Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fietsvraagjes
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
fietsvraagjes
ik fietste tot nu toe ongeveer 1x per week met chuck een kwartiertje,probeerde hem daarbij zoveel mogelijk te laten draven,maar hoe harder ik ga hoe leuker hij het vind!
nu is het volgende aan de orde:
ik overweeg om weer een paard te gaan kopen,het paard zou zo'n 6km van huis komen te staan,chuckie kan daar mee naar toe en er lopen daar nog meer honden dus dat zal ie prachtig vinden!ik heb geen rijbewijs dus ik ga of op de fiets of op de scooter heen.
ik heb het net gefietst met m,en in zijn draftempootje met forse tegenwind deden we er een half uur over,ik ben toen 10 minuten pauze gaan houden,waarin hij alweer begon te rennen en ben toen teruggefietst.zn tong hing op de grond maar hij wilde alleen maar hard,uiteraard heb ik hem weer zoveel mogelijk laten draven in een rustig temop.
punt is nu dus dat hij dagelijks mee zal gaan naar stal,(dit zou dan vanaf juni zo zijn) en het liefst ben ik er dan in een kwartier ipv in een half uur,dus ik wil zn conditie en tempo op gaan bouwen/voeren.
hoe kan ik dit het best doen?gewoon vanaf nu om de dag zo'n stuk gaan fietsen met m zodat hij er aan kan wennen?we zijn nu thuis en hij is nog niet moe.
en kan het echt zo veel kwaad als een hond in galop naast de fiets gaat?dit doet ie ook als ie los loopt te rennen,dus waarom is het anast de fiets dan slecht?
nu is het volgende aan de orde:
ik overweeg om weer een paard te gaan kopen,het paard zou zo'n 6km van huis komen te staan,chuckie kan daar mee naar toe en er lopen daar nog meer honden dus dat zal ie prachtig vinden!ik heb geen rijbewijs dus ik ga of op de fiets of op de scooter heen.
ik heb het net gefietst met m,en in zijn draftempootje met forse tegenwind deden we er een half uur over,ik ben toen 10 minuten pauze gaan houden,waarin hij alweer begon te rennen en ben toen teruggefietst.zn tong hing op de grond maar hij wilde alleen maar hard,uiteraard heb ik hem weer zoveel mogelijk laten draven in een rustig temop.
punt is nu dus dat hij dagelijks mee zal gaan naar stal,(dit zou dan vanaf juni zo zijn) en het liefst ben ik er dan in een kwartier ipv in een half uur,dus ik wil zn conditie en tempo op gaan bouwen/voeren.
hoe kan ik dit het best doen?gewoon vanaf nu om de dag zo'n stuk gaan fietsen met m zodat hij er aan kan wennen?we zijn nu thuis en hij is nog niet moe.
en kan het echt zo veel kwaad als een hond in galop naast de fiets gaat?dit doet ie ook als ie los loopt te rennen,dus waarom is het anast de fiets dan slecht?
-
- Actief
Of (want volgens mij heb jij een klein hondje) zet je gewoon een mand op een fiets (bagagedrager), hond een tuig om en vastklikken aan de mand (of op je stuur natuurlijk!) en de hond gewoon mee laten fietsen!. Kan je heenweg snel heen en terug rustig aan fietsen en hond mee laten rennen.Mickie schreef:
Als je haast hebt, dan laat je je hond gewoon lekker thuis
Als je een grote hond hebt, kun je een doggyride gebruiken (alhoewel de kans dat je dan zelf 24 km/u fietst wel kleiner wordt! Ik fiets met een half jaar oude Zwarte russische Terrier (25 kg) in de doggyride en een dochter voor op de fiets en ik ga niet harder dan een km of 12 (met wind mee!
Groet,
Fabiola

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou ook niet harder gaan dan je nu al gaat.
Een mand achterop zou in dit geval ook mijn voorkeur hebben, juist omdat ie op stal waarschijnlijk ook niet rustig gaat liggen. Hou er ook rekening mee dat als jouw hondje dagelijks minimaal 12 km meeloopt naast de fiets dat zijn conditie ook steeds beter en beter wordt en dat je dat dan ook bij moet houden
Het galopperen naast een fiets is slecht voor zijn gewrichten omdat het zo goed als altijd op en harde ondergrond gebeurt. Het rennen tijdens uitlaten gebeurt vaak op een veel zachtere ondergrond en ook niet km's achter elkaar.
Een mand achterop zou in dit geval ook mijn voorkeur hebben, juist omdat ie op stal waarschijnlijk ook niet rustig gaat liggen. Hou er ook rekening mee dat als jouw hondje dagelijks minimaal 12 km meeloopt naast de fiets dat zijn conditie ook steeds beter en beter wordt en dat je dat dan ook bij moet houden

Het galopperen naast een fiets is slecht voor zijn gewrichten omdat het zo goed als altijd op en harde ondergrond gebeurt. Het rennen tijdens uitlaten gebeurt vaak op een veel zachtere ondergrond en ook niet km's achter elkaar.
- minimax
- Actief
- Contacteer:
dat word in een berichtje hierboven uitgelegd. de kariboe's staan niet op afvalt, maar op een grasland. Neem ik tenminste aanMartijn schreef:Is er eigenlijk weleens objectief uitgebracht hoe dat nu precies zit met die galopschade?
In mijn beeld zijn honden de lange afstandsrenners bij uitstek. Uren achter een kudde kariboe aanzitten...dat werk.
Hoe komt het eigenlijk dat dat met onze honden dan zo link is?

Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Kheb het gezien, tja ik weet niet of dit "for many miles" in galop achterna zitten idd vergeleken kan worden met fietsen. Tis toch een andere ondergrond. Maar goed ik heb de wijsheid (gelukkig
) ook niet in pacht, dus wie weet kan iemand anders hier zijn/haar licht over laten schijnen. Ik lees rustig mee 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ik heb ooit eens een keer gehoord (weet niet of het waar is) dat galop een minder belastende gang is dan draf. Het kost een dier minder moeite.MARC_S schreef:Wat ik verbazend vind is dat sledehonden over het algemeen dus galopperen. Als ze erg moe zijn gaan ze draven maar meestal galopperen ze voor de slee
Als ik met mijn paard in erg mul zand rijdt, gaat hij ook liever in galop