Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rashond of kruising?
Moderator: moderatorteam
- tina12345
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen
rashond of kruising?
heb je een rashond of een kruising,en waarom vind je DIE juist zo leuk en bij je passen??
Heb zelf een kruising van 2 kruisingen ( een echte vuilnisbak)
Ik vind de kruisingen er vaak wel grappig uitzien.Jagger heb ik eigenlijk bij toeval gekregen.Was al een hele tijd aan het bedenken dat 2 honden misschien wel leuker was als 1 ,en toen kregen de honden van mijn schoonzusje per ongeluk een nestje. Vader was net gecastreerd, maar dus toch nog vruchtbaar.
Moeder is iets met terrier en vader iets met labrador, en verder denk ik dat er iets van hollandse herder in zit....
Ik vind de kruisingen er vaak wel grappig uitzien.Jagger heb ik eigenlijk bij toeval gekregen.Was al een hele tijd aan het bedenken dat 2 honden misschien wel leuker was als 1 ,en toen kregen de honden van mijn schoonzusje per ongeluk een nestje. Vader was net gecastreerd, maar dus toch nog vruchtbaar.
Moeder is iets met terrier en vader iets met labrador, en verder denk ik dat er iets van hollandse herder in zit....

-
GuardianAngel
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik ben totaal niet rasgevoelig en bied een herplaatser graag een thuis, ik zou daarom niet weten waarom ik een rashond zou aanschaffen hoewel ik het ook niet uitsluit. Het is maar net wat voorbij komt 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik schat jou wel in als iemand die daar nog enige invloed op uit kan oefenenNanna schreef:Als je een rasloze hond kiest moet je dat allemaal maar afwachten.
Je hoeft echt niet alle eer weg te geven aan een rasstandaard
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
3 rashonden hier.
De Boxer is mijn eeerste grote liefde, de Hollandse Herder mijn tweede en de Mechelaar is vooral hier gekomen omdat ik haar moeder helemaal geweldig vond.
Alle 3 passen ze wel bij me, ondanks dat ze zo verschillend zjn.
De Boxer is mijn eeerste grote liefde, de Hollandse Herder mijn tweede en de Mechelaar is vooral hier gekomen omdat ik haar moeder helemaal geweldig vond.
Alle 3 passen ze wel bij me, ondanks dat ze zo verschillend zjn.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- minimax
- Actief
- Contacteer:
- saffie
- Zeer actief
Ik heb twee kruisingen.
Ik vind sommige kruisingen leuker dan welk ras dan ook (waaronder uiteraard die van mijzelf), maar er zijn ook wel een aantal rassen die ik ooit in de toekomst ooit zou willen hebben. Voor een herplaatser zou het me niet uitmaken wat het is, als hij/zij maar bij me past.
Ik heb in mijn honden zeker gevonden wat ik zocht, ze zijn niet perfect (hoeft ook niet) maar ze passen wel heel goed bij mij.
Ik vind sommige kruisingen leuker dan welk ras dan ook (waaronder uiteraard die van mijzelf), maar er zijn ook wel een aantal rassen die ik ooit in de toekomst ooit zou willen hebben. Voor een herplaatser zou het me niet uitmaken wat het is, als hij/zij maar bij me past.
Ik heb in mijn honden zeker gevonden wat ik zocht, ze zijn niet perfect (hoeft ook niet) maar ze passen wel heel goed bij mij.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Tenzij je een volwassen herplaatser neemt, natuurlijkNanna schreef:Maar zelf kies ik voor een rashond omdat die veel voorspelbaarder zijn qua uiteindelijke verschijningsvorm en karakter.
Ik heb het liefst een echte tekkel omdat ik die leuk vind om te zien, en omdat het karakter helemaal bij mij past :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb herplaatsers, en toevalligerwijs op dit moment allemaal ras.
- Lotje de Duitse Dog werd als pup via de fokker "herplaatst" (is maar een paar dagen met de eerste eigenaar mee geweest). Maar is wel een miskleur.
- Collin is een rashond: want hij heeft de restanten van een verder onleesbare Belgisch nummer in zijn oor.
En verder ziet hij er ook als een ras echte Tervuerenaar uit.
- Eva is een rasechte Duitse Herder, ik bezit ook haar stamboom papieren, zelfs op mijn naam (doet het asiel anders nooit).
Maar juist Eva wordt vaak voor kruising aangezien.
Maar dat dit drietal rashonden zijn is puur toeval, het hadden net zo goed kruisingen of "helemaal onherleidbaar bastaards" kunnen zijn.
In principe ben ik zelfs het meest gecharmeerd van kruisingen
- Lotje de Duitse Dog werd als pup via de fokker "herplaatst" (is maar een paar dagen met de eerste eigenaar mee geweest). Maar is wel een miskleur.
- Collin is een rashond: want hij heeft de restanten van een verder onleesbare Belgisch nummer in zijn oor.
En verder ziet hij er ook als een ras echte Tervuerenaar uit.
- Eva is een rasechte Duitse Herder, ik bezit ook haar stamboom papieren, zelfs op mijn naam (doet het asiel anders nooit).
Maar juist Eva wordt vaak voor kruising aangezien.
Maar dat dit drietal rashonden zijn is puur toeval, het hadden net zo goed kruisingen of "helemaal onherleidbaar bastaards" kunnen zijn.
In principe ben ik zelfs het meest gecharmeerd van kruisingen
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ze zijn feitelijk allebei, een kruizing met een ARFE
dus ik ga hier niet uitkomen
gewoon omdat ze bij me passen (antwoord 2 de vraag)
en ze zijn mooi, lief , leuk, knuffelig, en geweldig
dus ik ga hier niet uitkomen
gewoon omdat ze bij me passen (antwoord 2 de vraag)
en ze zijn mooi, lief , leuk, knuffelig, en geweldig
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 13 mar 2008 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daanie
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Rashonden, maar alleen omdat ik al 25 jaar helemaal verliefd ben op de collie en ik geen ander ras wil (al zijn er best wel andere ras- én kruisinghonden die ik verschrikkelijk leuk/lief vind).
Overigens heb ik drie collies met boom en één boomloze collie en dat maakt me eigenlijk niets uit. 't Is dat ik gezonde én lieve collies wil en daarom liever naar een goede fokker ga, maar een (zielige) herplaatser zonder boom is bij mij ook van harte welkom.
Als het maar een collie is
.
Overigens heb ik drie collies met boom en één boomloze collie en dat maakt me eigenlijk niets uit. 't Is dat ik gezonde én lieve collies wil en daarom liever naar een goede fokker ga, maar een (zielige) herplaatser zonder boom is bij mij ook van harte welkom.
Als het maar een collie is

