Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier is het gros zwarte labradors en golden retrievers. OH, de ruwharige teckel is schijnbaar ook erg in trek de laatste tijd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

S@ndr@ schreef:wedden dat ze dat niet roepen als hun hond op een grotere hond afstormt :idea:
ik verbaas me ook altijd weer over mensen hoor
Ja haha, da's waar. Reini en ik hebben daar nog zo'n 'mooi' voorbeeld van gezien met een Witte Herder. Die was al een paar keer los op aangelijnde Moos en Saar afgestiert, grommend en borstelend. Baas interesseerde het geen moer (ik liep dus om als het kon voor deze baas-hond combi). Op een dag kwam Reini hier wandelen met Vegas en komen we die hond los tegen in aanlijngebied. Ik wil net tegen Reini zeggen "pas op", maar die hond wordt opeens snel bij de baas gehouden, aangelijnd, en tegen Reini wordt geroepen "hou je hond bij je de mijne is niet zo vriendelijk".

Maar als ik de verhalen hier lees zijn er dus ook wel weer zat mensen met een (heel) klein hondje die die rustig op een aangelijnde grote hond af laten stieren, ondanks de waarschuwingen van die baas....
Dus die types heb je dan ook weer :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier in de buurt loopt eigenlijk ook van alles. Grote, stevige honden. Maar met gewone eigenaars die weten wat ze bij zich hebben gelukkig. Eigenlijk nooit geen ellende hier.

Zelf heb ik overigens beide kanten meegemaakt. Birdy had er in het begin een handje van om op andere honden af te rennen toen we ze net hadden als ze de kans had. Dat heb ik haar toch echt héél snel afgeleerd. Of het nu angst is, groot willen doen etc etc, ik wilde het gewoon niet hebben. Wie weet stormt ze op een soort 'Spike' af die haar wel pakt. Dan was het mijn schuld geweest. Had ik niets kunnen zeggen. Plus dat ik weet hoe het is om met een opgefokt ding te lopen en er staat zo'n kleine keffer hem uit te dagen.
Gelukkig was het haar al snel duidelijk dat dat niet de bedoeling was hier :wink: en deed ze het niet meer.

Spike heeft overigens ook nooit vervelend gedaan naar die kleine. Hij heeft wel een paar weken lopen grommen. Maar totaal niet naar haar. Maar puur dat hij even met zichzelf geen raad wist. Dat kleine ding kon alles bij hem doen. Maar dat is gewoon de eigen roedel.

De laatste keer dat ik op koopavond in de binnenstad van Rotterdam liep.... vind het vreselijk daar.... zag ik opvallend veel staffords met gasten aan de andere kant van de riem die ik toch liever niet te veel tegen kom.
Dus ja, ik kan me het negatieve beeld ook wel voorstellen.

En ik bedoel niet! dat ik één bepaald ras af kraak. Maar bepaalde honden vallen nu eenmaal té vaak in verkeerde handen.
Alleen zie je die hier niet op het forum voor zover ik weet. :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
Neeltje schreef:Hier is het gros zwarte labradors en golden retrievers. OH, de ruwharige teckel is schijnbaar ook erg in trek de laatste tijd.
Dan woon jij niet in een achterstandswijk ;-)
Nee, ik geloof het niet.......
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
massam schreef:
voor jou bepaalt dat alles. jij hebt namelijk maar 1 totaal scheef beeld van die zogenaamde aso hond.
Er zijn toch ook rassen die een flinke aantrekkingskracht hebben op aso's? :wink: Ik liep een tijdje geleden in de binnenstad van Groningen en heb nog nooit zoveel Cane Corso's/Rottweilers/Staffs gezien die verdacht slecht onder controle stonden met eigenaren die verdacht veel op aso's leken. Ik kan me best voorstellen dat het beeld van die honden bij veel mensen niet erg positief is, gewoon door wat ze zien.
en jij vindt dat die allemaal op elkaar lijken? :19:

ik ken hier 1 amstaff bij een heel net stel. niks aso. 1 bullterrier bij iets meer aso en verder heb ik last van een hele sjieke ridgebackreu, een groenendaler, een labradorreu en een zwart langharig terrier achtig iets

ook niet van aso's trouwens
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

je zult gelijk hebben ik heb geen idee.

