Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Essy
ik weet niet. Als een flippend herderpupje 3 uurtjes in de bench gaat om verplicht te slapen en de rest van de tijd gewoon los rondloopt heb ik daar niet zo veel moeite mee. Minder moeite dan wanneer je een hond een groot deel van de dag in die kenneldelen kooi zou zetten. Ik ben bang dat zo'n grote kooi voor veel mensen dan wel erg makkelijk wordt.Hutsje schreef:geen idee, net zo veel als men met een bench zou doen? dan heb ik het liever zo dan in een bench waar een hond zich net aan om kan draaien. maar nogmaals, geen idee, ik sluit mijn honden niet opEssy schreef:nee dat snap ik. Maar hoe veel ga je zo'n 'kooi' dan gebruiken?Addy schreef:Maar het maakt wel wat uit of het een hok is waar hij zijn kont nog niet in kan draaien of dat hij enigszins bewegingsvrijheid heeft zodat bijv. in geval van hoge nood hij toch nog een schone plek heeft om te liggenEssy schreef: volgens mij is het nog steeds een 'hok' waar hij niet zelf uit kan.
Als je een hond dan vrij veel in zo'n tot kooi verbouwd deel van de huiskamer gaat stoppen, dan vind ik dat eigenlijk ook wel kwalijk.. (tenzij je nu weer gaat zeggen dat in een ruimte in een huis laten ook opsluiten is
)
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dat ben ik totaal niet met je eens. juist mensen die hun hond meer bewegingsvrijheid willen geven door ze in een grotere ruimte te zetten dan een bench doen dat dus juist omdat ze hun hond niet graag opsluiten. denk ik.Essy schreef:ik weet niet. Als een flippend herderpupje 3 uurtjes in de bench gaat om verplicht te slapen en de rest van de tijd gewoon los rondloopt heb ik daar niet zo veel moeite mee. Minder moeite dan wanneer je een hond een groot deel van de dag in die kenneldelen kooi zou zetten. Ik ben bang dat zo'n grote kooi voor veel mensen dan wel erg makkelijk wordt.Hutsje schreef:geen idee, net zo veel als men met een bench zou doen? dan heb ik het liever zo dan in een bench waar een hond zich net aan om kan draaien. maar nogmaals, geen idee, ik sluit mijn honden niet opEssy schreef:nee dat snap ik. Maar hoe veel ga je zo'n 'kooi' dan gebruiken?Addy schreef: Maar het maakt wel wat uit of het een hok is waar hij zijn kont nog niet in kan draaien of dat hij enigszins bewegingsvrijheid heeft zodat bijv. in geval van hoge nood hij toch nog een schone plek heeft om te liggen
Als je een hond dan vrij veel in zo'n tot kooi verbouwd deel van de huiskamer gaat stoppen, dan vind ik dat eigenlijk ook wel kwalijk.. (tenzij je nu weer gaat zeggen dat in een ruimte in een huis laten ook opsluiten is
)

- Hutsje
- Zeer actief
ja, en? wat draagt deze post nu eigenlijk bij?Addy schreef:Ik sluit ze wel eens op en daar heb ik dan ook even geen moeite meeHutsje schreef:geen idee, net zo veel als men met een bench zou doen? dan heb ik het liever zo dan in een bench waar een hond zich net aan om kan draaien. maar nogmaals, geen idee, ik sluit mijn honden niet op. (tenzij je nu weer gaat zeggen dat in een ruimte in een huis laten ook opsluiten is
)
![]()

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Addy
ik moest het gewoon even kwijtHutsje schreef: ja, en? wat draagt deze post nu eigenlijk bij?
Nee wat ik ermee zeg is dat het dus niet uitmaakt welke hond je hebt, bij mij is het sekt omdat die twee dan rustig kunnen eten, had ik maar een hond gehad had die dus buiten de bench gegetenl.
Er is hier zoveel gedoe geweest over dat men wel werkhonden heeft, heeft er volgens mij dus geen ene moer mee te maken.
