Moderator: moderatorteam

Dat had mijn man eerst ook hoor. We hebben alleen echter niet de ruimte voor een grote hond. En gelukkig is hij nu ook helemaal om. Hij krijgt overigens ook erg veel aandacht, allemaal vertederde mensen die staan te kirren over een man met zo'n hondje...scooby1 schreef:och och kwijl kwijl![]()
wat een poepie om te zien zeg
ik wilde ook altijd al een lief klein hondje
mar ja mannetje lief wil met ZOIETS (vind hij geen hond ) niet lopen
moet groot zijn zegt hij
Mijn man dacht ook zo, inmiddels is onze x shih maltezer zijn grootste vriendje gewordenFrenk schreef:Dat had mijn man eerst ook hoor. We hebben alleen echter niet de ruimte voor een grote hond. En gelukkig is hij nu ook helemaal om. Hij krijgt overigens ook erg veel aandacht, allemaal vertederde mensen die staan te kirren over een man met zo'n hondje...scooby1 schreef:och och kwijl kwijl![]()
wat een poepie om te zien zeg
ik wilde ook altijd al een lief klein hondje
mar ja mannetje lief wil met ZOIETS (vind hij geen hond ) niet lopen
moet groot zijn zegt hij

Moest jij ook zo streng zijn? In de rasbeschrijvingen zeggen ze dat een 'rustig' nee al genoeg is, maar Frenk zit/ligt me dan echt megabijdehand aan te kijken...*kelly* schreef:Wat een lekker ding!!!
Lizzy heeft ook beide rassen in zich (meer shih-tsu) en daar heb ik ook heel veel geduld mee moeten hebben, maar nu is het een wereld hondje! Als pup was ze enorm druk, echt hysterisch en vreselijk ondeugend. Nu is het een scheetje die echt alles voor dr baasje(s) over heeft en ze is heel erg slim en leergierig!
Maar idd zoals eerder gezegt, wees streng (maar rechtvaardig) dan heb je er later alleen maar nog meer plezier van!
Heel succes met dit heerlijke mannetje
Niet zo zeer echt streng, want Lizzy is een heel zachtaardig hondje dus vrij snel onder de indruk, maar wel heel consequent. Dus nee blijft ook nee. ook als je heel grappig gaat doen etc. (hoe moeilijk dat soms ook is :N: )Frenk schreef:Moest jij ook zo streng zijn? In de rasbeschrijvingen zeggen ze dat een 'rustig' nee al genoeg is, maar Frenk zit/ligt me dan echt megabijdehand aan te kijken...*kelly* schreef:Wat een lekker ding!!!
Lizzy heeft ook beide rassen in zich (meer shih-tsu) en daar heb ik ook heel veel geduld mee moeten hebben, maar nu is het een wereld hondje! Als pup was ze enorm druk, echt hysterisch en vreselijk ondeugend. Nu is het een scheetje die echt alles voor dr baasje(s) over heeft en ze is heel erg slim en leergierig!
Maar idd zoals eerder gezegt, wees streng (maar rechtvaardig) dan heb je er later alleen maar nog meer plezier van!
Heel succes met dit heerlijke mannetje![]()
Nou, Frenk is een lieverd, maar zachtaardig???? Nou nee.. Hij is eigenwijs en bijdehand tot en met. Gaat altijd net nog even door om te kijken of het toch misschien wel lukt. Altijd uitproberen of ik nog wel aan het opletten ben. En als hij dan door krijgt dat ik voet bij stuk houdt... dan volgt er een diepe zucht en een plof. "ik mag ook niets van jou"*kelly* schreef: Niet zo zeer echt streng, want Lizzy is een heel zachtaardig hondje dus vrij snel onder de indruk, maar wel heel consequent. Dus nee blijft ook nee. ook als je heel grappig gaat doen etc. (hoe moeilijk dat soms ook is :N: )
Veel aanspraak inderdaad. En als iemand niet kirrend van zijn fiets spingt is meneer verbaasd en lichtelijk op z'n teentjes getraptAnneMarie schreef:Heerlijk zo'n poepie.
Heb zelf shih tzu mix, heel goed en lief karakter.
Consequent, duidelijk zijn geldt voor iedere hond...
Wat mij opvalt, is dat ie bij negeren snel stopt met zijn gedrag, het is geen drammertje.
Echt een gezelschapshond.
Houd van mensen/knuffelen en zachte kussentjes![]()
Geen keffer. Haart niet.
Kenmerkend: ze moeten het 'snappen'. Dit las ik eens ergens in het raskenmerk en valt mij ook op. Dus bv als je roept en er is geen voordeel voor de hond zal ie snel stoppen met komen.
Ik vind de shih tzu een heerlijk ras, lief, krijg veel aanspraak door zijn grote ogen.
Kwam eens een duitse vrouw tegen die zei me"Da's LIEBEVOLLE da's ist SHIH TZU"
![]()
Ik heb idd heel vaak op mn tong moeten bijten om niet in lachen uit te barsten... Lizzy kon ook vreselijk grappig zijn en nog hoor! Af en toe denk ik weleens, je bent bijna 4 jaar wanneer ben je van plan volwassen te wordenFrenk schreef:Nou, Frenk is een lieverd, maar zachtaardig???? Nou nee.. Hij is eigenwijs en bijdehand tot en met. Gaat altijd net nog even door om te kijken of het toch misschien wel lukt. Altijd uitproberen of ik nog wel aan het opletten ben. En als hij dan door krijgt dat ik voet bij stuk houdt... dan volgt er een diepe zucht en een plof. "ik mag ook niets van jou"*kelly* schreef: Niet zo zeer echt streng, want Lizzy is een heel zachtaardig hondje dus vrij snel onder de indruk, maar wel heel consequent. Dus nee blijft ook nee. ook als je heel grappig gaat doen etc. (hoe moeilijk dat soms ook is :N: )![]()
Ik moet dan zo ontzettend mijn best doen om niet in lachen uit te barsten