ik heb ogen in mijn kop en zie bij de staffordtimes een gemelleerd publoek, van burberry tot lonsdale. en die weegschaal staat mijns inzies niet scheef. :19:

voor de rest heb ik geen idee. mijn vrienden uit het wereldje zijn allemaal nette mensen en verder ken ik geen mensen met krachtige rassen, simple as that :19:

ik snap ook dat in een achterstandswijk in rotterdam randdebielen lopen met krachtige rassen. maar ik vraag me af of het niet het beeld is dat je ervan krijgt of dat dat echt de meerderheid/groot aandeel is :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:ik zie ze zo goed als nooit... misschien dat dit alleen in wat grotere steden voorkomt (gelukkig dan maar, want ik zie het ook liever helemaal niet) ik ken het dus ook alleen van tv etc. hier op straat kom ik ze amper tegen. Wel bullteriers zo heel af en toe of staffs maar bij hele normale mensen met hele normale ideeen :wink:
Het maakt heel veel uit waar je woont. Ik woon in een dorp met ontzettend veel herders, jachthonden en labradors. Maar rijd ik door Kanaleneiland dan zie ik heel andere honden (van het gespierde soort zeg maar).
dat denk ik ook.. ik zie hier bijna alleen maar jackies, labjes en goldens over het algemeen... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Maar een ongeluk kan idd. gebeuren, mijn riem is ook weleens geknapt...
Maar dan ren je er toch keihard achteraan en trek je je hond van de andere hond af, desnoods met geweld?
ja natuurlijk, maar dan kunnen dergelijke ongelukjes gebeuren, hoe goed je er ook op let :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
massam schreef:
Zoek stok! schreef:
massam schreef:
voor jou bepaalt dat alles. jij hebt namelijk maar 1 totaal scheef beeld van die zogenaamde aso hond.
Er zijn toch ook rassen die een flinke aantrekkingskracht hebben op aso's? :wink: Ik liep een tijdje geleden in de binnenstad van Groningen en heb nog nooit zoveel Cane Corso's/Rottweilers/Staffs gezien die verdacht slecht onder controle stonden met eigenaren die verdacht veel op aso's leken. Ik kan me best voorstellen dat het beeld van die honden bij veel mensen niet erg positief is, gewoon door wat ze zien.

ik ken hier 1 amstaff bij een heel net stel. niks aso. 1 bullterrier bij iets meer aso en verder heb ik last van een hele sjieke ridgebackreu, een groenendaler, een labradorreu en een zwart langharig terrier achtig iets

Niemand zegt dat ALLE gespierde rassen bij aso's zitten en dat ALLE aso's gespierde rassen hebben.
Maar je zult toch moeten zien dat wzt zoek stok zegt hout snijdt. Vaak is het gewoon wèl zo.
heel jammer voor de nette bazen maar het is niet anders.
Ga maar eens op een hondenshow kijken. Je kunt zó zien welk ras waar gekeurd wordt, puur door de mensen die om zo'n ring zitten ;-)
Bij de gespierde rassen is dat een hoog tattoo-gehalte, leren jekkies en hoogeblondeerde verveeld kijkende sms'ende juffrouwen die bij de leren jekkies horen. En weer: niet allemaal. Ik ken een keurige AmStaff fokker die ik meen advocaat is. ;-)
Bij de Goldens zie je weer veel groen, hoedjes met veertjes, burberry en gemaekte spraekjes.
Bij de windhonden en gezelschapshondjes is het homo-gehalte ongekend hoog. Zeer gezellig overigens ;-)
En dan kan je gillen dat dat NIET zo is, maar het is gewoon WEL zo.
Ga zelluf maar kijken ;-)
Maar dat wil toch niet zeggen omdat mensen een wansmaak hebben in kleding en haarstijl dat ze hun hond maar overal op laten klappen :denken:
Ik woonde in het verleden in de gemeente Bloemendaal en heb echt weleens een kakkineuze dame met teckel :mrgreen: gezien die ze pal ergens voor de deur liet poepen.
Uiterlijk en gedrag zijn volgens mij twee verschillende zaken en asociaal gedrag komt onder alle lagen van de bevolking voor ,het ligt er maar net aan waar je je aan stoort en wat je hindert.
Hier in de buurt zie je practisch geen gespierde honden en klaagt men weer over de hondenpoep en niet onterecht mag ik wel zeggen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
massam schreef:
Zoek stok! schreef:
massam schreef:

Niemand zegt dat ALLE gespierde rassen bij aso's zitten en dat ALLE aso's gespierde rassen hebben.
Maar je zult toch moeten zien dat wzt zoek stok zegt hout snijdt. Vaak is het gewoon wèl zo.
heel jammer voor de nette bazen maar het is niet anders.
Ga maar eens op een hondenshow kijken. Je kunt zó zien welk ras waar gekeurd wordt, puur door de mensen die om zo'n ring zitten ;-)
Bij de gespierde rassen is dat een hoog tattoo-gehalte, leren jekkies en hoogeblondeerde verveeld kijkende sms'ende juffrouwen die bij de leren jekkies horen. En weer: niet allemaal. Ik ken een keurige AmStaff fokker die ik meen advocaat is. ;-)
Bij de Goldens zie je weer veel groen, hoedjes met veertjes, burberry en gemaekte spraekjes.
Bij de windhonden en gezelschapshondjes is het homo-gehalte ongekend hoog. Zeer gezellig overigens ;-)
En dan kan je gillen dat dat NIET zo is, maar het is gewoon WEL zo.
Ga zelluf maar kijken ;-)
Ik ga me dan toch een beetje over mijn kop krabbelen :denken: en denken van goh wat moet die een raar beeld van me hebben :N: :smile:
Moos
Zeer actief

Ik denk dat er bij elk type hond een kern van waarheid zit in de 'vooroordelen' over eigenaars. Van alle kleine langharige gezelschapshondjes die ik tegenkom op straat, waar dan ook, zit toch het overgrote deel bij oudere dames of bij jongere dames/meiden die nogal wat aandacht aan hun eigen uiterlijk besteden (truttig of een hoog tijgerprint gehalte zeg maar :mrgreen: ). Ook leuk is de man van de vrouw met net te kort tijgerprint rokje en sigaret, die fifi uit moet laten, maar stieken fifi nog meer vertroeteld dan de vrouw des huizes.

En ja mensen vinden Saar ook vaak truttig, en mij soms ook, ook al draag ik nooit make-up, en loop er mijn hele leven al zelden tot nooit netjes bij, of in tijgerprint :mrgreen:, maar ja ik heb zo'n hondje dussss.
En Saar is ook best een truttig ding, en ik vast soms ook. Nou en :pffff: :mrgreen: :wink:

Ik kan me wel heel, heel goed voorstellen dat dat gedoe over aso honden je echt tot hier gaat zitten op een gegeven moment hoor, echt wel :wink:
Maar dat vind ik dan nog geen reden om bijna helemaal te willen ontkennen dat er toch ook best een aantal mensen die in die categorie zouden passen vallen op zo'n soort hond.

Ik word er ook moe, en soms bozig, van als ik het predikaat truttig krijg omdat ik en met een klein wollig gezelschapshondje loop, en haar dan ook nog eens soms optil bij bepaald gedrag van andere honden.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik dat predikaat krijg mede doordat er ook heel veel mensen met zulke hondjes zijn die ze inderdaad te pas en te onpas op de arm hebben, weghouden bij alles groter dan een cavia, en daarom dus nogal een gedragsgestoord truttig hondje kweken.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:Nou heb ik een grote angst voor Bauke's soort. Ik wil je dus niet tegenkomen dus is dat wel het geval dan zal ik aan jou vragen te verkassen. En dat doe je dan ook? Wat fijn :ok:
dit is onzin, en dàt weet je :neenee: kinderachtig gedoe :neenee:

waarom is dat onzin. ik generaliseer niet hoor. ben ook niet bang voor friesjes maar het is wel wat JIJ zegt.
De dog had de beagle niet dood mogen bijten nee
.

het wàs geen Dog , maar een Am. Bullterrier , in een Dog zie ik een Deense Dog :roll:

daar kun jij dan niks aan doen :19:
Maar aangezien je er niet bij was weet je de ware toedracht niet. Ik ook niet. Wat je weet heb je voor zover ik hier lees ook alleen maar uit kranten en van Hart van Nederland. best leuk hoor maar je kunt niet van alles uitgaan wat je leest. Nieuws moet verkopen, dus ze gaan niet zeggen dat de baas van de dog zich heeft gemeld en dat hij veel spijt heeft. Rellen en tranen verkopen namelijk.
je zóekt weer naar een excuus , jij bent echt het proto-type :ok:
typisch blijft het, hoor :19:

en wat doe je als er een loslopende hond op jòuw hond afkomt?
Ga je dan ook zoeken naar die uitwegen?? :denken:

Als die hond op mijn hond afkomt en er op duikt schop ik 'm er af. ik hoop dat me dat lukt. ik zou in ieder geval ruzie maken met de eigenaar van de aanstormer. Want nee, dat vind ik niet normaal en keur ik niet goed. Je leest niet goed. het enige wat ik beweer is dat jij de ware toedracht niet kent en dat je blijkbaar alles voor waar aanneemt wat in de krant staat.
ehhh, en waar ben ik het prototype van??? [/color]
En om dan weer de rasgroep er bij te halen waar jij blijkbaak zo'n hekel aan hebt :roll: Sorry, maar dat vind ik behoorlijk kortzichtig.
jij begrijpt de hele discussie niet,

Uitleg:

de meerderheid met moelijke honden zeggen altijd , dat àls er een loslopende hond op hùn hond afkomt,
dat het aan de "aso" -hond ligt of aan de " aso -eigenaar"

nou, nu komt dè discussie:
wat nou, als een moeilijke hond losloopt en die grijpt een hond, die is aangelijnd? :denken:

Dus.. dàn zijn de rollen omgedraaid..

