het veranderd wel degelijk iets, de drie die nu het plekje in het asiel krijgen hadden anders nog steeds over straat gezworven mishandeld etc. nu krijgen ze ook een kans geplaatst te wordenS.Bijlsma1 schreef:
Ja dat is wat moeilijk blijft, maar ook jij zegt dat er weer andere komen die honger hebben. Als je een aantal honden naar Nederland haalt en er komen weer meer bij dan is er niets wezenlijk veranderd (naast dat die drie honden nu een beter leven hebben). Niet dat die drie niet belangrijk zijn, want dat zijn ze zeker, maar daarna komen er gewoon weer nieuwe honden bij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme zwervers in Griekenland
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2

- Jeannettebo
- Zeer actief
wat ik hieruit begrijp dat het niet uit vindt maken omdat er toch weer nieuwe voor in de plaats komenMickie schreef:Uhm... dat zegt ze toch ook?Jeannettebo schreef:het veranderd wel degelijk iets, de drie die nu het plekje in het asiel krijgen hadden anders nog steeds over straat gezworven mishandeld etc. nu krijgen ze ook een kans geplaatst te wordenS.Bijlsma1 schreef:Ja dat is wat moeilijk blijft, maar ook jij zegt dat er weer andere komen die honger hebben. Als je een aantal honden naar Nederland haalt en er komen weer meer bij dan is er niets wezenlijk veranderd (naast dat die drie honden nu een beter leven hebben). Niet dat die drie niet belangrijk zijn, want dat zijn ze zeker, maar daarna komen er gewoon weer nieuwe honden bij.
Ben overigens geen S.Bijlsma-adept ofzo, ken haar niet, maar het lijkt me dat ze hetzelfde bedoelt als Eline.

- Jeannettebo
- Zeer actief
ik ook, maar ht is niet alleen beter voor deze drie die geplaatst worden, ook de drie die nu in het asiel kunnen krijgen nu een kans.Mickie schreef:Van wat ik begreep vindt ze dat het aan het probleem in het land zelf niks verandert.Jeannettebo schreef:wat ik hieruit begrijp dat het niet uit vindt maken omdat er toch weer nieuwe voor in de plaats komen
tuurlijk het een druppel op een gloeinde plaat, maar het zijn er toch weer drie die een dak boven hun hoofd kunnen krijgen doot het plaatsen

-
- Actief
- Contacteer:
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Het blijft toch een idiote discussie... Als dierenliefhebber vind ik ook dat dierenliefde niet ophoudt bij de grens. Het maakt mij niet uit waar mensen hun hond vandaan halen, Erkende fokker, asiel in NL of asiel in t buitenland. Zolang het niet van een broodfokker komt, vind ik t best.
Persoonlijk zal ik niet gauw een rashond kiezen. Simpelweg omdat ik nu 3 jaar in het asiel-gebeuren meedraai, en ik zoveel geweldige honden voorbij zie komen, dat ik niet eens meer een voorkeur heb voor een bepaald ras.
Sommige mensen hier hebben echt geen idee waar ze nu weet over blaten, en inderdaad "de pot verwijt de ketel..."
Voor de mensen die wel oprecht hun best doen om de binnen en buitenlandse asielertjes te helpen:
ga zo door.
Persoonlijk zal ik niet gauw een rashond kiezen. Simpelweg omdat ik nu 3 jaar in het asiel-gebeuren meedraai, en ik zoveel geweldige honden voorbij zie komen, dat ik niet eens meer een voorkeur heb voor een bepaald ras.
Sommige mensen hier hebben echt geen idee waar ze nu weet over blaten, en inderdaad "de pot verwijt de ketel..."

