Dat is jouw goed recht. Ik dus wel. En ik zou het een volgende keer bij zo'n pup rustig weer doen. Ik heb zo'n vermoeden dat wij wel meer dingen op een andere manier doen.Essy schreef:Ik ben niet voor benches. Heb er zelf nooit een gebruikt. Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik heb ook nooit op de trap gezeten, wel met beide benen opgetrokken op de bank, hondje negerend. En wat denk je, dat Moos totdat hij is overleden in mijn broekspijpen heeft gehangen? Tuurlijk niet.Essy schreef:Een pup die in mijn broekspijpen hangt zodat ik met mijn bord eten op de trap moet zitten, die had hier toch een 'time out' gekregen. Maar als je hem niet duidelijk maakt dat broekspijpen niet de bedoeling zijn en hem gaat negeren, gaat hij dat ook niet echt snappen.
Overigens heb ik ook echt wel gecorrigeerd, en ik ben ook niet tegen corrigeren.
Maar ik vind het krom, om als er steeds als argument voor de bench wordt aangevoerd "hondje is dan niet meer te bereiken' te gaan zeggen dat ze moeten leren wat 'nee' betekent.
Moos deed overigens niks echt dwingelanderigs, die hing gewoon in mij als hij de kans had. Had hij die niet dan raasde hij met andere dingen uit en ging hij zijn gang maar. Als hij mij er maar buiten liet. Corrigeren (of iig zoals ik kan corrigeren) werd hij alleen maar wilder van. Ik zie hem nog voor me "Moos nee!" HAPPPPPPPPPPPPPP nog harder in mijn hand
Als ik dan even zorgde dat hij niet bij me kon komen was het ook vrij snel klaar, en leerde hij dat hij door mij te 'molesteren' juist geen aandacht kreeg en hield daar dus ook mee op.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ben je een beetje boos Linda? Dat je de Woopy erbij gaat halenZoek stok! schreef:Zucht, ik zeg toch ook nergens dat jij dat moet doen of wel? Gebruik de bench gewoon als je dat wilt, maar het is niet mijn manier. En puppen straffen die helemaal onbereikbaar zijn, is ook niet mijn manier. Dus heb ik inderdaad regelmatig gezorgd dat hij bepaalde dingen niet kon omdat ik wegliep of wat hoger ging zitten oid. Jij houdt een hond constant aan de lijn omdat hij jaagt, ik heb een aantal weken een aantal keer op de trap gezeten om te eten. Zo doet iedereen wat hem of haar goeddunkt.estelle schreef:Maar het gaat er denk ik niet om of ze later verwende hondjes zullen worden maar ook ik ga toch echt niet met mn bord eten op de trap zitten omdat puplief me niet met rust wil laten.
Ik zie ons ook al zitten met een kind van 3 en om het weekend nog een kind erbij.
Maar uiteindelijk gaat ze dus nog steeds altijd graag in de bench en gillen in de bench is geen alternatief voor negeren. Gillen in de bench doet ze ook nooit. Piepen hoogst zelden om te drammen, bv als ik eet en ze erbij wil. Daar ga ik absoluut niet op in.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als het zo makkelijk was, zouden de benchfans hun hond niet weg hoeven stoppen in een bench als pupje doordraait. Dan zouden ze gewoon 'nee' kunnen zeggen en de hond zou ophouden. Maar dat lukt blijkbaar niet. Beetje apart dat ik dan als kritiek op mijn methode krijg dat ik Bram z'n zin geefMoos schreef: Maar ik vind het krom, om als er steeds als argument voor de bench wordt aangevoerd "hondje is dan niet meer te bereiken' te gaan zeggen dat ze moeten leren wat 'nee' betekent.
Maar goed, we zijn heel ver van het onderwerp af volgens mij en ik ga niet de hele puppentijd van Bram nog een keer bespreken. Die is wel na te lezen in het archief voor liefhebbers
De discussie ging ooit over benchmisbruik. Het gebruik van de bench zal alleen nog maar toenemen, ik denk dat nu al wel 80 % van de honden in een bench zit of heeft gezeten. Volgend daarop zal het misbruik ook wel stijgen helaas.

