Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hokje geplaatst door keuze hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
Dat is hier ook zo. Ze liggen wel bijna altijd in dezelfe ruimte en ook wel samen op de bank maar niet tegen of op elkaar.
Overigens is Silka gecastreerd (was ze al toen ik haar kreeg), Bill niet.
Moos en Saar lagen wel soms tegen elkaar aan, of samen in de mand, maar ik had meer het idee dat dat was omdat ze daar dan allebei wilde liggen, niet dat ze elkaar echt opzochten om bij te gaan liggen :mrgreen: :wink:
Saar is wel veel meer van het lichamelijke contact dan Moos was. Saar sopt ook erg graag oren en ogen uit van andere honden (van mensen trouwens ook :N: :mrgreen: ), bij Moos deed ze dat maar 5 sec als hij heel druk met iets anders bezig was, Moos vond oren uitsoppen namelijk heel veel minder geslaagd dan Saar :mrgreen:

Ik had ook wel het idee dat ze zo leuk konden spelen samen doordat Moos gewoon 'de baas' was zonder daar iets voor te hoeven doen verder. Hij vertrouwde erop dat Saar niks zou doen om zijn positie te ondermijnen, en Saar vertrouwde hem ook weer heel, heel erg in dat hij niks zou doen wat zij vervelend vond in spel.
Laatst gewijzigd door Moos op 27 mar 2008 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Met mijn 2de hond Joris (zie middelste foto in het onderschrift) had ik last van een omgekeerd vooroordeel (ja, dat kan ook :smile: ).
Joris had ik uit het asiel en hij was heeel erg goed met mensen, maar andere honden, daar moest hij niets van hebben. Of het nu reuen, teven of zelf pups waren, in alles wat hem voor de neus kwam beet hij gelijk (hij viel niet uit, ze moesten echt naar hem toekomen om even te snuffelen of zo). Erg vervelend, maar prima mee te leven en mee om te gaan wanneer je zoiets weet. Niet los bij andere honden en mensen met loslopende waarschuwen... "pas op, mijn hond bijt". Het omgekeerde vooroordeel komt hier op neer dat veel mensen dachten, en ook zeiden "ach, dat zal best meevallen, dat bijten. Hij ziet er zooo lief uit en de mijne doet niks". Dus toch de hond er naar toe laten gaan. Wanneer Joris dan inderdaad HAP deed, waren de mensen nog verbaasd ook! "Goh, hij bijt echt" :denken: . Alsof iemand dat voor de lol zegt van zijn eigen hond!
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef:
Moos en Saar lagen wel soms tegen elkaar aan, of samen in de mand, maar ik had meer het idee dat dat was omdat ze daar dan allebei wilde liggen, niet dat ze elkaar echt opzochten om bij te gaan liggen :mrgreen: :wink:
Saar is wel veel meer van het lichamelijke contact dan Moos was. Saar sopt ook erg graag oren en ogen uit van andere honden, bij Moos deed ze dat maar 5 sec als hij heel druk met iets anders bezig was, Moos vond oren uitsoppen namelijk heel veel minder geslaagd dan Saar :mrgreen:
Haha, nou hier staat de een gewoon op, als de ander er bij per se bij wil.
(En negen in de tien keer is het Sil die er wel gezellig bij wil maar heeft Bill daar helemaal geen zin in. Hij staat dan ook op met een hele diepe zucht! :mrgreen: ).
Enne... soppen doen ze hier al helemaal niet! Vind het trouwens wel altijd heel schattig als honden zo verzorgend zijn. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
Moos schreef:
Saar is wel veel meer van het lichamelijke contact dan Moos was. Saar sopt ook erg graag oren en ogen uit van andere honden, bij Moos deed ze dat maar 5 sec als hij heel druk met iets anders bezig was, Moos vond oren uitsoppen namelijk heel veel minder geslaagd dan Saar :mrgreen:
Haha, nou hier staat de een gewoon op, als de ander er bij per se bij wil.
(En negen in de tien keer is het Sil die er wel gezellig bij wil maar heeft Bill daar helemaal geen zin in. Hij staat dan ook op met een hele diepe zucht! :mrgreen: ).
Enne... soppen doen ze hier al helemaal niet! Vind het trouwens wel altijd heel schattig als honden zo verzorgend zijn. :wink:
Nee, opstaan deden ze dan weer niet, degene die lag bleef ook wel liggen. Alhoewel, Moos kon soms letterlijk bovenop Saar gaan liggen op een krap stoeltje ofzo, en als Saar dan de keuze had of echt onder Moos te blijven liggen of op te staan, stond ze wel op :mrgreen:
Ja, ik vind dat verzorgen ook zo schattig. Soms leidde ik Moos ook even extra lang af zodat Saar door kon gaan :mrgreen:
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

