Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
-
Golden Stanley
Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
Ik veroordeel benchgebruikers niet, ik vraag me alleen af of nagedacht is over alternatieven. En ja, ondanks dat ik behoorlijk geflipte honden heb gehad, was de basis dat ze op het thuisfront zelf behoorlijk stabiel waren.
En mijn huidige honden (Goldens) horen zowieso niet in een bench, dan doe je ze tekort in hun doen en laten. Dat bedoelde ik met stabieler opgroeien, omdat die gewoon niet in een bench behoren op te groeien.
Ik veroordeel benchgebruikers niet, ik vraag me alleen af of nagedacht is over alternatieven. En ja, ondanks dat ik behoorlijk geflipte honden heb gehad, was de basis dat ze op het thuisfront zelf behoorlijk stabiel waren.
En mijn huidige honden (Goldens) horen zowieso niet in een bench, dan doe je ze tekort in hun doen en laten. Dat bedoelde ik met stabieler opgroeien, omdat die gewoon niet in een bench behoren op te groeien.
-
Addy
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er is niemand die zijn hond in de bench laat opgroeien toch? Dan kan je beter een kennel nemen en je hond daar altijd inzetten.Golden Stanley schreef:Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
En als wij Eva 2 uurtjes in de bench doen omdat we even lekker naar de stad willen of iets dergelijks wil dat toch niet zeggen dat ze daar ongelukkig door is? Ze is dan in de woonkamer bij Dapper en Cleo. Wij hebben genoeg kamers en mogelijkheden voor de honden. We zouden er ook voor kunnen kiezen haar in een pup-proof aparte kamer te zetten maar dat zou ze dus niet willen. Ze wil ook niet op het balkon van 8 x 3 meter met hekwerk eromheen. Ze wil gewon in de kamer bij de andere honden en dat doen we nu even in de bench.
Mocht ze al een ongelukje in de bench krijgen wat nog nooit gebeurd is dan is die groot genoeg om ernaast te gaan liggen. Ik moet bekennen dat ik ze niet alledrie los in de kamer durf te hebben. Ten eerste omdat hier echt extreem wild gestoeid wordt tussen de honden. Stel ze valt van de leuning van de bank of krijgt een tafel op zich. Dan is er niemand om te helpen.
Of ze gaat iets stukvreten en krijgt iets in haar keel?
Mijn zorgen zijn waarschijnlijk geheel onterecht maar toch heb ik die en voel ik me het beste bij deze manier. Als het alleen Eva was dan zou die bench er waarschijnlijk niet eens meer zijn. Maar zo met de 3 honden heb ik hem wel. Heel soms lopen er honden van de overburen om het huis en dan worden die van ons heel erg woest. Staan ze allemaal opgefokt bij de glazen deuren tekeer te gaan. In die opwinding gooien ze misschien iets om of krijg je redirectie. Ik vind dat dus allemaal maar niks zelf met een puppy los in huis zonder toezicht met 2 volwassen honden.
-
Addy
Waarom zou ik boos moeten zijnGolden Stanley schreef:Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
Ik vind het de beste oplossing om tijdens een eetsituatie mijn lipje en mijn blinde watje in een bench te doen, puur veiligheid.
Verder ging Mellemans er wel eens in omdat hij zichzelf helemaal opfokte en de rest dan snauwerig werd, ook veiligheid.
Ons blinde hondje heeft een gigant bench terwijl ze teckel formaat is, dit omdat ze als enige ongeveer een uurtje in de bench moet zitten als Jo op weg is naar haar werk en ik net onderweg naar huis
Dus mocht ze een ongelukje krijgen omdat ze ziek is heeft ze echt nog meer dan ruimte zat.
