Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hokje geplaatst door keuze hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Pas maar op hoor: niet alleen door de keuze van je hond. Ook door de keuze van je schoenen. Keuze van je kapsel. Keuze van je kleding. Keuze van je auto. Keuze van je taalgebruik. Keuze van je partner. Keuze van de krant die je leest. Keuze van de partij waarop je stemt. Keuze van je interieur. Keuze van je naam. Of keuze van de namen van je kinderen. Keuze van je make up tinten. Keuze van je muziek.

Het beste kun je maar diep onder de dekens kruipen (ik zou gaan voor een neutrale tint) en daar blijven liggen tot de zondvloed.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ilona_Diego schreef:
Martijn schreef:Ik voel me niet geremd om te zeggen wat ik zie. Of dat in de visie van een ander nu klopt of niet.
Ik vind hondenvolk in het algemeen asociaal volk en daar hoor ik nota bene zelf bij. Dat remt me al niet eens dus waarom zou ik rekening moeten houden met iemand de het zieltje gekwetst krijgt door een opmerking van iemand die ze niet eens kennen?

Hier is een leuk "vooroordeel": Mensen die zich laten kwetsen omdat anderen hun smaak in honden niet delen hebben of een ontwikkelingsachterstand of zijn gewoon erg graag gekwetst.

Jezelf in het engels de moeder van je hond noemen is trouwens in mijn ogen een vrijbrief voor allerlei hilarische opmerkingen die verder gaan dan "tutje".

Zo.
Waarom vind je hondenvol asociaal volk??? :denken:
Helemaal eens met Martijn, kijk alleen maar eens wat ze laten liggen in speeltuinen,op grasvelden, op de stoep, en iedereen neemt zakjes mee??hoe kan dat dan??
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

Nanna schreef:Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik word lichtelijk vermoeid door al die topics die ineens lopen over gekrenkte staffordbazen die zich in de nek gespuugd voelen door de medemens.
Wat is dit? Ligt het aan het weer? Zijn we toe aan lente?
Kruipen Staffbazen per definitie graag in een slachtofferrol?

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het weer: als je niet tegen kritiek kunt kóóp dan niet zo'n hond. Want je weet het van tevoren. En anders houd je je mond en laat je juist door je gedrag en jouw hond zien dat het ook ánders kan, dat er wel degelijk verantwoordelijke staffbazen zijn (kijk hier op het forum alleen al maar naar Mascha of Reini).

Maar kan het zielig doen een keer afgelopen zijn? Dankuwel ;-)
Heeft niks met Stafford te maken.. het is dat ik toevallig nu een stafford heb. Maar hiervoor hebben mijn ouders en ik een Maltezer gehad, de zogenaamde kuttenlikkertjes.. dit beestje had een keer hele pijnlijke pootjes (hij had zijn pootjes helemaal kapot gebeten door een allergie), iemand ging op zijn pootje staan, hij gromde en waarschuwde deze persoon.. en opeens was mijn lieve ziekelijke hondje een onbetrouwbaar dier, die zomaar beet!!

Ook hierover kan ik me kwaad maken NOGSTEEDs :boos:
en een maltezer is een heel ander hondje dan een stafford of niet!
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

asani schreef:
Ilona_Diego schreef:
Helemaal eens met Martijn, kijk alleen maar eens wat ze laten liggen in speeltuinen,op grasvelden, op de stoep, en iedereen neemt zakjes mee??hoe kan dat dan??
Ik heb diego aangeleerd om alleen op het uitlaatveld zijn behoefte doen, nou ja poepen dan, plassen gebeurd wel vaker buiten het uitlaatveld.
Dus niet alle hondeneigenaren over 1 kam scheren.
En we betalen met zijn alle toch hondenbelasting.. dus laat de gemeente het maar opruimen!!! We betalen niet voor niks.
En wat denk je van katteneigenaren, die hun kat/poes maar buiten rond laten lopen, die schijten toch ook overal. Maar er bestaat niets als kattenbelasting. Ik mag de kattenstront zelf uit mijn tuin scheppen!!!
Laatst gewijzigd door Ilona_Diego op 26 mar 2008 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

asani schreef:
Ilona_Diego schreef:
Martijn schreef:Ik voel me niet geremd om te zeggen wat ik zie. Of dat in de visie van een ander nu klopt of niet.
Ik vind hondenvolk in het algemeen asociaal volk en daar hoor ik nota bene zelf bij. Dat remt me al niet eens dus waarom zou ik rekening moeten houden met iemand de het zieltje gekwetst krijgt door een opmerking van iemand die ze niet eens kennen?