Linda, Izzie en Bram
-
Essy
Maar ik begrijp niet goed wat dat 'negeren, negeren, negeren' dan voor positiefs heeft opgeleverd, dat je het de volgende keer weer zou doen?Zoek stok! schreef:Dat is jouw goed recht. Ik dus wel. En ik zou het een volgende keer bij zo'n pup rustig weer doen. Ik heb zo'n vermoeden dat wij wel meer dingen op een andere manier doen.Essy schreef:Ik ben niet voor benches. Heb er zelf nooit een gebruikt. Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.
Je vroeg waarom Bram hysterisch zou zijn geworden in een bench en een dolle herderpup er braaf in gaat liggen slapen. Ik denk omdat Bram wist dat hij een loopje met je kon nemen omdat je hem toch maar bleef negeren. En hem bij veel protest weer uit zo'n bench zou halen.
En die hieperdepiep herderpup gewoon gaat slapen omdat er niet veel te hyperen valt in een bench.
En ik bedoel niet dat je Bram in een bench had moeten stoppen. Maar dat hij gewoon had moeten leren wat wel en niet de bedoeling was. Nu paste jij je aan aan je pup ipv andersom.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb bijten ook niet genegeerd moet ik zeggen. Eerst nee aanleren, de tijd geven en dan beslissen dat het genoeg is vanaf een bepaalde leeftijd. Klaar is klaar en ik ga niet bloedend door het huis lopen en een pup negeren die haar tanden diep in mijn blote voeten zet na het douchenZoek stok! schreef:Dat is jouw goed recht. Ik dus wel. En ik zou het een volgende keer bij zo'n pup rustig weer doen. Ik heb zo'n vermoeden dat wij wel meer dingen op een andere manier doen.Essy schreef:Ik ben niet voor benches. Heb er zelf nooit een gebruikt. Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.
Ik heb me ook eens achter de oren gekrabt toen ik zag dat Dapper en Cleo helemaal niet negeerden als ze iets zat waren. Die lieten zich echt niet aan gort bijten zonder in te grijpen dus ik dacht wat zij kunnen kan ik ook
-
estelle
Ik snap het ook niet helemaal. Woopy zit niet pertinent aan de lijn omdat hij jaagt maar omdat hij mensen bijt en gaat zwerven.MARC_S schreef:Ben je een beetje boos Linda? Dat je de Woopy erbij gaat halenZoek stok! schreef:Zucht, ik zeg toch ook nergens dat jij dat moet doen of wel? Gebruik de bench gewoon als je dat wilt, maar het is niet mijn manier. En puppen straffen die helemaal onbereikbaar zijn, is ook niet mijn manier. Dus heb ik inderdaad regelmatig gezorgd dat hij bepaalde dingen niet kon omdat ik wegliep of wat hoger ging zitten oid. Jij houdt een hond constant aan de lijn omdat hij jaagt, ik heb een aantal weken een aantal keer op de trap gezeten om te eten. Zo doet iedereen wat hem of haar goeddunkt.estelle schreef:Maar het gaat er denk ik niet om of ze later verwende hondjes zullen worden maar ook ik ga toch echt niet met mn bord eten op de trap zitten omdat puplief me niet met rust wil laten.
Ik zie ons ook al zitten met een kind van 3 en om het weekend nog een kind erbij..
Natuurlijk moet iedereen doen wat hij wil, ik zeg alleen maar dat ik niet op een trap zou gaan zitten en mn huis niet ga barikaderen met kennelpanelen.
Als ik niet zou kunnen eten omdat een pup het eten van mn bord stal dan kreeg die een correctie maar goed ik heb hier ook te maken met een kind van 3 die gewoon haar broodje fatsoenlijk op moet kunnen eten.
Overigens is er hier geen bench meer te bekennen.
- Moos
- Zeer actief
Een leuke, zekere, stabiele, goed opgevoede hond bijvoorbeeld?Essy schreef:
Maar ik begrijp niet goed wat dat 'negeren, negeren, negeren' dan voor positiefs heeft opgeleverd, dat je het de volgende keer weer zou doen?
