus eigenaren die hier voorbij komen hoeft je denk ik niet ongerust te zijn, wij weten hoe onze honden zijn, kunnen ze lezen en houden er rekening mee.

Jou hond, en ook de onze wordt aangevallen door ongeleide projektielen, die eigenaars die het ook niet brijster veel intresseert :19:
Ja maar ik heb het ook niet over jullie of over jullie honden (ook naar Malinois :wink: ). Ik ben ook helemaaaal niet bang dat er iets zou voorvallen tussen jullie honden en die van mij, want we nemen allemaal onze verantwoordelijkheid.
Ik bedoel het nog steeds allemaal in het algemeen gesproken, over honden die andere honden echt gewoon enorm te grazen nemen en je als baas niet in kan grijpen of voldoende voorkomen (die naar mijn mening dan dus een muilkorf om zouden moeten).
Ja maar juist bij dat soort mensen kom je helemaal nergens, gewoon omdat het ze niet echt boeit, hoe jij of je hond zich voelt, en wat hun hond daar aan bijdraagt :19:
dat zijn baasjes die alweer thuis aan de koffie zitten terwijl hun hond b.w.v.s nog onderweg is(ALLEEN) :N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
S@ndr@ schreef:

ja dat klopt maar daarom ontwijk ik dus ook de meeste mensen, niet omdat mijn honden zo gevaarlijk zijn, want er is er maar 1 die geen andere honden moet... maar omdat ik zo erg weinig vertrouwen heb in de gemiddelde hondenbezitter en dan heb ik het nog helemaal niet over de mensen die alleen stoer willen doen met een bepaald type hond. :roll:
Zulke mensen bereik je toch niet... die rottweiler x die mijn hond gegrepen heeft, had daarna ook muilkorfplicht en lijnplicht... eigenaar heeft zich er nooit aangehouden...dus als hij het niet doet, moet ik mijn verantwoordelijkheid nemen en die persoon ontwijken. Tot hij een mens aanviel toen was hij ineens verdwenen :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:Aangezien wij hondenbazen zijn, die ervoor zorgen dat hun hond geen mogelijkheid heeft tot bijten, en dan vind ik een muilkorf idd niet altijd nodig. Ik zorg er wel voor dat mijn hond jouw hond niet aanvalt, zolang jij die van jou gewoon bij je houdt, buiten de spitsuren in een niet-losloopgebied. Geen probleem toch? :wink:
En wat gebeurt er als je buiten de spitsuren in niet-losloopgebied loopt en een onwetende, niet zo slimme, hondenbaas laat zijn (helaas nog niet feilloos luisterend) Berner pupje van 6 maanden op Ben afstuiteren?
Kan je dan voorkomen dat pup gegrepen wordt?
(serieuse vraag :wink: ).
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Aimee schreef:Aangezien wij hondenbazen zijn, die ervoor zorgen dat hun hond geen mogelijkheid heeft tot bijten, en dan vind ik een muilkorf idd niet altijd nodig. Ik zorg er wel voor dat mijn hond jouw hond niet aanvalt, zolang jij die van jou gewoon bij je houdt, buiten de spitsuren in een niet-losloopgebied. Geen probleem toch? :wink:
En wat gebeurt er als je buiten de spitsuren in niet-losloopgebied loopt en een onwetende, niet zo slimme, hondenbaas laat zijn (helaas nog niet feilloos luisterend) Berner pupje van 6 maanden op Ben afstuiteren?
ik ben Aimee niet, maar antwoord ook even; ja, want op dat moment is mijn hond bij me (hij gaat dus niet naar andere honden toe uit zichzelf en als ik hem roep komt hij) op dat moment kan ik het puppekindje dus wegjagen omdat deze niet de intentie heeft mijn hond aan te vallen.... dit wordt dus lastiger met een grote hond die deze intentie wel heeft en dan vind ik dat als het mij niet meer lukt hij zichzelf mag verdedigen... let wel... aanvallen, dus niet snuffelen.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: het ligt er helemaal aan, wat voor honden je hebt, ik zou dus nooit met Addy mee-wandlen,
gewoon te drukke en teveel honden