Hier is een leuk "vooroordeel": Mensen die zich laten kwetsen omdat anderen hun smaak in honden niet delen hebben of een ontwikkelingsachterstand of zijn gewoon erg graag gekwetst.

Jezelf in het engels de moeder van je hond noemen is trouwens in mijn ogen een vrijbrief voor allerlei hilarische opmerkingen die verder gaan dan "tutje".

Zo.
Volk in zijn algemeenheid is asociaal. Het lullige is dat je, als hondenbezitter, op straat vooral in contact komt met ander tuig met viervoeters.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ilona_Diego schreef:
Nanna schreef:Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik word lichtelijk vermoeid door al die topics die ineens lopen over gekrenkte staffordbazen die zich in de nek gespuugd voelen door de medemens.

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het weer: als je niet tegen kritiek kunt kóóp dan niet zo'n hond. Want je weet het van tevoren. En anders houd je je mond en laat je juist door je gedrag en jouw hond zien dat het ook ánders kan, dat er wel degelijk verantwoordelijke staffbazen zijn (kijk hier op het forum alleen al maar naar Mascha of Reini).

Heeft niks met Stafford te maken.. het is dat ik toevallig nu een stafford heb. Maar hiervoor hebben mijn ouders en ik een Maltezer gehad, de zogenaamde kuttenlikkertjes.. dit beestje had een keer hele pijnlijke pootjes (hij had zijn pootjes helemaal kapot gebeten door een allergie), iemand ging op zijn pootje staan, hij gromde en waarschuwde deze persoon.. en opeens was mijn lieve ziekelijke hondje een onbetrouwbaar dier, die zomaar beet!!
Ja Und? Vriendelijk lachen, ja knikken, omdraaien en gewoon weer verdergaan met wat je aan het doen was.
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nanna schreef: Een Maltezer is anders dan een Stafford ja, je opmerkingsgave is verbluffend ;-)
Ik snap alleen niet dat je nog niet over een opmerking heen bent die iemand jaren geleden over je hondje maakte.
Lekker belangrijk wat een ander van je hond vindt. :19:
Iets minder fijngevoelig worden op dat gebied zou je leven een stuk makkelijker maken :ok: Het gaat namelijk maar over honden.
Ja ik ben goed he!!! :smile:
Tuurlijk ben ik erover heen.. maar het is even een voorbeeld voor jou Nanna dat het niet alleen over staffords gaat.
Het gaat om al die vooroordelen.. daar wordt je gewoon schijtziek van!!
En ik heb juist dit forum uitgekozen om gal te spugen :wink:
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nanna schreef:
Ilona_Diego schreef:Het gaat om al die vooroordelen.. daar wordt je gewoon schijtziek van!!
Ik heb nergens last van hoor ;-)
Ik heb magere konijnenvretende windhonden en worsten aan een touwtje (teckels) maar ik ga nog steeds fleurig door het leven.
Het roest mij namelijk aan mijn Afbeelding wat een ander van mijn honden vindt.
Iedereen heeft recht op zijn vooroordelen denk ik dan maar.
Ieder zijn ding toch!!!
En wat andere vinden intresseerd mij ook steeds minder.. maar alle irritatie's over de vooroordelen, spuug ik hier nu ff lekker uit!
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ilona_Diego schreef:
Nanna schreef:
Ilona_Diego schreef:Het gaat om al die vooroordelen.. daar wordt je gewoon schijtziek van!!
Ik heb nergens last van hoor ;-)
en worsten aan een touwtje (teckels)
Tot in het diepste van mijn ziel gekrenkt :jank:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

trouwens nanna
TS heeft het over een ander ras :mrgreen:

en jouw opmerking dat het MAAR honden zijn kan er bij mij niet in
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Geer
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:trouwens nanna
TS heeft het over een ander ras :mrgreen:

en jouw opmerking dat het MAAR honden zijn kan er bij mij niet in
Hoezo niet? Ik heb mijn honden. Ik ken mijn honden. Wat zal het mijn nu ene moer interesseren wat anderen van mijn honden vinden? Moet ik daar iets mee ofzo, met die anderen?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik mag zelf ook graag vooroordelen hebben. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