Voor de mensen die wel oprecht hun best doen om de binnen en buitenlandse asielertjes te helpen:

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Mijn dierenliefde houdt ook niet op bij de grens, maar toch zou ik zelf nooit voor een buitenlandse herplaatser gaan. Aan het dierenleed in het buitenland moet lokaal wat worden gedaan. Honden van daar naar hier halen is, naar mijn mening, dweilen met de kraan open.Abby schreef:Het blijft toch een idiote discussie... Als dierenliefhebber vind ik ook dat dierenliefde niet ophoudt bij de grens. Het maakt mij niet uit waar mensen hun hond vandaan halen, Erkende fokker, asiel in NL of asiel in t buitenland. Zolang het niet van een broodfokker komt, vind ik t best.
Sommige mensen hier hebben echt geen idee waar ze nu weet over blaten, en inderdaad "de pot verwijt de ketel..."![]()
Voor de mensen die wel oprecht hun best doen om de binnen en buitenlandse asielertjes te helpen:ga zo door.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar,Mijn dierenliefde houdt ook niet op bij de grens, maar toch zou ik zelf nooit voor een buitenlandse herplaatser gaan. Aan het dierenleed in het buitenland moet lokaal wat worden gedaan. Honden van daar naar hier halen is, naar mijn mening, dweilen met de kraan open.
Het is toch ook mogelijk dat iemand gewoon in de eerste plaats een fijne hond wil zonder dat tegelijk met het in huis nemen van zo´n hond iets gedaan moet worden aan de ellende in het land van herkomst van die hond.
Als ik in Spanje of waar dan ook ter wereld een fijne hond tegenkom die ik graag in mijn leven wil hebben kan ik toch simpelweg die hond van de straat of uit het asiel plukken zonder daarbij meteen iets te moeten doen voor de "situatie ter plaatse"?
Wel is het mooi meegenomen als de centjes die ik aan het plaatselijke asiel betaal een druppeltje op de spreekwoordelijke gloeiende plaat kunnen betekenen, maar waarom wordt er zo vaak een link gelegd tussen het aanschaffen van een thuisloos dier en de hele situatie ter plaatse?
Alsof in Nederland iedereen die een hond uit een asiel haalt volop betrokken is bij het oplossen van het dierenleed in Nederland. Was dat maar zo, maar het is nu eenmaal niet zo.
Zolang er nog volop dieren in Nederlandse asiels terechtkomen is het adopteren van een hond of kat uit een nederlandsch asiel toch precies hetzelfde, dweilen met de kraan open? Ook maar niet meer goed vinden dan?
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Persoonlijk kijk ik wel naar de situatie ter plaatse, maar iedereen is verder vrij in zijn/haar mening. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat mensen voor een buitenlandse hond kunnen vallen en ik geloof absoluut dat ze het met de beste bedoelingen naar Nederland halen, maar zelf zou ik hier niet voor kiezen. Het voorbeeld wat je hierboven schetst is ook wel een iets andere situatie, ik heb het meer over de mensen die heel bewust een hond kiezen die uit het buitenland komt, net zo bewust als dat ik er voor gekozen heb dit niet te doen.Wil de hond schreef: Het is toch ook mogelijk dat iemand gewoon in de eerste plaats een fijne hond wil zonder dat tegelijk met het in huis nemen van zo´n hond iets gedaan moet worden aan de ellende in het land van herkomst van die hond.
Als ik in Spanje of waar dan ook ter wereld een fijne hond tegenkom die ik graag in mijn leven wil hebben kan ik toch simpelweg die hond van de straat of uit het asiel plukken zonder daarbij meteen iets te moeten doen voor de "situatie ter plaatse"?

- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- Aantal honden: 1
Dit heb ik vaker gehoord in dit topic, maar ik denk dat dit verkeerd wordt gezien. Er worden niet enkel honden naar Nederland gehaald. Men werkt ook aan het probleem zelf. Denk aan sterilisatie/castratie. Om hetzelfde maar even te gebruiken: Het is inderdaad dweilen met de kraan open, maar het is een kraan die heel moeilijk dicht gaat. En naast het dweilen, wordt óók geprobeerd de kraan dicht te draaien. De kraan is inderdaad open, want het probleem is er. Stel dat de kraan daarna eindelijk dicht is, dan is het probleem nog niet voorbij, want er ligt nog steeds water. Laat je dat dan gewoon liggen?Carma schreef:Aan het dierenleed in het buitenland moet lokaal wat worden gedaan. Honden van daar naar hier halen is, naar mijn mening, dweilen met de kraan open.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Misschien bedoel je het niet zo ,maar "met de beste bedoelingen" klinkt erg neerbuigend. Beste bedoelingen staat voor een goede intentie, maar verder een slecht plan. Niet leuk.Carma schreef:Natuurlijk begrijp ik heel goed dat mensen voor een buitenlandse hond kunnen vallen en ik geloof absoluut dat ze het met de beste bedoelingen naar Nederland halen, maar zelf zou ik hier niet voor kiezen. .
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Maar als je én naar de situatie ter plaatse kijkt (en niet alleen kijkt maar ook daadwerkelijk iets doet) én je adopteert een hond uit een buitenlands asiel, hoe bestaat het dan eigenlijk dat iemand anders daar iets op tegen heeft?Carma schreef:Persoonlijk kijk ik wel naar de situatie ter plaatse, maar iedereen is verder vrij in zijn/haar mening. Natuurlijk begrijp ik heel goed dat mensen voor een buitenlandse hond kunnen vallen en ik geloof absoluut dat ze het met de beste bedoelingen naar Nederland halen, maar zelf zou ik hier niet voor kiezen. Het voorbeeld wat je hierboven schetst is ook wel een iets andere situatie, ik heb het meer over de mensen die heel bewust een hond kiezen die uit het buitenland komt, net zo bewust als dat ik er voor gekozen heb dit niet te doen.Wil de hond schreef: Het is toch ook mogelijk dat iemand gewoon in de eerste plaats een fijne hond wil zonder dat tegelijk met het in huis nemen van zo´n hond iets gedaan moet worden aan de ellende in het land van herkomst van die hond.
Al die zogenaamde 'druppels op de gloeiende plaat' zorgen er wel voor dat via stichtingen en dierenbeschermingsorganisties castratie-projecten van de grond komen, dat er voorlichting gegeven wordt op bijv. scholen zodat er misschien iets van een mentaliteitsverandering t.a.v. het zorgen voor huisdieren bewerkstelligd wordt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zoals jij, dierenliefhebber toch?, daar iets op tegen heeft.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies, gelijke rechten voor zowel de nederlandse als de buitenlandse hoden. Allebei recht op een goede baas.Wil de hond schreef:Ja maar,Mijn dierenliefde houdt ook niet op bij de grens, maar toch zou ik zelf nooit voor een buitenlandse herplaatser gaan. Aan het dierenleed in het buitenland moet lokaal wat worden gedaan. Honden van daar naar hier halen is, naar mijn mening, dweilen met de kraan open.
Het is toch ook mogelijk dat iemand gewoon in de eerste plaats een fijne hond wil zonder dat tegelijk met het in huis nemen van zo´n hond iets gedaan moet worden aan de ellende in het land van herkomst van die hond.
Wel is het mooi meegenomen als de centjes die ik aan het plaatselijke asiel betaal een druppeltje op de spreekwoordelijke gloeiende plaat kunnen betekenen, maar waarom wordt er zo vaak een link gelegd tussen het aanschaffen van een thuisloos dier en de hele situatie ter plaatse?
Alsof in Nederland iedereen die een hond uit een asiel haalt volop betrokken is bij het oplossen van het dierenleed in Nederland. Was dat maar zo, maar het is nu eenmaal niet zo.
Zolang er nog volop dieren in Nederlandse asiels terechtkomen is het adopteren van een hond of kat uit een nederlandsch asiel toch precies hetzelfde, dweilen met de kraan open? Ook maar niet meer goed vinden dan?
Als je deze twee kanjers ziet, kan je toch niet zeggen dat de een meer recht op een baasje en een zachte mand heeft dan de ander.