Je zoekt wèl je eigen "soort" op. :19:

En voordat ik de veroordelen op mijn dak krijg,... is het met àlle groepjes en hondensoorten zo
`
Ben jij een stalker of zo dat jij denkt mijn honden druk te noemen :denken:
Ken je ze, wel eens meegelopen.
Waar haal jij in godsnaam die idioterie allemaal vandaan. Mens jij kan langzamerhand een brug leggen naar Afrika van dat duimzuigen van je :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pak-de-bal schreef: Je zoekt wèl je eigen "soort" op. :19:

En voordat ik de veroordelen op mijn dak krijg,... is het met àlle groepjes en hondensoorten zo

Je ziet ze in een park hier in Den Haag, allemaal bij elkaar op een zandvlakte op een zondagmiddag staan ,
maar wèl met allemaal dezelfde soort honden
.... allemaal van die stoere !! :eek:

Maar die lopen niet , nee, :roll: die blijven staan de héle middag !!! :roll:
.
Mijn stoere honden zie je zo weinig daar kom je geen groepjes van tegen :pffff:
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
Moos schreef:
ik ben Aimee niet, maar antwoord ook even; ja, want op dat moment is mijn hond bij me (hij gaat dus niet naar andere honden toe uit zichzelf en als ik hem roep komt hij) op dat moment kan ik het puppekindje dus wegjagen omdat deze niet de intentie heeft mijn hond aan te vallen.... dit wordt dus lastiger met een grote hond die deze intentie wel heeft en dan vind ik dat als het mij niet meer lukt hij zichzelf mag verdedigen... let wel... aanvallen, dus niet snuffelen.
Oke, snap ik inderdaad. Als je je hond zodanig onder controle hebt dat hij uit zichzelf niet de aanval inzet terwijl jij pup desnoods aan de halsband weer naar de baas dirigeert (indien pup geval plaat voor de kop is).
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
*Linda* schreef:Daar heb ik vrienden voor, ik ga geen wildvreemden in een park lastig vallen met persoonlijke zaken. God, ik heb ze ook wel eens gehad hoor, van die meelopers die dan ineens hun hele hebben en houwen op tafel gooien onder het wandelen. Vreselijk. Mevrouw, ik ga hier linksaf hoor, daaag! :mrgreen:
ja, hier hetzelfde en wegwezen is dan het motto en zo snel mogelijk :smile: :smile: :smile:
het ligt er helemaal aan, wat voor honden je hebt, ik zou dus nooit met Addy mee-wandlen,

Je ziet ze in een park hier in Den Haag, allemaal bij elkaar op een zandvlakte op een zondagmiddag staan ,

Ik lóop dan nog eens lekker met z'n 3en , dat scheelt wel.
Ohhh jongens, dit is toch té erg.... ik kan er niet meer tegen hoor :jank:
S@ndr@
Zeer actief

*Linda* schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
*Linda* schreef:Daar heb ik vrienden voor, ik ga geen wildvreemden in een park lastig vallen met persoonlijke zaken. God, ik heb ze ook wel eens gehad hoor, van die meelopers die dan ineens hun hele hebben en houwen op tafel gooien onder het wandelen. Vreselijk. Mevrouw, ik ga hier linksaf hoor, daaag! :mrgreen:
ja, hier hetzelfde en wegwezen is dan het motto en zo snel mogelijk :smile: :smile: :smile:
het ligt er helemaal aan, wat voor honden je hebt, ik zou dus nooit met Addy mee-wandlen,

Stil maar, als jij de Voor Oever overleefd tijdens spitsuur kun je dit ook hebben :smile: :ok:
Addy

