Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

- kleine kinderen horen geen honden uit te laten, maar moeten dit doen
onder begeleiding van de ouders of een volwassene, nu heeft dit kind
waarschijnlijk een trauma voor de rest van haar leven.
- honden die agressief gedrag vertonen moeten gemuilkorfd en aangelijnd
- Hoe lief je hond ook is, ze blijven soms onvoorspelbaar in sommige si-
tuaties en je moet dus altijd alert zijn
- sommige mensen kunnen maar beter geen hond nemen, vermits ze de
verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt niet kunnen of willen
begrijpen.
- Ik wordt dit soort discussies waar mensen die iets posten altijd op de
rooster worden gelegd een beetje kotsbeu. Sommige mensen hebben er
blijkbaar plezier in volgens mij om ALLES in twijfel te trekken, just for
the fun of it. Ontzettend irritant vind ik dat. Degene die zich aangespro-
ken voelen, horen zonder twijfel bij dit groepje.
Laatst gewijzigd door sundancekid op 11 mar 2008 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Chione schreef: Op die foto bij de Telegraaf leek de hond meer op een jack hussell dan op een beagle.
Ja op foto's in hart van nederland die ik zag vond ik het ook niet echt een rastypische beagle :wink:

Overigens maakt dat voor het incident niets uit natuurlijk :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Addy schreef:
Moos schreef:
Addy schreef:
Moos schreef: Ik heb het ook niet alleen over jou.
Voor mijn gevoel probeerde niemand ergens de schuld te leggen, hooguit een combinatie van factoren te benoemen die hiertoe geleid kunnen hebben :19:
Nee, de schuld ergens direct leggen niet :wink: Wel dat er veel sneller gezocht wordt naar redenen waarom het toch ook wel behoorlijk aan de Beagle gelegen zou kunnen hebben, of aan de leeftijd van het meisje.
Die beagle was ook doodgebeten met of zonder kleine meid erbij, een hond die voor de kill gaat is blind, echter had ik het persoonlijk prettiger gevonden als de ouders zelf de verantwoordelijkheid genomen hadden om het hondje uit te laten, dat had het meisje heel wat leed bespaard.
Het is hoogst zelden dat een hond uit het niets aanvalt, zonder reden, vaak ontgaan die redenen ons, het ligt soms in hele kleine dingen dus het is niet vreemd om te denken dat er een bepaalde trigger heeft plaatsgevonden
Toch denk ik, weet het eigenlijk wel zeker, dat je als volw. veel meer kans hebt een incident te voorkomen dan wel beeindigen dan een kind van 6. Ik denk dan aan al die dingen die o.a. hier op het forum zijn gezegd, 'wat als een hond op niet zo'n leuke wijze jouw hond benaderd' en 'hoe haal je 2 honden uit elkaar' etc etc.

Blijft speculeren, maar ik geloof dat het wel degelijk anders had kunnen lopen had de vader zelf zijn hond uitgelaten ipv zijn dochter van 6.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
tineke

massam schreef:
tineke schreef:
massam schreef:
Addy schreef: Ach, ik denk zomaar dat TS getriggerd wordt door alles wat anders is dan een stabijtje :mann:
hoe ernstig is het als ik hoop dat bij alle mensen met zo'n grote rasblindheid hun heilige hondje een keer gigantisch uitvalt naar een andere hond of wegloopt, of in het water springt terwijl het geen raskenmerk is?":mann:
Ik hoop liever dat ze zich zo gaan verdiepen in de hond als dier op zich zodat ze meer begrip en kennis zullen vergaren :wink:
ik ook, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren :19:
Niet in alle gevallen nee :mrgreen: maar ik sprak meer in het algemeen :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Addy schreef:
Moos schreef:Helpt niet altijd hoor :mrgreen: . Gecastreerde Moos werd ook nog gewoon tijdens het snuffelen van achteren aangevallen door andere reuen :wink:
Speciaal voor jou dan volle reu kon niet tegen gecastreerd reutje :smile: :smile:
Ja, waren we weer mooi klaar mee :boos:

Overigens is Moos ook gegrepen door twee Drentsche Patrijs broertjes ("he ja", zei de baas, "die ene begint altijd en dan doet de ander mee"), ,iets middenslags en wolligs, een ridgeback en nog 1 of 2 andere rassen (waarvan ik me het kan herinneren en Moos echt piepend onderop lag en/of wondjes had).
Ook nogal uiteenlopende types dus :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 11 mar 2008 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik vind dat als je aan een hond begint je de ongeschreven regels moet kennen van: Zie ik een aangelijnde hond, lijn ik mijn hond ook aan.