Wat is dat nou voor vraag
Zal gerust bij andere honden anders werken, maar jij doet nou net alsof je door te negeren een hond van 4 hebt die nog in je armen en broekspijpen hangt

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ben geirriteerd door het berichtje van Essy, dat klopt. Ik vind het nogal wat om op basis van 1 zin een complete analyse te geven hoe de relatie tussen mij en Bram verkeerd zou zijn. Mijn verwijzing naar een hond van Estelle is simpelweg om aan te geven dat iedereen wel wat heeft met z'n hond en dat het heel makkelijk is om daar even een oordeel over uit te spreken, wat zij zelf heel fijntjes mbt mij doet: dat je wel volslagen idioot moet zijn om op de trap te gaan zitten.MARC_S schreef:Ben je een beetje boos Linda? Dat je de Woopy erbij gaat halenZoek stok! schreef:Zucht, ik zeg toch ook nergens dat jij dat moet doen of wel? Gebruik de bench gewoon als je dat wilt, maar het is niet mijn manier. En puppen straffen die helemaal onbereikbaar zijn, is ook niet mijn manier. Dus heb ik inderdaad regelmatig gezorgd dat hij bepaalde dingen niet kon omdat ik wegliep of wat hoger ging zitten oid. Jij houdt een hond constant aan de lijn omdat hij jaagt, ik heb een aantal weken een aantal keer op de trap gezeten om te eten. Zo doet iedereen wat hem of haar goeddunkt.estelle schreef:Maar het gaat er denk ik niet om of ze later verwende hondjes zullen worden maar ook ik ga toch echt niet met mn bord eten op de trap zitten omdat puplief me niet met rust wil laten.
Ik zie ons ook al zitten met een kind van 3 en om het weekend nog een kind erbij.Ik snap je frustratie wel maar dat komt deels ook omdat jij nu stelt dat je hem anders in de bench had moeten laten gillen. Waarom moet dat? Je denkt toch niet dat hier een hond in de bench zit te gillen? Ja, ze piepte wel eens. In het begin. Maar daar heb ik schijt aan. Als ik alles moet toegeven aan een pup dan kan ik wel op de kast gaan eten want anders vreet ze mijn bord leeg nadat ze de kleden stukgetrokken heeft. Dus soms is iets even niet leuk geweest. Ze piept nu ook wel eens als ze los is en drammerig.
Maar uiteindelijk gaat ze dus nog steeds altijd graag in de bench en gillen in de bench is geen alternatief voor negeren. Gillen in de bench doet ze ook nooit. Piepen hoogst zelden om te drammen, bv als ik eet en ze erbij wil. Daar ga ik absoluut niet op in.Ze piept ook als ik het eten maak en haar alvast in de bench doe. Anders struikel ik over de honden als ik de bakken moet verdelen.
Volgens mij waren we er pagina's geleden al uit dat niet elke hond hetzelfde is. Even een uitstapje naar mezelf. Ik heb m'n ouders tot waanzin gedreven omdat ik als baby altijd huilde. Van alles hebben ze geprobeerd. Totdat ze bedachten dat ze mij eens op een gewoon bed ipv in een wiegje gingen leggen. En wat denk je? Ik heb vanaf toen gewoon doorgeslapen. Bleek dat ik die spijlen van de wieg afschuwelijk vond. En zo vindt Bram het niet leuk om in een kleine ruimte te zitten, hij zal daar nooit uit zichzelf ingaan. Dus tsja, dan moet je toch wat anders he.
Ik word heel verdrietig van topics die ik langs zie komen en verhalen die ik hoor waar pups (en ook volwassen honden) uuuuuren in benches zitten, dat raakt mij echt. En daarom heeft het woord bench inmiddels een wat nare bijsmaak voor mij. Dat ligt aan mij, dat weet ik.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vind jij een pup in de bench doen voor zijn broodnodige rust dan straffen? De bench is hier nog nooit als straf gebruikt...Zoek stok! schreef: En puppen straffen die helemaal onbereikbaar zijn, is ook niet mijn manier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat hij beter te hanteren was en opgehouden is met bijten. En ook deze zin moet je weer niet uit z'n verband rukken. Ik heb niet in de hele opvoeding alles genegeerd namelijk.Essy schreef: Maar ik begrijp niet goed wat dat 'negeren, negeren, negeren' dan voor positiefs heeft opgeleverd, dat je het de volgende keer weer zou doen?

