Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gatver
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Als je van elke slachting van eender welk dier foto's laat zien,zal dit bij eenieder hier voor de borst stoten.Zelfs de plaatselijke boer heeft niet altijd een diervriendelijke slachting in petto.
De manier waarop de dieren behandeld worden die naar de slachthuizen vervoerd worden,laat staan het slachten zelfis ook niet bepaald de juiste methode.
We staan er liever niet bij stil,enkel de vegetariers.
Of is het meer dat het hier een hond betreft.Begrijpelijk op een hondenforum.
Waarschijnlijk zullen degene die de heilige koe eren,ons ook barbaars vinden.En in peru staat ook de cavia op het menu.
De manier waarop de dieren behandeld worden die naar de slachthuizen vervoerd worden,laat staan het slachten zelfis ook niet bepaald de juiste methode.
Waarschijnlijk zullen degene die de heilige koe eren,ons ook barbaars vinden.En in peru staat ook de cavia op het menu.
Mee eens, hier in Nederland (Europa) gebeuren nog genoeg dingen op een niet diervriendelijke manier. Eerst de problemen hier maar eens goed aanpakken vind ik.gotcha schreef:Als je van elke slachting van eender welk dier foto's laat zien,zal dit bij eenieder hier voor de borst stoten.Zelfs de plaatselijke boer heeft niet altijd een diervriendelijke slachting in petto.
-
- Zeer actief
Re: Gatver
pooh schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/3636 ... tml?p=17,1
echt nieuw is het niet, maar ik blijf het schokkend vinden dat er op deze manier dieren worden geslacht.
Oja,in mijn enthousiasme, ook ik vind het schokkend :N:
helemaal met je eens hier. Het is schokkend, omdat de hond ons hier nu éénmaal nauw aan het hart ligtgotcha schreef:Als je van elke slachting van eender welk dier foto's laat zien,zal dit bij eenieder hier voor de borst stoten.Zelfs de plaatselijke boer heeft niet altijd een diervriendelijke slachting in petto.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Och stumperds... Ik word er even helemaal niet goed van!
Zou zo die vent zelf even willen slachten..
Zou zo die vent zelf even willen slachten..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
gotcha schreef:Als je van elke slachting van eender welk dier foto's laat zien,zal dit bij eenieder hier voor de borst stoten.Zelfs de plaatselijke boer heeft niet altijd een diervriendelijke slachting in petto.
Ben ik met je eens hoor. Ik heb er eigenlijk nog niet eens zoveel moeite mee dat er landen zijn waar hond gegeten word. Ik heb wel moeite met de manier waarop het beestje geslacht wordt. Dat vind ik misselijkmakend en zeker niet nodig anno 2008. China staat in de technologische ontwikkelingen op nummer 1, waarom dan dit soort middeleeuwse toestanden handhaven...ik snap dat niet.

-
- Zeer actief
Juist,bij de meeste huis,tuin slachtingen onderandere kip,konijn zal het ook wel qua methode niet direct aangepast zijn anno 2008.
Hoe vaak zijn het dan geen klungelaars,
Als het dier met èèn slag dood is,zou dit nog aanneembaar zijn.
Ooit een docu.gezien van een kippenslachterij,sommige kippen waren ook nog niet dood toen ze levend aan een haak hingen en in bandwerk verder geslacht werden.
Daar kwam ook het veeteelt in.
Ik wil nu ook niet alle leed van verschillende landen aanhalen,schildpaddensoep(levend open gesneden),kikkerbilletjes(levend ontdaan van de poten)als ze die dieren dan met èèn klop van een stok zouden doden.Zou de keuze vlug gemaakt worden.
Het eten van dieren gaat,maar je mag er geen plaatje van maken want dan stop je met eten.
Laatst was ik op een breugheltafel,wel door sommige tafelgenoten heb ik mij beperkt tot brood.
Ook een verjaardagsfeestje waar het speenvarken aan het spit hing,ze gaven het een naam.Alleen al het zicht van dat varken was voor mij genoeg om niet te eten.(Weer brood
)
Terwijl ik bij de beenhouwer gewoon vlees ga halen.
Zoals je aanhaalt is de hond op dit forum natuurlijk een gevoelig gegeven.
Dat zal je met paardenvlees ook hebben.
De slachter op zich moet er zijn,maar de methode is idd voor verbetering vatbaar.
Hoe vaak zijn het dan geen klungelaars,
Als het dier met èèn slag dood is,zou dit nog aanneembaar zijn.
Ooit een docu.gezien van een kippenslachterij,sommige kippen waren ook nog niet dood toen ze levend aan een haak hingen en in bandwerk verder geslacht werden.
Daar kwam ook het veeteelt in.
Ik wil nu ook niet alle leed van verschillende landen aanhalen,schildpaddensoep(levend open gesneden),kikkerbilletjes(levend ontdaan van de poten)als ze die dieren dan met èèn klop van een stok zouden doden.Zou de keuze vlug gemaakt worden.
Het eten van dieren gaat,maar je mag er geen plaatje van maken want dan stop je met eten.
Laatst was ik op een breugheltafel,wel door sommige tafelgenoten heb ik mij beperkt tot brood.
Ook een verjaardagsfeestje waar het speenvarken aan het spit hing,ze gaven het een naam.Alleen al het zicht van dat varken was voor mij genoeg om niet te eten.(Weer brood

