Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik val in herhaling ;)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jacksel schreef:Ok, ik heb uitleg gehad. Ik zal de uitleg die ik heb gekregen even quoten.
Ten eerste moet je het niet zien als echt scheefstaan in de zin van een cm verschil,
waar het vooral om gaat is beweeglijkheid, of liever gezegd gebrek daaraan. Alle
kleine gewrichten tussen de wervels (en ook de SI gewrichten tussen bekken en
heiligbeen) moeten op een bepaalde manier kunnen bewegen, doen ze dat niet dan geeft
dat functieverlies en pijn (in verschillende gradaties, van een beetje gevoelig tot
echt au).
Als een SI gewricht lang vast zit kan dat leiden tot een functioneel korter of
langer pootje - niet echt in botlengte dus, maar wel in hoe het gebruikt wordt. Dat
was bij Jamey nog lang niet aan de orde.
Het gaan vastzitten van die gewrichten kan op heel veel manieren: chronisch
overbelasten (verkeerd springen bv), of door een rare buiteling, of wild spelen met
een andere hond, of wild spelen met een bal of tak, dat soort dingen.
Hieruit begrijp ik dat Jamey wel wat extra gevoelig is voor blessures?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik krijg de indruk dat je veel te prestatiegericht bent, als ze het goed doet ben je oooooooooooo zo trots maar als ze het fout doet ga je toch weer mopperen en word je kwaad :19:
Ik denk dus dat je veel te veel druk op haar legt
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik denk dat je gelijk hebt!

Afgelopen training ook tijdens staakachtige-acties positief gebleven, lokken en ze is niet compleet in staking gegaan. Trainer heeft haar wel 2 keer aangelijnd over een toestel genomen (terwijl ik 'gewoon' handelde en het stemcommando gaf omdat het echt niet lukte, maar dat was omdat tunnel en schutting naast elkaar stonden, we moesten aan de tunnelkant handelen, maar hond moest over de schutting)... Dat snapte Jamey gewoon niet, dus daarom heeft mn trainer haar toen even aangelijnd over de schutting genomen, daarna nog een keertje los en dat ging goed...

Wel een paar lastige momentjes gehad, maar geen echte stakingen meer!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Gister ging het super!

Ik kon nu echt aan Jamey merken dat mijn handelen gister beroerd was. Ik bleef het parcours maar kwijtraken. Maar met een beetje extra motiveren hier en daar is alles gelukt, zelfs de band ging gewoon goed! Eindelijk gaat het weer de goede kant op dus :mrgreen:

25 mei weer debutantenwedstrijd :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jacksel schreef:Ik merkte geen stijfheid of wat dan ook bij haar, ook met spelen tijdens loslopen (en dan doet ze knap lompe dingen om haar balletje te krijgen) merkte je totaal niets. Het enige is dus het staakgedrag bij behendigheid.

Wat óók nog kan zijn (ook volgens de DA) is dat ze zich na 1 rondje gewoon verveelt. Had ze bij gehoorzaamheid ook een handje van, 1, 2 keer een oefening en dan had ze het wel gezien. Om mij een lol te doen soms ook nog wel een 3e keer, maar dan was het genoeg geweest...
Estelle schreef: waarom zou ze dat enthousiasme voor de bal dan ineens op zo'n parcours niet meer hebben? Dat is toch vreemd?
Als ik het balletje in mijn hand houd, doet ze in een keer wel weer alles, wil ze zelfs op afstand van me werken (als ik de binnenbocht neem bij hoogtesprongen bijvoorbeeld). Alleen zijn door haar hyper-enthousiasme, de paaltjes dan weer heel erg moeilijk. De bal zit altijd in mijn zak, met wandelen, met trainen, zelfs aan de kapstok :wink: Dus in mn zak hebben alleen is denk ik gewoon niet genoeg motivatie, omdat dat normaal is...
t kan ook gewoon zijn dat de drive voor haar balletje de (mogelijke) pijn overwint....t zal niet de eerste hond zijn waar ik dat bij zie...
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik lok niet meer met balletje, ze krijgt balletje alleen na afgerond parcours. Lokken gaat met een lege hand, of hand met een voertje (gedroogde/gerookte kip van de C1000), wat ze dan ook direct na het toestel krijgt. Helpt echt enorm om de motivatie meer omhoog te krijgen... Geloof me, als een hond ook maar 1 teken van pijn toont, zet mn trainer je stil. Is al paar keer gebeurd sinds ik hem ken (heb voor dit seizoen een half seizoen bij hem gelopen, dus nu zeg maar krap 1 seizoen dat ik bij hem train).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jacksel schreef:Ik lok niet meer met balletje, ze krijgt balletje alleen na afgerond parcours. Lokken gaat met een lege hand, of hand met een voertje (gedroogde/gerookte kip van de C1000), wat ze dan ook direct na het toestel krijgt. Helpt echt enorm om de motivatie meer omhoog te krijgen... Geloof me, als een hond ook maar 1 teken van pijn toont, zet mn trainer je stil. Is al paar keer gebeurd sinds ik hem ken (heb voor dit seizoen een half seizoen bij hem gelopen, dus nu zeg maar krap 1 seizoen dat ik bij hem train).
geloof me, als ze voldoende drive hebben tonen ze tijdens het werk niet tot niets aan pijn
heb hier honden zien werken met gebroken tenen, afgescheurde borstspieren etc...en daar zag je ook niets aan tijdens het werk...
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”