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou.... ik ook niet... zal toch wat zijnEssy schreef:Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Natuurlijk heb ik mij ook niet constant laten bijten. Het was op bepaalde doordraaimomenten dat ik ervoor heb gekozen om te negeren. Omdat ik zo hard had moeten corrigeren op zo'n moment dat ik daar geen goed gevoel over zou hebben en ik ook niet wist hoe dat zou uitpakken.MARC_S schreef: Ik heb bijten ook niet genegeerd moet ik zeggen. Eerst nee aanleren, de tijd geven en dan beslissen dat het genoeg is vanaf een bepaalde leeftijd. Klaar is klaar en ik ga niet bloedend door het huis lopen en een pup negeren die haar tanden diep in mijn blote voeten zet na het douchenDat kan helemaal niet. Ik heb op een gegeven moment 's-avonds de huisarts moeten bellen omdat ik een paar enorme gaten in mijn armen had en een arm helemaal ging kloppen en dik werd. Tja, hartstikke leuk, maar dan is het wel afgelopen met negeren van een pup die snoeihard in mijn armen ging hangen als een kleine pitbull.
![]()
![]()
Ik heb me ook eens achter de oren gekrabt toen ik zag dat Dapper en Cleo helemaal niet negeerden als ze iets zat waren. Die lieten zich echt niet aan gort bijten zonder in te grijpen dus ik dacht wat zij kunnen kan ik ookHet was meteen afgelopen. :N:

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik vind het wel apart dat er nou gereageerd wordt alsof je door negeren schijnbaar niet eens even 'zou laten zien hoe de feiten hier liggen", ofzomalinois schreef:nou.... ik ook niet... zal toch wat zijnEssy schreef:Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.nee hoor dan zijn ze hier aan het verkeerde adres. Dat gaat ze hier echt niet lukken
Wat denk je dat negeren deed? Dat was voor Moos net zo goed een onprettige gewaarwording hoor. Hij beet om aandacht, kreeg dat niet als ik op de bank ging zitten met de benen hoog en deed alsof ik tv keek of las.
Dat vond hij echt niet leuk hoor, en daarom stopte hij met bijten, want dan ging ik hem accuut negeren.
En ook ik heb gecorrigeerd, maar bij bijten tijdens flippen werkte negeren bij Moos vele malen beter. Kan er ook niks aan doen.
Laatst gewijzigd door Moos op 04 apr 2008 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, ik denk dat jij er wel anders over zou denken als je zo'n hyperderpiepe mechelpup in huis zou hebben die er dus wel mee doorgaat tot hij erbij neervalt of zoals bij Marc gewoon de hele boel afbreekt totaal onbereikbaar...Zoek stok! schreef:Als het zo makkelijk was, zouden de benchfans hun hond niet weg hoeven stoppen in een bench als pupje doordraait. Dan zouden ze gewoon 'nee' kunnen zeggen en de hond zou ophouden. Maar dat lukt blijkbaar niet. Beetje apart dat ik dan als kritiek op mijn methode krijg dat ik Bram z'n zin geefMoos schreef: Maar ik vind het krom, om als er steeds als argument voor de bench wordt aangevoerd "hondje is dan niet meer te bereiken' te gaan zeggen dat ze moeten leren wat 'nee' betekent.
Maar goed, we zijn heel ver van het onderwerp af volgens mij en ik ga niet de hele puppentijd van Bram nog een keer bespreken. Die is wel na te lezen in het archief voor liefhebbers![]()
De discussie ging ooit over benchmisbruik. Het gebruik van de bench zal alleen nog maar toenemen, ik denk dat nu al wel 80 % van de honden in een bench zit of heeft gezeten. Volgend daarop zal het misbruik ook wel stijgen helaas.
En ja, je mag best weten dat ik dit ook van Eva niet verwacht had, ik had een rustiger hondje verwacht, geen hyperdepiep herdertje wat ik altijd tegenkom...