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
2x jackies zonder stamboom.
en 1 x kruising....
en 1 x kruising....
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb nooit verwachtingen...Nanna schreef:Deze kruising kwam ik net tegen bij de herplaatsingen, in mijn strooptocht over het internet.
Het is een kruising Golden/Husky. Práchtig dier, zonder meer. Maar wat zou je dáár nou voor karaktereigenschappen bij moeten verwachten?
Ik zie wel wat er op me af komt.
Als de klik er is maakt het me niet uit wat er in zit
En dan probeer ik:
Te veranderen wat er verandert kan worden.
Me aan te passen bij wat niet verandert kan worden.
En de wijsheid te bezitten om het verschil te zien tussen beiden.
-
Krizz4
- nieuw lid
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik zoek karakter, knuffels, pittigheid, tikkie eigenwijs, multifunctioneel inzetbaar, grote hond in klein jasje, humor.
dat pas gewoon het beste bij mij en daar hangt nu eenmaal het kaartje staffordshire bull terrier bij
daarnaast ben ik vaak erg gecharmeerd van kruisingkjes en ik sluit niet uit dat er ooit 1 zal komen maar om wat nanna zegt o.a. het idee hebben van wat je kan verwachten staat bij mij hoog op het lijstje daarom het liefst rashonden
dat pas gewoon het beste bij mij en daar hangt nu eenmaal het kaartje staffordshire bull terrier bij
daarnaast ben ik vaak erg gecharmeerd van kruisingkjes en ik sluit niet uit dat er ooit 1 zal komen maar om wat nanna zegt o.a. het idee hebben van wat je kan verwachten staat bij mij hoog op het lijstje daarom het liefst rashonden

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
het is niet zomaar gezegd dat een goede fokkershond dat niet zal hebben. daar zul je ook een hoop zelf aan moeten doen wat betreft uitzoeken lijnen en daarna trainingCarnivora schreef:Hier een kruising, de volgende die ik neem wordt toch echt een rashond. Bij een goed fokker vandaan. tyler heeft last van angstagressie en dat wil ik nooit meer meemaken.

- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: rashond of kruising?
een bastaard, vader en moeder waren zwerfhonden. het is mn eerste hond maar ik had altijd al zoiets van, als er een hond komt dan een uit het asiel ofzo. mijn katten waren ook herplaatsers. ik denk dan zo, ik ga er niet een laten fokken als er zo veel nog zitten wachten op een baasje.tina12345 schreef:heb je een rashond of een kruising,en waarom vind je DIE juist zo leuk en bij je passen??
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Kruisingen.
Een hond is een hond en aangezien ik toch iemand ben die een volwassen hond verkiest boven een pup kan ik ook inschatten of het karakter klikt met mij en mijn situatie. Hoe een hond eruit ziet is voor mij geen prioriteit. Geef mij maar gewoon een fijn hondje wat past, dan heb ik er het meest plezier van en het beestje ook!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
wen
- Zeer actief
ik heb een rashond een stabijtje
we hebben altijd stabijtjes gehad thuis.. en ben zo verslaafd geraakt aan dit prachtige ras
maar als ik er ooit een andere hond bij zou nemen zou ik ook voor een raszuivere gaan..
gewoon om het feit dat ik een showtje op zijn tijd wel leuk vind en ik altijd heel bewust een hond uitzoek
en dan vind ik het ook belangrijk om te weten wie de ouders zijn wat de aanleg is enzo enzo..
eigenlijk ben ik dus heel kieskeurig

we hebben altijd stabijtjes gehad thuis.. en ben zo verslaafd geraakt aan dit prachtige ras
maar als ik er ooit een andere hond bij zou nemen zou ik ook voor een raszuivere gaan..
gewoon om het feit dat ik een showtje op zijn tijd wel leuk vind en ik altijd heel bewust een hond uitzoek
en dan vind ik het ook belangrijk om te weten wie de ouders zijn wat de aanleg is enzo enzo..
eigenlijk ben ik dus heel kieskeurig