Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat als de rollen zijn omgedraaid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Moos schreef:
corason del perro schreef:
Zoek stok! schreef:
corason del perro schreef:Het kan ook zo zijn dat er ineens een kat langs je hond voorbij rent en hij hem eerder ziet als jij en de jacht inzet (maar een voorbeeld) daar ben je van te voren ook vaak niet op bedacht en kan nogal vervelende uitkomst opleveren. In hoeverre kan je zoeits verkomen??
Het is bepaald geen verrassing voor mij als Bram achter een konijn of kat aan zou schieten (ik kan hem dan overigens terugroepen, maar dit terzijde). Net zoals het voor mensen wiens hond patserig en uitdagend is tov andere honden geen verrassing zou moeten zijn dat een volgende stap kan zijn dat hij bovenop een andere hond duikt.
Nee voor mij ook niet. Maar je kan wel altijd op bepaalde momenten niet bedacht zijn dat gebeurt iedereen en dan kan er wel iets fout gaan. Zoiezo ken ik een hoop mensen met reuen die erg dominant zijn maar waarbij dit altijd in hele goede banen is geleid hoezo zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat het niet zomaar fout zal gaan. Kijk ik vind het wat anders als je je hond gewoon maar doelloos rond laat rennen zonder ook maar enige aandacht aan zijn/haar gedrag te tonen. Dat geld zowel voor de vriendelijke labrador als de felle herder een loslopende hond zonder oplettende ogen betekend nooit veel goeds. Maar als jij je hond wel goed in de gaten hebt en onder appel en het is dan ineens geheel niet meer zo zie het als bram die ineens niet meer terug komt bij het jagen op een konijn. Dat verwacht je toch niet.
Maar in het geval van dit incident (Amerikaanse bulldog bijt Beagle dood), kom je dan bij de kwestie; kan je je het als baas dan permiteren om een "oeps" te hebben, en dan de hond dus zodanig zowel geestelijk als fysiek niet de baas te kunnen dat je hem niet van die Beagle afkrijgt?
Lijkt mij van niet. Dat iets onverwacht gebeurt oke (alhoewel ik me dat in zo'n geval van doodbijten dus niet echt voor kan stellen, maar goed), maar als dat dan dus gebeurt dan moet je tenminste direct adequaat in kunnen grijpen als baas. Kan je dat dus niet dan laat je je hond niet los bij andere honden, of je neemt maar een chihuahua bij wijze van spreken.
Nee ik denk niet dat het bij zo'n incident echt om een oeps gaat al kan ik daar nogmaals helemaal niks over zeggen want ik was er niet bij misschien helaas wel maar de kans lijkt me inderdaad veel kleiner. Haha en zelfs bij een chiuahua zou dat de eis moeten zijn maar daar zullen we het wel over eens zijn :wink:

Ik probeerde eigenlijk meer aan pak de bal uit te leggen dat er wel vaker dingen gebeuren met dieren waar je niet op berekend bent en dat dat gevelende gevolgen kan hebben. Dat staat even los van het dood bijten van andere honden want dat is en blijft gewoon verschrikkelijk :jank: En is niet goed te praten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:Dat iets onverwacht gebeurt oke (alhoewel ik me dat in zo'n geval van doodbijten dus niet echt voor kan stellen, maar goed), maar als dat dan dus gebeurt dan moet je tenminste direct adequaat in kunnen grijpen als baas. Kan je dat dus niet dan laat je je hond niet los bij andere honden, of je neemt maar een chihuahua bij wijze van spreken.
Dat is precies mijn punt. Ja, je kunt je vergissen of een foutje maken, maar dan moet je ook in staat zijn die zelf te herstellen zonder dat er doden zijn gevallen. Mij zie je niet met een grote Molosser over straat gaan. Ik vind bijv. een Rottweiler prachtig, maar ik zou veel te bang zijn dat ik hem te weinig onder controle heb wat tot grote ellende kan leiden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee ik denk niet dat het bij zo'n incident echt om een oeps gaat al kan ik daar nogmaals helemaal niks over zeggen want ik was er niet bij misschien helaas wel maar de kans lijkt me inderdaad veel kleiner. Haha en zelfs bij een chiuahua zou dat de eis moeten zijn maar daar zullen we het wel over eens zijn :wink:
Met die chihuahua zit het 'm erin dat je hoe dan ook dat fysieke overwicht hebt. Al ben je de grootste lapzwans van een baas met de meest etterbakkerige chihuahua die er bestaat :mrgreen: , dan nog is dat fysieke overwicht er. En als de baas dat zelf niet toepast haal, of schop, ik eigenhandig die chihuahua wel van mijn honden af. Met bijvoorbeeld een Amerikaanse Bulldog gaat mij dat ook niet lukken :wink:
Ik probeerde eigenlijk meer aan pak de bal uit te leggen dat er wel vaker dingen gebeuren met dieren waar je niet op berekend bent en dat dat gevelende gevolgen kan hebben. Dat staat even los van het dood bijten van andere honden want dat is en blijft gewoon verschrikkelijk :jank: En is niet goed te praten.
Ben ik het uiteraard ook mee eens dat er onverwachte dingen gebeuren met en tussen honden. :wink:
Maar ik kan me dus ook wel voorstellen dat je het gewoon echt niet ziet gebeuren dat jouw hond een andere hond enorm te grazen neemt.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
corason del perro schreef:Zoiezo ken ik een hoop mensen met reuen die erg dominant zijn maar waarbij dit altijd in hele goede banen is geleid hoezo zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat het niet zomaar fout zal gaan.
Als je doelt op reuen die een confrontatie niet uit de weg gaan, vind ik dat je er juist elke keer bij een onbekende intacte reu niet vanuit moet gaan dat het goed gaat! Als het al tien keer goed gegaan is, is dat waarschijnlijk voor een groot gedeelte te danken aan de reactie van de andere reu. Je weet gewoon dat er genoeg reuen zijn die denken 'wat mot jij nou', dat kan toch geen verrassing zijn?
Nee dat is ook niet helemaal wat ik bedoel. Heb het meer voor ogen dan dat ik het kan uitleggen. Heb nu al 3 keer opnieuw een stukje geschreven maar wat ik echt bedoel komt niet naar voren haha. Dus laat t maar hierbij :wink:
Zoals jij het ziet geef ik je trouwens ook gewoon gelijk hoor ;)
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Met die chihuahua zit het 'm erin dat je hoe dan ook dat fysieke overwicht hebt. Al ben je de grootste lapzwans van een baas met de meest etterbakkerige chihuahua die er bestaat :mrgreen: , dan nog is dat fysieke overwicht er. En als de baas dat zelf niet toepast haal, of schop, ik eigenhandig die chihuahua wel van mijn honden af. Met bijvoorbeeld een Amerikaanse Bulldog gaat mij dat ook niet lukken :wink:
Ben ik het uiteraard ook mee eens dat er onverwachte dingen gebeuren met en tussen honden. :wink:
Maar ik kan me dus ook wel voorstellen dat je het gewoon echt niet ziet gebeuren dat jouw hond een andere hond enorm te grazen neemt.
Maar weet je wat dan wel nog altijd een beetje het probleem blijft dat er ontzettend veel honden eigenaren zijn die geen idee hebben waar ze het over hebben. Dus niet mensen zoals jij en ik die weten wat ze ong van hun hond kunnen verwachten. Er zijn helaas enorm veel mensen die serieus het doet ie anders nooit effect hebben omdat ze hun hond gewoon niet kunnen lezen zoals het voorbeeld van zoek stok met die labrador reu.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Inge schreef:Lezen!!!! Ze zegt dat haar eigen hond aan de lijn zit, ze zegt helemaal niet dat de beagle aan de lijn zit. :roll:
ja, dat heb ik ook gelezen, maar dan nog kan dat zo zijn toch?
De beagle komt niet dichterbij om lekker te snufflen., maar blijft op een afstand blaffen,
zo was het toch?
Ik vraag me toch even iets af he. Wat vind jij er dan van als er zo'n beagle op lijn afstand dus minder dan 2 meter voor mijn hond gaat staan blaffen terwijl zijn baas ergens 200 meter verder op staat te kletsen? Ik kan je zeggen dat het een enorme trigger voor mijn hond is zon blaffende hond voor haar snoet. Waardoor ik dus met een terug blaffende aan de riem trekkende hond aan de lijn zit. ( dit blaffen van die beagle is trouwens geen angst anders kwam die hond zeker niet zo dicht bij)