En de meesten zeggen dan, net als jij,
ja, ik was er niet bij , of het nieuws moet je niet geloven,
of meer van die onzin dingen :roll:

hoezo, was je er wel bij dan?? :denken:

dus maw de rollen zijn maar van 1 kant,
en het lukt maar niet, het ook eens van de andere kant te bezien
( door degene die nog steeds een excuus zoeken, zoals jij )

Ik zoek geen excuus, heb allang geschreven dat ik het triest vindt. Daarom snap ik de discussie niet. Denk je nu echt dat er iemand hier zal schrijven dat hij het wel :ok: vind dat een loslopende hond een andere doodbijt :denken: Daar valt niet over te discussieren. Wat jij doet is alle honden over 1 kam scheren. En nee, ik heb niks met de rassen waar jij zo'n hekel aan hebt. (jammer, ben ik nu niet aso). Ik wil alleen beweren dat niet iedere hond van de rasgroep waar jij een hekel aan hebt vals, een killer enz is.

NEE, IK KEUR DUS NIET GOED DAT EEN LOSLOPENDE HOND EEN ANDER DOODBIJT. snap jij het nou :wink:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef: ik snap ook dat in een achterstandswijk in rotterdam randdebielen lopen met krachtige rassen. maar ik vraag me af of het niet het beeld is dat je ervan krijgt of dat dat echt de meerderheid/groot aandeel is :19:
Daar zit 'em de crux.
Het zijn toch meest de randdebielen die daar zitten die met hun honden voor de problemen zorgen en voorts in het nieuws komen, en op niet zo vrolijke wijze. :19:
Zo'n hond is nl. zo aangeschaft, door iedere debiel die maar wil, je hoeft er geen verstand van te hebben. Als ie maar stoer voor je uitloopt met een dik oorlogstuig om en iedereen vol ontzag naar je kijkt is het al prachtig, zielig genoeg.
Helaas hebben deze figuren zelden of nooit van verantwoordelijkheidsgevoel gehoord en vinden ze het maar al te geweldig als hun hond woest uitvalt. Met alle gevolgen van dien.

Ik geloof nooit dat de slechte naam van deze rassen te danken is aan de goede eigenaren. Het is precies omgekeerd. Daarom worden ze ook wel de aso-rassen genoemd...
Daar kun je van braken, en ik zou dat als welwillende eigenaar ook doen, maar je kunt moeilijk zeggen dat het niet zo ís.
dus je hangt alles op aan wat in de media gezegd wordt?

dat het beeld in nederland daarom zo is snap ik, dat mensen die zichzelf hondenmensen noemen zo denken kan ik niet snappen nee. ook niet met de uitleg erbij

daarbij denk ik dat mensen die dat roepen echt geen idee hebben van sterke rassen...

mijn ras hoort namelijk zoals ik begrepen heb ook daartoe. maar ik weet dat je weinig "aso's" met mijn ras tegen zult komen. mijn ras is namelijk niet geschikt als pikverlenger, daar zijn ze te klein voor :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef: dus je hangt alles op aan wat in de media gezegd wordt?

dat het beeld in nederland daarom zo is snap ik, dat mensen die zichzelf hondenmensen noemen zo denken kan ik niet snappen nee. ook niet met de uitleg erbij
Ik denk dat er niemand "die zich hondenmens noemt' denkt dat het grootste deel van de bazen van dat type hond aso is. Ik niet tenminste :19:
Wel dat er een groep is die dat wel is en voor het ras kiezen omdat dat lekker stoer en lekker sterk is, wat dan weer verklaard waarom mensen een bepaald (verkeerd) beeld van het ras en de bazen hebben.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

flamme schreef:Als die hond op mijn hond afkomt en er op duikt schop ik 'm er af. ik hoop dat me dat lukt. ik zou in ieder geval ruzie maken met de eigenaar van de aanstormer.
hier gaat het dus om, dat debielen laten een killer wèl loslopen en dan zegt men:
"ja, het zal wel, het kan voorkomen, "
of: "die andere kleine hond heeft gewoon vast wel getriggerd., en daarom heeft hij hem aangevallen." :roll:

Maar .. als er een nietsvermoedend slecht luisterende pup op jòuw hond bv , afstormt en jouw hond is gevaarlijk ( laat ik het zo maar als voorbeeld noemen)
dàn wordt er ineesns wèl gescholden op die eigenaar , en wordt er niet meer naar " een oorzaak " , gekeken, of gezocht.
dan is het ineens:

die andere heeft de schuld, altijd.