M@ri@nne schreef:
sundancekid schreef:Mensen hebben al veel naar de klo.....n gedaan met hun vooroordelen en dat zal helaas nooit veranderen, het is nu éénmaal één van de slechte kwaliteiten van ons superieur ras :roll:
En hoe rijm je dit met je onderschrift?
das gemakkelijk me dunkt, wij moeten mensen eerst leren kennen alvorens te weten of ze deugen of niet. Een hond voelt dat meteen aan en geloof me, dat ze altijd gelijk hebben. Dus als mijn honden je niet moeten, ik ook niet :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

sundancekid schreef:
M@ri@nne schreef:
sundancekid schreef:Mensen hebben al veel naar de klo.....n gedaan met hun vooroordelen en dat zal helaas nooit veranderen, het is nu éénmaal één van de slechte kwaliteiten van ons superieur ras :roll:
das gemakkelijk me dunkt, wij moeten mensen eerst leren kennen alvorens te weten of ze deugen of niet. Een hond voelt dat meteen aan en geloof me, dat ze altijd gelijk hebben. Dus als mijn honden je niet moeten, ik ook niet :mrgreen:
Is het dan ook zo dat iedere persoon die jouw honden aardig vinden ook deugt ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

sirene schreef:
sundancekid schreef:
M@ri@nne schreef:
Is het dan ook zo dat iedere persoon die jouw honden aardig vinden ook deugt ?
niet altijd, maar ze hebben de eerste schifting dan wel doorstaan. De rest is aan mij en geloof me dat ik net zo kritisch ben als mijn honden. Ik heb maar een paar vrienden, maar dat zijn dan ook echt vrienden en geen meelopers zoals zovelen :wink:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

2 honden spelen eerder met elkaar dan honden in een hele roedel gewoon omdat de kans dat je op je sodemieter krijgt in een roedel groter is en ik denk ook dat het wel van het ras afhangt.
Heel herkenbaar.
Nou heb ik geen hele roedel maar 3 honden en spelen ligt zelfs dan al inderdaad wat gevoelig soms.
Als Megan met Bantam wil spelen dan vind Misty dat absoluut niet goed. En als Misty en Bantam aan het spelen zijn, dan wordt Megan ook wat kribbig van de drukte die ze maken. Buiten is dat geen probleem dus daar hou ik wel rekening mee.
Als de twee kleintjes dan gaan racen en stoeien, gaan Megan en ik samen iets doen.

Misty ligt trouwens heel graag bij Bantam, maar voor hem hoeft dat kleffe niet perse, hij laat het wel toe maar zal het zelf niet opzoeken.
Megan ligt alleen maar graag tegen mij of tegen m'n vriend aan.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

sirene schreef:Ik denk dat het wel aan de hoeveelheid honden ligt die je hebt.
2 honden spelen eerder met elkaar dan honden in een hele roedel gewoon omdat de kans dat je op je sodemieter krijgt in een roedel groter is en ik denk ook dat het wel van het ras afhangt.

Ik ben benieuwd of andere mensen met meerdere honden het zelfde idee hebben ? Overigens maakt het denk ik ook wel uit of je intacte honden hebt of gecastreerde. Als de hormonen geen rol spelen wordt er ook anders met elkaar om gegaan.
Ik ben het zeker met je eens.
Hier spelen ze dus ook niet met elkaar en die ene keer dat er een een poging waagde (vooral dan vaak met opvanghondjes) wordt er vrijwel direct afgestraft door Hera of Chello.

Met de buren hadden wij een hele hechte roedel maar als we wilden dat er een stle gingen spelen dan moesten we vaak de helft naar binnen doen omdat er anders ingegrepen werd.