Vind je dat dan normaal? Want mijn hond zit dan toch ook aan de lijn. Ik bedoel stel nou eens dat ik zo,n killer aan de lijn had en die beagle kwam dan zo voor me staan? Wiens verantwoording vind jij dat dan?(gaat niet om losloop gebied)
Moos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Inge schreef:Lezen!!!! Ze zegt dat haar eigen hond aan de lijn zit, ze zegt helemaal niet dat de beagle aan de lijn zit. :roll:
De beagle komt niet dichterbij om lekker te snufflen., maar blijft op een afstand blaffen,
zo was het toch?
Ik vraag me toch even iets af he. Wat vind jij er dan van als er zo'n beagle op lijn afstand dus minder dan 2 meter voor mijn hond gaat staan blaffen terwijl zijn baas ergens 200 meter verder op staat te kletsen? Ik kan je zeggen dat het een enorme trigger voor mijn hond is zon blaffende hond voor haar snoet. Waardoor ik dus met een terug blaffende aan de riem trekkende hond aan de lijn zit. ( dit blaffen van die beagle is trouwens geen angst anders kwam die hond zeker niet zo dicht bij)

Vind je dat dan normaal? Want mijn hond zit dan toch ook aan de lijn. Ik bedoel stel nou eens dat ik zo,n killer aan de lijn had en die beagle kwam dan zo voor me staan? Wiens verantwoording vind jij dat dan?(gaat niet om losloop gebied)
Als je echt zo'n killer hebt, die dan dus zo'n blaffende Beagle die te dicht in de buurt komt echt killt, vind ik dat hij gemuilkorft moet worden. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maar weet je wat dan wel nog altijd een beetje het probleem blijft dat er ontzettend veel honden eigenaren zijn die geen idee hebben waar ze het over hebben. Dus niet mensen zoals jij en ik die weten wat ze ong van hun hond kunnen verwachten. Er zijn helaas enorm veel mensen die serieus het doet ie anders nooit effect hebben omdat ze hun hond gewoon niet kunnen lezen zoals het voorbeeld van zoek stok met die labrador reu.
Ja, die zijn inderdaad een groot probleem helaas :19: :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Pak-de-bal schreef:
Daisy@ schreef:Spike is als pup aangevallen door een sheltie... bijna in z'n oogje gebeten, was net er naast..... Moet ik nu gelijk alle rassen die op een sheltie lijken op de zwarte lijst zetten? Ik dacht het niet.

Wat dat is wat jij volgens mij doet PDB.

En natuurlijk wonen sommige rassen nu eenmaal vaker bij luitjes die ze als 'pikverlenger' hebben.
Maar dat is toch geen reden om die rassen allemaal over één kam te scheren.
Iedereen die hier zo'n soort hond heeft, om maar in jouw straatje te praten, weet waar hij mee aan de lijn loopt en handelt hier naar.
nogmaals:
het ligt ècht niet aan mij, hoor, dat ze zo vaak in de media voorkomen
Maar dan vraag je je wèl af,... waarom?...?? :19:
En dan nogmaals speciaal voor PdB

http://www.understand-a-bull.com/Articl ... gsBite.htm

Ohhhhhhhhhh een poedel die een andere hond dood bijt, die een puppie dood bijt :N: :N: :jank: :jank: :jank: :jank:

Of was dat stiekem ook een amerikaanse bullterrier? :idea:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Pak-de-bal schreef:
zo was het toch?

Als je echt zo'n killer hebt, die dan dus zo'n blaffende Beagle die te dicht in de buurt komt echt killt, vind ik dat hij gemuilkorft moet worden. :wink:
Haha goed maar deze vraag had ik zoiezo echt naar pak de bal gericht. En ja muilkorven als hij echt een killer is maar ik vind persoonlijk dat die mensen van die beagle hun hond dan dus ook gewoon bij zich moeten houden. Een hond loopt meestal met reden aan een riem.
Moos
Zeer actief

Haha goed maar deze vraag had ik zoiezo echt naar pak de bal gericht.
Sorry :N: :mrgreen:
En ja muilkorven als hij echt een killer is maar ik vind persoonlijk dat die mensen van die beagle hun hond dan dus ook gewoon bij zich moeten houden. Een hond loopt meestal met reden aan een riem.
Tuurlijk moeten ze dat, dat vind ik ook helemaal geen discussiepunt :wink:
Alleen tja, in de echte wereld werkt het helaas niet altijd zo...en als je hond dan echt puur voor de kill gaat vind ik dat hij dan dus gemuilkorft moet worden.
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

