Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fila als legerhond
Moderator: moderatorteam
fila als legerhond
De Nieuwe Legerhond in de Jungle
Het centrum voor jungle oorlogsvoering(CIGS), wordt ondersteund door het Braziliaanse leger in het midden van de Braziliaanse Amazone jungle. De Fila Brasileiro wordt succesvol ingezet als legerhond door het CIGS in de jungle.
Er is een complet verslag opgemaakt over de prestaties van zowel Fila’s, Dobermann’s en Duitse herders onder de zelfde omstandigheden en dit doorlopend gedurende vijf jaar. Tijdens dit experiment werden dezelfde mentale als psychiale prikkelingen toegediend en rekening houdend met de karakteristieke eigenschappen geanalyseerd. Ieder ras heeft zijn eigen capaciteiten en temperament en reageert anders wanneer ze midden in een vijandige omgeving geplaatst worden.
Na vijf jaren onderzoek, werd een selectie gemaakt op eigenschappen zoals goede reukzin, moed, betrouwbaarheid, snelheid, uithoudingsvermogen, kracht, speurzin en goede aanpassing aan de jungle. De Fila Brasileiro werd beoordeeld als beste hond voor het werk in de jungle.
Het centrum voor jungle oorlogsvoering(CIGS), wordt ondersteund door het Braziliaanse leger in het midden van de Braziliaanse Amazone jungle. De Fila Brasileiro wordt succesvol ingezet als legerhond door het CIGS in de jungle.
Er is een complet verslag opgemaakt over de prestaties van zowel Fila’s, Dobermann’s en Duitse herders onder de zelfde omstandigheden en dit doorlopend gedurende vijf jaar. Tijdens dit experiment werden dezelfde mentale als psychiale prikkelingen toegediend en rekening houdend met de karakteristieke eigenschappen geanalyseerd. Ieder ras heeft zijn eigen capaciteiten en temperament en reageert anders wanneer ze midden in een vijandige omgeving geplaatst worden.
Na vijf jaren onderzoek, werd een selectie gemaakt op eigenschappen zoals goede reukzin, moed, betrouwbaarheid, snelheid, uithoudingsvermogen, kracht, speurzin en goede aanpassing aan de jungle. De Fila Brasileiro werd beoordeeld als beste hond voor het werk in de jungle.
- Dyenga
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Contacteer:
- CKS
- Zeer actief
Goh, je zou toch denken dat een serieus onderzoek ook de Mechelse herder erbij zou betrekken. Vast niet voor niets dat dat het meest gebruikte werkras is (wereldwijd). Het zou mij eerlijk gezegd bijzonder verbazen als een Fila een echte werkmechel zou verslaan (anders dan op kaakdruk of mensagressie of zo). De enige mechels die daadwerkelijk zeer geschikt zijn zijn de mechels die daadwerkelijk voor het werk gefokt zijn. Showmechels doen -een zeer enkele uitzondering daargelaten- totaal niet mee. Een geheel willekeurige Fila (met Filas wordt zover ik weet niet serieus gewerkt) zou zo'n specifieke werkmechel dan verslaan?? Sure. Maar goed. Groepje Brazilianen doet een wazig 'onderzoekje' waar het werkras bij uitstek niet aan mee doet en komt tot de verbazingwekkende conclusie dat het Braziliaanse ras het meest geschikt is. Wij van WC-eend adviseren WC-eend, dus. Lekker belangrijk allemaal.
Kees
Kees
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als ik het goed lees gaat het met name om speuren en reuk...mensen opsporen in de jungle??
Na vijf jaren onderzoek, werd een selectie gemaakt op eigenschappen zoals goede reukzin, moed, betrouwbaarheid, snelheid, uithoudingsvermogen, kracht, speurzin en goede aanpassing aan de jungle
Ik kan me wel voorstellen dat een Fila het dan zal winnen van een Duitse Herder, volgens mij zit er toch behoorlijk wat bloedhondenbloed in de Fila.