Terwijl misschien jòuw hond stond te triggeren, maar daar heeft niemand het meer over.

Deze discussie heeft niets met rassen te maken, maar wèl met de mentalitiet van sommige eigenaren , die alles alleen door hùn bril bekijken.
die een klein hondje met een klein meisje éerder de schuld geven , dan die killer-hond zèlf.

Of het nu een DH is wat anders, het is altijd dè ander die de schuld heeft
( triggeren bv)

Dus daarom heb ik eens de rollen omgedraaid.
dat het ècht vreselijk is, om zo'n aso-hond op je klein hondje te zien afstormen , met dit keer , fatale gevolgen. :neenee:
En dat er nu eens niet steeds naar oorzaken gezochjt moeten worden , dat dat eens voor altijd toegeven moet worden.
dat sommige honden gewoon killen, verder niets van oorzaken zoeken. :neenee:

en die vader en dat meisje hebben nog nooit van het woord triggeren gehoord , ze haden gewoon een klein leuk hondje bij zich !! :19:

en ja, dat het weer zo'n soort hond is, daar kan ik niets aan doen, dat is nou eenmaal zo :19:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Neeltje schreef:Hier is het gros zwarte labradors en golden retrievers. OH, de ruwharige teckel is schijnbaar ook erg in trek de laatste tijd.
Hier veel zwarte-en choco-labjes. Die, overigens echt opvallend hond-agressief zijn :N: Dit wijt ik echter aan de bazen. Huisje, kindertjes, stationwagen en daar hoort natuurlijk een leuke hond bij. Die ze vervolgens niet (kunnen) opvoeden en veel te weinig beweging geven. Tja, daar wordt elke hond wel gefrustreerd van...
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Van alle kleine langharige gezelschapshondjes die ik tegenkom op straat, waar dan ook, zit toch het overgrote deel bij oudere dames of bij jongere dames/meiden die nogal wat aandacht aan hun eigen uiterlijk besteden (truttig of een hoog tijgerprint gehalte zeg maar ). Ook leuk is de man van de vrouw met net te kort tijgerprint rokje en sigaret, die fifi uit moet laten, maar stieken fifi nog meer vertroeteld dan de vrouw des huizes.

:jank:
Make up wel maar ech nie dat ik tijgerprintjes draag en truttig ben ik ook niet :pffff: :smile:

(ik hou wel van rose :N: )

Maar je hebt wel gelijk en ik ben het ook eens met wat Nanna zegt.
Als je door Leiden loopt op donderdagavond of zaterdag zie ik een hoop 'bazen' met gespierde hond die ik echt niet graag tegenkom als ik m'n eigen honden bij me heb.
En ook wat Nanna schrijft over de shows, je kan inderdaad aan de mensen bijna zien wat er in welke ring geshowed wordt.

Toch vind ik het ook niet leuk als ik de gemiddelde shih tzu eigenaar neem en ik zou daar mee over 1 kam geschoren worden.
Dus ik kan me het gevoel van de mensen met 'vechthonden :smile2: ' ook wel voorstellen, dat het gewoon frustrerend is af en toe.
Moos
Zeer actief

Suuz schreef:

Make up wel maar ech nie dat ik tijgerprintjes draag en truttig ben ik ook niet :pffff: :smile:

Haha, ik moest nog aan jou denken als "ook niet in het plaatje passend :mrgreen: :mrgreen: "

(Saar heeft nu ook een mooi roze bandje en lijn he? :mann: )
Toch vind ik het ook niet leuk als ik de gemiddelde shih tzu eigenaar neem en ik zou daar mee over 1 kam geschoren worden.
Dus ik kan me het gevoel van de mensen met 'vechthonden :smile2: ' ook wel voorstellen, dat het gewoon frustrerend is af en toe.
Ja dat kan ik me ook heel heel erg goed voorstellen. Om met een stelletje aso's over 1 kam geschoren te worden vind ik ook nog wel een gradatie verder dan waarmee kleine harige gezelschapshondjes-bazen over 1 kam geschoren worden :wink:
Maar, wat ik al zei, je kan dan weer niet ontkennen dat die 'vooroordelen' ergens vandaan komen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Moos schreef:
Suuz schreef:

Haha, ik moest nog aan jou denken als "ook niet in het plaatje passend :mrgreen: :mrgreen: "

(Saar heeft nu ook een mooi roze bandje en lijn he? :mann: )
Ja dat kan ik me ook heel heel erg goed voorstellen. Om met een stelletje aso's over 1 kam geschoren te worden vind ik ook nog wel een gradatie verder dan waarmee kleine harige gezelschapshondjes-bazen over 1 kam geschoren worden :wink:
Maar, wat ik al zei, je kan gewoon niet ontkennen dat die 'vooroordelen' ergens vandaan komen.
Ja nou lekker dan, ben het er niet mee eens :boos: :boos: :smile:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

JBK schreef:
Pak-de-bal schreef: ( ik moet veel lezen , heb nog niet de tijd gehad)

maar even voor de duidelijkheid:

deze dader heeft nog géén excuus aangeboden en is wegelopen :evil:

maar via de politie laten weten de onkosten te zullen betalen.
( welke onkosten, da hoeft niet meer)

Laag, om even niet face-to-face met de slachtoffers te durven komen. :neenee:
@Pak de Bal; Ik vraag me af of je bij deze mensen in de buurt woont. Ik begrijp dat je 1 van de partijen kent?

Pak de Bal, mag ik hier nog een reactie op?!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:Van alle kleine langharige gezelschapshondjes die ik tegenkom op straat, waar dan ook, zit toch het overgrote deel bij oudere dames of bij jongere dames/meiden die nogal wat aandacht aan hun eigen uiterlijk besteden (truttig of een hoog tijgerprint gehalte zeg maar :mrgreen: ).
Maar dat maakt jou dus nog niet automatisch een oudere dame of tijgerprint-meisje :wink: En zo weet ik ook dat de staff eigenaren hier hun hond niet als afschrikmiddel gebruiken. Maar dat hun hond daar geschikt voor is en ook zodanig gebruikt wordt door een bepaalde groep mensen, kun je toch niet ontkennen.

Als mensen tegen mij zeggen dat Kooikers zo veel snauwen (en meer dan dat) en dat de eigenaren dat over het algemeen acceptabel vinden, hebben ze helemaal gelijk. Dat Bram geen snauwerd of vechter is, daar komen ze vanzelf achter.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

JBK schreef:
JBK schreef:

@Pak de Bal; Ik vraag me af of je bij deze mensen in de buurt woont. Ik begrijp dat je 1 van de partijen kent?

nee ik ken ze niet
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Van alle kleine langharige gezelschapshondjes die ik tegenkom op straat, waar dan ook, zit toch het overgrote deel bij oudere dames of bij jongere dames/meiden die nogal wat aandacht aan hun eigen uiterlijk besteden (truttig of een hoog tijgerprint gehalte zeg maar :mrgreen: ).
Maar dat maakt jou dus nog niet automatisch een oudere dame of tijgerprint-meisje :wink: En zo weet ik ook dat de staff eigenaren hier hun hond niet als afschrikmiddel gebruiken. Maar dat hun hond daar geschikt voor is en ook zodanig gebruikt wordt door een bepaalde groep mensen, kun je toch niet ontkennen.

Als mensen tegen mij zeggen dat Kooikers zo veel snauwen (en meer dan dat) en dat de eigenaren dat over het algemeen acceptabel vinden, hebben ze helemaal gelijk. Dat Bram geen snauwerd of vechter is, daar komen ze vanzelf achter.
Precies :wink:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Pak-de-bal schreef:
JBK schreef:
JBK schreef:

nee ik ken ze niet
Dan vraag ik me af hoe je zeker weet dat men géén excuses heeft aangeboden en dat ze niet face to face hebben gesproken?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pak-de-bal schreef:
dat het ècht vreselijk is, om zo'n aso-hond op je klein hondje te zien afstormen , met dit keer , fatale gevolgen. :neenee:
En dat er nu eens niet steeds naar oorzaken gezochjt moeten worden , dat dat eens voor altijd toegeven moet worden.
Ik vind dat iedereen een loslopende hond van een aangelijnde hond moet zien weg te houden. En dan zal het me echt worst wezen of de loslopende hond een lief hondje is of een niet zo lief hondje. :wink: Als een hond aangelijnd is is dat niet voor niets en daar heeft een loslopende hond niets te zoeken. Of die hond nu aangelijnd is omdat men gewoon netjes de regels opvolgt, of de hond aangelijnd is om een medische reden of omdat het een agressieve hond is doet wat mij betreft niet ter zake!
Als mijn loslopende hond naar een aangelijnde hond zou lopen is dat MIJN fout en draag ik de verantwoordelijkheid. Als een onaangelijnde hond op mijn aangelijnde hond afloopt kan ik niets anders doen dan proberen de loslopende hond weg te houden van mijn hond. Ik heb mijn boxer regelmatig de lucht in gezwierd als er een loslopende hond aankwam, ter bescherming van zichzelf (ik zit er niet op te wachten dat een hond op haar springt ivm haar heupen) én van de andere hond (ze is nu eenmaal niet altijd lief tegen een andere hond).