-kleine kinderen horen geen honden uit te laten, maar moeten dit doen
onder begeleiding van de ouders of een volwassene, nu heeft dit kind
waarschijnlijk een trauma voor de rest van haar leven.
- honden die agressief gedrag vertonen moeten gemuilkorfd en aangelijnd
- Hoe lief je hond ook is, ze blijven soms onvoorspelbaar in sommige si-
tuaties en je moet dus alert zijn en blijven.
- sommige mensen kunnen maar beter geen hond nemen, vermits ze de
verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt niet kunnen of willen
begrijpen.
- De wereld gaat naar de kloten door mensen met vooroordelen en als ik
dit topic las, merkte ik snel, dat er hier wel een aantal vertoeven.
Mensen in keurige pakken, kunnen net zo associaal zijn als mensen met
tattoos en piercings of what ever. Wat een nooit geziene onzin weer.
Oppervlakkigheid noemen ze dit als ik me niet vergis
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
astrid schreef:Ik heb haar ook weleens een wandeling aangeboden met mijn duitse herder. Doet ze niet :19:
ik ook toen bij Marc en Martijn die agility dag... deed ze ook al niet :19:
Met mijn honden wil ze ook al niet wandelen, die schijnen te druk te zijn en o ja te veel :mann:
En omdat ze nergens voor openstaat zal PdB haar meningen ook nooit wijzigen :19:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Ik kan me er dus nog steeds heel weinig bij voorstellen dat een hond echt volledig compleet uit het niks, zonder ooit ook maar een pietsie problemen met andere honden gehad te hebben, opeens een andere hond doodbijt.
Er is hier een eigenaar van een intacte Lab reu waar Bram prima mee samen kan (in de zin dat Bram contact ontwijkt). Ze noemt Bram altijd als voorbeeld dat haar hond toch echt wel met andere reuen om kan gaan als andere mensen haar aanspreken op het feit dat hij zo loopt te patsen bij hun reu. Ik zie het zeer binnenkort gebeuren dat die Lab op een andere reu gaat duiken. Nee, niet Bram, maar wel een van de andere reuen. Voor de eigenares zal het bijten dan volledig uit het niets komen, maar voor nagenoeg alle andere hondeneigenaren uit de buurt zal het bepaald geen verrassing zijn ook al heeft hij niet eerder gebeten.[/quote]

ja precies, sommige eigenaren hebben gewoon een enorm bord voor hun kop ! :evil:

Ik heb het gehad met een intacte DH reu, , hij was onuitstaanbaar, !! , :evil:
maar niet alleen tegen Bauke, maar ook tegen vele andere reuen.

Maar als ik er wat van zei , zei ze altijd tegen mij:
" Ach, dit gedrag hoort nou eenmaal bij het hondenwereldje" :roll:

nou , duidelijk niet dus :neenee:

En na vele maanden was het zover: er ging bij haar eindelijk !! een lichtje branden
en ze heeft de hond eerst gecastreerd , maar dàt hielp niet , en nu loopt ze nooit meer los met die hond
en in gebieden waar nooit iemand komt :ok:

Maar hoelang heeft dat niet geduurd, voordat dat lichtje ging branden :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:Ik heb het gehad met een intacte DH reu, , hij was onuitstaanbaar, !! , :evil:

wat is dat gedrag dan dat onuitstaanbaar was?

En ja.. de ballen dr af da's altijd de makkelijkste weg :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

Pak-de-bal schreef:
zo was het toch?

toch vind ik dat antwoord van Moos ook wel goed:

àls je je eigen hond niet vertrouwt , dat hij echt een andere hond gaat verwonden, dan waarom geen muilkorf? :denken:

maar goed, deze vraag dan maar beantworden:
ja, die situatie was vreemd , en niet goed te praten van die kletsende beagle eigenaar, maar ja ..
... aan de andere kant is het wel zo, dat zij haar hond wèl vertrouwt , anders had zìj wel haar hond aan de lijn gehdaan èn misschoen zelfs wel een muilkorf aangedaan.

snap je wat ik bedoel?

Haar hond heeft ( nog) geen enge dingen met andere honden uitgehaald misschien?