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee natuurlijk doe jij dat niet. Maar wij hebben ook nogal andere opvoedings- en trainingsmethodes he. Het negeren van bepaald gedrag wil helemaal niet zeggen dat je de hond gelijk geeft zoals jij nu schetst. Maar goed, laat maar.malinois schreef:nou.... ik ook niet... zal toch wat zijnEssy schreef:Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.nee hoor dan zijn ze hier aan het verkeerde adres. Dat gaat ze hier echt niet lukken

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
negeren helpt alleen als je een hondje hebt die heel afhankelijk is... hier zullen ze dat werkelijk een worst zijn, ze hebben elkaar nl. nog. Daarnaast zal het ze een worst zijn als vrouwtje ze negeert...MARC_S schreef:Ik heb bijten ook niet genegeerd moet ik zeggen. Eerst nee aanleren, de tijd geven en dan beslissen dat het genoeg is vanaf een bepaalde leeftijd. Klaar is klaar en ik ga niet bloedend door het huis lopen en een pup negeren die haar tanden diep in mijn blote voeten zet na het douchenZoek stok! schreef:Dat is jouw goed recht. Ik dus wel. En ik zou het een volgende keer bij zo'n pup rustig weer doen. Ik heb zo'n vermoeden dat wij wel meer dingen op een andere manier doen.Essy schreef:Ik ben niet voor benches. Heb er zelf nooit een gebruikt. Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.Dat kan helemaal niet. Ik heb op een gegeven moment 's-avonds de huisarts moeten bellen omdat ik een paar enorme gaten in mijn armen had en een arm helemaal ging kloppen en dik werd. Tja, hartstikke leuk, maar dan is het wel afgelopen met negeren van een pup die snoeihard in mijn armen ging hangen als een kleine pitbull.
![]()
![]()
Ik heb me ook eens achter de oren gekrabt toen ik zag dat Dapper en Cleo helemaal niet negeerden als ze iets zat waren. Die lieten zich echt niet aan gort bijten zonder in te grijpen dus ik dacht wat zij kunnen kan ik ookHet was meteen afgelopen. :N:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de mijne ook nietMartijn schreef:Maak je over mijn honden maar geen zorgen hoor, Linda.

- Zoek stok!
- Zeer actief
En zo komt het er toch weer op neer dat bepaalde rassen blijkbaar alleen met benches opgevoed kunnen worden. En die discussie hebben we al tig keer gevoerd, dus ik laat het hierbij en ga een stukje wandelen met m'n rustige en heel afhankelijke huishondje.malinois schreef: tja, ik denk dat jij er wel anders over zou denken als je zo'n hyperderpiepe mechelpup in huis zou hebben die er dus wel mee doorgaat tot hij erbij neervalt of zoals bij Marc gewoon de hele boel afbreekt totaal onbereikbaar...Ik blijf erbij dat je dergelijke honden niet kunt vergelijken met de gemiddelde huishond.
En ja, je mag best weten dat ik dit ook van Eva niet verwacht had, ik had een rustiger hondje verwacht, geen hyperdepiep herdertje wat ik altijd tegenkom...Ik mag dat overigens graag zulke hondjes, zijn hondjes die heel graag willen werken

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb het een paar quotes later uitgelegd... ze interesseren het hier geen hol als wij ze negeren, ze zijn nl. met meerdere honden waar ze dan hun plezier wel gaan halen...of door gaan met etteren...Zoek stok! schreef:Nee natuurlijk doe jij dat niet. Maar wij hebben ook nogal andere opvoedings- en trainingsmethodes he. Het negeren van bepaald gedrag wil helemaal niet zeggen dat je de hond gelijk geeft zoals jij nu schetst. Maar goed, laat maar.malinois schreef:nou.... ik ook niet... zal toch wat zijnEssy schreef:Maar ik was echt geen pup blijven negeren die in mijn broekspijp hing om dan zelf op de trap te gaan zitten eten.nee hoor dan zijn ze hier aan het verkeerde adres. Dat gaat ze hier echt niet lukken
Daarnaast heb ik het liefst zelfstandige honden omdat ze het ook alleen op moeten lossen met de pakwerker...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is het dus precies... jouw hond reageerde daarop, die vond het niet leuk. Hier worden ze er niet warm of koud van.Moos schreef:Ik vind het wel apart dat er nou gereageerd wordt alsof je door negeren schijnbaar niet eens even 'zou laten zien hoe de feiten hier liggen", ofzo![]()
Wat denk je dat negeren deed? Dat was voor Moos net zo goed een onprettige gewaarwording hoor.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zeg ik dat dan? Nou leg je mij woorden in de mond die ik niet zeg...Zoek stok! schreef:En zo komt het er toch weer op neer dat bepaalde rassen blijkbaar alleen met benches opgevoed kunnen worden. En die discussie hebben we al tig keer gevoerd, dus ik laat het hierbij en ga een stukje wandelen met m'n rustige en heel afhankelijke huishondje.malinois schreef: tja, ik denk dat jij er wel anders over zou denken als je zo'n hyperderpiepe mechelpup in huis zou hebben die er dus wel mee doorgaat tot hij erbij neervalt of zoals bij Marc gewoon de hele boel afbreekt totaal onbereikbaar...Ik blijf erbij dat je dergelijke honden niet kunt vergelijken met de gemiddelde huishond.