Alleen als Hera loops is dan speelt ze met Woopy. Nouja spelen.... hem min of meer dwingen tot, uhm, je weet wel. :mrgreen: Maar dat gebeurd dan onder wat spelen en gek doen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn drie meiskes liggen wel graag tegen elkaar aan en Kyra en Lyndie spelen heel graag samen, Lyndie speelt sowieso heel graag met iedereen en Gina zou wel willen spelen maar weet nog niet precies hoe :mrgreen:
Cody wordt daarentegen door de meiden regelmatig weggesnauwd omdat hij het verschil niet helemaal weet tussen leuk spelen en etteren. Aan de andere kant kan hij heel lief oren en snuit van Lyndie en Gina wassen (bij Kyra durft hij het niet want die moet dat niet van hem).
Het leukste vind ik als ze buiten de dolle vijf minuten hebben. Kyra begint dan als een gek rond te rennen en in no time heeft ze de anderen als een sliert achter zich aan. Ik lig dan echt in een deuk :wink: .
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hier spelen ze wel met elkaar, zelfs graag en veel :mrgreen:
Uitzondering buiten is Pip want die heeft het te druk met graven en Dora want die heeft het te druk met haar bal en loopt gewoon haar eigen ding te doen. De rest speelt echt met elkaar, zowel buiten als binnen :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier wisselt het sterk, volgens mij volkomen afhankelijk van Kaya en hoe ze zich voelt.

Zo spelen ze dagen heel veel met elkaar en is het dolle pret en dan ineens is er weer een rustige periode en spelen ze niet of nauwelijks met elkaar.

Kaya mag niet met andere honden spelen, behalve dan een enkeling die ze erg goed kent.

Puchu mag spelen met welke hond dit ook wil. Hij is dol op lekker rennen en ravotten en aangezien hij dit niet altijd met Kaya kan doen, zoek ik vaak juist bewust andere honden op hier in de buurt.

Kaya en Puchu liggen wel samen op de bank, ook wel bij elkaar in de buurt, maar niet echt helemaal tegen elkaar aan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Bowie speelt wel graag met andere honden, ik zou niet weten wat daar op tegen is.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Addy schreef:Hier spelen ze wel met elkaar, zelfs graag en veel :mrgreen:
Uitzondering buiten is Pip want die heeft het te druk met graven en Dora want die heeft het te druk met haar bal en loopt gewoon haar eigen ding te doen. De rest speelt echt met elkaar, zowel buiten als binnen :ok:
Maar die zijn bijna allemaal gecastreerd of niet ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: In hokje geplaatst door keuze hond

Ongelezen bericht door Budkes »

Kay's Mom schreef::boos: ik word er zooooo moe van!
Oke..ik heb een chihuahua....dus? ben niet gelijk de next paris hilton hoor..
........ ........ ........... .............
Die vooroordelen bah! :pffff: met een chihuahua ben je een tutje, met een stafford weer iemand die "stoer wil doen"

belachelijk gewoon! :klaar: :M:
Even weer helemaal terug on topic, er zijn ook beste stoere chihuahua's hoor :pffff: :
Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ja vooroordelen zat.

Max de sint bernard kwijlt alleen maar, en zou vast kilo's per dag eten.

Macho de labrador is maar saai.
Macho is wel mijn toppertje in gehoorzaamheid en ook frisbee doe hij heel goed.
Owja slanke labradors bestaan niet, dus vaak willen mensen even voelen of hij wel echt slank is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Geen vooroordelen, maar dat is het voordeel als je niet al te bekende rassen hebt :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nu wordt 3 honden misschien niet als roedel gezien, ik zie dat wel zo overigens, maar hier spelen ze elke dag als gekken. Ze razen door het huis en buiten is het helemaal dolle boel. Dapper net wat minder dan Cleo en Eva maar ook hij vindt het enorm leuk om met Eva en Cleo te stoeien. Het is hier zelfs zo erg dat ik minimaal 3 keer per dag het spel afbreek en Eva even in de bench doe voor de rust. De kussens vliegen meerdere keren van de banken per dag en ik kan niks dan filmpjes maken over hondengedrag. Spelbuigingen, domineren, onderdanigheid etc. Hier itt bij veel anderen schijnbaar niks dan interactie tussen de honden. Ze zijn hier ook in die mate een roedel dat het zelfs link is ze allemaal tegelijk los te laten. Zo link dat ze hem kunnen peren. :N: De roedelleidster Cleo gaat hier dus altijd apart los. Zolang zij aan de riem zit blijft de rest bij ons. Cleo is nl in die mate lollig en belangrijk voor de andere twee dat zij meteen een jacht in kan zetten waarbij de rest volgt. Gaat ze lollig doen dan rennen de andere twee ook met haar mee. Laat het net Cleo zijn die totaal zelfstandig is en dus geen enkel probleem heeft om een uurtje alleen door het bos te gaan :devil: Eva en Dapper letten samen prima op ons.

Moet wel zeggen dat alleen Cleo gecastreerd is.