*Linda* schreef: Ohhh jongens, dit is toch té erg.... ik kan er niet meer tegen hoor :jank:
Ik ook niet dus rest mij nog maar een vraag aan PdB, hebben ze je soms als klein kind op je hoofd laten vallen of zo :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Moos schreef:
Oke, snap ik inderdaad. Als je je hond zodanig onder controle hebt dat hij uit zichzelf niet de aanval inzet terwijl jij pup desnoods aan de halsband weer naar de baas dirigeert (indien pup geval plaat voor de kop is).
ik heb het nog nooit meegemaakt overigens, schijnbaar straalt hij genoeg uit, van... blijf uit mn buurt ik mot jullie niet, want er is nog geen enkele hond geweest die dichter dan 2 meter bij hem kwam... ze dropen meestal toch snel weer af... dat is dan wel weer heel mooi om te zien, de hondentaal en de uitstraling... want hij gaat dus niet enorm te keer ofzo.. hij kijkt alleen maar. (en dat is nu net wat de mensen niet snappen... hij valt niet uit dus is niet 'gevaarlijk') :19:
Afbeelding
Addy

malinois schreef:heeft die van mij ooit een hond aangevallen dan? is het dan een aanvaller? Hoe goed ken je mij en mijn honden? De enige die ooit uit elkaar getrokken is, is een van mijn eigen honden!!!!!!!
Ik vraag me ook af hoe ze nou bij al die nonsens komt, gemuilkorde drukke onopgevoede moordenaars hebben we en we schijnen het ook nog zelf toe te geven, oja en ook nog teveel :mann:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

S@ndr@ schreef:
*Linda* schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef: ja, hier hetzelfde en wegwezen is dan het motto en zo snel mogelijk :smile: :smile: :smile:

Stil maar, als jij de Voor Oever overleefd tijdens spitsuur kun je dit ook hebben :smile: :ok:
Niet. Dit is te erg :jank:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:heeft die van mij ooit een hond aangevallen dan? is het dan een aanvaller? Hoe goed ken je mij en mijn honden? De enige die ooit uit elkaar getrokken is, is een van mijn eigen honden!!!!!!!
Ik vraag me ook af hoe ze nou bij al die nonsens komt, gemuilkorde drukke onopgevoede moordenaars hebben we en we schijnen het ook nog zelf toe te geven, oja en ook nog teveel :mann:
ja, ik ben compleet in overtreding:
- laat mijn honden mensen bijten
- heb meer dan 1 hond
- ze vinden andere honden niet geweldig
- heb een buitenlander (wel met stamboom maar ja, buitenland mag niet las ik)
- oh ja, en ze verdedigen de auto :N:
Afbeelding
Addy

*Linda* schreef:
S@ndr@ schreef:
*Linda* schreef:
Pak-de-bal schreef: het ligt er helemaal aan, wat voor honden je hebt, ik zou dus nooit met Addy mee-wandlen,

Niet. Dit is te erg :jank:
Ik kan me niet voorstellen dat er nog meer van dat soort zijn :jank: :jank: :jank:
tineke

Moos schreef:
Van Ben weet ik het niet wel van Orson :mrgreen:
Op een correctie na zal er niet veel gebeuren ,zeker bij een jonge of kleine hond niet daarin is Orson altijd fair.
Ik kom enkele keren per week een jonge teckel tegen in een losloopgebied die altijd Orson komt begroeten en dan tegen hem opspringt.
Orson vind hem irritant maar doet hem niets , moet er wel eerlijk bij zeggen dat een grotere hond en zeker bepaalde rassen wel een correctie zouden krijgen maar daar blijft het ook bij.
Addy

malinois schreef:ja, ik ben compleet in overtreding:
- heb meer dan 1 hond
ooooooooooooooooo wat errug, ik vind dat ze jou maar heel snel modje af moeten maken. Dat kan toch allemaal niet zomaar.
Ben blij dat ik normale honden heb die met alles en iedereen kunnen, geen muilkorf omhebben, niet naar andere honden kijken, de rust zelve zijn op stuiterbal Mellemans van tien maanden na, okay een foutje dan, ze komen allemaal uit het buitenland :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Moos schreef:
Het is niet zo dat als pupje vrolijk aan komt waggelen, Ben er binnen 2 tellen op zit (er zit bij Ben een verschil in machogedrag en de zin in vechten, en prooigedrag, bij kleine hondjes komt dat prooigedrag soms naar voren ) In de tussentijd heb ik de tijd om de eigenaren te waarschuwen, en weg te lopen. Ik moet trouwens zeggen dat dit nog nooit is voorgevallen met een pup, ik kan daar dus niet helemaal over oordelen. Wat ik wel weet, is dat ik Ben niet met pups vertrouw ( net zoals kids, kleine hondjes etc buiten ) Dus ontwijken is hetgene dat ik doe, op de plekken waar ik loop heb ik gelukkig veel overzicht, en kan ik iemand snel genoeg zien, om rechtsomkeerd te lopen.