Ik vind dat ik dus niet verkeerd met een bench omga, als een ander dat wel vind heb ik daar ook geen moeite mee. Ik ken mijn honden en veiligheid voorop
-
chrico
- Zeer actief
Dat de andere twee zich dan op elkaar afreageren maakt niet uit of heb je ze alledrie in een bench om dit soort dingen te voorkomen?MARC_S schreef: Maar zo met de 3 honden heb ik hem wel. Heel soms lopen er honden van de overburen om het huis en dan worden die van ons heel erg woest. Staan ze allemaal opgefokt bij de glazen deuren tekeer te gaan. In die opwinding gooien ze misschien iets om of krijg je redirectie. Ik vind dat dus allemaal maar niks zelf met een puppy los in huis zonder toezicht met 2 volwassen honden.
En jonge hond van 5 a 6 maanden is geen pup meer en word ook niet als zodanig behandeld door volwasse honden.
Ik ben niet voor en niet tegen een bench, heb er zelf ook 1 welliswaar alleen voor show maar toch gebruik ik hem af en toe in geval van nood zoals ziekte bijv.
Alles loopt verder met en door elkaar op de eerste week na, toen had ik een puppenren in de kamer staan zodat er meer dan genoeg ruimte is om te bewegen vanwege de andere honden. En hond die de nacht in een ebnch zit en tijdens werk zit toch al gauw de helft van de dag minimaal opgesloten in een betrekkelijk kleine ruimte, daar heb ik wel een probleem mee maar goed, dat wil niet zeggen dat ik het bij het juiste eind heb alleen zou ik dat niet kunnen.
Mochten de honden niet meer bij elkaar kunnen om welke rede dan gaan ze in kennels en niet in beches.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Maak je daar nou maar geen zorgen over. Misschien doen die dat wel helemaal niet? Weet jij veel. Wat je wel weet is dat wij goed opletten dus die zorgen zijn onterecht.chrico schreef: Dat de andere twee zich dan op elkaar afreageren maakt niet uit of heb je ze alledrie in een bench om dit soort dingen te voorkomen?
Goed, maar wat wil je hiermee zeggen? Mensen noemen het wel een pup en ik kan moeilijk volwassen hond zeggen tegen een net 5 maanden oud hondje. Voor mij is het nog een pup. Zo behandel ik haar ook nog.En jonge hond van 5 a 6 maanden is geen pup meer en word ook niet als zodanig behandeld door volwasse honden.
Hier slapen de honden gewoon snachts. Dapper ligt bv de hele nacht in een mand in de slaapkamer. Cleo op een kussen in de woonkamer en Eva in een bench naast het bed. Ze zijn dus nooit alleen en slapen op hun eigen plekjes. Wat is daar mis mee? Alsof de andere honden snachts spelen en het hele huis gebruiken.En hond die de nacht in een ebnch zit en tijdens werk zit toch al gauw de helft van de dag minimaal opgesloten in een betrekkelijk kleine ruimte, daar heb ik wel een probleem mee maar goed, dat wil niet zeggen dat ik het bij het juiste eind heb alleen zou ik dat niet kunnen.
Mochten de honden niet meer bij elkaar kunnen om welke rede dan gaan ze in kennels en niet in beches.
Hier willen de honden niet in kennels. Wij hebben een soort veredelde kennel van 8 bij 3 met inkijk in de woonkamer. Zodra de deur dicht gaat gaat Dapper ervoor zitten en piepen. Cleo vindt het daar leuk en Eva is een twijfelgeval. Maar alleen laten daar is geen optie voor ze. Dat vinden ze helemaal niks. In de bench is geen probleem. Dus waarom niet de weg van de minste weerstand waar de honden zelf het gelukigst onder lijken?
Wij kunnen wel denken dat we weten wat een hond fijn en leuk zou moeten vinden maar voorlopig kijk ik naar de honden zelf en die lijken dit allemaal de beste manier te vinden. Wie ben ik om dan te denken dat ik beter weet wat zij leuk vinden dan zijzelf.
Voorlopig rent Eva de bench in en gaat liggen als wij even weggaan. In de "kennel" wil ze meteen weer mee naar binnen en gaat peipen. Dat terwijl ze daar erg veel ruimte heeft, onzindelijk kan zijn en ook nog eens een uitzicht heeft en droog zit. Ze wil het alleen niet op die manier.
