Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
op de foto ziet hij er groter uit dan dat hij in werkelijkheid is.
hij weegt nu nog geen 20 kg.
als je meer foto's wil zien kan je ook op onze website kijken,
daar zie je hem wel beter denk ik en er staan meer foto's op.
en anders kan je ook naar mijnalbum.nl en zoeken naar ziggy.
op de foto hier zou ik ook zeggen een canario.
maar op de foto's op je site, haal ik het er niet uit.
misschien wat voorouder van de canrio, de bardino/Majorero
Het hollandse herder komt van de Schouwing die in het Asiel is gedaan. Daar werd hij door een Hondengeleider van de politie geschouwd op een Hollandse herder Wij hebben deze in zijn uiterlijk ook nog niet ontdekt. Hij is erg snel met rennen, dat zou van een herder kunnen zijn, heeft enorm veel energie.......Verder is het een enorme knuffelhond, wil graag dingen doen voor zijn koekje...en hij is erg lief en natuurlijk erg baldadig.
Hmmm, mijn eerste gedachte was dat er iets van een labrador en een amstaf in zat, maar dat labrador klopt weer niet helemaal met zijn ribbenkast (wel met zijn slaaphouding ). Dat amstaf vanwege zijn brede kaak, en dat herder misschien met zijn staande oortje op een van je foto's..
Hij is wel leuk iig
Die staande oortjes heeft hij inderdaad af en toe...
Die torsie slaaphouding heeft ie als ie heel erg moe is.
Die kaaklijn lijkt inderdaad op die van een stafford, zijn kop van bovenaf begint ook steeds vierkanter te worden met een gleuf in het midden lijkt ook erg op die van een Stafford.
Hij is inderdaad heel erg leuk.......
Klopt we hebben er inderdaad een schouwrapport bij van de regiopolitie amsterdam dienst executieve ondersteuning hondenbrigade.
en daarop staat dat hij een kruising hollandse herder is
er staat ook ik citeer;
Uit het door mij ingestelde onderzoek is NIET gebleken dat deze hond qua
morfologische kenmerken resorteert onder de werking van het gestelde in de Regeling Agressieve Dieren
Wij zoeken ook al sinds we hem hebben maar hebben de hollandse herder ook nog steeds niet gevonden...
We vinden het een hele lieve en leuke hond maar zijn erg benieuwd wat andere in hem terug zien.........
Het is al een ouder berichtje maar ik zie wel vergelijkingen met de hond die ik in de opvang heb. Dat is een kruising Bardino, die rent overigens ook asociaal hard. Aan mij vragen ze ook vaak of het een kruising Staff is of een hollandse herder... Staff ivm met brede kop en hollandse herder vanwege de kleur. Ik denk dat de kleur juist van een Bardino is.
We hebben heel veel op internet rondgekeken en ziggy lijkt wel heel erg veel op heel veel verschillende honden.
hij is dus geschouwd als een kruising hollandse herder,maar we zien er inderdaad ook wel bardino / dogo canario in.
we zijn foto's tegengekomen van bardino's en dogo canario's en dat lijkt toch wel sprekend,misschien toch een kruising bardino ?