En ja, je mag best weten dat ik dit ook van Eva niet verwacht had, ik had een rustiger hondje verwacht, geen hyperdepiep herdertje wat ik altijd tegenkom...Ik mag dat overigens graag zulke hondjes, zijn hondjes die heel graag willen werken

-
Essy
Ik ben persoonlijk van mening dat pups en volwassen honden veel meer snappen dan de meeste mensen denken. En ik vind het zelf natuurlijker om die pup de grens aan te geven (dat doet zijn moeder immers ook).Moos schreef:Een leuke, zekere, stabiele, goed opgevoede hond bijvoorbeeld?Essy schreef:
Maar ik begrijp niet goed wat dat 'negeren, negeren, negeren' dan voor positiefs heeft opgeleverd, dat je het de volgende keer weer zou doen?
Wat is dat nou voor vraagIk zit net ook helemaal uit te leggen hoe negeren bij Moos prima hielp, dat hij daardoor ook prima binnen mum van tijd niet meer continu in mij aan het happen was. "nee" bij bijten werkte bij hem niet erg goed, dan beet hij nog harder en fanatieker, zelf even met de benen opgetrokken op de bank wel, want hij wilde aandacht en dat kreeg hij dan dus niet (en hij was te klein om op de bank te komen).
Zal gerust bij andere honden anders werken, maar jij doet nou net alsof je door te negeren een hond van 4 hebt die nog in je armen en broekspijpen hangt
En ik geef toe dat ik nogal allergisch reageer als mensen schrijven dat je ongewenst gedrag moet negeren.
Ik laat mijn honden zelf keuzes maken. Ze mogen hier op de bank liggen, maar niet erop staan (75 kilo). Als Gijs er ooit op staat, dan laat ik hem kiezen 'Gijs.... liggen of eraf'. De ene keer gaat hij liggen en de andere keer gaat hij eraf. Dat is zijn keus. Ik hoef hier helemaal nooit mijn stem te verheffen. Als ik zeg: 'ga er eens af, mama wil daar zitten', dan zijn ze gelijk weg. Je kunt ook een perfect evenwichtige hond krijgen door wel grenzen aan te geven i.p.v. verkeerd gedrag te negeren.
En ik ben ook niet voor een bench. Maar als ik een hieperdepiep Eva pupje zou hebben, dan stond er nog dezelfde dag een bench. Omdat de andere honden (en ikzelf) ook wel eens een keertje rust willen. En ook om zo'n pup aan de broodnodige rust toe te laten komen (zo'n skelet groeit immers hard en de hele dag stuiteren is echt niet goed). En dat vind ik iets heel anders dan mensen die voor het gemak urenlang hun hond in de bench stoppen.
- Moos
- Zeer actief
En ik zeg ook nergens dat iedereen zou moeten negeren toch? Maar om nou te doen alsof negeren de hond zijn zin geven is, ook met kreten als "dat hoeven ze hier niet te proberen' of iets van die strekking, vind ik ook nergens op slaanmalinois schreef:dat is het dus precies... jouw hond reageerde daarop, die vond het niet leuk. Hier worden ze er niet warm of koud van.Moos schreef:Ik vind het wel apart dat er nou gereageerd wordt alsof je door negeren schijnbaar niet eens even 'zou laten zien hoe de feiten hier liggen", ofzo![]()
Wat denk je dat negeren deed? Dat was voor Moos net zo goed een onprettige gewaarwording hoor.
