Nee ik denk niet dat het bij zo'n incident echt om een oeps gaat al kan ik daar nogmaals helemaal niks over zeggen want ik was er niet bij misschien helaas wel maar de kans lijkt me inderdaad veel kleiner. Haha en zelfs bij een chiuahua zou dat de eis moeten zijn maar daar zullen we het wel over eens zijnMoos schreef:Maar in het geval van dit incident (Amerikaanse bulldog bijt Beagle dood), kom je dan bij de kwestie; kan je je het als baas dan permiteren om een "oeps" te hebben, en dan de hond dus zodanig zowel geestelijk als fysiek niet de baas te kunnen dat je hem niet van die Beagle afkrijgt?corason del perro schreef:Nee voor mij ook niet. Maar je kan wel altijd op bepaalde momenten niet bedacht zijn dat gebeurt iedereen en dan kan er wel iets fout gaan. Zoiezo ken ik een hoop mensen met reuen die erg dominant zijn maar waarbij dit altijd in hele goede banen is geleid hoezo zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat het niet zomaar fout zal gaan. Kijk ik vind het wat anders als je je hond gewoon maar doelloos rond laat rennen zonder ook maar enige aandacht aan zijn/haar gedrag te tonen. Dat geld zowel voor de vriendelijke labrador als de felle herder een loslopende hond zonder oplettende ogen betekend nooit veel goeds. Maar als jij je hond wel goed in de gaten hebt en onder appel en het is dan ineens geheel niet meer zo zie het als bram die ineens niet meer terug komt bij het jagen op een konijn. Dat verwacht je toch niet.Zoek stok! schreef:Het is bepaald geen verrassing voor mij als Bram achter een konijn of kat aan zou schieten (ik kan hem dan overigens terugroepen, maar dit terzijde). Net zoals het voor mensen wiens hond patserig en uitdagend is tov andere honden geen verrassing zou moeten zijn dat een volgende stap kan zijn dat hij bovenop een andere hond duikt.corason del perro schreef:Het kan ook zo zijn dat er ineens een kat langs je hond voorbij rent en hij hem eerder ziet als jij en de jacht inzet (maar een voorbeeld) daar ben je van te voren ook vaak niet op bedacht en kan nogal vervelende uitkomst opleveren. In hoeverre kan je zoeits verkomen??
Lijkt mij van niet. Dat iets onverwacht gebeurt oke (alhoewel ik me dat in zo'n geval van doodbijten dus niet echt voor kan stellen, maar goed), maar als dat dan dus gebeurt dan moet je tenminste direct adequaat in kunnen grijpen als baas. Kan je dat dus niet dan laat je je hond niet los bij andere honden, of je neemt maar een chihuahua bij wijze van spreken.

Ik probeerde eigenlijk meer aan pak de bal uit te leggen dat er wel vaker dingen gebeuren met dieren waar je niet op berekend bent en dat dat gevelende gevolgen kan hebben. Dat staat even los van het dood bijten van andere honden want dat is en blijft gewoon verschrikkelijk