De hond die aan de lijn vast zit, zit dit niet voor niets. Het kan zijn dat hij/zij niet luisterd, maar het kan ook zijn dat de hond niets van andere honden kan hebben.

Als mijn hond aan de lijn zit en een loslopende hond komt naar mijn hond, en mijn hond valt uit...is het de verantwoordelijkheid van het baasje van de loslopende hond. Want ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen door de hond aan te lijnen.

Wat het ras aangaat, volgens mij ligt het meer aan de baasjes dan aan de honden zelf. Feit blijft dat de bull toch wel erg vaak in het nieuws komt doordat er weer een hondje is doodgebeten. Feit blijft ook dat er genoeg zijn waarbij je niet te vrezen hebt.
Maar het feit dat alle baasjes van de honden die gebeten hebben gewoon weglopen geeft mij wel aan wat voor soort baasjes dit zijn.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef:Overigens is Moos ook gegrepen door twee Drentsche Patrijs broertjes ("he ja", zei de baas, "die ene begint altijd en dan doet de ander mee"), ,iets middenslags en wolligs, een ridgeback en nog 1 of 2 andere rassen (waarvan ik me het kan herinneren en Moos echt piepend onderop lag).
die twee ettertjes hebben elkaar lopen triggeren :boos: :boos: :boos:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Poppetje schreef:Ik vind dat als je aan een hond begint je de ongeschreven regels moet kennen van: Zie ik een aangelijnde hond, lijn ik mijn hond ook aan.

De hond die aan de lijn vast zit, zit dit niet voor niets. Het kan zijn dat hij/zij niet luisterd, maar het kan ook zijn dat de hond niets van andere honden kan hebben.

Als mijn hond aan de lijn zit en een loslopende hond komt naar mijn hond, en mijn hond valt uit...is het de verantwoordelijkheid van het baasje van de loslopende hond. Want ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen door de hond aan te lijnen.

Wat het ras aangaat, volgens mij ligt het meer aan de baasjes dan aan de honden zelf. Feit blijft dat de bull toch wel erg vaak in het nieuws komt doordat er weer een hondje is doodgebeten. Feit blijft ook dat er genoeg zijn waarbij je niet te vrezen hebt.
Maar het feit dat alle baasjes van de honden die gebeten hebben gewoon weglopen geeft mij wel aan wat voor soort baasjes dit zijn.
vooral die laatste zin, ik denk dat het geen onverschilligheid is, maar een soort van niet durven, misschien willen ze het liefst onder een grote steen wegkruipen. weet jij veel :19:
Ik zou mezelf rotschamen :N:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 11 mar 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Chione
Zeer actief

tineke schreef:
Zoek stok! schreef:
tineke schreef:Weinig maar niet allemaal :wink: vandaar dat ik het even vermeldde.
Ik denk zomaar dat als dit incident met een stabij was gebeurd dit topic er niet was geweest :wink:
Bram is gegrepen door een Boerenfox (als pup), Corgi (ook als pup), DH, een middelgrote terrier kruising en een Labrador. Dat zijn tenminste de incidenten die ik me nog goed kan herinneren en waar ik de hond echt van hem af moest schreeuwen/trekken. De honden waar ik het over heb, zitten dus niet in een bepaalde rasgroep :wink:

O ja, en Kooikerreuen kunnen er ook wat van, de vorige Kooikerwandeling dook er ook weer eentje op Bram (die gewoon stond te snuffen met z'n rug naar die reu toe) :roll:
De incidenten die ik heb gehad zijn ook met honden uit verschillende rasgroepen :wink:
Te weten boxers,een kruising berner ,en twee drenten.
Overigens was het wel zo dat de dame, wiens drente patrijs Micron als pupje echt heel goed te pakken nam,en bovendien met hem wilde gaan lopen schudden (ja ze was nog zo jong net een jaar geweest en luisterde nog niet zo :roll: )wel mijn mastinoteefje Tash, die haar hond keurig corrigeerde zonder een druppel bloed, terwijl de drent na de eerste aanval werd meegenomen en gewoon weer werd losgelaten en Micron die onder Tash was gaan staan daar onder vandaan wilde trekken, haar een moordwapen noemde :roll: :roll:
Waar ze bij de eerste aanval gewoon op afstand bleef staan kijken, kon ze wel benen maken toen haar hond onder Tash lag om haar nu wel mee te nemen en niet meer los te laten en mij even te laten weten wat voor vals gevaarlijk kreng ik wel niet had :roll:
Als eigenaar van een 'gevaarlijke' hond heeft jouw hond het 'altijd' gedaan. Tijdje terug werd een AB teef gegrepen door een Golden Retriever, de GR eigenaar wou niet helpen de GR v.d AB ( die op haar rug lag ) af te halen, want de AB was een 'gevaarlijk rot monster etc'. Dat werd nog even herhaald nadat het de AB eigenaar was gelukt de honden van elkaar te scheiden. :roll:

~
Afbeelding
~
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik snap de insteek van dit topic niet zo goed.
Wat wil je horen PdB? Dat die vechthonden inderdaad allemaal vals en gevaarlijk zijn?

Ik vind het absoluut niet goed te praten dat een hond een andere hond doodt, onder geen enkele omstandigheid mag dit gebeuren. Het is aan de eigenaar van een niet al te vriendelijke hond om maatregelen te nemen. Dus aanlijnen, muilkorven of wat dan ook, in ieder geval zorgen dat het nooit zover kan komen.
Maar....een 6-jarig kind die zonder toezicht een hond uitlaat vind ik ook niet erg verstandig op zijn zachts gezegd. :roll: Een kind van 6 jaar heeft domweg geen overwicht op een hond en kan nooit adequaat genoeg ingrijpen als het nodig is. Wil niet zeggen dat een volwassene dit incident had kunnen voorkomen, maar de kans was wel wat groter geweest dat de afloop anders was geweest in mijn ogen. :wink:

Overigens...als je de reacties leest op het artikel in de Telegraaf staat er ook een reactie bij van een ooggetuige die zegt dat de beagle óók losliep. Niet dat dat het minder tragisch maakt, maar dat is wel een ander verhaal. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Overigens is Moos ook gegrepen door twee Drentsche Patrijs broertjes ("he ja", zei de baas, "die ene begint altijd en dan doet de ander mee"), ,iets middenslags en wolligs, een ridgeback en nog 1 of 2 andere rassen (waarvan ik me het kan herinneren en Moos echt piepend onderop lag).
die twee ettertjes hebben elkaar lopen triggeren :boos: :boos: :boos:
Ja, en het leuke was dat ze gezamenlijk, zonder baas, de bocht bij een zandvlakte om kwamen zeilen en de sluipaanval inzetten. Saar had ik nog van de grond gegraaid voordat ze hem peerde, maar Moos tilde ik niet zo snel op, die stond dus nog.
Sluip, ren, sluip, KLAP!, en toen broertje er ook nog even bij. Ergens hier tussenin kwam de baas van de broertjes pas ook maar eens de bocht omzetten :roll: En ik mocht ze er zelf af proberen te krijgen, want baas deed niks meer dan de zin spreken dat die ene altijd begon en de andere altijd meedeed.