Negeren is bij aardig wat honden dus ook gewoon ze een negatieve ervaring geven, niks 'soft, of de zin geven'.

- Moos
- Zeer actief
In bepaalde gevallen negeren staat totaal niet gelijk aan geen grenzen aangevenEssy schreef:
Ik ben persoonlijk van mening dat pups en volwassen honden veel meer snappen dan de meeste mensen denken. En ik vind het zelf natuurlijker om die pup de grens aan te geven (dat doet zijn moeder immers ook).
En ik geef toe dat ik nogal allergisch reageer als mensen schrijven dat je ongewenst gedrag moet negeren.
Ik laat mijn honden zelf keuzes maken. Ze mogen hier op de bank liggen, maar niet erop staan (75 kilo). Als Gijs er ooit op staat, dan laat ik hem kiezen 'Gijs.... liggen of eraf'. De ene keer gaat hij liggen en de andere keer gaat hij eraf. Dat is zijn keus. Ik hoef hier helemaal nooit mijn stem te verheffen. Als ik zeg: 'ga er eens af, mama wil daar zitten', dan zijn ze gelijk weg. Je kunt ook een perfect evenwichtige hond krijgen door wel grenzen aan te geven i.p.v. verkeerd gedrag te negeren.
En nogmaals, het ging hier om pupjes die volgens velen zo doordraaien dat ze niet te bereiken zijn, daarom moeten ze immers in de bench. Hoe wil je dan aankomen met een "nee"?
Zoals ik ook al steeds zeg, ik heb daar ook helemaal geen problemen mee, en geloof ook best dat het werkt.En ik ben ook niet voor een bench. Maar als ik een hieperdepiep Eva pupje zou hebben, dan stond er nog dezelfde dag een bench. Omdat de andere honden (en ikzelf) ook wel eens een keertje rust willen. En ook om zo'n pup aan de broodnodige rust toe te laten komen (zo'n skelet groeit immers hard en de hele dag stuiteren is echt niet goed). En dat vind ik iets heel anders dan mensen die voor het gemak urenlang hun hond in de bench stoppen.
Laatst gewijzigd door Moos op 04 apr 2008 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Essy
Ik vind even 'chillen' in de gang voor een doorgedraaide happende pup echt niet zielig hoor. En dat valt voor mij ook niet onder 'hard straffen'.Zoek stok! schreef:Natuurlijk heb ik mij ook niet constant laten bijten. Het was op bepaalde doordraaimomenten dat ik ervoor heb gekozen om te negeren. Omdat ik zo hard had moeten corrigeren op zo'n moment dat ik daar geen goed gevoel over zou hebben en ik ook niet wist hoe dat zou uitpakken.MARC_S schreef: Ik heb bijten ook niet genegeerd moet ik zeggen. Eerst nee aanleren, de tijd geven en dan beslissen dat het genoeg is vanaf een bepaalde leeftijd. Klaar is klaar en ik ga niet bloedend door het huis lopen en een pup negeren die haar tanden diep in mijn blote voeten zet na het douchenDat kan helemaal niet. Ik heb op een gegeven moment 's-avonds de huisarts moeten bellen omdat ik een paar enorme gaten in mijn armen had en een arm helemaal ging kloppen en dik werd. Tja, hartstikke leuk, maar dan is het wel afgelopen met negeren van een pup die snoeihard in mijn armen ging hangen als een kleine pitbull.
![]()
![]()
De pup vind het niet leuk omdat hij geen aandacht meer krijgt, of geen kans meer om in je broekspijp te hangen, te happen of wat dan ook. Maar die heeft zo door dat hij terug mag als hij uitgeraasd is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou precies, dat hoeven ze HIER niet te doen, ik werk daar nl niet aan mee... en negeren werkt niet bij mijn hondenMoos schreef:En ik zeg ook nergens dat iedereen zou moeten negeren toch? Maar om nou te doen alsof negeren de hond zijn zin geven is, ook met kreten als "dat hoeven ze hier niet te proberen' of iets van die strekking, vind ik ook nergens op slaanmalinois schreef:dat is het dus precies... jouw hond reageerde daarop, die vond het niet leuk. Hier worden ze er niet warm of koud van.Moos schreef:Ik vind het wel apart dat er nou gereageerd wordt alsof je door negeren schijnbaar niet eens even 'zou laten zien hoe de feiten hier liggen", ofzo![]()
Wat denk je dat negeren deed? Dat was voor Moos net zo goed een onprettige gewaarwording hoor.![]()
Negeren is bij aardig wat honden dus ook gewoon ze een negatieve ervaring geven, niks 'soft, of de zin geven'.