Terwijl ik bij de beenhouwer gewoon vlees ga halen.
Zoals je aanhaalt is de hond op dit forum natuurlijk een gevoelig gegeven.
Dat zal je met paardenvlees ook hebben.
De slachter op zich moet er zijn,maar de methode is idd voor verbetering vatbaar.
- iones
- Zeer actief
Stel dat er ergens een land is dat mensen eet. Zeggen jullie dan ook " ja maar wij slachten koeien en varkens!"?
Er moet toch eens een grens worden getrokken?
Honden leven niet zomaar bij ons, ze leven MET ons. Zelfs in het zieke China waar ze wel meer rottigheid met dieren uithalen (denk aan de galberen), houden ze honden als huisdier. Een huisdier eet je toch niet op! Een huisdier is je vriend! ER zijn blindgeleide honden, hulphonden, werkhonden, ze helpen ons overal mee. Honden zijn geen voer!
Honden leven niet zomaar bij ons, ze leven MET ons. Zelfs in het zieke China waar ze wel meer rottigheid met dieren uithalen (denk aan de galberen), houden ze honden als huisdier. Een huisdier eet je toch niet op! Een huisdier is je vriend! ER zijn blindgeleide honden, hulphonden, werkhonden, ze helpen ons overal mee. Honden zijn geen voer!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ik vind een paard en een konijn ook huisdieren, en toch wordt dat in nederland in veel gezinnen gewoon gegeten hoor. Waar ligt die grens dan?iones schreef:Stel dat er ergens een land is dat mensen eet. Zeggen jullie dan ook " ja maar wij slachten koeien en varkens!"?
Ik praat het overigens helemaal niet goed, ik vind het hartverscheurend om te zien en ik kan er ook helemaal niet tegen, maar ik kan er ook niet tegen bij varkens of koeien.

