Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update pleeg- logeetje -niet zo'n leuke afloop-

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Update pleeg- logeetje -niet zo'n leuke afloop-

Ongelezen bericht door Abby »

Voor degenen die hebben meegelezen in mijn topic over het oude, gammele, maar vooral lieve dwergkeesje dat ik een poosje in de pleeg had, even een update.
Ik moest haar na een paar dagen onderbrengen in een ander pleeggezin, omdat ik vreselijk allergisch voor haar vachtje was. Gelukkig werd ze daar met open armen ontvangen. Een week of 2 geleden werd er naar de Dierenambulance gebeld, dat mensen hun hondje vermistten. Het ging om een heeeel klein hondje, een dwergkeesje. Of die misschien in het asiel zat? Inderdaad. Reactie van eigenaar was:"Ja, ze stond op de lijst bij de dierenarts omdat we dr wouden laten inslapen, maar ze is weggelopen."
Mijn mond viel een enorm eind open! :jank:
De volgende dag belde diezelfde eigenaar naar het asiel, en is het hondje vanuit het pleeggezin weer opgehaald...
WAAROM?! Ze zoden 'er over nadenken' of ze dr nu alsnog lieten inslapen...
Laat dat arme beestje dan toch :boos: :boos: :boos: gewoon in het pleegezin; ze was daar meer dan welkom!

Ik durf haast wel te wedden dat t arme beestje nu dood is... Wat zou ik graag met die eigenaar even een woordje willen spreken...
Kan dr echt met mn hoofd niet bij dat mensen zo iets doen... :jank:
Abby
Zeer actief

inderdaad... belachelijk dat je op deze manier t beestje dus ook geen gelukkig leventje toewenst als baas zijnde... Ik snap zulke mensen gewoonweg niet... :19:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

sommige mensen denken gewoon heel anders...
ik had ooit een oppas-poes en die werd op 6-jarige leeftijd ingeslapen wegens allergie thuis, herplaatsen vonden ze geen optie 'omdat een kat aan zijn huis gehecht is en ergens anders niet kan wennen'. die mensen waren daar heilig van overtuigd en dachten dat inslapen humaner was dan herplaatsen. (mijn herplaats-kat is inmiddels al 6x verhuisd en alleen de 1e x had ze daar 2 dagen last van, maar goed).
wat voor meeste mensen echt een idioot kromme reden kan zijn is voor die eigenaar wat hem het meest logisch lijkt. maar ik snap het ook niet nee. jammer dat de hond daar de dupe van wordt.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat een kl*testreek!! :devil:
Je zou het beestje er toch bijna vandaan willen jatten, gewoon om het principe.... :pffff:
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Ik had er zo graag bij willen zijn toen ze dr weer ophaalden. Kijken wat voor mensen t zijn, en of ik ze misschien had kunnen ompraten ofzo... Maar goed... Is nu niks meer aan te doen denk ik...
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Welke DA laat gezonde dieren om zon reden inslapen?
HIer in iedergeval niet! Ben al keer gebelt dat ze zon kat hadden binnen gekregen waar de eigenaar vanaf wilde omdat hij het kind had gekrabt.
Heeft Da geweigert , en de kat ( in overleg met eigenaar ) daar gehouden.
Of ik er geen 2de bij wou of anders als tijdelijk opvang wou nemen.
Kon geen nee zeggen , toen ik hem gezien had , maar wel met de intentie voor tijdelijk. Dag later werdt ik gebelt , wat ik wou , want anders hadden ze al een goed gezin voor haar. Dus haar weer weg gebracht , maar wel met idee dat ze goed terecht zou komen.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

dat een asiel meewerkt om een gezonde hond trug te plaatsen als die toch wordt ingeslapen :devil:
is toch niet te geloven
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Het was nog net in de quarantaine periode... De hond is dan nog eigendom van de rechtmatige eigenaar... Het enige wat het asiel kon doen, was de eigenaren laten betalen voor de tijd dat t hondje in het asiel zat, en ze om te praten wat betreft de euthanasie... :19:

Verder kun je als asiel ook niks doen, want je hebt geen poot om op te staan. En ik durf wel te wedden dat er dierenartsen zijn die zo'n hondje laten inslapen. Geen goeie dierenartsen, maar het soort dat alles doet voor geld :devil:
brandy

Ongelezen bericht door brandy »

wat zielig voor het diertje... :jank:
Sheyla
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sheyla »

Jeetje wat al paar keer hier is gezegt komt ook in mij op
waarom word een gezond dier ingeslapen dan klopt er bij die dierenarts ook iets niet :boos:

Jammer dat het beestje weer bij oude eigenaar is gekomen ik vind dat zulke mensen geen dieren meer mogen houden als ze er zo slecht voor zijn maar ja wie weet wat er allemaal achter zit :denken:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wederom: wat is dat voor dierenarts dat die zich daarmee inlaat? Het laten inslapen van een gezonde hond, is dat waar dierenartsen zich voor op laten leiden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”