- Moos
- Zeer actief
Ik geloof ik best dat negeren dan dus niet werkt bij jouw honden.malinois schreef:nou precies, dat hoeven ze HIER niet te doen, ik werk daar nl niet aan mee... en negeren werkt niet bij mijn hondenMoos schreef:En ik zeg ook nergens dat iedereen zou moeten negeren toch? Maar om nou te doen alsof negeren de hond zijn zin geven is, ook met kreten als "dat hoeven ze hier niet te proberen' of iets van die strekking, vind ik ook nergens op slaanmalinois schreef:dat is het dus precies... jouw hond reageerde daarop, die vond het niet leuk. Hier worden ze er niet warm of koud van.Moos schreef:Ik vind het wel apart dat er nou gereageerd wordt alsof je door negeren schijnbaar niet eens even 'zou laten zien hoe de feiten hier liggen", ofzo![]()
Wat denk je dat negeren deed? Dat was voor Moos net zo goed een onprettige gewaarwording hoor.![]()
Negeren is bij aardig wat honden dus ook gewoon ze een negatieve ervaring geven, niks 'soft, of de zin geven'.ik heb hier moeder en zoon en als ik zie hoe zoonlief weleens op zn flikker krijgt voor, in mijn ogen, een heel klein dingetje... dan valt mijn 'correctie' daarbij totaal in het niets...
Alleen van zinnen als "dat hoeven ze hier niet te proberen" krijg ik een beetje het gevoel alsof je als je wel negeert een loser van een baas bent die niet even laat weten wie het voor het zeggen heeft. Zoiets.
Terwijl als je een hond hebt waarbij negeren wel werkt je dus net zo goed een negatief gevoel geeft bij het bijten; die aandacht die hij/zij dan wil en niet krijgt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee joh, zo bedoel ik het nietMoos schreef:
Ik geloof ik best dat negeren dan dus niet werkt bij jouw honden.
Alleen van zinnen als "dat hoeven ze hier niet te proberen" krijg ik een beetje het gevoel alsof je als je wel negeert een loser van een baas bent die niet even laat weten wie het voor het zeggen heeft. Zoiets.
Terwijl als je een hond hebt waarbij negeren wel werkt je dus net zo goed een negatief gevoel geeft bij het bijten; die aandacht die hij/zij dan wil en niet krijgt.

- Moos
- Zeer actief
Ah, okemalinois schreef:nee joh, zo bedoel ik het nietMoos schreef:
Ik geloof ik best dat negeren dan dus niet werkt bij jouw honden.
Terwijl als je een hond hebt waarbij negeren wel werkt je dus net zo goed een negatief gevoel geeft bij het bijten; die aandacht die hij/zij dan wil en niet krijgt.:N: als ik dat hier wel toe zou laten dan zou je een giga zooitje krijgen dat bedoel ik er een beetje mee...
Kijk, bij Dusty zou dat ook goed gewerkt hebben, maar dat was ook een totaal ander type hond.
Ik moet dat negeren trouwens ook nog wat nuanceren, want echt puur negeren is het natuurlijk eigelijk ook niet.
Als Moos al doorflippend in mijn broekspijpen hing dan liep ik natuurlijk niet door het huis met een hond bijtend in mijn enkels totdat het meneer bliefte om los te laten. Ik ben wel goed maar niet gek
Dan haalde ik hem met een "nee!" eraf. Soms hield hij dan op, maar als hij echt aan het stuiteren was niet. Dan zag ik dat aankomen, en ging ik dus na die "nee", als hij weer aanstalten maakte te gaan happen, zelf op de bank zitten hem negeren.
Ik speelde ook vaak met hem op de bank, werd hij dan te fel en kreeg langzaam een waas voor zijn ogen, dan was het "nee", hoppa van de bank af, en negeren.
Dat bedoel ik dus met negeren