Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand met een IJslandse Hond?
Moderator: moderatorteam
-
Ineke
Iemand met een IJslandse Hond?
Is hier ook iemand met een IJslandertje? Zou ik erg leuk vinden!
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
Ineke
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
- Aantal honden: 1
Ook ik heb zelf geen ijslandertje, maar ik ben er helemaal weg van en hoop er ooit zelf een rond te hebben lopen.
Toen onze hond pup was, hadden mensen bij ons in de buurt een IJslander pup, ontzettend leuk hondje. Ik had er toen nog nooit van gehoord, maar heb me inmiddels goed ingelezen en vind het nog steeds hele leuke hondjes. We hebben een jaar of twee geleden op het punt gestaan om een herplaatsertje in huis te nemen. Maar die bleef (helaas voor ons) uiteindelijk toch op haar oude adres.
Toen onze hond pup was, hadden mensen bij ons in de buurt een IJslander pup, ontzettend leuk hondje. Ik had er toen nog nooit van gehoord, maar heb me inmiddels goed ingelezen en vind het nog steeds hele leuke hondjes. We hebben een jaar of twee geleden op het punt gestaan om een herplaatsertje in huis te nemen. Maar die bleef (helaas voor ons) uiteindelijk toch op haar oude adres.
-
Ineke
Vind ik nou ookLemuria schreef:Ik wou net al informeren wat voor ras er in je onderschrift staat...mooi hondje zeg.
-
Ineke
Nou, als je er ooit één aan gaat schaffen, geef je maar een gilAstrid en Indra schreef:Ook ik heb zelf geen ijslandertje, maar ik ben er helemaal weg van en hoop er ooit zelf een rond te hebben lopen.
- Zenda
- Zeer actief
-
Ineke
En het is goed voor je ego als andere mensen je hond mooi vindenZenda schreef:Een hele mooi hond hoor
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
-
Ineke
Vertel! Aangezien je ze nou niet echt dagelijks op straat tegenkomt, vind ik het erg leuk om ze te zoekenK@ren schreef:Nee, maar ik ken wel iemand met 2 IJslanders. Een ouwetje van 14 of 15 en eentje van een jaar of 5.
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
De oudste heet Skarpur fra Rakdalur (of zoiets) en de jongste Prakkari fra ? en die is van die hele oude mevrouw, er staat nu een interview met haar in de Hondenmanieren.Ineke schreef:Vertel! Aangezien je ze nou niet echt dagelijks op straat tegenkomt, vind ik het erg leuk om ze te zoekenK@ren schreef:Nee, maar ik ken wel iemand met 2 IJslanders. Een ouwetje van 14 of 15 en eentje van een jaar of 5.. Weet je hoe de honden heten? Ik ken wel vaak de honden, maar niet de baasjes
...
Ik heb het even opgezocht: dan zal het wel fra Thystur Stadir zijn. Ans Beer-Schell heet die oude mevrouw.
Groetjes,
Karen

Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
-
Ineke
Sóley heeft een frá Rakdalur-hond in haar stamboom zitten. Die 'oude mevrouw' (Ans Beer) heeft het ras naar Nederland gehaald en is dus de 'moeder' van de IJslandse Hond in Nederland. Veel van de IJslanders in Nederland stammen van haar honden af.K@ren schreef:De oudste heet Skarpur fra Rakdalur (of zoiets) en de jongste Prakkari fra ? en die is van die hele oude mevrouw, er staat nu een interview met haar in de Hondenmanieren.Ineke schreef:Vertel! Aangezien je ze nou niet echt dagelijks op straat tegenkomt, vind ik het erg leuk om ze te zoekenK@ren schreef:Nee, maar ik ken wel iemand met 2 IJslanders. Een ouwetje van 14 of 15 en eentje van een jaar of 5.. Weet je hoe de honden heten? Ik ken wel vaak de honden, maar niet de baasjes
...
Ik heb het even opgezocht: dan zal het wel fra Thystur Stadir zijn. Ans Beer-Schell heet die oude mevrouw.
Is die Prakkari toevallig deze hond?
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Hij lijkt er wel verrekte veel op.Ineke schreef:Is die Prakkari toevallig deze hond?
Prakkari is wat lichter van kleur en staat hoger op de pootjes dan Skarpur. Die is wat roder en is wat laagbeniger.
Ik weet dat hun baas wel geshowd heeft (of nog steeds doet, geen idee). En Skarpur heeft ooit een poging tot dekken gedaan, maar hij wilde geloof ik niet met de baas erbij :N:
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Nou en of. Ze blijven aan de gang, zeker als ze het naar hun zin hebben. Tijdens de behendigheid kan je beter oordoppen in doenZoek stok! schreef:Ik vind ze leuk, alleen blaffen ze wel erg veel.
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
-
Ineke
Klopt, 't zijn blaffende drijversZoek stok! schreef:De enige keer dat ik IJslandse honden gezien heb, is op Vlieland bij de IJslandse paarden manege. Misschien bekend? Ik vind ze leuk, alleen blaffen ze wel erg veel.
-
Ineke
-
Ineke
Op http://www.icelandicdog.com/ staat dat de Prakkari van die foto dit voorjaar een dekking doet. Da's dus na te vragenK@ren schreef:Hij lijkt er wel verrekte veel op.Ineke schreef:Is die Prakkari toevallig deze hond?
Prakkari is wat lichter van kleur en staat hoger op de pootjes dan Skarpur. Die is wat roder en is wat laagbeniger.
Ik weet dat hun baas wel geshowd heeft (of nog steeds doet, geen idee). En Skarpur heeft ooit een poging tot dekken gedaan, maar hij wilde geloof ik niet met de baas erbij :N:
-
Ineke
Sóley blaft als ze blij, enthousiast, bang, eenzaam, waakzaam, enz. is. Dat zit er echt ingebakken en dat leer je niet af. Het enige wat je kunt doen is een IJslander leren om te kappen als jij dat zegt. En dat werkt prima, althans bij die van mij welK@ren schreef:Nou en of. Ze blijven aan de gang, zeker als ze het naar hun zin hebben. Tijdens de behendigheid kan je beter oordoppen in doenZoek stok! schreef:Ik vind ze leuk, alleen blaffen ze wel erg veel.Hoewel....Kenya's broer Kujo doet vrolijk met hem mee
-
Ineke
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Aha. Dan ga ik eens informerenIneke schreef: Op http://www.icelandicdog.com/ staat dat de Prakkari van die foto dit voorjaar een dekking doet. Da's dus na te vragen!
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat Martin Prakkari wel eens een brul geeft vanwege het geblaf en dan is hij meteen helemaal timide. Staartje laag. Dat vind ik dan wel weer minder. Dat kan ook anders. Prakkari is ook veel gevoeliger dan Skarpur. Echt een schatje. En hij is ook een mooie jongen he? (Kenya mag hem alleen niet zo, die valt niet op IJslandersIneke schreef:Sóley blaft als ze blij, enthousiast, bang, eenzaam, waakzaam, enz. is. Dat zit er echt ingebakken en dat leer je niet af. Het enige wat je kunt doen is een IJslander leren om te kappen als jij dat zegt. En dat werkt prima, althans bij die van mij wel!
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08
-
Ineke
Ja als Erik (of ik als ik echt HEEEEEEEEEL erg boos ben) eens een gil geeft naar Sóley, is ze ook gelijk helemaal onder de indruk. Helemaal lage houding, oren in de nek. Al zijn IJslanders sowieso erg duidelijk in hun lichaamstaal, vooral die oren vliegen alle kanten opK@ren schreef:Ik moet zeggen dat Martin Prakkari wel eens een brul geeft vanwege het geblaf en dan is hij meteen helemaal timide. Staartje laag. Dat vind ik dan wel weer minder. Dat kan ook anders. Prakkari is ook veel gevoeliger dan Skarpur. Echt een schatje. En hij is ook een mooie jongen he? (Kenya mag hem alleen niet zo, die valt niet op IJslandersIneke schreef:Sóley blaft als ze blij, enthousiast, bang, eenzaam, waakzaam, enz. is. Dat zit er echt ingebakken en dat leer je niet af. Het enige wat je kunt doen is een IJslander leren om te kappen als jij dat zegt. En dat werkt prima, althans bij die van mij wel!
)
-
Ineke
- K@ren
- Actief
- Contacteer:
Ze zal vast niet zo opdringerig met haar neus onder Kenya's staart blijven hangen als Prakkari, dat scheelt al een heleboelIneke schreef:Zal Kenya ook niet op Sóley vallen?
Misschien vindt ze IJslandse Hondenteefjes wel leuk, maar die kent ze niet
Groetjes,
Karen

Kuno *03-05-08
Karen

Kuno *03-05-08