Vanwege de situatie heb ik er gewoon twee die in de bench eten
- Hutsje
- Zeer actief
er eten er hier ook 2 apart, omdat de een sneller is dan de ander en omdat huts anders alles afpaktAddy schreef:ik moest het gewoon even kwijtHutsje schreef: ja, en? wat draagt deze post nu eigenlijk bij?![]()
Nee wat ik ermee zeg is dat het dus niet uitmaakt welke hond je hebt, bij mij is het sekt omdat die twee dan rustig kunnen eten, had ik maar een hond gehad had die dus buiten de bench gegetenl.
Er is hier zoveel gedoe geweest over dat men wel werkhonden heeft, heeft er volgens mij dus geen ene moer mee te maken.
Vanwege de situatie heb ik er gewoon twee die in de bench eten

-
Addy
ja lieve schat maar we kennen niet allemaal op stand wonenHutsje schreef:er eten er hier ook 2 apart, omdat de een sneller is dan de ander en omdat huts anders alles afpakt. maar in aparte kamers dan he, natuurlijk niet in benches
![]()
![]()
In de randstad heb je nou eenmaal niet zoveel van die hele grote huisjes
Dora eet al in het voorhalletje, Barfje in de bijkeuken, Gizziebeertje in de tussenhal en dan zijn de aparte ruimtes op
- alm@
- moderator
Je hebt toch nog een plee, een badkamer en een slaapkamer neem ik aanAddy schreef:ja lieve schat maar we kennen niet allemaal op stand wonenHutsje schreef:er eten er hier ook 2 apart, omdat de een sneller is dan de ander en omdat huts anders alles afpakt. maar in aparte kamers dan he, natuurlijk niet in benches
![]()
![]()
![]()
In de randstad heb je nou eenmaal niet zoveel van die hele grote huisjes![]()
Dora eet al in het voorhalletje, Barfje in de bijkeuken, Gizziebeertje in de tussenhal en dan zijn de aparte ruimtes op

-
tineke
Micron eet altijd op de plee als we in Heemstede zijnalm@ schreef:Je hebt toch nog een plee, een badkamer en een slaapkamer neem ik aanAddy schreef:ja lieve schat maar we kennen niet allemaal op stand wonenHutsje schreef:er eten er hier ook 2 apart, omdat de een sneller is dan de ander en omdat huts anders alles afpakt. maar in aparte kamers dan he, natuurlijk niet in benches
![]()
![]()
![]()
-
Addy
jaaaaaaaaaa zelfs twee pleesalm@ schreef:Je hebt toch nog een plee, een badkamer en een slaapkamer neem ik aanAddy schreef:ja lieve schat maar we kennen niet allemaal op stand wonenHutsje schreef:er eten er hier ook 2 apart, omdat de een sneller is dan de ander en omdat huts anders alles afpakt. maar in aparte kamers dan he, natuurlijk niet in benches
![]()
![]()
![]()
badkamer en slaapkamers zijn boven en ik wil niet dat ze trappen lopen
- alm@
- moderator
Kijk eens aan. Hebben ze meteen vers water bij de hand. Wel effe doortrekken natuurlijkAddy schreef:jaaaaaaaaaa zelfs twee pleesalm@ schreef:Je hebt toch nog een plee, een badkamer en een slaapkamer neem ik aanAddy schreef:ja lieve schat maar we kennen niet allemaal op stand wonenHutsje schreef:er eten er hier ook 2 apart, omdat de een sneller is dan de ander en omdat huts anders alles afpakt. maar in aparte kamers dan he, natuurlijk niet in benches
![]()
![]()
![]()
Dora eet al in het voorhalletje, Barfje in de bijkeuken, Gizziebeertje in de tussenhal en dan zijn de aparte ruimtes op![]()
![]()
, helemaal vergeten dat ik daar ook nog wat in kan stoppen
![]()

-
Addy
Heel snel weg dan met die pleuris benchesalm@ schreef:Kijk eens aan. Hebben ze meteen vers water bij de hand. Wel effe doortrekken natuurlijkAddy schreef:jaaaaaaaaaa zelfs twee pleesalm@ schreef:Je hebt toch nog een plee, een badkamer en een slaapkamer neem ik aanAddy schreef: ja lieve schat maar we kennen niet allemaal op stand wonen![]()
Dora eet al in het voorhalletje, Barfje in de bijkeuken, Gizziebeertje in de tussenhal en dan zijn de aparte ruimtes op![]()
![]()
, helemaal vergeten dat ik daar ook nog wat in kan stoppen
![]()
-
estelle
Daar moet je dan toch de ruimte voor hebben? Niet iedereen woont toch in een of ander kasteel?Hutsje schreef:wat zijn jullie grappig zeg....ik heb het natuurlijk niet over hoge kennelpanelen in huis, die kun je idd beter buiten zetten. ik heb het over kennelpanelen (en ja, die kun je in verschillende hoogte krijgen, goed he?) met een bovenkant erop zodat ze er niet uit kunnen springen. zoals ik al eerder schreef.estelle schreef:Precies, ik wil zelf ook nog wel een beetje gezellig wonen hoor.malinois schreef:ik zie het al voor me... gezelliestelle schreef:
Ik vind dat ook van de zotte hoor, je huis vol gaan bouwen met kennelpanelen. een puppypaneel, prima maar echte hoge kennelpanelen??
