Ik vind het leuk om te ballen met de honden..
Sam vind er geen bal aan

Hij vind het leuk om met zijn knuffel te spelen (ik moet hem weg gooien af en toe brengt hij hem terug, dan schud hij hem weer dood of hij gaat er mee duimen)
Maxi vind het leuk, maar alleen binnen..
Eerst ging het als volgt:
Ik gooide de bal, Maxi rende er achter aan.. en kwam terug zonder bal

Dus ik geprobeerd met snoepies, ik had snoepies in een zakje bij me, bracht hij de bal terug kreeg hij een snoepje..
Eerste "sessie" mislukte jammerlijk, Maxi was niet bij mij en het zakje met snoepjes weg te slaan

Dus toen maar even geoefend met zit en wat snoepjes gegeven..
Echter sinds eergister heeft hij het door (2de "sessie" pas hoor

Ik gooi de bal, hij haalt hem ik geef een snoepie.. nouja zo dus..
Omdat het in huis best goed gaat wilde ik het buiten proberen..
Dus ik bal en snoepjes mee, naar een open veld.. Bal gegooit..
Maxi erachter aan..
En jawel.. Hij ging er achter aan, echter hij liep gelijk weer door ipv hem te pakken en terug te brengen

Hij vind ballen echt ontzettend leuk, word helemaal enthousiast als ik de bal tevoorschijn haal, maar dat terug brengen zit er nog niet helemaal in..
Zelfde met takjes.. hij vind zwemmen leuk, dus ik gooi ze in het water, hij zwemt erachter aan... maar brengt ze niet terug..
Moet ik gewoon op deze voet door gaan met belonen als hij het terug brengt?
Ik denk zelf (tis natuurlijk een kruising basset) dat hij teveel lekkere luchtjes om zich heen ruikt en dat boeiender vind dan de bal (die altijd in huis ligt) en misschien zijn de snoepjes niet lekker genoeg om die bal voor terug te brengen?
Tis geen must hoor dat apporteren, maar het lijkt me wel handig, dat ik wanneer ik is wat minder tijd heb, even met hem kan gaan ballen om zijn energie kwijt te raken en sowoeso vind ik dat ballen zelf ook leuk