Zoie schreef:Innuendo schreef:Zoie schreef:Innuendo schreef:[Vandaar ook o.a mijn vraag..
Meneer zegt zelf dat de hond voor de kill gaat, mocht zijn hond mijn maltezer aanvallen, is mijn hond na 2x schudden er niet meer..
het kan bijna niet anders of deze hond heeft al heel wat ontmoetingen gehad op die uitlaatplaats. Zijn er nooit ongelukken gebeurd dan ?
Zover ik weet dus niet, het is alleen omdat die jongen zelf zo panisch doet dat ik ook "bang" word.. stom misschien, maar zo is het nou eenmaal..
Als je zegt mijn hond is niet zo vriendelijk houd ik mijn honden heus wel bij me (hier in de flat zijn nog meer honden die niet zo vriendelijk zijn tegen andere honden, soort kruising bouvier en een jack hussel) en sowieso roep ik ze bij me als ik aangelijnde honden zie..
Maar omdat hij roept mijn hond bijt jou honden dood als je ze niet bij je houd/of als ze elkaar tegen komen of aan elkaar ruiken enz, word ik bangig.. dom misschien maar goed
Ik heb ook maar een klein frummeltje en ik wil niet dat hem iets overkomt..
Zal is vragen waarom hij zo denkt, plemte het hier misschien te snel neer, misschien overdrift hij wel schromelijk
Het is ook meer angst van mijn kant af, zo van stel je voor dat.....
nou ja, als het zijn beroeling is schrik aan te jagen, is hem dat wel gelukt
zou idd eens proberen rustig ( liefst zonder hond ) met hem te praten.
Tegelijkertijd zou ik eens proberen uit te zoeken hoe het nu zit met de status van die plek. Als het geen losloopplek is, is het dan erg onredelijk om daar je hond gewoon aan de lijn uit te laten ?
Zal hem indd is aanschieten als ik hem helder tegen kom zonder hond
Op zich is het niet onredelijk om mn hond daar aan de lijn uit te laten, ware het niet dat de enige losloopplek hier vlak in de buurt naast een drukke autoweg loopt..
Sprak vandaag iemand (met losloopende hond) die zei dat het indd geen echte los loop plek is, maar dat de losloop plek naast de drukke weg loopt (waar al 3 honden zijn dood gereden)
Daar laat ik mijn honden (die graag achter konijnen en eenden aangaan die hier ook rondhupsen) nooit los lopen..
Hier is een "veilige"plek, waarschijnlijk vanwege de scholen op loopafstand..
Kids worden uiteraard wel beschermd... honden niet
Ik laat nu indd Maxi hier altijd los (behalve als ik onbekende honden tegen kom aan de lijn of bekenden honden aan de lijn die "lelijk" doen)
En Sammie laat ik alleen los op tijden dat ik alleen loop en op tijden dat er geen andere honden zijn (zoals net om 1.30)
Die jongen staat dus indd in zijn recht.. het is vooral de angst die ik heb gekregen door zijn verhalen waardoor ik dit topic ben gestart..
De avond dat ik het topic starte kwam die BC om de hoek zeilen die ik niet had gezien en ik dacht, stel nou dat het hem was geweest..
Waar was mn hond dan nu.. Was er dan een conflict geweest? Hadden ze elkaar dan gebeten? Nouja zoiets...
Mijn honden spelen (los) met iedereen, grote hond, kleine hond, maakt mij echt niets uit, maar laatst met die bull mastiff teef tilde ik Sam ook op toen zijn baasje zei dat ze raar reageerde op kleine hondjes en ze kon bijten.. (ergens een topic over, ik tilde toen Sam op en liet Maxi met haar spelen in een omheint gebied)
Maar dan gaat het in overleg, hij zegt alleen maar, mn hond bijt jou honden dood als jou honden los lopen..
Honden die niet zo leuk zijn daar deal ik makkelijk mee, nogmaals, tis denk ik echt meer de angst van mn kant..
Nogmaals ik probeer op te letten, maar wat als het fout gaat, daar ben ik vooral bang voor..
Eerder lijnde ik ook in de flat mijn honden niet aan als ik ze om 3 uur s'nachts ging uitlaten, nu wel, want stel je voor dat ik hem tegen kom..
Ik loop de kleine korte rondjes vaak hier rond de flat waar hij ook loopt en stel dat ik hem tegen kom..
Waarschijnlijk ben ik gewoon een mietje