Volgens mij is er hier niemand die beweert dat het de schuld van het meisje is dat dit gebeurd is, je moet wel goed lezen wat er geschreven staat ipv lezen wat je wil lezen.. Wat wel gezegd is, oa door mezelf, is dat het niet verstandig is een 6-jarig meisje zonder toezicht met een hondje te laten lopen, want gaat het fout dan zal ze weinig kunnen doen om haar hondje te beschermen.
Een kind van 6 kan gewoon niet adequaat reageren in een dergelijke situatie.
en ja, dat het weer zo'n soort hond is, daar kan ik niets aan doen, dat is nou eenmaal zo :19:
Ach, het komt wel goed uit dat je je "mening' over dergelijke honden weer eens kan spuien.
Ik weet zeker dat als dit incident gebeurd was met een Friese Stabij dat je deze discussie niet gevoerd had.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

JBK schreef:
Pak-de-bal schreef:
JBK schreef:
JBK schreef: @Pak de Bal; Ik vraag me af of je bij deze mensen in de buurt woont. Ik begrijp dat je 1 van de partijen kent?

nee ik ken ze niet
Dan vraag ik me af hoe je zeker weet dat men géén excuses heeft aangeboden en dat ze niet face to face hebben gesproken?
zij is alwetend :denken:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

JBK schreef: Dan vraag ik me af hoe je zeker weet dat men géén excuses heeft aangeboden en dat ze niet face to face hebben gesproken?
Alles wat in de krant staat of wat op tv gezegd wordt is nu eenmaal waar. :mrgreen:
Sinterklaas bestaat ook want zijn intocht komt ieder jaar op tv en staat ieder jaar in de krant. :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Pak-de-bal schreef:
flamme schreef:Als die hond op mijn hond afkomt en er op duikt schop ik 'm er af. ik hoop dat me dat lukt. ik zou in ieder geval ruzie maken met de eigenaar van de aanstormer.
hier gaat het dus om, dat debielen laten een killer wèl loslopen en dan zegt men:
"ja, het zal wel, het kan voorkomen, "
of: "die andere kleine hond heeft gewoon vast wel getriggerd., en daarom heeft hij hem aangevallen." :roll:

Maar .. als er een nietsvermoedend slecht luisterende pup op jòuw hond bv , afstormt en jouw hond is gevaarlijk ( laat ik het zo maar als voorbeeld noemen)
dàn wordt er ineesns wèl gescholden op die eigenaar , en wordt er niet meer naar " een oorzaak " , gekeken, of gezocht.
dan is het ineens:

die andere heeft de schuld, altijd.

Terwijl misschien jòuw hond stond te triggeren, maar daar heeft niemand het meer over.

Deze discussie heeft niets met rassen te maken, maar wèl met de mentalitiet van sommige eigenaren , die alles alleen door hùn bril bekijken.
die een klein hondje met een klein meisje éerder de schuld geven , dan die killer-hond zèlf.

Of het nu een DH is wat anders, het is altijd dè ander die de schuld heeft
( triggeren bv)

en die vader en dat meisje hebben nog nooit van het woord triggeren gehoord , ze haden gewoon een klein leuk hondje bij zich !! :19:

Eigenlijk he is het allemaal heel simpel een paar regeltjes in honden wereld waar een goede honde eigenaar weet van heeft. De meest belangrijke is nog wel dat je je hond dus aanlijnt als er een andere hond aangelijnt is. Of dit nu om een pup of een volwassen hond gaat. Ik ben zoiezo van mening dat je een niet luisterende pup simpelweg niet moet los laten lopen simpel om voor jou hondje problemen te voorkomen. Hij kan namelijk ook van je weg rennen en promp in een diepe vijver vallen en verzuipen van de schrik...... Dus ik vind dat niet zo'n goed voorbeeld wat keer op keer naar boven gehaald wordt.