of

Het doet er toch niet toe waar ze vandaan komen? Ze willen alletwee een baas.
Denk toch eens een beetje mondiaal en niet zo bekrompen binnen je eigen veilige grensjes.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 10 mar 2008 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Abby
- Zeer actief

En inderdaad over dat dweilen met de kraan open, ik vind dat maar onzin. Door die ene hond die je naar NL haalt heb je 1 hond gered, en misschien wel een stuk of 4-5 honden onvruchtbaar gemaakt door zo'n castratie-programma dat met dat geld wordt opgezet! Zo voorkom je dat de dieren zich voortplanten, dus het lijkt me toch echt dat die kraan langzaamaan wel dicht gaat hoor!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de kraan stuk is en de boel onder water staat moeten er twee dingen gebeuren,
De kraan repareren én dweilen.
Je kunt moeilijk alleen de kraan repareren en onderwijl de boel blank laten staan als het om dieren gaat, zo´n manier van doen houdt nl. onmetelijk dierenleed in, tót aan het moment dat de kraan niet meer lekt én al die dieren uitgestorven zijn.
Zie je het voor je, tot aan je nek door de zwerfdieren wadend de kraan repareren zonder je te bekommeren om al die dieren?
Dat kán niet, dat kan nl. geen enkele dierenliefhebber opbrengen en van die dierenliefhebbers moeten de dieren het wél hebben als het gaat om oplossingen. Er is nl. verder niemand die zich om hen bekommert.
Je kunt moeilijk alleen de kraan repareren en onderwijl de boel blank laten staan als het om dieren gaat, zo´n manier van doen houdt nl. onmetelijk dierenleed in, tót aan het moment dat de kraan niet meer lekt én al die dieren uitgestorven zijn.
Zie je het voor je, tot aan je nek door de zwerfdieren wadend de kraan repareren zonder je te bekommeren om al die dieren?
Dat kán niet, dat kan nl. geen enkele dierenliefhebber opbrengen en van die dierenliefhebbers moeten de dieren het wél hebben als het gaat om oplossingen. Er is nl. verder niemand die zich om hen bekommert.
- Roelfien
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Joh, ik kreeg via eigenschappen de code maar tot htm en dan verder niets. Dus geen image huppeldepup. Ik heb zelfs in de codering zitten spitten, maar daar lukte het ook niet. Maar niet goed gekeken dus.Wil de hond schreef:Gewoon rechts klikken op het plaatje, de juiste optie aanklikken en die hier tussen [img] [img] plakken.

Hahaha, lekker off topic maar goed.
- *Linda*
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Als de kraan stuk is en de boel onder water staat moeten er twee dingen gebeuren,

- Abby
- Zeer actief
Volgens mij delen we wel zo'n beetje dezelfde mening, maar ik denk dat het wel degelijk goed is om zulke honden hier heen te halen. Op den duur zitten ze daar ook vol als je ze allemaal maar daar laat zitten. Als er dan af en toe wat honden geplaatst worden in andere landen over de hele wereld (want het lijkt me dat je ze in de meeste van die landen waar ze vandaan komen niet geplaatst krijgt), er weer plek vrijkomt voor nieuwe bewoners. Zo krijg je toch een beetje doorstroming. 