M@ri@nne schreef:Ik mag zelf ook graag vooroordelen hebben. :mrgreen:
Precies. En waarom mag een ander dat dan niet :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ilona_Diego schreef: En ik heb juist dit forum uitgekozen om gal te spugen :wink:
Kom maar op dan, lucht lekker op :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als het jullie daadwerkelijk zo ergert hoe mensen over jullie honden denken loop dan op een tijdstip dat je geen mens tegenkomt, heb je ook nergens last van :wink:
En dat verongelijkte staffiegezeur wordt langzamerhand wel erg vervelend. Als je dat soort rassen neemt weet je dat er commentaar op komt :roll:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zullen we een forumwedstrijd houden wie de meeste opmerkingen per dag krijgt over zijn of haar honden ? :mrgreen: :smile:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sirene schreef:Zullen we een forumwedstrijd houden wie de meeste opmerkingen per dag krijgt over zijn of haar honden ? :mrgreen: :smile:
ik denk dat de opmerkingen aan jou adres meer in de orde zijn van: huh? wat is dat dan? of ieuw, wat eng/lelijk.. ik hou meer van haar op een hond.

dat is wat anders dan een opmerking met een vooroordeel, dat bv een stafford/bull/enz een gevaarlijke hond is .

ik krijg ook genoeg opmerkingen, maar ja, dat klopt vaak ook, er zijn enorm veel hussels/russells die keffen, snauwen, bijten/blaffen/adhd zijn... ( ik ga er niet eens meer tegenin.. koop maar niet zo'n hondje idd, veel beter zeg ik dan..)

maar ach, als je zelf maar weet wat je hebt en er blij mee bent toch :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik erger me niet aan de zogenaamde vooroordelen, wel aan het onnodig uiten daarvan. Ik wens ook niet door vreemden aangesproken te worden op de keuze van mijn kleding, kapsel, partner enz. Ik vind dat verregaand onbeschoft.
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik erger me niet aan mensen die herders,eng en onbetrouwbaar vinden :19: Ergens kan ik het wel begrijpen, dat als die je zo gefixeerd aankijken, dat je dan zo iets hebt; van wat is dit :eek: Je moet je er niet zo veel van aantrekken :wink: De tekkel is een braadworst op pootjes, de chi's zijn barbypoppen, de stafs en zo zijn pik-verlengers en over elk ander ras, valt ook wel iets over te verzinnen :19: Als je geluk zou moetten afhangen, wat anderren van jou, en je hond denken,zou dat toch erg zonde en onnodig zijn?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

er is mij verteld door chi-eigenaren dat er op chi-wandelingen heel wat wandelwagentjes meegaan, en die zijn nit voor de mensenkinders.
de betreffende eigenaren die mij dit vertelde waren mee met dogwalktrail
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

ik merk het hier ook wel in mijn omgeving.
oooh...een gezelschapshondje, en dan op een toon van, tsssss wat moet je daar nou mee.
Verder met het uitlaten hele leuke rea's, maar ook mensen die weer op zo'n toontje zeggen, oh...die wordt ook niet veel groter zeker...

Ja...en? :denken:

Leven en laten leven.....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik kan me er eigenlijk helemaal niets bij voorstellen,

of ik ben selectief doof :roll: :19:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 mar 2008 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-Josée schreef:Is het dat nu werkelijk waard om daar een topic aan te wijden?
Volgens mij valt het allemaal ook reuze mee, ik merk weinig van vooroordelen maar je kunt overal een punt van maken als je dat zoekt.
:mrgreen: als ik elke keer als mensen wat roepen een topic moet openen heb ik er toch een parttime baan bij :19: :roll: waar je je druk om kan maken....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

yamie schreef:
sirene schreef:Zullen we een forumwedstrijd houden wie de meeste opmerkingen per dag krijgt over zijn of haar honden ? :mrgreen: :smile:
ik denk dat de opmerkingen aan jou adres meer in de orde zijn van: huh? wat is dat dan? of ieuw, wat eng/lelijk.. ik hou meer van haar op een hond.

dat is wat anders dan een opmerking met een vooroordeel, dat bv een stafford/bull/enz een gevaarlijke hond is .

ik krijg ook genoeg opmerkingen, maar ja, dat klopt vaak ook, er zijn enorm veel hussels/russells die keffen, snauwen, bijten/blaffen/adhd zijn... ( ik ga er niet eens meer tegenin.. koop maar niet zo'n hondje idd, veel beter zeg ik dan..)

