Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

We hebben het hier vaak over :

"ja, .. maar die hond liep dan ook los naar mìjn hond toe, en mijn hond is nou eenmaal moeilijk met andere honden"

prima, kan ik mee leven... maar...

àls er , zoals gisteren weer gebeurd is, :eek: een loslopende Am. Bullterrier, een ander hondje heeft doodgebeten, :jank:

wat zeggen jullie er dàn over?

1: ja, dat kàn nou eenmaal gebeuren.. ( wat ik niet kan voorstellen)
2: iedre hond is tot doden in staat ( maar deze hond viel een paar keer ( !!! ) achter elkaar aan, anders was hij nog te redden.)
3: hij had aan de lijn moeten blijven
4: hij had een muilkorf moeten hebben.

ga je gang.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik snap je niet helemaal. eerst heb je het over een hond die aangelijnt is en een loslopende hond aanvalt? en daarna over een loslopende hond die een andere loslopende hond aanvalt? het is nog vroeg hoor, misschien ligt het aan mij. maar ik snap 'm even niet.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zullen we voordat je het over rassen gaat roepen eerst even een plaatje zoeken?

wil je mij even een plaatje van de amerikaanse bull terrier laten zien dan weet ik over wat voor hond het gaat :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

massam schreef:zullen we voordat je het over rassen gaat roepen eerst even een plaatje zoeken?

wil je mij even een plaatje van de amerikaanse bull terrier laten zien dan weet ik over wat voor hond het gaat :ok:
Ow ja ik ben benieuwd :smile: :smile: :smile:
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Het was een Amerikaanse Bulldog............

Maar waarom weeeeeeeer zo'n discussie aan willen zwengelen
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

mijn mening?

mijn mening is dat je hierover geen mening kunt hebben.

je weet veel te weinig van de voorgeschiedenis.

is die hond bewezen hondagressief?
heeft hij vaker heel heftig gevochten? (en niet gewoon gekissebis)
was het een moordaanslag van de hond of was het een ongeluk? (ik kan me voorstellen dat als een ambull een klein hondje net te heftig corrigeerd dat dat al voldoende is. simpelweg door de combi grote/kleine hond.
etcetcetc

onzinvraag dus en totaal niet te beantwoorden zonder meer info.
Afbeelding
Pak-de-bal

miekmiek schreef:ik snap je niet helemaal. eerst heb je het over een hond die aangelijnt is en een loslopende hond aanvalt? en daarna over een loslopende hond die een andere loslopende hond aanvalt? het is nog vroeg hoor, misschien ligt het aan mij. maar ik snap 'm even niet.
nee, het was gisteren op de tv in het programma : "Hart van Nederland"

er werd een klein hondje uitgelaten òp het grasveldje van hun eigen flat en daar is hij aangevallen door een loslopende hond
het meisje had de hond aan de lijn.

dus dat meisje begon te huilen en haar vader stromde naar buiten
en heeft na veel moeite (!) die hond in het water geduwd waardoor hij eindelijk los liet
maar het was al te laat hij was dood
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 11 mar 2008 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Kleine meisjes horen geen honden in hun uppie uit te laten. Uit eigen ervaring weet ik dat juist de kleine muizen vaak de grootste bekkies hebben, dat kan enorm triggeren. Praat het niet goed, was er niet bij, maar ik zie meerdere kanten aan dit verhaal.
Hoe dan ook, in en intens triest voor alle partijen en vooral voor die kleine meid
Pak-de-bal

Addy schreef:Kleine meisjes horen geen honden in hun uppie uit te laten. Uit eigen ervaring weet ik dat juist de kleine muizen vaak de grootste bekkies hebben, dat kan enorm triggeren. Praat het niet goed, was er niet bij, maar ik zie meerdere kanten aan dit verhaal.
Hoe dan ook, in en intens triest voor alle partijen en vooral voor die kleine meid
ik heb ook heel vaak toen ik klein was met onze hond voor ons huis even de hond uitgelaten
dat is wat anders dan echt ermee gaan wandlen , ze bleef voor de flat

dat móet toch kunnen :denken:

het was een soort beagle, dus niet echt een uitdagertje ( keffertje)
Pak-de-bal

massam schreef:zullen we voordat je het over rassen gaat roepen eerst even een plaatje zoeken?

die foto was keurig op tv te zien en ik neem aan dat de politie nu ook wel weet dat het geen stabij was. :wink:
Pak-de-bal