-
Essy
er schrijft iemand dat ze een bench gebruikt omdat ze bang is dat ze anders gaan vechten als ze alleen zijn.Addy schreef:Sinds wanneer heb jij meerdere hondenPak-de-bal schreef: dit vind ik een raar idee, je weet niet hoeveel er geblaft en uitgedaagd wordt tegen de tralies aan.![]()
Hier blaft niemand tegen een tralies aan en niemand wordt uitgedaagd
Leg mij nou eens uit waarom je Pak-de-Bal nu zo afkat?
Had je net zo gereageerd als er 'gast' bij had gestaan?
-
laeken
- Zeer actief
Honden die door de tralies van de bench al gaan vechten kunnen over het algemeen helemaal niet samen. Maar twee teven of reuen die sporadisch eens mot krijgen om een ligplek of speeltje gaan echt niet hun tandjes stuktrekken met een hekwerk ertussen.
Natuurlijk zet je twee aardsrivalen niet in 1 kamer en dan 1 in de bench en 1 los
Dat doet toch niemand. 
Natuurlijk zet je twee aardsrivalen niet in 1 kamer en dan 1 in de bench en 1 los
-
Essy
dat kun je iemand die zelf geen meerdere honden heeft, dus toch ook op een normale toon uitleggen, zoals jij nu doet.MARC_S schreef:Honden die door de tralies van de bench al gaan vechten kunnen over het algemeen helemaal niet samen. Maar twee teven of reuen die sporadisch eens mot krijgen om een ligplek of speeltje gaan echt niet hun tandjes stuktrekken met een hekwerk ertussen.
Natuurlijk zet je twee aardsrivalen niet in 1 kamer en dan 1 in de bench en 1 losDat doet toch niemand.
-
chrico
- Zeer actief
Het ging erom dat je schrijft dat je bang bent voor redirectie en het omgooien van spullen en daarom 1 hond in de bench heb. Ook met twee honden loop je dit risico. Ik maak me verder helemaal geen zorgen hoe het bij jou gaat verder, dat zijn jouw zorgen, het stond er alleen ietwat vreemd.
De leeftijd, daar zei ik wat van omdat er een verschil is tussen hoe wij mensen tegen een jonge hond aankijken en hoe honden dit doen.
Als ik kijk naar al mijn honden die ik gehad heb bewegen die in de nacht, nemen een slok water, gaan van plaats verwisselen en liggen in de ochtend net zoals ik ze in de avond heb gezien voor ik naar bed ga.
Ik ken weinig actieve honden (dus geen honden die de hele dag ook al slapen) die de hele nacht stil liggen. Spelen heb je mij niet over gehoord, ik heb het over bewegingsruimte. Dat vind ik persoonlijk (jij denkt er anders over) wel een probleem als een hond de heft van een dag opgesloten zit
De leeftijd, daar zei ik wat van omdat er een verschil is tussen hoe wij mensen tegen een jonge hond aankijken en hoe honden dit doen.
Als ik kijk naar al mijn honden die ik gehad heb bewegen die in de nacht, nemen een slok water, gaan van plaats verwisselen en liggen in de ochtend net zoals ik ze in de avond heb gezien voor ik naar bed ga.
Ik ken weinig actieve honden (dus geen honden die de hele dag ook al slapen) die de hele nacht stil liggen. Spelen heb je mij niet over gehoord, ik heb het over bewegingsruimte. Dat vind ik persoonlijk (jij denkt er anders over) wel een probleem als een hond de heft van een dag opgesloten zit
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Properi
- Zeer actief
-
Essy
-
Properi
- Zeer actief
die van ons slaapt in de bench en in het weekend staan we s'morgens op om half acht laten we ze uit (dan plast ze alleen)Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
dan steek ik ze in de kennel dan wacht ik tot ze kakt (na een kwartieke)
dan ruim ik het op en dan mag ze binnen
-
Essy
Ik ben benieuwd hoe lang jullie haar s'nachts in de bench blijven doen.MARC_S schreef:Maak je daar nou maar geen zorgen over. Misschien doen die dat wel helemaal niet? Weet jij veel. Wat je wel weet is dat wij goed opletten dus die zorgen zijn onterecht.chrico schreef: Dat de andere twee zich dan op elkaar afreageren maakt niet uit of heb je ze alledrie in een bench om dit soort dingen te voorkomen?