De hond in dit geval was een beagle waar jij vanuit gaat dat ie dus niet als een keffer getriggert heeft. Nou was ik er niet bij en kan ik er vrij weinig over zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat de meeste beagles mijn hond enorm triggeren. En ze daarom altijd aan de riem zit om die reden. Helaas hebben die beagle eigenaren (hier in de buurt :wink: ) minder oog voo rhun honden als ik en staan ze dus al voor mijn aangelijnde hond te blaffen voordat de eigenaar er oog voor heeft gehad.

Verder weet een goede hondeneigenaar dat je dingen nooit kan voorspellen. Helaas ben ik hier laatst zelf opgewezen toen mijn hond uit het niets boven op een andere hond dook. Ik kon haar gelukkig eraf roepen waarna ze ook bij me bleef maar ik schrok me rot. Even voor de verduidelijking mijn teefje is een hond die weinig accepteerd van andere honden maar tot nu toe niet meer deed dan een eerlijke correctie. Ik had dit dus ook echt niet zien aankomen en was me kapot geschrokken!!! Vanaf nu ga ik nergens meer vanuit en ben ik keihard met haar aan het trainen om nog beter onder appel te staan en zolang ik ook maar enige spanning in haar zie blijft ze aan de lijn. Maargoed hiervoor had ze dus nooit iets gedaan en toch is dit gebeurt. Heeeel vervelend maar ik kon het ook niet weten net als de eigenaar van die andere hond. Deze hond had geen schade opgelopen en nu bijt mijn hond ook niet vast, maargoed voor hetzelfde geld was het een klein hondje geweest en had die wel schade.

Echt waar dit kan nou eenmaal gebeuren. Jou hondje kan ook op een dag jou enorm verrassen door gedrag wat jij nooit van hem zou verwachten ik denk dat je de reacties die de mensen hier (met een hele hoop ervaring) uiten dan wel zou begrijpen. Een dier blijft een dier en is nooit voor 100% voorspelbaar of betrouwbaar.

En ik wil ook even kwijt een klein meisje hoort niet met een hond te lopen en al helemaal niet zonder toezicht!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Spike is als pup aangevallen door een sheltie... bijna in z'n oogje gebeten, was net er naast..... Moet ik nu gelijk alle rassen die op een sheltie lijken op de zwarte lijst zetten? Ik dacht het niet.

Wat dat is wat jij volgens mij doet PDB.

En natuurlijk wonen sommige rassen nu eenmaal vaker bij luitjes die ze als 'pikverlenger' hebben.
Maar dat is toch geen reden om die rassen allemaal over één kam te scheren.
Iedereen die hier zo'n soort hond heeft, om maar in jouw straatje te praten, weet waar hij mee aan de lijn loopt en handelt hier naar.
Pak-de-bal

corason del perro schreef: Wat ik wel kan zeggen is dat de meeste beagles mijn hond enorm triggeren. En ze daarom altijd aan de riem zit om die reden. Helaas hebben die beagle eigenaren (hier in de buurt :wink: ) minder oog voo rhun honden als ik en staan ze dus al voor mijn aangelijnde hond te blaffen voordat de eigenaar er oog voor heeft gehad.
een beagle zit daarvoor niet aan de lijn, maar ze zitten aan de lijn , in bossen en zo, omdat ze gewoon niet terugkomen. :wink:
hebben echt bloemkolen in die oren.
Dat kan ook angst zijn, dat blaffen, mijn hond staat altijd te blaffen tegen honden , die hij erg angstig vindt.

Even voor de verduidelijking mijn teefje is een hond die weinig accepteerd van andere honden maar tot nu toe niet meer deed dan een eerlijke correctie. Ik had dit dus ook echt niet zien aankomen en was me kapot geschrokken!!!
dit vind ik wel typisch, je wéet hoe je hond kan zijn, en toch ben je je rot geschrokken, dat er toch iets gebeurde.
het is niet geheel onverwachts, toch? :denken:

Echt waar dit kan nou eenmaal gebeuren. Jou hondje kan ook op een dag jou enorm verrassen door gedrag wat jij nooit van hem zou verwachten ik denk dat je de reacties die de mensen hier (met een hele hoop ervaring) uiten dan wel zou begrijpen. Een dier blijft een dier en is nooit voor 100% voorspelbaar of betrouwbaar.
ben ik niet met je eens:
na 6 jaar ken ik mijn hond nu door en door !!
En daarom kàn ik ingrijpen in situaties wat hem niet bevalt of , dat ik denk:
dit gaat fout.
En ik wil ook even kwijt een klein meisje hoort niet met een hond te lopen en al helemaal niet zonder toezicht!
ze was een jaar of 6 `a 7 , schat ik , niet echt klein te noemen en , is dit weer een "de ander heeft het altijd gedaan" = excuus? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”