Was ook een hele verantwoordelijke baas :roll: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
tineke

Moos schreef:Overigens is Moos ook gegrepen door twee Drentsche Patrijs broertjes ("he ja", zei de baas, "die ene begint altijd en dan doet de ander mee"), :
Een flinke vuistslag had die van mij kunnen krijgen en nog wel twee ook onder het mom als de ene vuist begint dan doet de ander mee :mrgreen: :mrgreen:

Ik kon de vrouw met de drent ook wel killen een beetje dom op afstand staan kijken mij het laten oplossen ,ik heb Micron opgetild en was bereid een punter uit te delen bij een evt. sprongetje :mrgreen:.
Dan zonder excuus ,ja ze is nog jong ze luistert nog niet zo goed, haar ongeleid projectiel meenemend om haar op zeer korte afstand gewoon weer los te laten terwijl ik Micron weer op de grond had gezet.
Toen riep ze daar komt ze weer ,ja echt waar :roll: ,en Micron ging onder Tash ze wil zo onder Tash duiken om hem aan zijn staartje eronder vandaan te trekken en toen was de maat vol voor Tash en zei ze opzouten uit mijn roedeltje :mrgreen:
Heel netjes en zonder wonden en toen bleek mevrouw wel te kunnen lopen ,en krijsen bovendien :mrgreen: over wat een moordwapen ik wle niet had en wat een vals kreng ze wel niet zou zijn :roll:
Chione
Zeer actief

tineke schreef:
Chione schreef: Op die foto bij de Telegraaf leek de hond meer op een jack hussell dan op een beagle.
Ja op foto's in hart van nederland die ik zag vond ik het ook niet echt een rastypische beagle :wink:

Maakt op zich ook niets uit, hooguit zou het kunnen zijn dat de hond kleiner en daardoor weerbaarder had kunnen zijn dan een Beagle ( even verder gedacht ). Bij het zien van de foto kreeg ik wel een ' het is zondag en we willen NU een hondje, waar vandaan maakt niet uit' idee. Maargoed, het draagt verder niets bij aan het incident an sich, tenzij men de hele psychologie erachter wil gaan bekijken. :wink:

~
Afbeelding
~
tineke

Chione schreef:
tineke schreef:
Zoek stok! schreef:
tineke schreef:Weinig maar niet allemaal :wink: vandaar dat ik het even vermeldde.
Ik denk zomaar dat als dit incident met een stabij was gebeurd dit topic er niet was geweest :wink:
Bram is gegrepen door een Boerenfox (als pup), Corgi (ook als pup), DH, een middelgrote terrier kruising en een Labrador. Dat zijn tenminste de incidenten die ik me nog goed kan herinneren en waar ik de hond echt van hem af moest schreeuwen/trekken. De honden waar ik het over heb, zitten dus niet in een bepaalde rasgroep :wink:

O ja, en Kooikerreuen kunnen er ook wat van, de vorige Kooikerwandeling dook er ook weer eentje op Bram (die gewoon stond te snuffen met z'n rug naar die reu toe) :roll:
De incidenten die ik heb gehad zijn ook met honden uit verschillende rasgroepen :wink:
Overigens was het wel zo dat de dame, wiens drente patrijs Micron als pupje echt heel goed te pakken nam,en bovendien met hem wilde gaan lopen schudden (ja ze was nog zo jong net een jaar geweest en luisterde nog niet zo :roll: )wel mijn mastinoteefje Tash, die haar hond keurig corrigeerde zonder een druppel bloed, terwijl de drent na de eerste aanval werd meegenomen en gewoon weer werd losgelaten en Micron die onder Tash was gaan staan daar onder vandaan wilde trekken, haar een moordwapen noemde :roll: :roll:
Waar ze bij de eerste aanval gewoon op afstand bleef staan kijken, kon ze wel benen maken toen haar hond onder Tash lag om haar nu wel mee te nemen en niet meer los te laten en mij even te laten weten wat voor vals gevaarlijk kreng ik wel niet had :roll:
Als eigenaar van een 'gevaarlijke' hond heeft jouw hond het 'altijd' gedaan. Tijdje terug werd een AB teef gegrepen door een Golden Retriever, de GR eigenaar wou niet helpen de GR v.d AB ( die op haar rug lag ) af te halen, want de AB was een 'gevaarlijk rot monster etc'. Dat werd nog even herhaald nadat het de AB eigenaar was gelukt de honden van elkaar te scheiden. :roll:
Dat is ook zo ja en voor mij ook een reden om mijn honden zoveel mogelijk tegen ieder ongeleid projectiel in bescherming te nemen want wat de tegenpartij ook heeft gedaan hun zullen altijd aan het kortste eind trekken bij een conflict.
tineke

