Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe weten jullie waar er geshowd kan worden?

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Hoe weten jullie waar er geshowd kan worden?

Ongelezen bericht door blacky »

Een echte vraag voor een volkomen leek. :mrgreen:
Die voor het eerst een rashondje heeft waarvan ze denkt dat hij er erg mooi uitziet (wie denkt dat niet).

Zou erg graag eens met hem gaan showen maar weet niet welke shows geschikt zijn en waneer en waar die gehouden worden. Heb natuurlijk al op de site van onze rasvereniging gekeken maar kan daar eigenlijk niet zo veel op vinden.

Omdat er bij de KC waar ik lid van van geen ringtraining meer gegeven wordt krijg ik ook via die weg weinig info.

Kan natuurlijk ook de fokster vragen maar zou graag eerst meer info willen hebben. Onze hond is nu nog jong en eerlijk gezegd vind ik de puppy klasse niet zo eng. (hond is nog niet volgroeid en heeft nog niet zijn uiteindelijke vacht maar kan al wel laten zien of er potentie aanwezig is)

Ik denk maar zo voor iedereen was het ooit eens de eerste keer en misschien was het voor hen net zo spannend. :mrgreen:

Hoop dat jullie me kunnen helpen of kunnen vertellen waar ik info kan vinden. Ik heb overigens al op kinoshows gekeken maar kom daar ook niet echt uit.
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blacky
Zeer actief

Had ik ook al gekeken maar mag je altijd voor een van deze shows inschrijven? Mits die show natuurlijk voor jou ras is.

En hoe werkt dat met buitenlandse shows?

Weet dat iemand met ervaring misschien rare vragen vindt. En misschien is het logischer als het via de fokker van je hond gaat. Ben je in iedergeval niet alleen op een show.
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:Had ik ook al gekeken maar mag je altijd voor een van deze shows inschrijven? Mits die show natuurlijk voor jou ras is.

En hoe werkt dat met buitenlandse shows?

Weet dat iemand met ervaring misschien rare vragen vindt. En misschien is het logischer als het via de fokker van je hond gaat. Ben je in iedergeval niet alleen op een show.
Sorry ik had je vragen niet goed gelezen. Van de titel begreep ik dat je gewoon de showagenda wilde zien.

In principe kan je gewoon voor ieder show inschrijven waar je ras gekeurd wordt. Alleen om te beginnen gaan mensen vaak liever naar een clubmatch. Daar gaat het allemaal wat gemoedelijker en is er meer tijd voor je. Er is ook minder strijd onderling. Er valt dan alleen geen kampioenspunt te behalen.
Voor buitenlandse shows eigenlijk hetzelfde. Je kunt overal gewoon voor inschrijven. Er zijn maar een paar shows waar je je voor moet kwalificeren maar dat is in Nl alleen de Hond van het Jaar show.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
blacky
Zeer actief

bedankt voor je antwoord. De punten zijn voor mij niet zo belangrijk omdat ik niet met Spikey wil gaan fokken. Weet ook dat het waarschijnlijk alleen goed kan als hij nog jong is want hij zal waarschijnlijk niet geheel wit worden.
Vind een clubmatch zelfs nog wel spannend omdat de rasvereniging dat aanmeld als kampioensclubmatch. de Clubdag op 27 april ben ik helaas verhinderd. (als ik het goed heb horen de cotons en de peruanen bij de zelfde rasvereniging toch?)

Voor ik me echter ergens inschrijf lijkt het me wel netjes om contact op te nemen met de fokster. Haar kennel naam staat tenslotte op Spikey zij papieren.
Afbeelding
gevni havanezers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Op de kampioensclubmatch kun je wel gewoon punten halen voor het Nl kampioenschap. Maar toch is zo'n clubmatch vaak wel een hele andere sfeer dan een grote tentoonstelling. En je hebt meestal veel meer inschrijvingen op een kamp clubmatch. Gewoon doen!;o)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Ook ik was ooit voor het eerst op show, klinkt dat erg ineens, dat ooit hahaha.
Maar even zonder gekheid, Mike is ook mijn eerste echte rashond en sinds juli 2006 heb ik hem een keer of acht uitgebracht op show, zowel de grote als de clubmatches en ik moet wel zeggen dat ik zelf heel relaxed op een clubmatch ben, maar bij de grotere shows nemen de zenuwen nogal eens de overhand.

Ik weet niet hoe oud je hondje is, maar zag dat je in Steenwijk woont, dan zou je misschien aankomende zomer bijvoorbeeld naar de clubmatch van KC Assen kunnen gaan of naar die in Hoogeveen en ook in Emmen is er van het zomer wel weer een.
Zelf ben ik sowieso op die van KC Assen te vinden, die wordt gehouden op 1 juni.
http://www.kc-assen.nl/clubmatch.html

Voordeel van clubmatches is dat het kleinschaliger en goedkoper is, maar wel een goeie oefening is voor iemand die net begint.
Heb net even gekeken en zag dat Assen dit jaar ook een babyklasse heeft en dat het mij dit jaar maar 25 euro gaat kosten (Mike zit in de open klasse) :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
blacky
Zeer actief

Mag je je inschrijven bij een clubmatch van een vereniging waar je geen lid van bent?

Spikey is dan 7.5 maand oud.
Lijkt me wel leuk om te gaan al vind ik het nogsteeds spannend.

Zal bij ons op de KC een vragen of zij mensen weten die mij een beetje kunnen helpen. Wordt nu al zenuwachtig. :smile:
Afbeelding
gevni havanezers
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

blacky schreef:Mag je je inschrijven bij een clubmatch van een vereniging waar je geen lid van bent?
Ja hoor dat mag. Je betaald alleen een klein bedrag extra om even lid te zijn van die KC :wink:
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ja gewoon opgeven.
Als het goed is betaal ik in Assen 15 voor de clubmatch zelf en 5 euro als ik geen lid (meer) ben.
Dat laatste moet ik nog even nakijken :N:
groetjes Diana

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

je moet gewoon ergens beginnen, ik vind het ook allemaal spannend.
Je hebt geen toestemming nodig van de fokker van je hond, maar vaak kan ze (of hij) je wel goed adviseren welke shows leuk zijn om naar toe te gaan , en welke minder leuk.
Een beetje fatsoenlijke fokker vindt het super als de nakomelingen van zijn honden het leuk doen op een show.
Ik begin ook nog maar net.
en ik schrijf me dit jaar om te beginnen in voor de clubmatches in nederland en belgie (zijn buiten) en een show hier om de hoek, ook buiten. Buiten vind ik fijner.
Mijn vuurdoop heb ik gehad in eindhoven.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ik informeer de fokster van Mike ook over hoe hij het heeft gedaan op show en hij heeft dan ook al een aantal malen op de website van de fokster gestaan met uitslagen en zo .

Het is allemaal niet verplicht om je fokker van alles te vertellen, maar de fokster van Mike vindt het wel leuk om te horen, is voor haar ook weer een stukje reclame :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”