Cleo en Eva konden wel moeder en dochter zijn zo close is de band. Als ik een spel afbreek omdat ik me erger aan het geblaf en geren in huis dan gaat Cleo gewoon spelbuigingen maken voor de bench om Eva eruit te lokken :roll: Eva ligt soms als een krolse kat Cleo uit te lokken door ervoor te rollen en in haar gezicht te blaffen tot ze komt spelen. Dan breekt de hel dus weer los :N:

Wij hebben ook mazzel dat de roedelleidster zelf zo'n extreem speels hondje is denk ik.

Contactliggen gebeurd hier nooit en als ze als roedel buiten zijn wat we zelden doen, accepteren ze absoluut geen andere honden. De teven jagen alle teven weg en Dapper mag dus niet flirten of spelen. Dapper kan geen reu zien als zijn teven erbij zijn. Zonder Cleo en Eva gaat dat prima met wat afleiding.

Wandelen doen we alleen 's-nachts met alledrie tegelijk dus. Overdag of Dapper, of de teefjes samen of ook weer apart. Cleo los is altijd zonder andere honden.
laeken
Zeer actief

Kijk, deze is van een maandje geleden en zo gaat het elke dag. Op de bank achterin de hoek ligt Dapper die het even niet meer zag zitten. Eva rent gewoon over hem heen.
Pure interactie tussen de honden, spelbuigingen, onderwerping, correctie, weer goedmaken met een spelbuiging en een "neponderwerping" om te laten zien dat ze geen kwaad in de zin had etc.

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

sirene schreef: Maar die zijn bijna allemaal gecastreerd of niet ?
Ja klopt :wink: behalve Mellemans en Destiny
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

MARC_S schreef:Kijk, deze is van een maandje geleden en zo gaat het elke dag. Op de bank achterin de hoek ligt Dapper die het even niet meer zag zitten. Eva rent gewoon over hem heen.
Pure interactie tussen de honden, spelbuigingen, onderwerping, correctie, weer goedmaken met een spelbuiging en een "neponderwerping" om te laten zien dat ze geen kwaad in de zin had etc.

Leuk filmpje Marc :ok: ! Heel herkenbaar ook :mrgreen: . Er rennen hier ook regelmatig honden achter elkaar aan en meestal is Lyndie de initiator. Ik onderbreek het spel ook wel omdat het soms wel erg wild gaat en ze rustig ons ondersteboven lopen (vind ik wat minder :wink: ) of meubilair wordt omgegooid (vind ik nog minder leuk :wink: ). En dan gaan ze liggend op de grond verder. Zogenaamd gegrom, spelbuigingen, gekke sprongen maken, elkaars bek aflikken, als een sliert achter elkaar aan sjezen, etc.
En als Kyra een dolle bui heeft, worden ze helemaal wild :mrgreen:
Ik geniet er altijd enorm van om te zien hoe ze met elkaar omgaan.
Grappig is ook dat Kyra (roedelleidster) rustig op de grond gaat liggen terwijl Lyndie en Cody over haar heen denderen, maar op het moment dat ze er genoeg van heeft, de andere twee direct ophouden.
Gina wil graag meedoen, maar weet nog niet goed hoe. Dus maait ze maar onbenullig met een voorpoot over de anderen heen, hoewel zij de spelbuiging nu ook doet. Maar daarna zie je haar denken, wat nu .. :denken: ?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lieke schreef: Grappig is ook dat Kyra (roedelleidster) rustig op de grond gaat liggen terwijl Lyndie en Cody over haar heen denderen, maar op het moment dat ze er genoeg van heeft, de andere twee direct ophouden.
Dat zag je in mijn filmpje ook gebeuren. Die zwarte hond is de baas in huis, toch ligt ze regelmatig op haar rug en zelfs met de staart tussen de benen als ze met de pup speelt. Is ze het zat dan laat ze dat weten en dan gilt de pup dus ook even om aan te geven dat ze het echt wel weet, zonder dat er ooit een krasje op zit :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier spelen de honden ook met elkaar Micron en Sien spelen veel samen ,Spok en Micron ook weer samen en uiteraard Sien en Spok ook met elkaar.
Orson en Rio spelen ook weleens met andere honden vooral Rio is makkelijk over te halen tot een spelletje Orson is wat selectiever daarin.
Micron speelt met beide fila's al heeft hij een duidelijke voorkeur in het spel voor Orson.
Orson en Rio spelen ook samen en als die in het spel zijn wordt een hond die mee wil doen straal genegeerd en krijgt geen kans zich erbij te voegen.
Zelfs Beau die toch een roedelmaatje was werd niet in het spel betrokken als hij mee ging doen en ook Micron haakt meestal af omdat het tevergeefse moeite is.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb zelf wel vooroordelen, maar ben niet zo dom dat ik er vanuit ga dat elke eigenaar in dat stereotiepe plaatje past De grote groep vaak wel heel aardig.