Chione schreef:
tineke schreef:

Maakt op zich ook niets uit, hooguit zou het kunnen zijn dat de hond kleiner en daardoor weerbaarder had kunnen zijn dan een Beagle ( even verder gedacht ). Bij het zien van de foto kreeg ik wel een ' het is zondag en we willen NU een hondje, waar vandaan maakt niet uit' idee. Maargoed, het draagt verder niets bij aan het incident an sich, tenzij men de hele psychologie erachter wil gaan bekijken. :wink:
Maakt ook verder niets uit nee ze hadden trouwens nog een hondje een frans bulletje en die zag er wel ''rasecht'' uit :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Baco is eens aangevallen door een portugees waterhondje, nu kon ie die wel aan dat is het probleem niet, ik stond alleen zo :eek: :eek: naar haar verklaring te luisteren :evil:
Hij deed dat namelijk wel vaker, en bij verschillende honden, maar ze kon hem niet vasthouden, want ze had last van haar rug :N: zielug he :roll:
Dat soort mensen loopt hier ook rond dus :19:
Moos
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Baco is eens aangevallen door een portugees waterhondje, nu kon ie die wel aan dat is het probleem niet, ik stond alleen zo :eek: :eek: naar haar verklaring te luisteren :evil:
Hij deed dat namelijk wel vaker, en bij verschillende honden, maar ze kon hem niet vasthouden, want ze had last van haar rug :N: zielug he :roll:
Hahaha, het is toch te erg eigenlijk al die excuses :roll:
Zo kende ik ook iemand met een grote kruizing die heel veel honden te grazen nam. Hond liep altijd los, dat mocht van de baas want hij kwam uit het asiel en had het al zo zwaar gehad.
:19:
Afbeelding
tineke

S@ndr@ schreef:Baco is eens aangevallen door een portugees waterhondje, nu kon ie die wel aan dat is het probleem niet, ik stond alleen zo :eek: :eek: naar haar verklaring te luisteren :evil:
De leukste die ik ooit heb gehoord als excuus was een dame met een kuvasz die flink in de aanval ging op mijn pinnige '' kun je die hond niet bij je houden'' mijn arm pakte en zei dat ik eigenlijk gewoon dankbaar moest zijn dat hij mijn hond achter na ging omdat het een hele speciale reincarnatie was.
Op mijn ''dan is het zeker Hitler want hij houd van opruimen'' reageerde ze geschokt en beledigd :mrgreen: :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Moos schreef:
Zo kende ik ook iemand met een grote kruizing die heel veel honden te grazen nam. Hond liep altijd los, dat mocht van de baas want hij kwam uit het asiel en had het al zo zwaar gehad.
Ja ook al zo sielug :jank: :jank:
Chione
Zeer actief

Poppetje schreef:Ik vind dat als je aan een hond begint je de ongeschreven regels moet kennen van: Zie ik een aangelijnde hond, lijn ik mijn hond ook aan.

Is dat zo? Zoveel nieuwsberichten waarbij de AB betrokken is ken ik niet.
Of wellicht gooi je nu gewoon allerlei ( krachtige ) rassen op 1 hoop?

