Wat denken jullie dat hier aan rassen (het zullen er wel meerdere zijn...) in zitten?
Het hele nest op een rijtje (uitgezonderd 1 broertje dat is overleden)
Vigo

Maar hij kan ook hangoortjes, zoals in deze foto:

Esperanza

Paco

Toñi

Ramon

Moderator: moderatorteam

Dat denk ik ook. Naast DH zie ik er behoorlijk wat Anatolische herder uiterlijkheden in!cloris schreef:Duitse herder x iets met turkse herder? ook gezien de vacht en de neus.
Ja herder zeker en misschien een vleugje mastin espagnol bloed dat lijkt me ook niet weer niet onwaarschijnlijk gezien het landRami schreef:Dat denk ik ook. Naast DH zie ik er behoorlijk wat Anatolische herder uiterlijkheden in!cloris schreef:Duitse herder x iets met turkse herder? ook gezien de vacht en de neus.
Ik kan nergens op de foto de staarten van de broers en zus zien. Is die (licht) gekruld?
Aan de andere kant: is dat eigenlijk wel mogelijk, een Anatolische herder in Spanje?
de structuur, de lengte bijvoorbeeldInge O schreef:wat vind je 'bloedhondachtig' aan de vacht?Hutsje schreef:ik blijf er bloedhond inzien, ook vanwege de vacht.
voor bijna 200% zeker DH, en ook voor bijna 100% zeker moet de andere ouder ook een rashond zijn, want daarvoor lijken ze allemaal te goed op elkaar (ze zijn dus F1, met kenmerken van beide rassen).
maar welk ras? ik zou denken een lokaal jachthondenras, geen echt windhond of galgo maar een 'gewone' jachthond.

OohInge O schreef:'boeren-' duitse herders zijn veel normaler (om niet te zeggen helemaal normaal) qua bouw.sirene schreef:Aan de oren te zien iig een kruising (of meerdere kruisingen) tussen een staand oor en een hangoor.
Ik denk ook een een herderachtige en een Mastin Español. De beenstand en hoekingen van de broers en zussen doen me niet echt denken aan een DH eigenlijk. Tenminste niet hoe ik ze hier ken.
dat zou heel goed kunnen, maar dit is niet het enige waarom ik het denk, maar dat is ook op de foto's te zien. maar wellicht zit ik er helemaal naast hoor, weet je veel.Inge O schreef:ik denk dat je die vachtlengte en structuur al snel krijgt als je stokharig (dh) met kortharig kruistHutsje schreef:de structuur, de lengte bijvoorbeeldInge O schreef:wat vind je 'bloedhondachtig' aan de vacht?Hutsje schreef:ik blijf er bloedhond inzien, ook vanwege de vacht.
voor bijna 200% zeker DH, en ook voor bijna 100% zeker moet de andere ouder ook een rashond zijn, want daarvoor lijken ze allemaal te goed op elkaar (ze zijn dus F1, met kenmerken van beide rassen).
maar welk ras? ik zou denken een lokaal jachthondenras, geen echt windhond of galgo maar een 'gewone' jachthond.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=134542.

Maar zij is volledig verzilverd/verschimmeld. Er moet dus een ras inzitten dat verzilverd zoals bv een huskie. Anders kan een hond niet vanuit de tenen en snuit helemaal opbleken zover ik weet. Halfhuskie is ze sowieso niet.sirene schreef:Het is toch meer een Mastin vacht dan een Husky vacht ? En Husky x DH geeft wel hele goede staande oren.
Een Mastin kan dat toch ook ?MARC_S schreef:Maar zij is volledig verzilverd/verschimmeld. Er moet dus een ras inzitten dat verzilverd zoals bv een huskie. Anders kan een hond niet vanuit de tenen en snuit helemaal opbleken zover ik weet. Halfhuskie is ze sowieso niet.sirene schreef:Het is toch meer een Mastin vacht dan een Husky vacht ? En Husky x DH geeft wel hele goede staande oren.

De wonderen zijn de wereld nog niet uitEline* schreef:Het lijkt me meer dan onwaarschijnlijk dat er veel Anatolische herders in Spanje zijn.![]()
Ik ga op zich mee met Inge in het feit dat het geen onherleidbare mix x onherpleidbare mix zal zijn omdat de pups te veel op elkaar lijken.
Een herder zit erin en mogelijk een galgo/huksyachtig iets? Ik heb geen idee!
Nee...ik ken eigenlijk ook geen onherpleidbare mix!Aimee schreef:De wonderen zijn de wereld nog niet uitEline* schreef:Het lijkt me meer dan onwaarschijnlijk dat er veel Anatolische herders in Spanje zijn.![]()
Ik ga op zich mee met Inge in het feit dat het geen onherleidbare mix x onherpleidbare mix zal zijn omdat de pups te veel op elkaar lijken.
Een herder zit erin en mogelijk een galgo/huksyachtig iets? Ik heb geen idee!