Ik heb echt veel voor mn honden over hoor en ons huis is al helemaal hondproof e.d. maar daar ga ik toch echt niet aan beginnen.kan ik net zo goed buiten gaan wonen bij mn hond die daar al zit
Als ik hier op die manier een ruimte af zou zetten dan werd dat niet veel groter dan de grootste bench die je kopen kunt hoor, simpel zat omdat ik die ruimte niet heb.
Net zoals niet iedereen een kamer over heeft om zn honden in te stoppen.
Maar net als wat Essy ook al zegt, hoe je het went of keert ook jij sluit je honden dus schijnbaar op. Ja de ruimte is aanzienlijk groter maar ook zij kunnen er niet uit als ze dat zouden willen.
Overigens had ik hier een van de grootste benches voor de pups.
-
Golden Stanley
Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.
-
estelle
Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.
Tsja er wordt hier ook gezegd dat een hond zich in een bench niet om zou kunnen draaien o.i.d. IK weet niet welke maat bench je dan gebruikt maar die van mij konden liggen en draaien wat ze wilden hoor.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
en hoe voelt hij zich opgesloten in zijn bench als hij de heleboel onder gekotst of gecheten heeft , kan een keer gebeuren . In een grote ruimte kunnen ze gewoon op een schone plek gaan liggen.estelle schreef: Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
De allergrootste maat bench is 125 x 74 x 83. Heb je een grote hond dan kan hij/zij echt maar op een of twee verschillende manieren liggen.estelle schreef:Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.
Tsja er wordt hier ook gezegd dat een hond zich in een bench niet om zou kunnen draaien o.i.d. IK weet niet welke maat bench je dan gebruikt maar die van mij konden liggen en draaien wat ze wilden hoor.
Daarnaast, als je hond diarree heeft of moet overgeven, is er gewoon heel weinig plek om 'schoon en droog' te blijven.
Ik zou er niet aan moeten denken om zelf lekker te liggen slapen of aan het werk te zijn terwijl je hond zijn of haar kont niet kan keren.
Oh en een nog een voordeel van een deel van je kamer afzetten is dat het daarmee meteen echt voor tijdelijk is.
Ik ben bang dat er heel wat mensen zijn die in eerste instantie een bench hebben omdat 't zo makkelijk is voor de pup, maar vervolgens stoppen ze de hond ook als hij/zij al lang volwassen is er nog steeds in. En als het tegenzit zowel 's nachts als wel een aantal uur overdag...
Laatst gewijzigd door Rami op 05 apr 2008 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Golden Stanley
Ik gebruik helemaal geen bench, dus dat probleem hebben mijn honden niet.....estelle schreef:Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Ik kwam vorige week 's nachts thuis en door de hééééle kamer en keuken liep een spoor van diarree van Leia :N:jip007 schreef:en hoe voelt hij zich opgesloten in zijn bench als hij de heleboel onder gekotst of gecheten heeft , kan een keer gebeuren . In een grote ruimte kunnen ze gewoon op een schone plek gaan liggen.estelle schreef: Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
estelle
Tuurlijk, als ze aan de schijt gaan dan zitten ze niet prettig in een bench.Rami schreef:De allergrootste maat bench is 125 x 74 x 83. Heb je een grote hond dan kan hij/zij echt maar op een of twee verschillende manieren liggen.estelle schreef:Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.
Daarnaast, als je hond diarree heeft of moet overgeven, is er gewoon heel weinig plek om 'schoon en droog' te blijven.
