Ik heb een kruising uit het asiel. Hij kwam direct naar me toe en deed direct zijn kop onder mijn hand. Ik wist dat hij de perfecte hond voor me is.
Ik zou graag nog een hondje willen, maar ik weet nog niet wat voor een. Ik bied asielhonden graag een nieuw thuis.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rashond of kruising?
Moderator: moderatorteam
-
AnnemiekeenCato
- Vaste gebruiker
- Baiko
- Actief
Hier een kruising Friese Staby X labrador.. Meer "toevallig" op mijn pad gekomen..
Hij heeft de kleuren combi van zijn moeder (Staby) alleen is voornamelijk zwart met alleen wit op zijn borst (moeder is echt veel wit & zwart), maar de bouw & het uiterlijk van een lab. (hij is met zijn 7maanden groter dan zijn moeder)
Betreft gedrag is hij echt een combi, hij heeft van beide het leukste
Nee, zonder gekheid, het is een zeer slim en leergierig hondje! Waar wij nog heel veel plezier aan gaan beleven!
Al zijn er echt wel rashonden waar ik een zwak voor heb.. Cane Corso is er 1 van...
Groetjes,
Laura
Hij heeft de kleuren combi van zijn moeder (Staby) alleen is voornamelijk zwart met alleen wit op zijn borst (moeder is echt veel wit & zwart), maar de bouw & het uiterlijk van een lab. (hij is met zijn 7maanden groter dan zijn moeder)
Betreft gedrag is hij echt een combi, hij heeft van beide het leukste
Nee, zonder gekheid, het is een zeer slim en leergierig hondje! Waar wij nog heel veel plezier aan gaan beleven!
Al zijn er echt wel rashonden waar ik een zwak voor heb.. Cane Corso is er 1 van...
Groetjes,
Laura
-
Muk
Een rashond hier. Wij hebben bewust gekozen voor een bepaalde karaktertrekken en wij kwamen destijds bij een Newfoundlander uit. Die hebben wij nu. Het is wel een volwassen herplaatser, maar dat vinden wij eigenlijk wel een voordeel.
Zelf zoeken wij honden op karaktertrekken (en natuurlijk ook de looks), en dan kom je al snel bij rashonden uit. Maar dat wil niet zeggen dat toekomstige honden ook rashonden moeten zijn, in het geheel niet. Maar qua karakter en uiterlijk zijn de Newfoundlander en de Sint bernard toch veruit favoriet. En ja, die zijn er helaas ook genoeg in het asiel te vinden.
Zelf zoeken wij honden op karaktertrekken (en natuurlijk ook de looks), en dan kom je al snel bij rashonden uit. Maar dat wil niet zeggen dat toekomstige honden ook rashonden moeten zijn, in het geheel niet. Maar qua karakter en uiterlijk zijn de Newfoundlander en de Sint bernard toch veruit favoriet. En ja, die zijn er helaas ook genoeg in het asiel te vinden.
- Marja1969
- Vaste gebruiker
Ik heb vaak genoeg gehoord dat kruisingen honden zijn die niet zo voorspelbaar zijn. Wat hier al eerder aangegeven word het is afwachten welke karakter trek het meest naar boven komt. Ik vind het soms ook wel zonde als je ziet hoeveel ras soorten er soms in 1 hond zitten. Eigenlijk ben ik ook voor 1 ras. Elmo is een Boerenfox en dat is geen erkend ras.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Groetjes Marja
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een kruising, Maggie, tussen een yellow lab/golden retriever..scheet van een hond..lief, zacht, gewoon een lieve meid
Emma is een rashondje, een shihtzu, veel moeilijker.en toch ook weer heel lief en grappig..maar dat is ook het soort hondje w.s
Alle 2 zijn rescue honden..
Ik zou nooit iets anders willen, maar een asiel hond..hoeft niet eens een rashond te zijn..
Maar als het moet,,een mastiff of een bouvier, of een golden retriever, of een deense dog..of allemaal te gelijk..wat leuk..Marion
Emma is een rashondje, een shihtzu, veel moeilijker.en toch ook weer heel lief en grappig..maar dat is ook het soort hondje w.s
Alle 2 zijn rescue honden..
Ik zou nooit iets anders willen, maar een asiel hond..hoeft niet eens een rashond te zijn..
Maar als het moet,,een mastiff of een bouvier, of een golden retriever, of een deense dog..of allemaal te gelijk..wat leuk..Marion