Anne
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Max van 12 speelt met geen enkele hond (deed hij ook als jong ventje niet) en houden we nu strikt gescheiden van de dames, want dat gaat totaal niet (vanuit zijn kant). Meneer is gecastreerd en heeft alleen lichte interesse in de dames als ze dekrijp zijn.

Noeska van 3 speelt altijd graag, en na een gewenningsperiode van een aantal maanden speelt ze nu uitbundig samen met Laika, die de helft in leeftijd is maar wel onbetwist de koningin. Laika was letterlijk niks gewend, maar nu ze bij ons tot rust gekomen is, zit ze steeds lekkerder in haar vel. Je kon aan haar merken dat ze in het begin geen vertrouwen had in het spel van de ander, alhoewel Noes steeds een heel lage houding aannam, maar nu gaat ze zelf ook helemaal los en wordt er stevig gestoeid. Beide dames zijn overigens intact.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

dat kan ik best snappen hoor, dat je graag je hond zou laten spelen met een andere hond! toch wel irritant dat veel mensen toch bang zijn van dit ras. bij mij in de buurt wonen er ook een paar en ook een pit-bull achtige ( ff groter dan staff) die ken ik al van pup af, goed gesocialiseert en schatten van honden. tuurlijk het kan fout gaan maar dat kan ook met Jack Russels en Herders (elk ras).ik vind het toch wel jammer dat er zo te horen nog veel over geoordeelt wordt. Toen ik mijn hond kocht, waren er vooral veel positieve reacties hier uit de buurt, ondanks dat hij licht blauwe ogen heeft.( van Husky ge-erft)
Ilona_Diego schreef:
massam schreef: nee die spelen niet met elkaar maar dat is vooral omdat mijn reu (zie onderschrift) net een beetje aan het opkrabbelen is vanuit heel ziek zijn en daar gewoon geen zin in heeft.

er is maar 1 hond waarmee mijn teefje speelt en dat is haar zoon van 8 maanden. al vind ze dat gespring om haar heen van die puber eigelijk alleen maar irritant :mrgreen:

maar als sam zou willen mochten ze van mij best samen spelen hoor! graag zelfs lekker elkaar bezig houden. maar daarbuiten wordt niet gespeeld.
Kijk dat bedoel ik dus.. Diego heeft dat niet. Die heeft geen ander speelmaatje, ja mij heeft ie, maar geen andere honden die lekker met hem kunnen spelen.
En wees eerlijk.. het is hartstikke leuk voor honden om met elkaar te kunnen spelen.. maar die van mij heeft dat niet!
Ja 1 bull terrier teefje, maar die kan niet te lang spelen omdat zij een aandoening aan der achterpoten heeft. En een reu die half blind en oud is. Dus wat voor speelmaatjes zijn dat nou eigenlijk, voor zo'n energieke hond als Diego, hij kan daar niet lekker mee ravotten
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Emma schreef:dat kan ik best snappen hoor, dat je graag je hond zou laten spelen met een andere hond! toch wel irritant dat veel mensen toch bang zijn van dit ras. bij mij in de buurt wonen er ook een paar en ook een pit-bull achtige ( ff groter dan staff) die ken ik al van pup af, goed gesocialiseert en schatten van honden. tuurlijk het kan fout gaan maar dat kan ook met Jack Russels en Herders (elk ras).ik vind het toch wel jammer dat er zo te horen nog veel over geoordeelt wordt. Toen ik mijn hond kocht, waren er vooral veel positieve reacties hier uit de buurt, ondanks dat hij licht blauwe ogen heeft.( van Husky ge-erft)
Ilona_Diego schreef:
massam schreef: nee die spelen niet met elkaar maar dat is vooral omdat mijn reu (zie onderschrift) net een beetje aan het opkrabbelen is vanuit heel ziek zijn en daar gewoon geen zin in heeft.