- iones
- Zeer actief
S.Bijlsma1 schreef: Nee, als Sokkie hier gelukkig is, dan heeft zij geluk gehad dat zij geadopteerd is. En dan is dat natuurlijk altijd een goed iets.
Ik denk dat het overgrote deel dat hier of in de omringende landen terecht gekomen is wel goed gaat hoor. Ik heb op een ander forum, speciaal voor mensen met buitenlandse honden geinformeerd, en veruit de meesten hebben een gezonde hond die zich goed aanpast in het huiselijk leven. Ik geloof dat honden uit Zuid Europa gemiddeld niet meer problemen opleveren dan honden van broodfokkers. En aangezien je de inkomens spekt van broodfokkers als je daar een hond koopt, kun je beter een hond uit Zuid Europa nemen van een goede stichting die er niet bakken geld mee verdient maar die financiele steun nodig heeft om de honden ter plaatse te kunnen helpen.
Ja dat is wat moeilijk blijft, maar ook jij zegt dat er weer andere komen die honger hebben. Als je een aantal honden naar Nederland haalt en er komen weer meer bij dan is er niets wezenlijk veranderd (naast dat die drie honden nu een beter leven hebben). Niet dat die drie niet belangrijk zijn, want dat zijn ze zeker, maar daarna komen er gewoon weer nieuwe honden bij.
Voorlopig wel ja. Ik hoop dat dat steeds minder zal worden, dank zij castratieprojecten en mentaliteitsverandering. Vergeet niet dat hier vroeger ook zwerfhonden liepen. MAar dat is niet meer. Zover moet het ook daar komen maar dat heeft tijd nodig.
Ja dat weet ik ook niet, wist ik het maar. Maar ik weet wel dat honden hierheen halen alleen helpt voor die paar honden. De omstandigheden daar moeten veranderen, en dat zal waarschijnlijk lang duren en erg moeilijk zijn, maar alleen dan is er daadwerkelijk iets veranderd.
Maar dan blijft er dus maar 1 optie over: de honden aldaar opvangen, genezen en ter adoptie stellen, zolang die situatie nog gaande is. Ik hoop dat er een dag komt dat dit niet meer nodig is. Dat er geen zwerfhonden meer zullen zijn in Zuid Europa omdat mensen hun verantwoordelijkheid kennen jegens dieren, en vooral respect voor het leven.
Ja natuurlijk wel, iedereen die dat niet weet let niet bepaald goed op. Ik weet heel goed dat in bepaalde landen veel dieren vergiftigd, opgehangen en op andere manieren vermoord worden, en zoals (hoop ik) iedereen vind ik dat vreselijk, maar alleen door wetgeving en een veranderde visie van de mensen die dat doen zul je daar iets aan veranderen. Dit zou dan moeten door druk op regeringen, strenge Europese regels, of wat je daarvoor ook maar kunt bedenken.
Helemaal mee eens. Maar de EU acht dierenwelzijn helemaal niet hoog, en dat blijkt wel uit veel meer zaken aangaande dierenwelzijn (zoals bijvoorbeeld internationale veetransporten). We moeten druk uit blijven oefenen maar de honden die er nu eenmaal zijn niet laten stikken. WAnt die vallen tussen wal en schip op die manier.
Ja en ik geloof dat jij ook de enige bent helaas, dus respect daarvoor. Maar doordat alle andere reacties op een bepaalde manier geformuleerd worden is waarschijnlijk mijn mening niet goed verwoord, en omdat het niet de mening is van vele anderen (schijnbaar) bij voorbaat onjuist.Blijf oefenen.
Vind ik ook. Alleen gebeurt dat niet. Moeten wij die honden daar dan laten kreperen terwijl we weten wat er gaande is?Carma schreef: Mijn dierenliefde houdt ook niet op bij de grens, maar toch zou ik zelf nooit voor een buitenlandse herplaatser gaan. Aan het dierenleed in het buitenland moet lokaal wat worden gedaan. Honden van daar naar hier halen is, naar mijn mening, dweilen met de kraan open.
Ik heb zoveel moeite met wat daar gebeurt, dat ik niet alle berichten meer kan lezen, geen foto's meer kan zien, geen filmpjes meer kan bekijken. Dat houdt me werkelijk uit slaap. En ik voel me machteloos en gefrustreerd daardoor. En ik ben blij en het verzacht mijn pijn een beetje als er mensen te zijn zoals bijvoorbeeld een stichting Kimba die honden uit de misere helpen en doen wat ze kunnen. Ik kan een heel klein beetje meehelpen (nog niet genoeg naar mijn gevoel) door zelf zo'n hondje te adopteren, en dat heb ik gedaan.
Kan het zijn dat jij er veel minder moeite mee hebt met hoe de mensen daar met dieren omgaan dan ik? Want als het je zo hard raakt als bij mij, dan vind je het allang goed als honden daar weggehaald worden.
Laatst gewijzigd door iones op 10 mar 2008 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Roelfien
- Zeer actief
Ik begrijp heel goed wat jij zegt.S.Bijlsma1 schreef:Ja, en dat is ook wat ik vooral de hele tijd zeg, maar omdat de meeste mensen bij voorbaat al beginnen te krijsen komt mijn boodschap al niet meer aan. Gelukkig zijn er in ieder geval een aantal mensen die ook daadwerkelijk begrijpen wat er gezegd wordt.Mickie schreef:Ik kan me vergissen want ik weet weinig tot niets over honden uit het buitenland, maar zou het niet zo kunnen zijn dat er ook minder goede stichtingen zijn, die niet zo zorgvuldig te werk gaan, die honden plaatsen die daar eigenlijk niet geschikt voor zijn en die dus uiteindelijk hier van baas tot baas gaan of (als ze geluk hebben) in het asiel belanden? En dat S.Bijlsma het dáár dus over heeft? (dat is wat ik er van begrijp tenminste)

