Essy schreef:Zoek stok! schreef:Waar ik dan nog wel oprecht benieuwd naar ben....als ik Bram in een doordraaifase in de bench gezet had, had hij de hele kamer bij elkaar gegild. Ik heb heel wat keren op de trap gezeten met een bord eten omdat ik er anders niet aan toe kwam met een hond die in m'n broekspijp hing. Negeren negeren negeren heb ik gedaan. Ging ik corrigeren, dan werd hij daar ook bepaald niet rustig van.
Hoe kan het dat honden met veel meer drift dan wel rustig worden als ze op zo'n moment in een bench gestopt worden? Dat is toch niet logisch?
Dan had Bram het goed voor elkaar. En paar keer flippen bij een correctie was genoeg om over te gaan op negeren, negeren, negeren?
Ik denk dat ie precies wist dat hij gewoon door kon gaan omdat er geen consequentie aan vast zat.
Heb je wel eens de opvoed nanny gezien? Al die kinderen waren onhandelbaar omdat de ouders geen duidelijke consequenties verbinden aan fout gedrag.
Uiteindelijk zaten daar de kinderen voor straf op de trap en niet de ouders.
Ik ben voor leren wat 'nee' betekent. En als dat niet helpt, dan naar de mand sturen of laten afkoelen in de gang, de serre of de tuin.
Ik denk dat Bram de hele boel bij elkaar gegild zou hebben in een bench omdat hij precies wist dat hij dan de volgende keer weer zijn gang kon gaan en jij wel op de trap ging zitten.
Het gaat hier om doordraaiende pups, die dan amper meer te bereiken zijn (daarom gaat Eva van wat ik begreep ook in de bench, omdat ze zo doordraait dat corrigeren e.d weinig nut heeft).
Waarom zou je doordraaiende pups uberhaupt moeten corrigeren, en hoe dan?
Ik vind dat je twee dingen nu met elkaar vergelijkt die totaal niet te vergelijken zijn. Sowieso vind ik dat je een time out die je kinderen kan geven bij niet gewenst gedrag al niet met hondengedrag kan vergelijken, maar als je dat dan wilt doen dat heeft een doordraaiende pup daar volgens mij helemaal niet zo heel veel mee te maken.
Het is wat anders als een pup je tafelpoten afknaagt en je dan leuk op de bank gaat zitten negeren, maar er wordt hier steeds gewezen op het feit dat een doordraaiende pup niet meer te bereiken is, een 'nee' lijkt me dan ook bar weinig te doen.
Bij kluiven aan de tafelpoten doet een kauwkluifje aanbieden trouwens ook al heel wat ipv een pup boos in zijn mand of in zijn eentje in de gang te sturen.
Ik vind een pup op die manier straffen (boos in de mand sturen, of alleen op de gang zeten) sowieso eigenlijk helemaal niet nodig.
Moos kon ook echt een draak eerste klas zijn als pup, maar alternatieven aanbieden of negeren deden al heel veel. En tuurlijk werd ik ook weleens boos, maar hem als een kind op de gang zetten is nooit nodig geweest
En hij was toch een heel best opgevoed lief en makkelijk hondje geworden

Niks verwende draak.