En ja gewoon zoveel mogelijk tijdens uitkiezen wanneer het rustig is. 's ochtends vroeg, rond etenstijd en 's avonds laat, mij zul je niet zien lopen op de Soesterduinen op zaterdag om 12 uur 's middags.

gr Aimée
tineke

malinois schreef:ik heb het nog nooit meegemaakt overigens, schijnbaar straalt hij genoeg uit, van... blijf uit mn buurt ik mot jullie niet, want er is nog geen enkele hond geweest die dichter dan 2 meter bij hem kwam... ze dropen meestal toch snel weer af... dat is dan wel weer heel mooi om te zien, de hondentaal en de uitstraling... want hij gaat dus niet enorm te keer ofzo.. hij kijkt alleen maar. (en dat is nu net wat de mensen niet snappen... hij valt niet uit dus is niet 'gevaarlijk') :19:
Dat is met Orson ook zo er zijn maar weinig honden die hem lastig vallen maar ook gedonder bij ''zijn'' clubje is hij niet van gecharmeerd.
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:
Addy schreef:
ja, ik ben compleet in overtreding:
- heb meer dan 1 hond
Ja maar jij bent tenminste niet gestressed :cheer: :cheer:

Ik wel :roll: :N: volgen PdB
Addy

tineke schreef: Dat is met Orson ook zo er zijn maar weinig honden die hem lastig vallen maar ook gedonder bij ''zijn'' clubje is hij niet van gecharmeerd.
Barf accepteert ook geen gedonder bij haar roedel maar lost het altijd keurig op :ok:
Hoe zou het eigenlijk komen dat PdB zo'n vreemde indruk heeft van onze moppies :19:
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
ik heb het nog nooit meegemaakt overigens, schijnbaar straalt hij genoeg uit, van... blijf uit mn buurt ik mot jullie niet, want er is nog geen enkele hond geweest die dichter dan 2 meter bij hem kwam... ze dropen meestal toch snel weer af... dat is dan wel weer heel mooi om te zien, de hondentaal en de uitstraling... want hij gaat dus niet enorm te keer ofzo.. hij kijkt alleen maar. (en dat is nu net wat de mensen niet snappen... hij valt niet uit dus is niet 'gevaarlijk') :19:
Het verbaasd me altijd hoe onoplettend mensen soms kunnen zijn. Als ik zie dat iemand als wij aan komen lopen zijn Mechelaar bij zich roept denk ik toch echt niet "oh laat Saar daar maar even lekker bij gaan snuffelen". Nu zal ze dat ook niet doen, maar ik laat haar dan altijd ook volgen al is het maar om te voorkomen dat ze zachtjes gaat piepen (omdat ze bang is), wat dan weer (een in hondentaal begrijpelijke) reactie uitlokt.