En zoals jullie altijd dan zeggen:
ik was er niet bij, dus ik weet die stituatie niet en kan er niets over zeggen :wink:
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:Ik heb het gehad met een intacte DH reu, , hij was onuitstaanbaar, !! , :evil:

ik dacht dat jij een honden-gedrag-kenner zou zijn?
maar ik vergis mij zeker
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:

ik dacht dat jij een honden-gedrag-kenner zou zijn?
maar ik vergis mij zeker
en als je honden-gedrag-kenner bent weet je gelijk wat JIJ bedoelt met onuitstaanbaar gedrag
en dan weet je ook gelijk dat de enige oplossing (schijnbaar) is ballen er af...

nou, geloof me, er zijn veel meer oplossingen EN wat voor de een onuitstaanbaar gedrag is is niet datzelfde voor de andere...sterker nog, ik kan me voorstellen dat als jij mijn honden met elkaar ziet spelen dat je denkt dat ze elkaar afmaken, of toch in elkgeval een flinke knokpartij hebben....
Pak-de-bal

crutz schreef:en als je honden-gedrag-kenner bent weet je gelijk wat JIJ bedoelt met onuitstaanbaar gedrag
en dan weet je ook gelijk dat de enige oplossing (schijnbaar) is ballen er af...

nou, geloof me, er zijn veel meer oplossingen EN wat voor de een onuitstaanbaar gedrag is is niet datzelfde voor de andere...sterker nog, ik kan me voorstellen dat als jij mijn honden met elkaar ziet spelen dat je denkt dat ze elkaar afmaken, of toch in elkgeval een flinke knokpartij hebben....
sorry, maar ik ga geen politie-honden- of africht-honden of noem maar op wat jullie hebben,
vergelijken met huis -tuin - honden :pffff:

Wat ik hier zie in het soort wat jij en Malinois hebben, die zijn hier altijd aangelijnd en lopen met hun bazen mee .
Maar ik zie het van een afstand, dat ze zo'n training als die van jullie krijgen.
Zijn erg nerveus , vind ik

Ik wil het niet meer over jùllie honden hebben, maar jùllie vergelijken alle onderwerpen en discussies altijd met jùllie honden :roll:
dat is niet goed.
Addy

Pak-de-bal schreef: Ik wil het niet meer over jùllie honden hebben, maar jùllie vergelijken alle onderwerpen en discussies altijd met jùllie honden :roll:
dat is niet goed.
Zei zij die de enige normale hond op de wereld heeft aldus haarzelf :smile: :smile: :smile:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
crutz schreef:en als je honden-gedrag-kenner bent weet je gelijk wat JIJ bedoelt met onuitstaanbaar gedrag

sorry, maar ik ga geen politie-honden- of africht-honden of noem maar op wat jullie hebben,

Wat ik hier zie in het soort wat jij en Malinois hebben, die zijn hier altijd aangelijnd en lopen met hun bazen mee .
Maar ik zie het van een afstand, dat ze zo'n training als die van jullie krijgen.

Ik wil het niet meer over jùllie honden hebben, maar jùllie vergelijken alle onderwerpen en discussies altijd met jùllie honden :roll:
dat is niet goed.
vergelijk het dan even met mijn honden. dat zijn namelijk gezelschapshonden en in engeland de "nannydog" genoemd. die zijn dus wel lief.

en mijn nanny dogs zijn huis en tuin honden maar jij rent gillend weg als die heel rustig met elkaar spelen. dat geef ik je op een briefje
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Dan zal ik het eens hebben over mijn hond Beau, een klein ettertje wat soms loopt alsof de wereld van hem is. Voor de duvel niet bang en ik weet gewoon dat hij andere honden triggert met zijn gedrag. De Bordeaux dog van verderop is een sul en sjokt achter zijn bazen aan, en toch weet/voel ik dat hij dit gedrag ook zat is. Ik neem mijn verantwoording door Beau altijd aan te lijnen (een klein wit hondje met een muilkorf is iets te lachwekkend) en hou ik in mijn achterhoofd dat het een keer fout kan gaan en misschien wel goed fout. Wat zou jij doen in mijn situatie?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
M@scha
Zeer actief

Tiny schreef:Dan zal ik het eens hebben over mijn hond Beau, een klein ettertje wat soms loopt alsof de wereld van hem is. Voor de duvel niet bang en ik weet gewoon dat hij andere honden triggert met zijn gedrag. De Bordeaux dog van verderop is een sul en sjokt achter zijn bazen aan, en toch weet/voel ik dat hij dit gedrag ook zat is. Ik neem mijn verantwoording door Beau altijd aan te lijnen (een klein wit hondje met een muilkorf is iets te lachwekkend) en hou ik in mijn achterhoofd dat het een keer fout kan gaan en misschien wel goed fout. Wat zou jij doen in mijn situatie?
wie is "jij"?
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