Namelijk dat je schrijft dat honden ouder dan een paar weken altiijd bang en gestresst zullen blijven.
En meer van dat soort opmerkingen. Ik let niet op de toon, zoals jij dat wel schrijft te doen, ik let op wat je letterlijk schrijft. En jij blijft maar herhalen dat het allemaal van die probleemhondjes zijn. En daar zit je gewoon fout. Je beroept je erop al jaren tussen de honden te werken, maar ga je blikveld eens verbreden op het forum voor buitenlandse honden en vraag daar dan hoe mensen hun hondje ervaren. Gewoon eerlijke vragen stellen, krijg je absoluut ook eerlijke antwoorden.
Als je dat gedaan hebt, of eens meegelopen op een wandeling van buitenlandertjes, dan praten we verder. Want ik weet zeker, gewoon 100% zeker, dat je er dan anders over denkt. Dan weet je dat het helemaal geen angstige probleemhondjes zijn.
Ik zeg niet dat je dan opeens als een blad aan de boom moet omslaan en een buitenlandertje zou moeten adopteren. Maar ik vraag je wel om een eerlijke en open blik te hebben, zodat je de buitenlandse honden en hun baasjes recht aan doet. Ik heb het namelijk helemaal niet over de politiek en de andere dingen die moeten veranderen om het leven van de honden daar te verbeteren. Daar ben ik, en alle andere schrijvers hier, het ook mee eens. Natuurlijk moet er ook veel daar gebeuren. Maar om dan maar te stellen dat die hondjes hier fout zitten, dan kwets je een hele grote groep mensen, die hele tevreden en blije buitenlandse honden hebben. En dat vind ik echt gemeen. Dan haal je er allemaal zaken bij die totaal niet waar zijn. En dat laat ik gewoon echt niet toe, sorry. Dan maar iemand die krijst.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 10 mar 2008 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Door dit topic is hier waarschijnlijk het besluit gevallen dat onze volgende hond, die er over 2 jaar bij komt, een buitenlandertje wordt.
Over 2 jaar krijgt mijn jongste zoon, zijn 1ste hond namelijk. (Natuurlijk onder zware begeleiding van mams
)
Hij had zelf al bedacht dat hij er eentje uit het asiel wilde omdat ;(zoals hijzelf met zijn 10-jarige logica zei) al die lieve raspupjes toch wel een goed tehuis kregen of het anders zowiezo al heel goed hadden bij de fokker. (Lief he
)
En door dit topic werd ik geattendeerd op de site van SOS Strays, en smolt direct
(hij ook.
)
Over 2 jaar krijgt mijn jongste zoon, zijn 1ste hond namelijk. (Natuurlijk onder zware begeleiding van mams