-
- Zeer actief
En er zijn drugsratten,en varkens die truffels zoeken,allerhande proefdieren,werkpaarden,elk dier kan een vriend voor de mens zijn .Dat moet nogal een grens worden.
Het vergelijk met mensen,ok wat dacht je van kannibalen,of de mensen van het vliegtuigongeluk die om te overleven hun medemens(lijken) hebben gebruikt.
Wat gaat dit ver zeg.
Voor jou telt dan alleen de hond blijkbaar.
Ik vind dat alleen de vegetariers recht van spreken hebben.
Daar ik dit niet ben,ben ik wel blij dat een ander de taak van het slachten op zich neemt.
Het vergelijk met mensen,ok wat dacht je van kannibalen,of de mensen van het vliegtuigongeluk die om te overleven hun medemens(lijken) hebben gebruikt.
Wat gaat dit ver zeg.
Voor jou telt dan alleen de hond blijkbaar.
Ik vind dat alleen de vegetariers recht van spreken hebben.
Daar ik dit niet ben,ben ik wel blij dat een ander de taak van het slachten op zich neemt.
- iones
- Zeer actief
Paarden liggen om die reden dan ook gevoelig. Paarden hebben heel veel voor mensen gedaan. Dank zij paarden konden mensen vele kilometers in korte tijd afleggen, en dank zij paarden konden ze zware dingen verplaatsen. Het paard heeft een grote rol gespeeld in de geschiedenis. Hoeveel mensen ken jij die koeien en varkensvlees eten? Hoeveel mensen ken jij daar tegenover die paarden eten?pooh schreef:
Ik vind een paard en een konijn ook huisdieren, en toch wordt dat in nederland in veel gezinnen gewoon gegeten hoor. Waar ligt die grens dan?
Ik praat het overigens helemaal niet goed, ik vind het hartverscheurend om te zien en ik kan er ook helemaal niet tegen, maar ik kan er ook niet tegen bij varkens of koeien.
Niet dat ik mensen iets verwijt als ze paardenvlees eten. Ik heb zelf ooit een paard naar de slacht moeten brengen (en dat was afschuwelijk). Maar door vele discussies op paardenfora over paard laten slachten danwel in laten slapen, waar veel kennis over methodes werd uitgewisseld, ben ik tot de conclusie gekomen dat het van het paard uit heel vaak humaner is om geslacht te worden (op het zelfde moment van de knal is hij al dood) dan ingeslapen te worden (vaak verzetten ze zich tegen de narcose en dat is niet leuk).
Wat er met een dood paard gebeurt boeit me niet, het boeit me zelfs niet wat er met mij gebeurt als ik dood ben. Zolang ze maar waardig aan hun eind komen. Daarnaast is paardenvlees eerlijker dan vlees uit de bioindustrie. Paarden hebben meestal een beter leven gehad.
Maar hoewel konijnen huisdieren zijn, zijn konijnen op de eerste plaats altijd voedsel geweest voor mensen door de eeuwen heen. KOnijnen dienden vroeger niet als huisdier, dat is meer iets van de laatste paar decennia. Daarnaast kun je met konijnen niet zo'n band hebben als met honden. Zelfs met paarden niet (over het algemeen gesproken). Dat komt omdat je met honden veel intensiever leeft.
Ik kan het begrijpen als mensen deze dieren niet willen eten omdat ze er een band mee hebben ja. Toch staat dit in geen vergelijk met honden.gotcha schreef:En er zijn drugsratten,en varkens die truffels zoeken,allerhande proefdieren,werkpaarden,elk dier kan een vriend voor de mens zijn .Dat moet nogal een grens worden.
Ja, vind jij kanibalisme normaal dan? Ik niet!gotcha schreef: Het vergelijk met mensen,ok wat dacht je van kannibalen,of de mensen van het vliegtuigongeluk die om te overleven hun medemens(lijken) hebben gebruikt.
Wat gaat dit ver zeg..
Het is anders als men toch al dode mensen op eet om zelf te kunnen overleven zoals die sporters in het andesgebergte destijds.
Blijkbaar? Waar blijkt dat uit?gotcha schreef: Voor jou telt dan alleen de hond blijkbaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
@iones
Hey met jou kan ik wel een klapke doen
We gaan seffens op vakantie,dus zal je het een weekje zonder mij moeten doen(gotcha gaat mee).
Wou toch even reageren,anders denk je nog dat ik dat niet meer deed
Nee,ik vind kannibalisme niet normaal,en dat ze honden opeten ook niet.
Maar elk dier is gelijk voor mij,een hond is niet meer of minder dan een konijn,kat,paard enz...Ik eet ook geen kikkerbillen gewoon omdat de wijze van doden mij niet aanstaat.
En nogmaals ook ik vind de foto schokkend,zoals elke foto dat bij mij doet hier bij hond en leed.
Zo nu ben ik weer op dreef
Even nu geen pc voor een weekje

Hey met jou kan ik wel een klapke doen

We gaan seffens op vakantie,dus zal je het een weekje zonder mij moeten doen(gotcha gaat mee).
Wou toch even reageren,anders denk je nog dat ik dat niet meer deed

Nee,ik vind kannibalisme niet normaal,en dat ze honden opeten ook niet.
Maar elk dier is gelijk voor mij,een hond is niet meer of minder dan een konijn,kat,paard enz...Ik eet ook geen kikkerbillen gewoon omdat de wijze van doden mij niet aanstaat.
En nogmaals ook ik vind de foto schokkend,zoals elke foto dat bij mij doet hier bij hond en leed.
Zo nu ben ik weer op dreef

- iones
- Zeer actief
andere culturen andere gewoontes, meer kan je daar niet over zeggen. Wat voor de één gewoon is , blijkt voor de ander niet normaal.pooh schreef:Ik vind een paard en een konijn ook huisdieren, en toch wordt dat in nederland in veel gezinnen gewoon gegeten hoor. Waar ligt die grens dan?iones schreef:Stel dat er ergens een land is dat mensen eet. Zeggen jullie dan ook " ja maar wij slachten koeien en varkens!"?
- iones
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Wij eten koeien,paarden en varkens etc, en hun eten honden en katten. Ik vind,als ik eerlijk moet zijn, dat als er honden geslacht worden voor voedsel,dat dat best moet kunnen :N: Als er hier een biefstuk voor je ligt, heb je toch ook niet zo iets van; wat een zielig rund?
Al zou ik er zelf niet aan moetten denken om een hond te eten :N:

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Het zal me eerlijk gezegd worst wezen (
hoe toepasselijk) wat voor beesten iedereen naar binnen wil werken. Ik eet zelf bijna geen vlees, maar ben geen vegetariër. Mijn ideaalsituatie is dan ook om over een aantal jaren een stukje erf te hebben met kippen, die ik zelf slacht.
Springt u maar...
Ik zou hier bewust voor kiezen, omdat ik dan zeker weet dat het dier een goed leven heeft gehad, goed voer, veel ruimte, soortgenoten om zich heen, en ook niet heeft geleden tijdens t slachten (1 klap, kop dr af en klaar).
Zo kan ik het toch een beetje voor mezelf verantwoorden...

Springt u maar...
Ik zou hier bewust voor kiezen, omdat ik dan zeker weet dat het dier een goed leven heeft gehad, goed voer, veel ruimte, soortgenoten om zich heen, en ook niet heeft geleden tijdens t slachten (1 klap, kop dr af en klaar).
Zo kan ik het toch een beetje voor mezelf verantwoorden...
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Sorry hoor maar zo goor vind ik dit niet.
Volgens jou iones maakt het wel uit omdat het een hond is, maar is een koe niet voor mensen heilig? die eten wij toch ook?
Gewoon omdat JIJ een band hebt met een hond zegt niet dat die mensen dat hebben. Voor hen is een hond misschien wel hetzelfde als een konijn.
Beetje hypocriet vind ik het.
Wat mij wel uitmaakt is hoe het dier sterft
Als die hond met 1 klap dood wordt gemaakt dan heb ik er niks op tegen.
Voor ons is het raar, maar voor anderen is het raar dat wij koe eten etc.
Volgens jou iones maakt het wel uit omdat het een hond is, maar is een koe niet voor mensen heilig? die eten wij toch ook?
Gewoon omdat JIJ een band hebt met een hond zegt niet dat die mensen dat hebben. Voor hen is een hond misschien wel hetzelfde als een konijn.
Wat mij wel uitmaakt is hoe het dier sterft

Als die hond met 1 klap dood wordt gemaakt dan heb ik er niks op tegen.
Voor ons is het raar, maar voor anderen is het raar dat wij koe eten etc.

-
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Misschien ben ik niet hypocriet maar sluit jij je ogen voor wat honden allemaal voor mensen doen.minhie schreef:Sorry hoor maar zo goor vind ik dit niet.

Met een koe kun je nooit zo'n relatie opbouwen als met een hond. Een hond leeft met je samen. DAarnaast zijn veel mensen in hun werk afhankelijk van honden (speur en reddingswerk) of hun hele leven (blindgeleide honden en hulphonden). Er is geen dier dat de mens zo nastaat dat het zoveel voor mensen kan doen.
-
- Zeer actief
Vroeger werdt de hond gewoon bij de landbouwer in een kenneltje gezet.Of gebruikt in de oorlog.
De landbouwer zal toen het paard voorop gesteld hebben.
Je hebt gelijk dat de hond nu in deze tijd al op veel gebied een beetje waardiger wordt aanzien.Maar geef ook eens toe dat bij andere culturen,een hond gewoon voedsel is.
Deze topic gaat niet over het feit hoe een wonder de hond wel is.Op dit hondenforum zal iedereen dat wel vinden,ook ik.Maar meer over de foto's van de manier van doden van een hond.
Elk dier kan voor de mens waardig zijn.Niet enkel volgens jou een hond.
Je hebt gelijk dat de hond nu in deze tijd al op veel gebied een beetje waardiger wordt aanzien.Maar geef ook eens toe dat bij andere culturen,een hond gewoon voedsel is.
Deze topic gaat niet over het feit hoe een wonder de hond wel is.Op dit hondenforum zal iedereen dat wel vinden,ook ik.Maar meer over de foto's van de manier van doden van een hond.
Elk dier kan voor de mens waardig zijn.Niet enkel volgens jou een hond.