Na vijf jaren onderzoek, werd een selectie gemaakt op eigenschappen zoals goede reukzin, moed, betrouwbaarheid, snelheid, uithoudingsvermogen, kracht, speurzin en goede aanpassing aan de jungle
Ik kan me wel voorstellen dat een Fila het dan zal winnen van een Duitse Herder, volgens mij zit er toch behoorlijk wat bloedhondenbloed in de Fila.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- CKS
- Zeer actief
Als ik kwijt ben wordt ik denk ik liever niet gevonden door een Fila....Inge schreef:Als ik het goed lees gaat het met name om speuren en reuk...mensen opsporen in de jungle??
Verder ben ik niet al te zeer thuis in de zoekwereld maar ik heb wel eens een programma gezien over zoekhonden, waarin iemand specifiek op zoek ging naar een bloedhond (om die af te richten). Maar werkende bloedhonden zijn er bijna niet, en niet-werkende bloedhonden leggen het absoluut af tegen een goede mechel- hoewel ze op papier beter zouden moeten zijn (oren, lippen, en weet ik wat meer helemaal ontworpen om te zoeken). Dat een Fila het zoveel beter zou doen lijkt me dus, beleefd gezegd, enigszins onwaarschijnlijk. Bij gebrek aan bron zullen we er nooit achter komen natuurlijk.
Kees
Het onderzoek is in Brazilie gedaan en ik weet niet of daar de werkmechel ook zo bekend en gebruikt wordt als hier.Casey schreef:Goh, je zou toch denken dat een serieus onderzoek ook de Mechelse herder erbij zou betrekken. Vast niet voor niets dat dat het meest gebruikte werkras is (wereldwijd). Het zou mij eerlijk gezegd bijzonder verbazen als een Fila een echte werkmechel zou verslaan (anders dan op kaakdruk of mensagressie of zo). De enige mechels die daadwerkelijk zeer geschikt zijn zijn de mechels die daadwerkelijk voor het werk gefokt zijn. Showmechels doen -een zeer enkele uitzondering daargelaten- totaal niet mee. Een geheel willekeurige Fila (met Filas wordt zover ik weet niet serieus gewerkt) zou zo'n specifieke werkmechel dan verslaan?? Sure. Maar goed. Groepje Brazilianen doet een wazig 'onderzoekje' waar het werkras bij uitstek niet aan mee doet en komt tot de verbazingwekkende conclusie dat het Braziliaanse ras het meest geschikt is. Wij van WC-eend adviseren WC-eend, dus. Lekker belangrijk allemaal.
Kees
Overigens wordt de fila wel als werkhond gebruikt hoor oa spoorzoeken ,veedrijven maar ook als politiehond en in de bewaking en als blindegeleidenhond.
Ik denk dat het land er ook mee te maken heeft ,ik kan me voorstellen dat de hitte ook parten speelt en dat de fila daar ook beter tegen bestand is ,het is tenslotte hun land van herkomst.
Hier vind je wat foto's van fila's aan het werk

De fila is van oorsprong gebruikt om weggelopen slaven op te sporen en die dan te bewaken tot de eigenaar er bij was om ze mee terug te nemen.Casey schreef:Als ik kwijt ben wordt ik denk ik liever niet gevonden door een Fila....Inge schreef:Als ik het goed lees gaat het met name om speuren en reuk...mensen opsporen in de jungle??
Verder ben ik niet al te zeer thuis in de zoekwereld maar ik heb wel eens een programma gezien over zoekhonden, waarin iemand specifiek op zoek ging naar een bloedhond (om die af te richten). Maar werkende bloedhonden zijn er bijna niet, en niet-werkende bloedhonden leggen het absoluut af tegen een goede mechel- hoewel ze op papier beter zouden moeten zijn (oren, lippen, en weet ik wat meer helemaal ontworpen om te zoeken). Dat een Fila het zoveel beter zou doen lijkt me dus, beleefd gezegd, enigszins onwaarschijnlijk. Bij gebrek aan bron zullen we er nooit achter komen natuurlijk.
Kees
Hier is nog een linkje waar het op staat,ik denk dat het van oorsprong hier vandaan komt
http://www.campingfilas.com/Versatility ... ility.html

http://www.campingfilas.com/Versatility ... ility.html