Hij had zelf al bedacht dat hij er eentje uit het asiel wilde omdat ;(zoals hijzelf met zijn 10-jarige logica zei) al die lieve raspupjes toch wel een goed tehuis kregen of het anders zowiezo al heel goed hadden bij de fokker. (Lief he

En door dit topic werd ik geattendeerd op de site van SOS Strays, en smolt direct

Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
Heb je gelijk in. Een broodfokker is goed herkenbaar, en ik snap dan ook niet hoe mensen nog altijd zo ontzettend stom kunnen zijn om daar TOCH een pup te halen, ondanks alle narigheden die op tv zijn geweest zoals bijvoorbeeld bij Tros Radar, en andere programma's. De informatie is zo van internet te halen bij welke rasvereniging of hondenforum of ik weet niet wat dan ook.Mickie schreef: Moet het inderdaad wel een goede stichting zijn. Dat te bepalen lijkt me voor de gemiddelde leek moeilijker dan een broodfokker te herkennen.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je dan maar beter geen hond uit het buitenland kan halen.
Ik denk dat het goed zou zijn als er een onafhankelijke en overkoepelende organisatie opgezet zou worden die de stichtingen doorlicht en ze op een lijst zetten met reputatie "betrouwbaar".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Roelfien
- Zeer actief
Ik heb er nog een heel stuk ondergeschreven.Mickie schreef:Nee, dat schrijft ze niet. Misschien moet je even een minder scherpe bril opzetten en het nogmaals lezen, RoelfienRoelfien schreef:Ik begrijp heel goed wat jij zegt.S.Bijlsma1 schreef:Ja, en dat is ook wat ik vooral de hele tijd zeg, maar omdat de meeste mensen bij voorbaat al beginnen te krijsen komt mijn boodschap al niet meer aan. Gelukkig zijn er in ieder geval een aantal mensen die ook daadwerkelijk begrijpen wat er gezegd wordt.Mickie schreef:Ik kan me vergissen want ik weet weinig tot niets over honden uit het buitenland, maar zou het niet zo kunnen zijn dat er ook minder goede stichtingen zijn, die niet zo zorgvuldig te werk gaan, die honden plaatsen die daar eigenlijk niet geschikt voor zijn en die dus uiteindelijk hier van baas tot baas gaan of (als ze geluk hebben) in het asiel belanden? En dat S.Bijlsma het dáár dus over heeft? (dat is wat ik er van begrijp tenminste)![]()
Namelijk dat je schrijft dat honden ouder dan een paar weken altiijd bang en gestresst zullen blijven.
En meer van dat soort opmerkingen. Ik let niet op de toon, zoals jij dat wel schrijft te doen, ik let op wat je letterlijk schrijft. En jij blijft maar herhalen dat het allemaal van die probleemhondjes zijn. En daar zit je gewoon fout.

Maar ze schrijft het wel, ik heb alleen geen zin om het letterlijk te quoten. Dat is me teveel werk. Maar ze schrijft echt letterlijk, meerdere keren, dat het probleem honden zijn, die angstig en vol stress zijn. En dan weet iemand echt niet waar ze over praat.
Natuurlijk komen die honden ook voor, maar die zitten hier ook in het asiel. Een hond is een hond, waar dan ook. En elke hond gaat verschillend met zijn/haar situatie om. Er zijn honden die het in het asiel prima doen en er zijn honden die er weg kwijnen. Ik heb er zelf afgelopen zaterdag nog de voorbeelden van gezien, van beiden. Nu, zo is het ook in het buitenlandse asiel. En de meeste stichtingen zoeken gewoon de honden er tussenuit waarvan ze inschatten dat die een goede kans maken in Nederland. Net zoals asiels in Nederland daar ook hun best voor doen, passende baasjes vinden voor de honden.
Dus daar zit het verschil niet in.
Dat zou je hooguit kunnen zoeken in gezondheidsdingen, ziektes zoals erhlichia wat echt een rotziekte is die als een sluipmoordenaar bij een hond kan zitten. Dat soort dingen zijn zaken waarop je kan zeggen: ik durf het niet aan om een buitenlands hondje te nemen.
Maar dan is het een kwestie van niet durven. En dat is prima.
Maar ga niet schrijven dat het honden zijn die hier niet kunnen aarden.

