Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet echt een sport..

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Niet echt een sport..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Maar ik wist niet op welk subforum ik de vraag anders moest stellen :wink:

Ik vind het leuk om te ballen met de honden..
Sam vind er geen bal aan :mrgreen:
Hij vind het leuk om met zijn knuffel te spelen (ik moet hem weg gooien af en toe brengt hij hem terug, dan schud hij hem weer dood of hij gaat er mee duimen)
Maxi vind het leuk, maar alleen binnen..

Eerst ging het als volgt:
Ik gooide de bal, Maxi rende er achter aan.. en kwam terug zonder bal :19:
Dus ik geprobeerd met snoepies, ik had snoepies in een zakje bij me, bracht hij de bal terug kreeg hij een snoepje..

Eerste "sessie" mislukte jammerlijk, Maxi was niet bij mij en het zakje met snoepjes weg te slaan :wall:
Dus toen maar even geoefend met zit en wat snoepjes gegeven..

Echter sinds eergister heeft hij het door (2de "sessie" pas hoor :pffff: )

Ik gooi de bal, hij haalt hem ik geef een snoepie.. nouja zo dus..
Omdat het in huis best goed gaat wilde ik het buiten proberen..
Dus ik bal en snoepjes mee, naar een open veld.. Bal gegooit..
Maxi erachter aan..

En jawel.. Hij ging er achter aan, echter hij liep gelijk weer door ipv hem te pakken en terug te brengen :roll:

Hij vind ballen echt ontzettend leuk, word helemaal enthousiast als ik de bal tevoorschijn haal, maar dat terug brengen zit er nog niet helemaal in..
Zelfde met takjes.. hij vind zwemmen leuk, dus ik gooi ze in het water, hij zwemt erachter aan... maar brengt ze niet terug..

Moet ik gewoon op deze voet door gaan met belonen als hij het terug brengt?
Ik denk zelf (tis natuurlijk een kruising basset) dat hij teveel lekkere luchtjes om zich heen ruikt en dat boeiender vind dan de bal (die altijd in huis ligt) en misschien zijn de snoepjes niet lekker genoeg om die bal voor terug te brengen?

Tis geen must hoor dat apporteren, maar het lijkt me wel handig, dat ik wanneer ik is wat minder tijd heb, even met hem kan gaan ballen om zijn energie kwijt te raken en sowoeso vind ik dat ballen zelf ook leuk :mrgreen:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

pakt hij de bal wel vast? zo niet dan moet je daar eerst aan gaan werken voordat hij doorheeft dat ie de bal naar jou terug moet brengen. als ie aanstalten maakt om de bal vast te pakken beloon je hem met een snoepje als ie echt de bal vast wilt pakken geef je het commando vast(laat hij hem nou nooit meer los kan je de bal ruilen voor een snoepje) en op kleine afstanden gaan gooien,dus niet meteen 20 meter maar dan moet ie eerst het vast snappen.ruby ging als pup zeinde wel naar de bal en pakte die wel vast maar ging er dan andere dingen mee doen,ik heb haar toen aan een lange lijn gedaan(nooit verder gooien als dan dat je lijn lang is!) en op die manier binnen gehaald zonder dat ik haar naar me toe sleurde en flink beloond dat snapte ze binnen de kortste keren.

ik zou de bal uit huis weg halen,die bal is buiten waarschijnlijk minder boeiend als dan al die luchtjes en haal je hem af en toe tevoorschijn dan blijft die bal spannend.mijn honden zijn gek op een bal maar krijgen hem nooit in huis(zou ik gestoord van worden denk ik,kan ik de hele dag wel gaan gooien)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

maxi is zo te zien helemaal geen apporteer hond.

Ik kan doen met ballen en trainen en weet ik het met mijn honden, maar apporteren zit helemaal niet in hun aard...ze rennen er heel hard achteraan, maar zodra de bal stilligt lopen ze gewoon verder :mrgreen:

Ga zoekspelletjes doen, spoortjes uitzetten, speuren....kortom gebruik de oorspronkelijke talenten van je hond.....ik heb gemerkt dat dat voor baas en hond veel leuker is.

Natuurlijk kun je het hem wel gaan leren om ballen te halen, maar ik denk dat zoeken en speuren veeel leuker is om samen te doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”