massam schreef:
Tiny schreef:Dan zal ik het eens hebben over mijn hond Beau, een klein ettertje wat soms loopt alsof de wereld van hem is. Voor de duvel niet bang en ik weet gewoon dat hij andere honden triggert met zijn gedrag. De Bordeaux dog van verderop is een sul en sjokt achter zijn bazen aan, en toch weet/voel ik dat hij dit gedrag ook zat is. Ik neem mijn verantwoording door Beau altijd aan te lijnen (een klein wit hondje met een muilkorf is iets te lachwekkend) en hou ik in mijn achterhoofd dat het een keer fout kan gaan en misschien wel goed fout. Wat zou jij doen in mijn situatie?
wie is "jij"?
Pak de bal, sorry.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
M@scha
Zeer actief

maakt niet uit maar ik twijfelde even omdat je onder mij stond :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pak-de-bal schreef:

dat is niet goed.
mijn honden wonen idd niet in huis, maar worden wel gewoon uitgelaten, lopen los daar waar t kan en spelen dan ook met elkaar (ja ook dat kunnen politiehonden/sporthonden)
nerveus, NEE, tuurlijk zijn ze er wel, maar dat zijn in mijn ogen de minder geschikte honden (of jij moet een andere visie op nerveus hebben dan ik en werkdrift daarmee verwarren)
Addy

crutz schreef:mijn honden wonen idd niet in huis, maar worden wel gewoon uitgelaten, lopen los daar waar t kan en spelen dan ook met elkaar (ja ook dat kunnen politiehonden/sporthonden)
nerveus, NEE, tuurlijk zijn ze er wel, maar dat zijn in mijn ogen de minder geschikte honden (of jij moet een andere visie op nerveus hebben dan ik en werkdrift daarmee verwarren)
Ik zie ook nerveuze mechelaars, maar dat zijn de mechelaars waar niets mee gedaan wordt, die honden komen dus vet tekort omdat ze bij de verkeerde baas zitten :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Addy schreef:
crutz schreef:mijn honden wonen idd niet in huis, maar worden wel gewoon uitgelaten, lopen los daar waar t kan en spelen dan ook met elkaar (ja ook dat kunnen politiehonden/sporthonden)
Ik zie ook nerveuze mechelaars, maar dat zijn de mechelaars waar niets mee gedaan wordt, die honden komen dus vet tekort omdat ze bij de verkeerde baas zitten :wink:
Daarentegen ken ik ook werkmechelaars die gewoon in huis leven waar niet aan sport mee wordt gedaan , maar die wel uiteraard hun energie goed kwijtraken :wink: ,en ook niet nerveus zijn en sociaal.
Addy

tineke schreef:Daarentegen ken ik ook werkmechelaars die gewoon in huis leven waar niet aan sport mee wordt gedaan , maar die wel uiteraard hun energie goed kwijtraken :wink: ,en ook niet nerveus zijn en sociaal.
ook mee eens :mrgreen:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik vind dat je een hond pas kan los laten als hij goed onder appel staat. En ja, dat daar trainingsmomenten aan vooraf gaan, dat is bij elke eigenaar en hond zo en heb daar alle begrip voor.
Het voorbeeld van de AB die een hondje doodbijt, vind ik nou niet echt rastypisch. Eerder eigenaar typisch, die totaal niks van dat ras lijkt te snappen. En zo zie ik er hier ook een aantal helaas.
Regelmatig worden mijn honden vergezeld door een prachtige Staffordshire, die echt voor geen meter luistert naar baas en bazin. Voor een intacte reu erg lief en goed van karakter, alleen hij steekt dus letterlijk 10 middelvingers naar die bazen op. Zoek het maar uit, ff buurten daar en daar. Niet alleen bij die van mij, maar ook bij andere honden. Ik vind dat echt een gebrek aan training en opvoeding, want naar mij luistert die hond hartstikke goed. De beide bazen kunnen die hond niet meer terug pakken, dat moet ik dan voor ze doen. Braaf zitten, zodat hij aangelijnd kan worden. Hondje nemen ze mee, onder luid scheldend verbaal geweld en af en toe een schoen die onder de kont van die hond verdwijnt. Tja...........................dat zijn wel situaties die uitlokken tot wat TS nu aanhaalt.
Neem een hond wat bij je past, doe er wat mee of neem een opwindhond.
Dit is toevallig een voorbeeld wat ik dagelijks meemaak van een ST, maar hetzelfde zie ik ook bij labjes en goldens-eigenaren.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”