Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pools asiel

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

cornelie

pools asiel

Ongelezen bericht door cornelie »

--------------------------------------------------------------------------------

Sinds een aantal dagen heb ik contact met een groepje mensen die zich het leed aantrekt van de honden in een pools asiel.

De situatie is daar des te schrijnender omdat de eigenaar niet eens kampt met geldproblemen of iets hij vindt het gewoon niet nodig om de honden te verzorgen

stukje tekst van de site collies-in nood

De situatie in veel Poolse dierenasiels zijn schrijnend, na een jarenlang verblijf met soms gevechten op leven en dood geven de dieren uiteindelijk de moed op en sterven, of ze worden doodgebeten. De dieren in dit bewuste asiel KRZYCZKI krijgen maar één keer per week te eten.. De beheerder, een rijke 'meneer' met prive helicopter, heeft een loods vol hondenvoeding staan maar weigert deze te geven omdat hij er 'geen zin' in heeft ??????????????? Het voer ligt gewoon weg te rotten daar. Niemand kan bij deze dieren in de kennels komen, deze zijn op slot. Er zijn een zeer klein aantal Poolse vrouwen(2) die zich inzetten voor deze dieren, stiekum gaan ze als bezoeker naar binnen en geven de dieren iets te eten en maken foto's voor de buitenwereld. Als zij niet binnen worden gelaten liggen zij met verrekijkers in de struiken om te kijken of de gereserveerde honden nog leven of om informatie over bepaalde honden te verzamelen. Alleen in dit beruchte asiel zaten vorig jaar oktober nog minimaal 1500 honden/ nu nog ca.300 die letterlijk in doodsgevaar zijn.

Kannibalisme is in dit verschrikkelijke oord geen uitzondering, wordt in feite door de beheerder zelfs uitgelokt. Als hij vindt dat zijn asiel te vol raakt, want hij krijgt per hond van de gemeente betaald, haalt hij een dominante hond uit zijn bestaande roedel en plaatst hem in een nieuw roedel met zwakke honden. Meneer noemt dit een 'praktische opruimaktie' waarbij hij zelf geen vieze vingers krijgt. Je kunt erop wachten dat gevechten ontstaan en bijtincidenten het gevolg zijn.Velen overleven dit niet en sterven eenzaam en onder verschrikkelijke pijnen omdat de beheerder ook het nut van medische verzorging niet wenselijk vindt.
Deze dingen gebeuren helaas dagelijks, vandaar dat wij dit onder de aandacht brengen.
Op dit moment wordt er hard aangewerkt om zoveel mogelijk dieren daar uit te halen en het asiel te sluiten. Het asiel in Bocholt (Duitsland) is tijdens het Paasweekend in KRZYCZKI geweest en hebben er meer dan 40 honden uit gehaald, de meesten zwaargewond en enkele verkeren nog steeds in kritieke toestand.

filmpjes over dit asiel, zeker niet geschikt voor jeugdige kijkers

wij van hondenopvang zijn aan het kijken of we kunnen samenwerken met de organisatie die deze poolse honden hulp biedt.
cornelie

Ongelezen bericht door cornelie »

Heb ik over gekopieerd van een ander forum .
Wou het even de ''aandacht '' geven .
De filmpjes zyn echt te erg voor woorden , niet voor jeugdige kykers .
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik kijk ze vanmiddag later, ik zit nu te eten en ben net uit bed...
Mijn ervaringen in polen zijn niet vreselijk slecht aangaande honden..als er al magere honden liepen was dat een kwestie van geld...
Moedwillig slecht voor dieren zijn heb ik in al die keren niet gezien dat ik er was...

Maar dit is krankzinnig natuurlijk
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

wat een drama :jank:
Zijn jullie bezig om te kijken of er wat gedaan kan worden?
Is er iemand die contact heeft met de instantie's daar?
En dit is lid van de EU he? :jank:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

eigenlijk wil ik dit niet zien en niet weten :boos: :boos: ik wil niet weten dat zulke mensen bestaan :jank: :jank:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik hoop dat er snel iets op gevonden word, vreselijk daar :jank:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik ga niet kijken,maar wordt er ook iets verder met gedaan.Laat het dan weten :wink:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Filmpje is niet geschikt voor jeugdige kijkers.
Sorry,daar hoor ik niet meer bij. :mrgreen:

Het kan beter voor gevoelige kijkers zijn :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”