Nanna schreef:
haar vader stromde naar buiten
en heeft na veel moeite (!) die hond in het water geduwd waardoor hij eindelijk los liet
maar het was al te laat hij was dood
Ik ben wel erg vervelend deze morgen, maar ik krijg het beeld van die dode vader niet meer van mijn netvlies :smile:
oh ja, komisch :oops:
nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel
Addy

Pak-de-bal schreef: het was een soort beagle, dus niet echt een uitdagertje ( keffertje)
Waar maak jij uit op dat dit geen keffers/uitdagers zijn :denken:
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

die foto was keurig op tv te zien en ik neem aan dat de politie nu ook wel weet dat het geen stabij was. :wink:
het was om even aan te geven dat je hoog van de toren blies met een niet bestaand ras. dus geen stabij inderdaad maar verder ook gewoon geen hond :wink:

ondertussen begrijp ik dat het om een amerikaanse bulldog gaat
Afbeelding
Pak-de-bal

massam schreef: heeft hij vaker heel heftig gevochten? (en niet gewoon gekissebis)
was het een moordaanslag van de hond of was het een ongeluk? (ik kan me voorstellen dat als een ambull een klein hondje net te heftig corrigeerd dat dat al voldoende is. simpelweg door de combi grote/kleine hond.
Volgens de geschrokken vader en het meisje was het echt een aanval
jammer dat je het niet gezien hebt,

De vader heeft zijn hondje nog willen pakken , maar die hond blééf maar aanvallen,
is dàt een correctie?? :denken:
:eek:
nee toch?
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
massam schreef: heeft hij vaker heel heftig gevochten? (en niet gewoon gekissebis)

De vader heeft zijn hondje nog willen pakken , maar die hond blééf maar aanvallen,
nee toch?
geen idee. als jij mijn hondjes met elkaar ziet spelen zul jij ook denken dat ze elkaar afmaken.

jij was er niet bij en ik ook niet dus wij kunnen geen oordeel vellen.
Afbeelding
Addy

Ik was er ook niet bij dus weet het ook niet :19:
Iets moet getriggerd hebben maar nogmaals ik was er niet bij.
Misschien was de hond compleet gestoord, dat kan. Misschien triggerde de kleine hond , dat kan :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pak-de-bal schreef:

Dit soort zaken zijn inderdaad afschuwelijk en ik vind dat je als eigenaar verantwoordelijk moet zijn voor de hond waar je mee loopt en dat als er dan toch ondanks je voorzorgen daarin iets fout alles moet doen wat in je macht ligt om de pijn bij de slachtoffers te verzachten.
Maar dat vind ik ongeacht het ras.
Overigens heb ik zelf een behoorlijk naar incident zien gebeuren waarbij een stabij een dwergsnauzer greep die het maar ternauwernood heeft overleefd.
Baasjes liepen samen op en het baasje van de dwergsnauzer gooide een balletje waar beide honden achter aan gingen.
Stabijtje pikte niet dat het snauzertje het balletje pakte en dook erop.
Overigens vind ik dit een foute inschatting van de baasjes want 2 honden waarvan je niet goed weet hoe die op elkaar zullen reageren omdat ze elkaar niet echt kennen ga je geen balletjes gooien want dat kan tot conflicten leiden wat in dit geval ook gebeurde.
Gelukkig heeft het kleintje het overleefd maar dat was wel ternauwernood en eerlijkheidshalve moet ik je zeggen dat deze stabij sowieso naar vreeemde reuen vaak onvriendelijk was en wel vaker conflicten had.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Ben er niet bij geweest, maar als dat hondje aan de lijn zat, en die am bulldog niet, en bleef aanvallen
nee, dan is het geen correctie, maar gewoon een hond die een andere doodbijt
Pak-de-bal

Daanie schreef:Het was een Amerikaanse Bulldog............

simpel, omdat ik nu eens reacties wil weten van de rollen die zijn omgedraaid:

nu is het , eens géen hond , die òp een moeilijke hond los aan komt rennen.

maar net andersom, ( voor de zoveelste keer !!) en daar moet je toch ook over kunnen discussieren?

of houden we dàn ineens onze monden maar? :denken:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pak-de-bal schreef:

nee toch?
Ik heb het wel gezien en vond het inderdaad ontzettend droevig voor het meisje dat ze op zo'n afschuwelijke wijze haar hondje heeft moeten verliezen.
Maar dat vind ik ongeacht het ras wat haar hondje heeft doodgebeten.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

nee niet dan houden we onze mond maar, maar in eerdere discussie over muilkorven komt ook vanzelf deze situatie naar voren.