Ik zou er niet aan moeten denken om zelf lekker te liggen slapen of aan het werk te zijn terwijl je hond zijn of haar kont niet kan keren.
Oh en een nog een voordeel van een deel van je kamer afzetten is dat het daarmee meteen echt voor tijdelijk is.
Ik ben bang dat er heel wat mensen zijn die in eerste instantie een bench hebben omdat 't zo makkelijk is voor de pup, maar vervolgens stoppen ze de hond ook als hij/zij al lang volwassen is er nog steeds in. En als het tegenzit zowel 's nachts als wel een aantal uur overdag...
Ik bedoel alleen dat mijn honden het ook vreselijk vinden als ze eens een keer in de kueken een poep doen (ivm diaree wat ze gelukkig vrijwel nooit hebben).
Maar dat ze maar op 1 of 2 manieren kunnen liggen heb ik bij mijn honden niet gezien hoor die lagen op allerlei manieren in de bench van opgekruld tot languit tot op de rug met de pootjes lekker charmant wijd ui elkaar.
Toen wij een keer op vakantie waren zat er een grote schuur bij het huisje waar de hondjes in moesten als je wegging. Ghaya had bij thuiskomst die hele schuur ondergescheten en toen bleef er ook bijna geen ruimte meer over om lekker te kunnen liggen.
Ach ja volgens mij warne we er al wel uit dat met een bench op zich nisk mis is maar dat er helaas heel veel mensen zijn die zo'n ding gebruiken om hun hond uren in op te sluiten.
-
estelle
De mijne ook niet want ik gebruik voor hen al tijden geen bench meer. Chello heeft er nooit ingezeten trouwens want toen hij kwam hadden we dus de tuinkamer voor hem. Ghaya ook maar die zat dan in een grote bench met zelfgemaakte uitloop in de tuinkamer omdat ik gen risico's wilde nemen met haar als pup en Chello. Woopy is panisch voor een bench en plast de hele boel van angst onder, voor hem dus ook geen bench.Golden Stanley schreef:Ik gebruik helemaal geen bench, dus dat probleem hebben mijn honden niet.....estelle schreef:Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.
Eigenlijk dus alleen voor opvangers en eventjes gebruikt voor Hera als pup.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik zie het verschil niet met een bench of een kennel?Hutsje schreef:wat zijn jullie grappig zeg....ik heb het natuurlijk niet over hoge kennelpanelen in huis, die kun je idd beter buiten zetten. ik heb het over kennelpanelen (en ja, die kun je in verschillende hoogte krijgen, goed he?) met een bovenkant erop zodat ze er niet uit kunnen springen. zoals ik al eerder schreef.estelle schreef:Precies, ik wil zelf ook nog wel een beetje gezellig wonen hoor.malinois schreef:ik zie het al voor me... gezelliestelle schreef:
Ik vind dat ook van de zotte hoor, je huis vol gaan bouwen met kennelpanelen. een puppypaneel, prima maar echte hoge kennelpanelen??
Ik heb echt veel voor mn honden over hoor en ons huis is al helemaal hondproof e.d. maar daar ga ik toch echt niet aan beginnen.kan ik net zo goed buiten gaan wonen bij mn hond die daar al zit

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor, dat zeg ik niet... mijn dobers gingen niet door tot ze omvielen bijvoorbeeld... dus die hoefden niet voor die rust in de bench. Wel met en na het eten maar dat moeten alle honden hierAddy schreef:Maar kan je dan stellen dat het een gebrek is van de baasjes van werkhonden dat ze hun hond niet op een andere manier rustig kunnen krijgen of gaan we nu zeggen dat het gewoon een feit is dat het niet anders kan dan een werkhondenpup in een bench te stoppen omdat de pup zelf geen rem heeft op zijn rust
Wat ik dus bedoel is dat er toch ook werkhonden zijn waarbij het niet noodzakelijk is dat pup in een bench gaat

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xena doet dat hier ook wel, maar die wil ook nog wel heel graag meedoen. Ik heb hier ook nog een dober met een nekhernia en eerder Dusty die al 12 was... die kon zich niet meer verdedigen tegen het jonge grut dus dan moet je de hond zelf beschermen.Hutsje schreef:dat denk ik niet. ik zal echt nooit een bench gebruiken. en vwb drukke pups, huts, de roedelleidster hier maakt ze echt wel duidelijk dat ze rustig moeten zijn als ze heel druk zijn (geweest). die kan dat veel beter en duidelijker dan ikAddy schreef:Wat ik me dus eigenlijk een beetje afvraag is of het uberhaupt wel wat te maken heeft met een rasgebondenheid. Hiermee ontken ik niet dat het ene ras meer of minder driften heeft dan het andere ras voor alle duidelijkheidInge schreef:Ehm...Biène is een echte werklijn en heeft dus nauwelijks in een bench gezeten.Addy schreef:Maar kan je dan stellen dat het een gebrek is van de baasjes van werkhonden dat ze hun hond niet op een andere manier rustig kunnen krijgen of gaan we nu zeggen dat het gewoon een feit is dat het niet anders kan dan een werkhondenpup in een bench te stoppen omdat de pup zelf geen rem heeft op zijn rust
Wat ik dus bedoel is dat er toch ook werkhonden zijn waarbij het niet noodzakelijk is dat pup in een bench gaatWas bij haar ook niet nodig.