- iones
- Zeer actief
dat is mooi zeg! Welke argumenten waren voor jou echt doorslaggevend?Budkes schreef:Door dit topic is hier waarschijnlijk het besluit gevallen dat onze volgende hond, die er over 2 jaar bij komt, een buitenlandertje wordt.
- Roelfien
- Zeer actief
S.Bijlsma1 schreef: want ik blijf erbij dat veel van die honden er niet bij geholpen zijn om hier te komen
Veel honden schrijft ze, Mickie. En natuurlijk hoef je haar niet te verdedigen, dat kan ze prima zelf en anders is het een goede oefening als ze straks afstudeert en haar proefwerk moet verdedigen.
Ik zoek er nog even een paar voor je op.
Nou, ik ken er toch echt een heleboel, voornamelijk hier van het forum en van het buitenlandsehondenforum die volwassen hier naar toe gekomen zijn en dat zijn prima honden.S.Bijlsma1 schreef:
Als je honden van ouder dan een aantal weken hebt, of (bijna) volwassen, die niet goed gesocialiseerd zijn dan zullen ze altijd angstig en gestresst blijven.
Want ze schrijft niet dat er honden tussen zitten, die beter daar hadden kunnen blijven, ze schrijft dat veel honden beter daar hadden kunnen blijven.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 10 mar 2008 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelfien
- Zeer actief
Prima, ik kan niks met zogenaamde context, gekleurde brillen en de toonzetting van de berichten.Mickie schreef:Hoeft niet Roelfien, het gaat ook om de context, en ik vrees dat je die niet mee gaat quoten.
Ik heb in ieder geval andere conclusies getrokken.
En ik kan al helemaal niets met de suggestie dat er voornamelijk niet zuiver op de graad zijnde stichtingen ladingen honden hier naar toe halen die hier nooit hadden mogen worden geplaatst en die allemaal in het asiel terecht komen.
Dan zie ik het maar te scherp.
-
- Erelid
Je kunt al veel info hallen uit de manier van screening en info op de site. Op de site staat het adoptiecontract wat je ondertekent en zie je ook het vangnet van de stichting. Ook de nazorg is erg belangrijk, dat als er problemen komen(jaja de buitenlandertjes zijn net echte hondenMickie schreef:Moet het inderdaad wel een goede stichting zijn. Dat te bepalen lijkt me voor de gemiddelde leek moeilijker dan een broodfokker te herkennen.wie? schreef:En aangezien je de inkomens spekt van broodfokkers als je daar een hond koopt, kun je beter een hond uit Zuid Europa nemen van een goede stichting die er niet bakken geld mee verdient maar die financiele steun nodig heeft om de honden ter plaatse te kunnen helpen.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je dan maar beter geen hond uit het buitenland kan halen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Meerdere argumenten.iones schreef:dat is mooi zeg! Welke argumenten waren voor jou echt doorslaggevend?Budkes schreef:Door dit topic is hier waarschijnlijk het besluit gevallen dat onze volgende hond, die er over 2 jaar bij komt, een buitenlandertje wordt.
Zoals ik al zei zou het een hond voornamelijk voor mijn zoontje worden en als ik alle reacties doorlees van de nieuwe eigenaren (en ik heb er heeel wat doorgelezen intussen

De schrijnende situatie in grote delen van zuid-europa voor honden, als je daar een druppel op die gloeiende plaat kunt zijn, daar teken ik voor.
(en heel veel druppels..........)
Ik vind het ook een prettige bijkomstigheid dat er veel jonge honden tussen zitten en de meeste zijn zo aandoenlijk mooi en lief, daar moet echt een match tussen zitten.
En last but not least, die lieverds hebben toch een gouden mandje verdiend!!
Gr. Aniek