Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanleren paaltjes - vervolg

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Aanleren paaltjes - vervolg

Ongelezen bericht door Carma »

Naar aanleiding van dit topic: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=133927
heb ik paaltjes en channelwires besteld om zelf thuis aan de slag te gaan met het aanleren van de paaltjes.
Maar nu mijn vraag: Hoe begin ik? Start je gelijk met 12 paaltjes, of eerst met 6? Eerst een (brede) rechte straat, of in een punt lopend (zodat het einde al wat smaller wordt)?
Graag een beetje hulp van jullie gevraagd! :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

De meningen verschillen daarover...ik heb de methode tijdens een workshop geleerd en dat ging als volgt:

12 palen neerzetten in een straatje (twee voeten in de lengte ertussen). Hond tussen de tweede en de derde paal zetten en vasthouden. Iemand anders staat bij het eind van de palen en roept de hond er tussendoor. Komt de hond er doorheen dan krijgt hij de bal (je gebruikt de bal om direct op snelheid te trainen). En zo ga je heel langzaam de palen meer op 1 rechte lijn zetten. Dat lukt dus zeker niet in 1 sessie he!

Ik heb toen Bram echt de beweging moest gaan maken strips gebruikt. Eerst 8 strips (twee aan het begin, twee aan het eind, vier in het midden) en toen 6 strips (twee aan het begin, twee aan het eind, twee in het midden). De palen stonden uiteindelijk op 1 rij en toen ben ik de strips gaan afbouwen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja heeft het inderdaad ook gelijk met 12 palen aangeleerd.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik ben begonnen met 6 paaltjes alleen had Harley moeite om in een ritme te komen waardoor ik snel opgebouwd heb naar 12 palen.
Op de hondenclub beginnen we altijd met 6 omdat 12 vaak te lang is meer kans om in de fout te gaan.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”