En of die baasjes zo weg zijn gelopen, weten wij helemaal (nog) niet, daar wij alleen maar af kunnen gaan op de sensatiemedia, so far. :19:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

tineke schreef:
Chione schreef:
tineke schreef:
Zoek stok! schreef: Bram is gegrepen door een Boerenfox (als pup), Corgi (ook als pup), DH, een middelgrote terrier kruising en een Labrador. Dat zijn tenminste de incidenten die ik me nog goed kan herinneren en waar ik de hond echt van hem af moest schreeuwen/trekken. De honden waar ik het over heb, zitten dus niet in een bepaalde rasgroep :wink:

Dat is ook zo ja en voor mij ook een reden om mijn honden zoveel mogelijk tegen ieder ongeleid projectiel in bescherming te nemen want wat de tegenpartij ook heeft gedaan hun zullen altijd aan het kortste eind trekken bij een conflict.
Ik let daar ook altijd enorm op. Hoewel ik moet zeggen dat van de keren dat Lola werd aangevallen er 'maar' 1 keer is gezegd dat het door Lola kwam en dan niet door haar status als 'gevaarlijke' hond, maar door haar (staart)houding.

Sowieso, een gevecht is al ellendig genoeg op zich, zonder dat men daarna nog eens de schuld bij een ander gooit ipv eens bij zichzelf te rade te gaan.

~
Afbeelding
~
tineke

Chione schreef:En of die baasjes zo weg zijn gelopen, weten wij helemaal (nog) niet, daar wij alleen maar af kunnen gaan op de sensatiemedia, so far. :19:
Op tv gister werd gezegd dat het baasje van de ab had laten weten alle kosten te zullen vergoeden.
Neemt niet weg natuurlijk dat het trauma voor het kind nooit weg te nemen is met een nieuw hondje maar het hooguit iets kan verzachten :wink:
Verder vind ik dat je als eigenaar in zo'n geval het boetekleed moet aantrekken en je hond voortaan altijd aangelijnd uit laat zodat de mensen niet meer worden geconfronteerd met jou loslopende hond
Chione
Zeer actief

Wat erg. :N:

~
Afbeelding
~
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
En wat denk je van een grote zwarte labrador die hier in het bos altijd losloopt en honden te grazen neemt (ook Bennie als pup). Als de eigenaar van de gebeten hond (terecht) naar het adres van de eigenaar van de labrador vraagt, weet deze dat zogenaamd niet, want hij heeft 15 jaar geleden een hersenbloeding gehad :eek:

erg hè :jank:
tineke

Chione schreef:
tineke schreef:
Chione schreef:
tineke schreef: De incidenten die ik heb gehad zijn ook met honden uit verschillende rasgroepen :wink:
Ik let daar ook altijd enorm op. Hoewel ik moet zeggen dat van de keren dat Lola werd aangevallen er 'maar' 1 keer is gezegd dat het door Lola kwam en dan niet door haar status als 'gevaarlijke' hond, maar door haar (staart)houding.

Sowieso, een gevecht is al ellendig genoeg op zich, zonder dat men daarna nog eens de schuld bij een ander gooit ipv eens bij zichzelf te rade te gaan.
Vind ik ook en als je daar dan als eigenaars redelijk over kunt praten om misschien tot een oplossing te komen bij een evt. volgende ontmoeting schiet je meer op dan dat gehakketak erom heen.
Uiteraard niet als je hondje wordt doodgebeten want ik denk dat dan bij mij in ieder geval iedere vorm van redelijkheid verdwenen zal zijn
tineke

Burnie schreef:
S@ndr@ schreef:
Moos schreef:
En wat denk je van een grote zwarte labrador die hier in het bos altijd losloopt en honden te grazen neemt (ook Bennie als pup). Als de eigenaar van de gebeten hond (terecht) naar het adres van de eigenaar van de labrador vraagt, weet deze dat zogenaamd niet, want hij heeft 15 jaar geleden een hersenbloeding gehad :eek:

erg hè :jank:
Ik weet nog een paar berners die op iedere hond klappen die ze zien ,excuus ze zijn zelf als pup gebeten en daarom hebben ze nu een vrijbrief om dat bij elke hond te doen die ze willen :roll:
Moos
Zeer actief

tineke schreef:
Vind ik ook en als je daar dan als eigenaars redelijk over kunt praten om misschien tot een oplossing te komen bij een evt. volgende ontmoeting schiet je meer op dan dat gehakketak erom heen.
Uiteraard niet als je hondje wordt doodgebeten want ik denk dat dan bij mij in ieder geval iedere vorm van redelijkheid verdwenen zal zijn
De keren dat er na een incident (waarbij Moos dus te grazen was genomen of Saar opgejaagd) wel gewoon erover gesproken kon worden, en er, duidelijk serieus gemeende, excuses werden aangeboden enzo, dan hoor je mij verder ook niet meer.
Shit happens ook met honden onderling. Helaas staan die twee keren dat dat wel zo kon me nog heeeeel goed bij omdat het zo zeldzaam is :19:

Als je hondje wordt doodgebeten denk ik inderdaad ook dat het hoe dan ook een heel ander verhaal wordt.
Afbeelding
tineke

Moos schreef:
tineke schreef:
De keren dat er na een incident (waarbij Moos dus te grazen was genomen of Saar opgejaagd) wel gewoon erover gesproken kon worden, en er, duidelijk serieus gemeende, excuses werden aangeboden enzo, dan hoor je mij verder ook niet meer.
Shit happens ook met honden onderling. Helaas staan die twee keren dat dat wel zo kon me nog heeeeel goed bij omdat het zo zeldzaam is :19:

Als je hondje wordt doodgebeten denk ik inderdaad ook dat het hoe dan ook een heel ander verhaal wordt.
Nou dat is ook zo en is heel jammer.
Ik kan heel goed begrijpen dat er iets mis gaat tussen honden maar het gevoel wat je daar aan over houd kan ontzettend beinvloed worden door het gedrag van de andere eigenaar.
Als voorbeeld hier ging gister een hond voor mijn deur zitten poepen terwijl zijn baasje in de auto op een parkeerplek even verderop zat te bellen.
Ik vertelde het met verzoek het te verwijderen en de man zei direct oh sorry ik had het niet gezien en haalde het weg met een zakje wat ik hem gaf maar hij had zelf ook een hele rol op zak voor evt.
Zo'n reactie maakt dat jij ook weer vriendelijk blijft terwijl als hij direct begint van dat is niet van mijn hond of zoiets je op een heel andere voet verder gaat
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik ben het erg eens met de reactie van Roelfien en zie eerlijk gezged ook niet wat het discussiepunt zou moeten zijn.

Het is altijd vreselijk als er een aanval is van een hond op een andere, of ze nou wel of niet vast zitten en ongeacht het ras. Je kunt nooit 100% zeker zijn dat het niet zou gebeuren, alhoewel de kans dat een tekkel een rottweiler een lesje met dodelijke afloop leert, natuurlijk wel wat kleiner is dan andersom.

Het enige wat je kunt doen is om als eigenaar je verantwoordelijkheid te nemen, niet dat dat garandeert dat je altijd alles ziet aankomen, maar je kunt m.i. beter iets te voorzichtig zijn dan omgekeerd. Max is 2 keer echt heel erg hard gegrepen uit het niets (hij had de honden niet eens zien aankomen omdat hij met zoeken/apporteren bezig was), een keer door een golden retriever en een keer door 2 rottweilers. Beide keren liepen de eigenaars erbij, deden geen enkele poging om in te grijpen en kwam ik er later achter dat deze honden dit al vaker hadden gedaan. Ze toonden ook geen reactie alsof ze het erg vonden, wat je dan wel te denken geeft.

Wij hebben een erg heftige hond die ik nooit bij vreemde honden zal loslaten. Ik ga bij haar echt het risico niet nemen, al kan ze nu wel overweg met mijn eigen teefje (Noeska). Van Noeska weet ik dat ze de dominantie van Laika niet zal aanvechten, van een ander ga ik niet zitten wachten op een grote mond en dan de reactie van Laika, ik moet er niet aan denken.
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

tineke schreef: Ik weet nog een paar berners die op iedere hond klappen die ze zien ,excuus ze zijn zelf als pup gebeten en daarom hebben ze nu een vrijbrief om dat bij elke hond te doen die ze willen :roll:
Wat een non-argument. Hoeveel honden zijn er wel niet als pup gebeten door een volwassen hond?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”