we hebben inmiddels een pup in huis gehad en dat ging goed.

We gaan dus nu actief opzoek naar een pup. Weet iemand hier een pup ?
liefs wel uit Nederland.
Chester
Moderator: moderatorteam
Wat is er met deze pup gebeurdchester schreef:Zoals ik hierboven al reeds schreef kunnen we gelukkig proef draaien met een pup uit het asiel.
We halen hem volgende week zaterdag op jullie horen daarna wel wat Odie er van vond.
Bedankt nog voor jullie reactie.
Gr Chester
Nee, ik wilden jullie na het onderwerp "puppy naar overlijden van hond" op de hoogte houden. Of is dit dan de verkeerde plek ?Ari@ne schreef:Wat is er met deze pup gebeurdchester schreef:Zoals ik hierboven al reeds schreef kunnen we gelukkig proef draaien met een pup uit het asiel.
We halen hem volgende week zaterdag op jullie horen daarna wel wat Odie er van vond.
Bedankt nog voor jullie reactie.
Gr Chester![]()
Enne..... verwacht je een discussie dat het hier staat?
Dan zou ik me eerst eens goed gaan verdiepen in welk ras, dan op zoek gaan naar een goede fokker en dan nog het geduld opbrengen totdat je in aanmerking komt voor een pupchester schreef:Hallo,
we hebben inmiddels een pup in huis gehad en dat ging goed.Ze sliepen zelfs samen.
We gaan dus nu actief opzoek naar een pup. Weet iemand hier een pup ?
liefs wel uit Nederland.
Chester
Dat zat ik ook te bedenken....boxersien schreef:Er zijn in Nl zoveel puppen, kijk maar op marktplaats, misschien wel bij je in de straat.
Ik zou idd ook eerst even gaan overdenken welk ras je aan spreekt en aan kan in jou situatie (qua tijd, wonen, werken, verzorging e.d.) en daarna proberen goede fokkers te zoeken en dan afwachten wanneer er een leuk nest komt![]()
Hardlopers zijn doodlopers![]()
Volgens mij moet er trouwens wel een spelfout in de titel staan. Of bedoel je niet pup nemen na het overlijden van mijn hond?
En waarom een "proef" pup genomen? Lijkt me niet echt leuk voor dat hondje. Weg bij mams en broertjes/zusjes in een vreemde omgeving en ben je het daare en beetje gewend dan mag je weer weg.
Je had beter gelijk goed kunnen zoeken en dan kunnen zien of het wel/niet gaat met je andere hond. Ging het niet? Jammer dan had de pup terug gemoeten, maar als het wel ging dat had er tenminste niet onnodig gesleept hoeven te worden met een pup.
Dat zat ik ook te bedenken....[/quote]Muis.. schreef: En waarom een "proef" pup genomen? Lijkt me niet echt leuk voor dat hondje. Weg bij mams en broertjes/zusjes in een vreemde omgeving en ben je het daare en beetje gewend dan mag je weer weg.
Je had beter gelijk goed kunnen zoeken en dan kunnen zien of het wel/niet gaat met je andere hond. Ging het niet? Jammer dan had de pup terug gemoeten, maar als het wel ging dat had er tenminste niet onnodig gesleept hoeven te worden met een pup.
Het nemen van een proef pup had ik eigenlijk gedaan op advies van het forum hier. De pup die we hadden was er angstig en onzeker en mijn hond is dit dus ook. Mijn trainster raden dit dus ook af om te doen want de pup zou door mijn hond alleen maar meer angstiger worden. Het was dus ook niet echt de bedoeling om hem terug te brengen. Was voor ons allemaal erg moeilijk. Mijn zoontje heeft het er nog steeds over en ik twijfel nog steeds om hem op te halen maar ik weet dat het zo beter is voor de pup.boxersien schreef:Er zijn in Nl zoveel puppen, kijk maar op marktplaats, misschien wel bij je in de straat.
Ik zou idd ook eerst even gaan overdenken welk ras je aan spreekt en aan kan in jou situatie (qua tijd, wonen, werken, verzorging e.d.) en daarna proberen goede fokkers te zoeken en dan afwachten wanneer er een leuk nest komt![]()
Hardlopers zijn doodlopers![]()
Volgens mij moet er trouwens wel een spelfout in de titel staan. Of bedoel je niet pup nemen na het overlijden van mijn hond?