er is maar 1 hond waarmee mijn teefje speelt en dat is haar zoon van 8 maanden. al vind ze dat gespring om haar heen van die puber eigelijk alleen maar irritant :mrgreen:

maar als sam zou willen mochten ze van mij best samen spelen hoor! graag zelfs lekker elkaar bezig houden. maar daarbuiten wordt niet gespeeld.
Kijk dat bedoel ik dus.. Diego heeft dat niet. Die heeft geen ander speelmaatje, ja mij heeft ie, maar geen andere honden die lekker met hem kunnen spelen.
En wees eerlijk.. het is hartstikke leuk voor honden om met elkaar te kunnen spelen.. maar die van mij heeft dat niet!
Ja 1 bull terrier teefje, maar die kan niet te lang spelen omdat zij een aandoening aan der achterpoten heeft. En een reu die half blind en oud is. Dus wat voor speelmaatjes zijn dat nou eigenlijk, voor zo'n energieke hond als Diego, hij kan daar niet lekker mee ravotten
maar laten we wel wezen,ze heeft een staff reu,een volle reu ga ik even van uit.
Ik ken haar en haar hond niet,maar omdat zij graag wil dat Diego lekker kan spelen oordeel ik als ik mijn reu aanlijn?
Maar dat hoeft toch niet alleen maar door een vooroordeel te zijn?
Mijn reu is ook een pittige en dat in combi met staff reu,lijkt mij idd niet zo'n goed plan,en dat is toch ook zo in 99% van de gevallen of niet soms?
En bij mij ligt het ook niet persee aan het ras,mijn reu en ook mijn teef mogen niet met iedere hond spelen,als ik zie dat het om reuen gaat laat ik mijn reu in sommige gevallen ook niet lopen maar roep hem bij me,gewoon om te voorkomen dat het mis gaat.
Omdat ik weet dat bij veel staff reuen die grens eerder bereikt is,ga ik daar de boel al helemaal niet op de spits drijven,dat kun je me dan toch niet kwalijk nemen?
En daarbij,als ik mijn reu maar gewoon moet laten lopen,zo ook mijn teef,dan ben ik straks weer die aso baas.....omdat ik mijn honden niet eens bij me roep terwijl ik toch beter zou moeten weten enz enz.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

eefje+huig schreef:
Emma schreef:dat kan ik best snappen hoor, dat je graag je hond zou laten spelen met een andere hond! toch wel irritant dat veel mensen toch bang zijn van dit ras. bij mij in de buurt wonen er ook een paar en ook een pit-bull achtige ( ff groter dan staff) die ken ik al van pup af, goed gesocialiseert en schatten van honden. tuurlijk het kan fout gaan maar dat kan ook met Jack Russels en Herders (elk ras).ik vind het toch wel jammer dat er zo te horen nog veel over geoordeelt wordt. Toen ik mijn hond kocht, waren er vooral veel positieve reacties hier uit de buurt, ondanks dat hij licht blauwe ogen heeft.( van Husky ge-erft)
Ilona_Diego schreef:

maar laten we wel wezen,ze heeft een staff reu,een volle reu ga ik even van uit.
Ik ken haar en haar hond niet,maar omdat zij graag wil dat Diego lekker kan spelen oordeel ik als ik mijn reu aanlijn?
Maar dat hoeft toch niet alleen maar door een vooroordeel te zijn?
Mijn reu is ook een pittige en dat in combi met staff reu,lijkt mij idd niet zo'n goed plan,en dat is toch ook zo in 99% van de gevallen of niet soms?
En bij mij ligt het ook niet persee aan het ras,mijn reu en ook mijn teef mogen niet met iedere hond spelen,als ik zie dat het om reuen gaat laat ik mijn reu in sommige gevallen ook niet lopen maar roep hem bij me,gewoon om te voorkomen dat het mis gaat.
Omdat ik weet dat bij veel staff reuen die grens eerder bereikt is,ga ik daar de boel al helemaal niet op de spits drijven,dat kun je me dan toch niet kwalijk nemen?
En daarbij,als ik mijn reu maar gewoon moet laten lopen,zo ook mijn teef,dan ben ik straks weer die aso baas.....omdat ik mijn honden niet eens bij me roep terwijl ik toch beter zou moeten weten enz enz.
Dat klopt, want Tirsa kon alleen met Tommie (staf) spelen omdat zij 'n teefje is. Met reuen ging Tommie aan de lijn. Dat heet voor mij alleen je verantwoordelijkheid nemen.
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kay's Mom »

:offt:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kay's Mom schreef::offt:
Ok, in een hokje láát je je plaatsen, niemand zet je in een hokje als jij dat niet wilt :klaar:
Niet zeuren dus :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”