Moos kon niet goed met puppies (hij greep niet, maar maakte een hoop lawaai en gesnauw) en dan riep ik hem ook altijd demonstratief bij me als er een pup aankwam, en vaak lijnde ik hem zelfs aan.
Nog nooit een puppenbaas tegengekomen die dan dacht "goh, zal ook proberen mijn pup dan bij me te houden". Nu maakt dat niet zoveel uit want Moos tilde ik desnoods op, maar raar vond ik het altijd wel een beetje.
En als mensen totaal niet reageren op een Mechelaar die bij de baas wordt gehouden vind ik dat ook wat vreemd. Dan zijn er schijnbaar allemaal tja, vooroordelen, over, maar heel veel mensen handelen daar dan niet naar ofzo :19:
(waardoor ik dan dus overigens weer vind dat in sommige gevallen een muilkorf nodig is, door dit type bazen).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
malinois schreef:
Het verbaasd me altijd hoe onoplettend mensen soms kunnen zijn. Als ik zie dat iemand als wij aan komen lopen zijn Mechelaar bij zich roept denk ik toch echt niet "oh laat Saar daar maar even lekker bij gaan snuffelen". Nu zal ze dat ook niet doen, maar ik laat haar dan altijd ook volgen al is het maar om te voorkomen dat ze zachtjes gaat piepen (omdat ze bang is), wat dan weer (een in hondentaal begrijpelijke) reactie uitlokt.

Moos kon niet goed met puppies (hij greep niet, maar maakte een hoop lawaai en gesnauw) en dan riep ik hem ook altijd demonstratief bij me als er een pup aankwam, en vaak lijnde ik hem zelfs aan.
Nog nooit een puppenbaas tegengekomen die dan dacht "goh, zal ook proberen mijn pup dan bij me te houden". Nu maakt dat niet zoveel uit want Moos tilde ik desnoods op, maar raar vond ik het altijd wel een beetje.
En als mensen totaal niet reageren op een Mechelaar die bij de baas wordt gehouden vind ik dat ook wat vreemd. Dan zijn er schijnbaar allemaal tja, vooroordelen, over, maar heel veel mensen handelen daar dan niet naar ofzo :19:
(waardoor ik dan dus overigens weer vind dat in sommige gevallen een muilkorf nodig is, door dit type bazen).
Ja maar je kunt toch niet gaan muilkoven om domheid te compenseren :neenee: , tenmiste geen haar op mijn hoofd :eek:
Addy

Ik let altijd enorm goed op, niet dat mijn honden wat doen maar ik wil bijv. niet dat kleine hondjes schrikken van een beer zoals Barf of Gizziebeer terwijl beiden de zachtheid zelve zijn, dat heet gewoon rekening houden met en daar zijn mensen altijd wel blij om.
Daarentegen als ik monsterkind sammie hoesseinie, de hoogte van een tekkel aanlijn als ik een herder tegenkom of welke hond dan ook, dan schiet men in de lach en roept dat hun honden niets doen.
Als ik dan zeg dat Sammie wel wat doet schiet men meewarig in de lach, echter de baasjes van de rotti, doberman en mechelaar lachen nu niet meer want hij heeft ze echt hier van het bos afgejaagd :mrgreen:
tineke

Addy schreef:
tineke schreef: Dat is met Orson ook zo er zijn maar weinig honden die hem lastig vallen maar ook gedonder bij ''zijn'' clubje is hij niet van gecharmeerd.
Barf accepteert ook geen gedonder bij haar roedel maar lost het altijd keurig op :ok:
Hoe zou het eigenlijk komen dat PdB zo'n vreemde indruk heeft van onze moppies :19:
Tash deed dat ook altijd en zo keurig en Orson waakte weer over haar.
Ze is eens aangevallen op een zondagochtend vroeg terwijl ze in de sneeuw stond te graven en dat ging zo snel die hond kwam aanvliegen trok haar zij open (10 hechtingen) en holde weg.
Orson die aangelijnd liep zijn gehuil ging echt door merg en been want zijn maatje werd gegrepen en Tash had bij lange na niet de snelheid om die hond in te halen.
De hond vloog achter zijn baasje aan die weggelopen was omdat ze bang was want haar hond kon niet tegen grote honden en hem vast houden toen ze ons in de verte zag was niet bij haar opgekomen :roll:
Ze heeft overigens wel haar man gestuurd om de da rekening te betalen :wink:
Addy

S@ndr@ schreef: Ja maar jij bent tenminste niet gestressed :cheer: :cheer:

Ik wel :roll: :N: volgen PdB
zal ik je een doosje valdispert opsturen :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”