Ze zit wel in de kennel als ik overdag aan het werk ben, maar zodra ik thuis ben is ze gewoon binnen.![]()
Ik denk dus eerder dat het situatiegebonden is: als ik maar een hond zou hebben zou ik Mellemans dus niet in een bench doen want dan is er niemand die zich kan ergeren aan de stuiterbal waardoor hij ook minder triggers heeft.
Ik denk dat dit eigenlijk voor vrijwel iedereen opgaat. hoe het gaat als zij er niet meer is? geen idee, wellicht neemt een van de andere honden haar rol dan over. maar dat zien we dan wel weer.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier kunnen ze prima hun kont keren... ze hebben de grootste varikennel... en als ze diarree hebben en ik ben er niet toevallig dan heeft er 1 inmiddels ontdekt dat ze door de gaatjes kunnen poepen... niets lag er toen in de bench... alles zat tegen de muurAddy schreef:Maar het maakt wel wat uit of het een hok is waar hij zijn kont nog niet in kan draaien of dat hij enigszins bewegingsvrijheid heeft zodat bijv. in geval van hoge nood hij toch nog een schone plek heeft om te liggenEssy schreef: volgens mij is het nog steeds een 'hok' waar hij niet zelf uit kan.
Mocht ik trouwens moeten werken en er is er een aan de diarree zorg ik dat er iemand bij ze is tot ik er weer ben.
Overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar een kennel buiten.. daar hebben ze de vacht ook voor en vinden ze heerlijk.. maar ik heb er de buren niet voor dus dat kan niet altijd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb donderdagavond kennis gemaakt met een mechel uit showlijnen... wat een 'dood' pupjeAddy schreef:Er is hier zoveel gedoe geweest over dat men wel werkhonden heeft, heeft er volgens mij dus geen ene moer mee te maken.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die heb ik niet......Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
poepen ze naar buiten...jip007 schreef:en hoe voelt hij zich opgesloten in zijn bench als hij de heleboel onder gekotst of gecheten heeft , kan een keer gebeuren . In een grote ruimte kunnen ze gewoon op een schone plek gaan liggen.estelle schreef: Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.
Natuurlijk kan dat gebeuren... maar als ik zie dat mijn teef (die dus los loopt als ze niet loops is) als ze moet overgeven in haar eigen mand gaat overgeven en er zelf naast gaat liggen, zie ik het verschil niet met wat er zou zijn als ze in een bench zou liggen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier zitten er een paar in als ik werk ja, ook volwassen, waarom? Omdat ik niet alle honden zonder toezicht bij elkaar wil hebben. Daarnaast heb ik intacte reuen en teven dus als madam loops is zal de rest vast moeten en omgekeerd.Rami schreef:De allergrootste maat bench is 125 x 74 x 83. Heb je een grote hond dan kan hij/zij echt maar op een of twee verschillende manieren liggen.estelle schreef:Nou als mijn hond zich niet lekker zou voelen of ziek raakt als ik er niet ben dan voelt die zich net zo klote hoor en ik ook of die nou los in de woonkamer ligt of in de bench.Golden Stanley schreef:Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.