Feit is dat je gewoon niet weet wat die bulldog heeft getriggerd. Het was een beagletje. Misschien stond ie wel lekker met zijn staartje recht de lucht in naar de bulldog te staren :19: dan kan ik me best voorstellen dat bulldog erop af ging. Maar dat zul je gewoon nooit weten .
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Pak-de-bal schreef:
Daanie schreef:Het was een Amerikaanse Bulldog............

simpel, omdat ik nu eens reacties wil weten van de rollen die zijn omgedraaid:

nu is het , eens géen hond , die òp een moeilijke hond los aan komt rennen.

maar net andersom, ( voor de zoveelste keer !!) en daar moet je toch ook over kunnen discussieren?

of houden we dàn ineens onze monden maar? :denken:
denk je nou echt dat er iemand hier vindt dat het volkomen terecht is dat dat hondje doodgebeten is ofzo? Dit is toch verder helemaal geen discussiepunt?

Als de hond nooit eerder aanleiding heeft gegeven om zoiets van hem te verwachten is het een heel triest ongeluk (en is de eigenaar mogelijk aanspreekbaar als de hond daar niet los had mogen lopen). Als er al eerder een indicatie was geweest dat dit kon gebeuren had de hond sowieso de gelegenheid niet mogen hebben om het te doen. Of dat dan nu is dmv aanlijnen of een muilkorf is per situatie verschillend.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het maakt helemaal niets uit of honden vast zitten of loslopen als ze dood gebeten worden. Het is gewoon vreselijk en ik kan mij niet voorstellen dat de hond, die de andere hond dood beet, voorheen altijd zo'n lieverdje was waardoor hij leuk kon blijven loslopen. Dat is over het algemeen niet zo. En het gaat dus om een beagle die doodgebeten is, nou dat zijn toch geen iele hondjes.

Hier in Almere is een tijdje geleden een JR dood gebeten door een mechelaar. En die mechelaar had een half uur daarvoor ook al heel lelijk gedaan tegen een duitse herder, alleen de mechelaar durfde de duitser niet aan te vallen omdat die behoorlijk venijnig was. De vrouw van de duitser had toen al geroepen dat die hond niet los moest lopen omdat het echt een kreng van een hond is. En dan gebeurt voor haar ogen dat doodbijten van die JR. Omdat de mechelaar toch fijn los mocht blijven lopen.

En zo heb ik ook wel andere gevallen gehoord van loslopende agressieve honden die andere honden flink gebeten hebben en dat bleken later ook honden te zijn die bekend stonden vanwege hun agressie. Het zijn nooit lieve, volgzame honden die opeens besluiten om hun agressie niet meer te beteugelen.
En die horen dus gewoon aan de lijn, eventueel met muilkorf.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 11 mar 2008 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Pak-de-bal schreef:of houden we dàn ineens onze monden maar? :denken:
Volgens mij krijg je genoeg antwoorden dacht ik zomaar, en allemaal even serieus :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

tineke schreef:
Pak-de-bal schreef:

nee toch?
Ik heb het wel gezien en vond het inderdaad ontzettend droevig voor het meisje dat ze op zo'n afschuwelijke wijze haar hondje heeft moeten verliezen.
Natuurlijk is dat ongeacht het ras, denk dat weinig mensen (hier) anders zullen denken daarover :wink:

Wat me wel wat verbaasd is hoe op de een of andere manier de tendens lijkt te zijn om de zaken zo te willen draaien dat het zo ongeveer meer de schuld van dat meisje en de Beagle was dan van de hond die de Beagle heeft doodgebeten.
Beagle zal wel gekeft hebben of uitgedaagd, meisje was te jong om met de hond te lopen dus tja :19:
Voor hetzelfde geld was Beagle leuk aan het snuffen en is die andere hond er zo op gedoken. Aangezien niemand exact weet hoe het gegaan is, kan dat net zo goed. Als ik met Saar aangelijnd sta, Saar te snuffen, en er komt opeens een, in dit geval dan, Amerikaanse bulldog aan die direct bovenop haar duikt en voor de kill gaat, kan ik Saar ook niet redden vrees ik, net zoals dat meisje dat niet kon.
En natuurlijk was dat meisje te jong om met de hond te lopen, dat staat buiten kijf. Maar ik vind het schokkende aan het hele gebeuren dat zij doordat ze met hondje mocht wandelen dit nu met hondje heeft zien gebeuren, niet dat de leeftijd van het meisje direct met de aanval te maken zou hebben.