- iones
- Zeer actief
NIet helemaal. WAnt in diezelfde cultuur zijn er óók mensen die honden als huisdier hebben.gotcha schreef:Vroeger werdt de hond gewoon bij de landbouwer in een kenneltje gezet.Of gebruikt in de oorlog.
Ik heb de foto's niet gezien want dan kan ik niet meer slapen. Dus ik waardeer het dat je geen details geeft. Ik weet ook niet of de andere mensen in dit topic de foto's WEL gezien heeft. MAar sommigen praten totaal niet over de manier waarop de hond gedood wordt. Alsof dat niet relevant is. MAar dat is het natuurlijk wel.gotcha schreef: Deze topic gaat niet over het feit hoe een wonder de hond wel is.Op dit hondenforum zal iedereen dat wel vinden,ook ik.Maar meer over de foto's van de manier van doden van een hond.
Niet enkel en alleen een hond. Maar honden staan wel dichter bij mensen dan andere dieren. Alleen al in de mogelijkheden van communicatie bijvoorbeeld. (op apen na).gotcha schreef: Elk dier kan voor de mens waardig zijn.Niet enkel volgens jou een hond.
- Maxiem
- Zeer actief
Ja en koeien zijn heilig in India. Zo ken ik er nog wel een paar. Ik vind dat toch altijd zo'n onzin. Die hond, daar heb je moeite mee, omdat hij er schattig uitziet en inderdaad bij je in huis leeft.iones schreef:Stel dat er ergens een land is dat mensen eet. Zeggen jullie dan ook " ja maar wij slachten koeien en varkens!"?
Bij mensen vind ik de grens liggen, omdat het bewustzijn van mensen anders werkt. Een mens beseft dat hij doodgaat en wat er nog had kunnen zijn, een hond doet dat niet.
Ik heb er eerlijk gezegd ook geen moeite mee om dieren te eten, zolang dat dier maar niet onnodig lijdt voor de slachting. Dat is wat ik het gruwelijke vind aan deze slachtpartijen en niet zozeer het doden van het dier an sich.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- iones
- Zeer actief
Vlak koeien niet uit! Ik heb ook moeite met koeien hoor. Niet omdat ze heilig zijn maar ze raken me wel.Maxiem schreef:
Ja en koeien zijn heilig in India. Zo ken ik er nog wel een paar. Ik vind dat toch altijd zo'n onzin. Die hond, daar heb je moeite mee, omdat hij er schattig uitziet en inderdaad bij je in huis leeft.
Oh, dat weet jij nogal goed. Ben jij in je vorige leven een mens geweest? Denk je werkelijk dat een dier het niet beseft als hij vermoord wordt, dat hij geen doodsangst kent en pijn? Dat hij van ellende geen scheut adrenaline door zijn bloed krijgt en hartkloppingen? Ik denk dat het geen enkel verschil maakt.Maxiem schreef: Bij mensen vind ik de grens liggen, omdat het bewustzijn van mensen anders werkt. Een mens beseft dat hij doodgaat en wat er nog had kunnen zijn, een hond doet dat niet.
Ik denk alleen wel dat als een dier gaat sterven vanwege ouderdom/slechte gezondheid, dat hij zich er gemakkelijker bij neerlegt. Bij dieren hoort het er meer bij. Mensen hebben zich gedistantieerd van de dood maar dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op. Want dood gaan we uiteindelijk allemaal, of we het leuk vinden of niet.
-
- Zeer actief
iones schreef:NIet helemaal. WAnt in diezelfde cultuur zijn er óók mensen die honden als huisdier hebben.gotcha schreef:Vroeger werdt de hond gewoon bij de landbouwer in een kenneltje gezet.Of gebruikt in de oorlog.
Je hebt gelijk dat de hond nu in deze tijd al op veel gebied een beetje waardiger wordt aanzien.Maar geef ook eens toe dat bij andere culturen,een hond gewoon voedsel is.Ik heb de foto's niet gezien want dan kan ik niet meer slapen. Dus ik waardeer het dat je geen details geeft. Ik weet ook niet of de andere mensen in dit topic de foto's WEL gezien heeft. MAar sommigen praten totaal niet over de manier waarop de hond gedood wordt. Alsof dat niet relevant is. MAar dat is het natuurlijk wel.gotcha schreef: Deze topic gaat niet over het feit hoe een wonder de hond wel is.Op dit hondenforum zal iedereen dat wel vinden,ook ik.Maar meer over de foto's van de manier van doden van een hond.Niet enkel en alleen een hond. Maar honden staan wel dichter bij mensen dan andere dieren. Alleen al in de mogelijkheden van communicatie bijvoorbeeld. (op apen na).gotcha schreef: Elk dier kan voor de mens waardig zijn.Niet enkel volgens jou een hond.
Je zegt dat je de foto's niet wil bezien,en dat je waardeert dat anderen niet in detail treden.Maar deze topic gaat wel over het feit van de foto's.Je hoeft deze inderdaad niet te zien,is deze Hond En leed dan beter niet te mijden?

Ik snap ook dat je maar door blijft doen over hoe geweldig de hond wel is,maar ik hou het hier verder bij.