Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat zit er in de genen?? Ik vind dit totale onzin, dat er totale nitwits zijn die met deze honden lopen ben ik direct met je eens... maar dat alle honden van deze rassen wandelende tijdbommen zijn.
Ze heeft wel gelijk hoor, ik heb nu mijn 5de Staff, de andere vier gingen ineens gewoon af toen ik boodschappen deed en ze net uitgelaten had....zo ineens boem de stukken vlogen alle kanten op....
Brigitte schreef:
Ze heeft wel gelijk hoor, ik heb nu mijn 5de Staff, de andere vier gingen ineens gewoon af toen ik boodschappen deed en ze net uitgelaten had....zo ineens boem de stukken vlogen alle kanten op....
flamme schreef:ja, maar dat een ras al superlang bestaat wil natuurlijk niet zeggen dat het gezond is.
Als het is zoals je zegt en dat bij een goede fokkeuze er geen gezondheidsbeperkingen zijn als open fontanelletjes, uitpuilende ogen enzenz. dan is dat natuurlijk prima en heb je gewoon een leuk, gezond hondje. maar ik heb van diverde mensen gehoord dat dit helaas tegenwoordig bijna niet meer zo is. Dan zijn er dus of nog maar weinig goede fokkers of ik ben (met nog een aantal mensen) slecht ingelicht. Overigens heb ik dus niks tegen de chihuahua als die verder net zo gezond zijn als jouw Kay
.....maar is dat niet zo bij elk ras? dat hij zorgvuldig gefokt moet worden...de chihuahua's met stamboom hebben weinig tot geen gezondheids problemen en halen meestal de leeftijd van 15 jr.
Als je een chihuahua op marktplaats koopt op bij een zogenaamde particulier die een keer 1 nestje heeft (wat ik noot gelooof meestal zijn dat ook broodfokkers) dan kan je op je vingers natellen dat het een ziekhondje word...
Ja daar heb je gelijk in. ieder ras moet zorgvuldig gefokt worden Alleen heb ik bij sommige rassen de indruk dat er meer ongezonde honden geboren worden dan gezonde. In het geval van de chi dus meer open fontanelletjes enzenz dan gewone leuke gezonde hondjes.( Die indruk heb ik bv bij de OEB ook.) Maar als ik jouw tekst lees begrijp ik dus dat er bij "normale" fokkers bijna geen uitpuiloogjes, fontanelletjes die niet dicht gaan en zo zijn. En dat hondjes ook op een normale manier verwekt en geboren kunnen worden. Dan wordt het verhaal al heel anders.
Jay schreef:Voor mij mag men opnieuw beginnen met de Duitse Herder, ik krijg het idee dat er amper nog een gezonde DH rond loopt.
Als ze niet waggelen door heupafwijkingen, dan hebben ze wel darm of huidproblemen en voedselallergien, naar mijn idee is het ras volledig in verval geraakt.
Ik heb het altijd een prachtig ras gevonden, maar voor mij helaas geen DH meer.
ik zie en ken er heel veel in de africhting, ik kan nu niet zeggen dat die enorm ongezond zijn... het enige risico wat mij tegenhoudt om ooit een DH te halen is de HD problemen... van de honden die ik verder ken hebben ze geen van de bovengenoemde problemen. Wel komen deze vaker voor bij de kynologenlijnen wat ik heb begrepen.
Jay schreef:Voor mij mag men opnieuw beginnen met de Duitse Herder, ik krijg het idee dat er amper nog een gezonde DH rond loopt.
Als ze niet waggelen door heupafwijkingen, dan hebben ze wel darm of huidproblemen en voedselallergien, naar mijn idee is het ras volledig in verval geraakt.
Ik heb het altijd een prachtig ras gevonden, maar voor mij helaas geen DH meer.
ik zie en ken er heel veel in de africhting, ik kan nu niet zeggen dat die enorm ongezond zijn... het enige risico wat mij tegenhoudt om ooit een DH te halen is de HD problemen... van de honden die ik verder ken hebben ze geen van de bovengenoemde problemen. Wel komen deze vaker voor bij de kynologenlijnen wat ik heb begrepen.
Ik heb bijv. huidproblemen ook alleen nog maar bij kynologen gezien, net zoals het ontzettend beroerd lopen van achteren. Mijn kyno reu is daar helaas een mooi voorbeeld van.
Martijn schreef:
Gezondheid is natuurlijk heel belangrijk maar er mag ook weleens oog zijn voor het koppie van de gemiddelde huishond want daar zijn ook verantwoordelijkheden aan verbonden.
Nou inderdaad!
Ik heb vaak echt te doen met veel huishonden, die zich er ook maar in lijken te schikken. Zo sneu.