maar ach, als je zelf maar weet wat je hebt en er blij mee bent toch :wink:
Eigenlijk valt het aantal negatieve opmerkingen heel erg mee hoor.
Meestal is het gewoon de vraag wat voor ras het is, of ze het niet koud hebben en waarom ik zoveel honden heb.
Maar die eerste 2 vragen wel dagelijks en als we ergens komen waar het heel druk is of waar we niet vaak komen ongeveer bij iedere voorbijganger. Maar dat went.
De ieeeeuw reacties vallen wel mee. Maar misschien straal ik ook wel uit dat ik daar niet zo van gediend ben ? :mrgreen: En dat ik reuze blij met en trots ben op mijn honden.
Ik vind dat net als Jan vreselijk onbeschoft als iemand op straat uit het niets zijn ongevraagde mening gaat verkondigen.
Waar bemoeien ze zich mee ? Afhankelijk van mijn bui loop ik gewoon door of ze krijgen hun opmerking net zo hard terug.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

@ Martijn : ben het helemaal met je eens dat hondenvolk asociaal zijn.. ik heb jaren inde paarden gezeten en das een apart wereldje maar die hondenlui is ook wat... net als in de paarden vind iedereen met honden wel iets van een andere hondeneigenaar, wat je ook doet je doet het nooit goed... alleen hunzelf ( degene die commentaar geeft) doen het geweldig natuurlijk... en ook ik doe daar aan mee ja.. ook in de paarden en dus ook in de hondenwereld :N:
Ik ben dubbel aso :jank:

Wat een ieder over mijn honden zegt, zal me een worst wezen. snap alleen niet zo wat mensen willen bereiken met een een toegeschreeuwde opmerking richting mij en mijn honden :19:

Jacqueline
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ilona_Diego schreef:
Martijn schreef:
Ilona_Diego schreef:
Vanwege het gedrag. :mrgreen:
Vanwege het gedrag van de mens??? :denken: Wat noem je asociaal gedrag van een honden-eigenaar dan?
geloof me. er zijn geen grotere ego's en aso's dan hondenvolk. dan heb ik het niet over tokkievolk. maar ervan overtuigd zijn dat ze alleen recht op alles hebben. nooit over hondenzaken hun ongelijk zullen toegeven. schijt hebben aan schijt die ze overal laten slingeren etc.

nou is dat generaliseren. maar over het algemeen is hondenvolk echt enorm vervelend volk :19: :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

helemaal mee eens (daar hoort natuurlijk niet zoaks bij pam het schoppen van baukje bij hoor)

als je een ras koopt waar vooroordelen over bestaan dan moet je die opmerkingen accepteren. :19:

ik kan er geen seconde wakker van liggen eerlijk gezegd

daarbij ben ik zelf ook niet helemaal schoon en heb ik zeker ook vooroordelen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door M@scha op 27 mar 2008 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

massam schreef:
Ilona_Diego schreef:
Martijn schreef:
Ilona_Diego schreef:
Vanwege het gedrag. :mrgreen:
Vanwege het gedrag van de mens??? :denken: Wat noem je asociaal gedrag van een honden-eigenaar dan?
geloof me. er zijn geen grotere ego's en aso's dan hondenvolk. dan heb ik het niet over tokkievolk. maar ervan overtuigd zijn dat ze alleen recht op alles hebben. nooit over hondenzaken hun ongelijk zullen toegeven. schijt hebben aan schijt die ze overal laten slingeren etc.

nou is dat generaliseren. maar over het algemeen is hondenvolk echt enorm vervelend volk :19: :mrgreen:
:smile:
Ik moest ineens aan een oude buurvrouw denken die met haar krasstemmetje duidelijk maakte dat "perdevolk altijd raaaaaaaaaaauw volk was " :mrgreen: ( ze was zelf perdevolk) Ongeveer hetzelfde dus :wink:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Zoie schreef:ik erger me niet aan de zogenaamde vooroordelen, wel aan het onnodig uiten daarvan. Ik wens ook niet door vreemden aangesproken te worden op de keuze van mijn kleding, kapsel, partner enz. Ik vind dat verregaand onbeschoft.

Helemaal mee eens :mrgreen:

En ik heb me ook een tijdje geergerd aan het feit dat sommige mensen je niet serieus nemen als je een klein hondje hebt.
Want dat zijn toch geen 'echte' honden :blah:

Inmiddels denk ik...wat jij wil :ok: :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

weet je wat ik vreemd vind ik weet dat er ook vooroordelen bestaan over mij ras over welk nu niet
maar mensen zeggen dat nooit tegen mij van je hebt keffers of wat ook :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”