En waarom een "proef" pup genomen? Lijkt me niet echt leuk voor dat hondje. Weg bij mams en broertjes/zusjes in een vreemde omgeving en ben je het daare en beetje gewend dan mag je weer weg.
Ik heb een onzekere hond van 11 jaar en hij had tot dik 6 feb nog een vriendje.(deze hond hebben we inlaten slapenRenske schreef:Zou je je verhaal iets kunnen uitbreiden?
Ik lees meer dat je na het advies van 'hoe reageert mijn hond op een pup' een logeetje hebt gehad?
Het lijkt dus dat je oudje goed op een pup reageert. Ik zou nu op zoek gaan naar een hond die je past. Wat voor ras wil je? Of juist geen ras? Een reu, of een teef?
Succes met je zoektocht!
We hadden het van te voren gevraagt of dit mogelijk was. En als het zou klikken dan zouden we hem houden. Het kosten wel 100 euro maar het was het wel waard.brandy schreef:een pupje op proef meegenomen uit een asiel??
waarom moest ie weer terug dan?
dan kon dat pupje toch ook wel blijven als dat goed ging?
Die moet nog uitgevonden worden.chester schreef:
Het nemen van een proef pup had ik eigenlijk gedaan op advies van het forum hier. De pup die we hadden was er angstig en onzeker en mijn hond is dit dus ook. Mijn trainster raden dit dus ook af om te doen want de pup zou door mijn hond alleen maar meer angstiger worden. Het was dus ook niet echt de bedoeling om hem terug te brengen. Was voor ons allemaal erg moeilijk. Mijn zoontje heeft het er nog steeds over en ik twijfel nog steeds om hem op te halen maar ik weet dat het zo beter is voor de pup.
Maar nu weten we wel wat voor hond we moeten nemen. Een rustige hond die wel actief buiten is maar binnen rustig. Nu alleen nog een rash
was ik al bang voorAri@ne schreef:Die moet nog uitgevonden worden.chester schreef:
Het nemen van een proef pup had ik eigenlijk gedaan op advies van het forum hier. De pup die we hadden was er angstig en onzeker en mijn hond is dit dus ook. Mijn trainster raden dit dus ook af om te doen want de pup zou door mijn hond alleen maar meer angstiger worden. Het was dus ook niet echt de bedoeling om hem terug te brengen. Was voor ons allemaal erg moeilijk. Mijn zoontje heeft het er nog steeds over en ik twijfel nog steeds om hem op te halen maar ik weet dat het zo beter is voor de pup.
Maar nu weten we wel wat voor hond we moeten nemen. Een rustige hond die wel actief buiten is maar binnen rustig. Nu alleen nog een rash
Volgens mij zijn er genoeg honden die buiten actief zijn en binnen rustig, maar dit is natuurlijk geheel afhankelijk van het baasjechester schreef:was ik al bang voorAri@ne schreef:Die moet nog uitgevonden worden.chester schreef:
Ben ik het helemaal mee eens. Maar je hebt toch ook een hond om er wat mee te doen!Hummer schreef:Volgens mij zijn er genoeg honden die buiten actief zijn en binnen rustig, maar dit is natuurlijk geheel afhankelijk van het baasjechester schreef:was ik al bang voorAri@ne schreef:Die moet nog uitgevonden worden.chester schreef:
.
Wanneer ik mijn hond weining beweging en uitdaging geef elke dag, zal hij waarschijnlijk binnen druk gaan worden. Mijn hond slaapt vrijwel altijd binnen.
Chester lees effe de berichtjes hierboven. Een rustige hond binnen is niet enkelt afhankelijk van het raschester schreef:Dondersteen schreef:Die bestaan best wel.
Binnen zijn mijn honden erg rustig.
En buiten kunnen ze heerlijk stoeien.Maar wat voor ras is dit dan ?
Ik bedoelde het ras dat dondersteen heeft. Kon namelijk niet op het ras komen. (vd foto)Hummer schreef:Chester lees effe de berichtjes hierboven. Een rustige hond binnen is niet enkelt afhankelijk van het raschester schreef:Dondersteen schreef:Die bestaan best wel.
Binnen zijn mijn honden erg rustig.
En buiten kunnen ze heerlijk stoeien.Maar wat voor ras is dit dan ?