En trouwens dan nog, dan zou de Beagle aan de lijn hebben uitgedaagd. Dus? Als jouw hond daarop zo'n hond doodbijt lijkt me niet dat die leuk los kan lopen :19:
Laatst gewijzigd door Moos op 11 mar 2008 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Alsof hier, als buitenstaanders zijnde, ook maar iets zinnigs over te zeggen is, gezien de repuatatie v.d Telegraaf als sensatieblad en bv. vermeende getuigen die hele andere dingen zeggen dan geschreven is.

Voorts denk ik dat een ieder het er wel mee eens is dat dit een zeer trieste zaak is, met name voor het hondje en dat arme kind die alles zag gebeuren.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik neem aan dat dit geen losloopgebied was, dus de hond had sowieso aan de lijn gemoeten.

V3erder weet ik ook niks van de situatie, maar als deze hond niet zo aardig was met andere honden (en eigenlijk ga ik daarvan uit) had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Een hond die agressief is naar andere honden hoort aan de lijn, altijd en zeker in bebouwde kom op een grasveldje bij een flat.

Anne
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Moos schreef:
tineke schreef:
Pak-de-bal schreef:

nee toch?
Natuurlijk is dat ongeacht het ras, denk dat weinig mensen (hier) anders zullen denken daarover :wink:

Wat me wel wat verbaasd is hoe op de een of andere manier de tendens lijkt te zijn om de zaken zo te willen draaien dat het zo ongeveer meer de schuld van dat meisje en de Beagle was dan van de hond die de Beagle heeft doodgebeten.
Beagle zal wel gekeft hebben of uitgedaagd, meisje was te jong om met de hond te lopen dus tja :19:
Voor hetzelfde geld was Beagle leuk aan het snuffen en is die andere hond er zo op gedoken. Aangezien niemand exact weet hoe het gegaan is, kan dat net zo goed. Als ik met Saar aangelijnd sta, Saar te snuffen, en er komt opeens een, in dit geval dan, Amerikaanse bulldog aan die direct bovenop haar duikt en voor de kill gaat, kan ik Saar ook niet redden vrees ik, net zoals dat meisje dat niet kon.
En natuurlijk was dat meisje te jong om met de hond te lopen, dat staat buiten kijf. Maar ik vind het schokkende aan het hele gebeuren dat zij doordat ze met hondje mocht wandelen dit nu met hondje heeft zien gebeuren, niet dat de leeftijd van het meisje direct met de aanval te maken zou hebben.

En trouwens dan nog, dan zou de Beagle aan de lijn hebben uitgedaagd. Dus? Als jouw hond daarop zo'n hond doodbijt lijkt me niet dat die leuk los kan lopen :19:
Voor mij is het heel simpel, als degene v.d AB wist dat zijn hond niet met andere honden kon en toch de AB bewust los liet lopen, mag hij van mij minstens een vette boete krijgen, schadevergoeding betalen a.d gedupeerden en een levenslangverbod op het houden van honden krijgen.

Dat is dus, 'als'. Net wat je schrijft, we weten niet hoe het is gegaan. :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Chione schreef:
Voor mij is het heel simpel, als degene v.d AB wist dat zijn hond niet met andere honden kon en toch de AB bewust los liet lopen, mag hij van mij minstens een vette boete krijgen, schadevergoeding betalen a.d gedupeerden en een levenslangverbod op het houden van honden krijgen.

Dat is dus, 'als'. Net wat je schrijft, we weten niet hoe het is gegaan. :19:
Nee, we weten inderdaad niet hoe het precies gegaan is.
Ik denk echter dat de kans dat een hond altijd leuk en vriendelijk speelde met vreemde honden, en dan opeens een Beagle doodbijt (geen chihuahua die echt zo stuk is, nee een Beagle), niet zo heel groot is.
Je ziet toch altijd wel een bepaalde ontwikeling in het gedrag van je hond naar andere honden. Ik kan me best voorstellen dat hij nooit eerder zo grof tekeer is gegaan, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat hij nog nooit eerder mot zou hebben gehad met andere honden. Dan doe je hem geen muilkorf om natuurlijk, maar laat je hem toch ook niet loslopen in de wijk en naar een aangelijnde vreemde (kleinere) hond toe stuiteren...
Laatst gewijzigd door Moos op 11 mar 2008 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Addy

Moos schreef: Wat me wel wat verbaasd is hoe op de een of andere manier de tendens lijkt te zijn om de zaken zo te willen draaien dat het zo ongeveer meer de schuld van dat meisje en de Beagle was dan van de hond die de Beagle heeft doodgebeten.
Niet zo selectief lezen, ik haalde voorbeelden aan en daar heb ik ook bij benoemd dat de aanvaller gewoon een gestoorde hond geweest kan zijn, alles staat open want ik was er niet bij :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”