Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vervolg pup naar overlijden hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Hummer schreef:
chester schreef:
Dondersteen schreef:Die bestaan best wel.

Binnen zijn mijn honden erg rustig.

En buiten kunnen ze heerlijk stoeien.
:denken: Maar wat voor ras is dit dan ?
Chester lees effe de berichtjes hierboven. Een rustige hond binnen is niet enkelt afhankelijk van het ras :wink:
Kooikerhondje :denken:
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Als je er dan zo graag een hond bij wil hebben, waarom dan geen oudere ( stabiele en rustige) herplaatser?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

chester schreef: Maar nu weten we wel wat voor hond we moeten nemen. Een rustige hond die wel actief buiten is maar binnen rustig. Nu alleen nog een ras :wink: h
Dit geldt voor vrijwel alle kooikerhondjes die ik ken :mrgreen:.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Renske schreef:
chester schreef: Dit geldt voor vrijwel alle kooikerhondjes die ik ken :mrgreen:.
En ook voor alle andere honden die voldoende uitrenmogelijkheden krijgen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Muis.. schreef:Als je er dan zo graag een hond bij wil hebben, waarom dan geen oudere ( stabiele en rustige) herplaatser?
Mijn idee :ok:

Een hond van een jaar of 5 die alles al kan en weet, en zich niet laat meeslepen door je eigen onzekere hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
chester
Actief

Ongelezen bericht door chester »

Julia en Bentie schreef:De meeste pups zijn in het begin druk, die zien leuke nieuwe dingen en vinden het fijn om te spelen. Je moet kijken wat je met de hond wilt doen. Wat moet hij kunnen, naar het karakter kijken etc. Er zijn heel veel honden die toch best wel hyper kunnen zijn in het begin.
Hyper in het begin hoort erbij maar het puppy die wij hadden was angstig en super hyper. En mijn zoontje is ook hyper dus dan snapje het wel :wink:
Ik had verwacht dat hij na een wandelingetje wel zou gaan slapen. Dit deden al mijn anderen honden ook altijd. Maar deze was niet moe te krijgen. vandaar dat ik nu naar wat rustiger type hond zoek.
chester
Actief

tekkel schreef:
Muis.. schreef:Als je er dan zo graag een hond bij wil hebben, waarom dan geen oudere ( stabiele en rustige) herplaatser?
Mijn idee :ok:

Een hond van een jaar of 5 die alles al kan en weet, en zich niet laat meeslepen door je eigen onzekere hond.
Dit omdat toch de meeste honden in het asiel onzeker zijn of niet bij kleine kinderen of anders weer niet bij een anderen hond kan. Ik had dat namelijk als eerste bekeken voordat ik na een pup ging kijken. Ben er een voorstander van om eerst de dieren uit het asiel een beter huis te geven maar het moet natuurlijk ook wel passen.
chester
Actief

marian* schreef:
Renske schreef:
chester schreef: Dit geldt voor vrijwel alle kooikerhondjes die ik ken :mrgreen:.
En ook voor alle andere honden die voldoende uitrenmogelijkheden krijgen :mrgreen:
aan beweging zal het niet liggen. Want ik loop elke dag dik een uur in het bos rond. En met Chester (de hond die overleden is) deed ik aan flyball en dat wil ik met de nieuwe hond ook weer doen. Als hij of zij dat ook leuk vind.
En mijn man loopt hard met de honden dus beweging is geen probleem :mrgreen:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

ik denk ook dat het er maar net aan ligt wat je met je honden doet, mijn twee labradors die allebei onder de anderhalf jaar zijn zijn rustig binnen.
komt omdat ze goed uitgelaten worden en veel kunnen rennen samen.
we doen ook vaak spelletjes met ze, daar kunnen ze ook goed hun ei in kwijt, succes met het vinden van een pup.
ben je dan niet bang dat de onzekerheid van jouw oude hond overslaat op de pup? mijn jongste hond doet nl precies dezelfde dingen als mijn oudste, ze kijkt heel veel bij hem af
chester
Actief

rose schreef:ik denk ook dat het er maar net aan ligt wat je met je honden doet, mijn twee labradors die allebei onder de anderhalf jaar zijn zijn rustig binnen.
komt omdat ze goed uitgelaten worden en veel kunnen rennen samen.
we doen ook vaak spelletjes met ze, daar kunnen ze ook goed hun ei in kwijt, succes met het vinden van een pup.
ben je dan niet bang dat de onzekerheid van jouw oude hond overslaat op de pup? mijn jongste hond doet nl precies dezelfde dingen als mijn oudste, ze kijkt heel veel bij hem af
volgens de trainster kan je zelf wel invloed op hebben. Mijn oude hond is namelijk bang voor grote honden en gelukkig niet onzeker. Dus daarin is er wel hoop. :wink:
tussen de overleden hond en de oude hond zag ik niet echt dat ze dingen overnamen wel dat ze voor elkaar opkwamen. verschild misschien ook qua hond
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

o, heb ik het ergens verkeerd begrepen. ik dacht dat de hond die je nu nog hebt ook onzeker is. mijn honden komen (nog) niet echt voor elkaar op, ik zie wel heel duidelijk dat de jongste de oudere nadoet.
het zal zeker ook per hond verschillen dat geloof ik wel.
hoop in ieder geval dat je een leuke hond kan vinden, die goed bij jullie past.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”