Goed, maar wat wil je hiermee zeggen? Mensen noemen het wel een pup en ik kan moeilijk volwassen hond zeggen tegen een net 5 maanden oud hondje. Voor mij is het nog een pup. Zo behandel ik haar ook nog.En jonge hond van 5 a 6 maanden is geen pup meer en word ook niet als zodanig behandeld door volwasse honden.
Hier slapen de honden gewoon snachts. Dapper ligt bv de hele nacht in een mand in de slaapkamer. Cleo op een kussen in de woonkamer en Eva in een bench naast het bed. Ze zijn dus nooit alleen en slapen op hun eigen plekjes. Wat is daar mis mee? Alsof de andere honden snachts spelen en het hele huis gebruiken.En hond die de nacht in een ebnch zit en tijdens werk zit toch al gauw de helft van de dag minimaal opgesloten in een betrekkelijk kleine ruimte, daar heb ik wel een probleem mee maar goed, dat wil niet zeggen dat ik het bij het juiste eind heb alleen zou ik dat niet kunnen.
Mochten de honden niet meer bij elkaar kunnen om welke rede dan gaan ze in kennels en niet in beches.Die komen niet van hun plek. Of ik de bench nu open of dicht heb Eva ligt waar ze ligt en slaapt snachts dus gewoon.
Hier willen de honden niet in kennels. Wij hebben een soort veredelde kennel van 8 bij 3 met inkijk in de woonkamer. Zodra de deur dicht gaat gaat Dapper ervoor zitten en piepen. Cleo vindt het daar leuk en Eva is een twijfelgeval. Maar alleen laten daar is geen optie voor ze. Dat vinden ze helemaal niks. In de bench is geen probleem. Dus waarom niet de weg van de minste weerstand waar de honden zelf het gelukigst onder lijken?
Wij kunnen wel denken dat we weten wat een hond fijn en leuk zou moeten vinden maar voorlopig kijk ik naar de honden zelf en die lijken dit allemaal de beste manier te vinden. Wie ben ik om dan te denken dat ik beter weet wat zij leuk vinden dan zijzelf.
Voorlopig rent Eva de bench in en gaat liggen als wij even weggaan. In de "kennel" wil ze meteen weer mee naar binnen en gaat peipen. Dat terwijl ze daar erg veel ruimte heeft, onzindelijk kan zijn en ook nog eens een uitzicht heeft en droog zit. Ze wil het alleen niet op die manier.
Ga je haar op een gegeven moment s'nachts los bij de anderen doen?
Ik denk zelf nl. dat s'nachts een mooie gelegenheid is om niet helemaal zonder toezicht (jullie zijn er immers) te leren zich met de andere 2 los te gedragen.
Dan krijg je een idee wat er gebeurt als ze min of meer zonder direct toezicht zijn. Plus de ouderen kunnen haar nu nog corrigeren omdat ze ouder en sterker zijn. Ik vind Eva best een pittig ding. En ik denk dat die zich met een maand of 8 niet meer veel laat vertellen.
-
tineke
Hier ook alleen het eten niet want dat krijgen ze overdag.Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
Ook toen Orson laats een longontsteking had maakte hij mij 'snachts wakker omdat hij zich beroerd voelde.
-
laeken
- Zeer actief
Slok water nemen kan wel want er hangt een bakje in de bench. Verdraaien kan ook want wij hebben zo'n giga-bench waarin ze kan staan en draaien en op alle manieren languit kan liggen. Hier lopen ze niet overigens. Dapper sluit ik soms op omdat ik wel eens de deur van de slaapkamer dichtdoe en dan kan hij alleen in de 2 vierkante meter voor het bed zijn. Dat zou dan even zielig zijn als de bench.chrico schreef:Het ging erom dat je schrijft dat je bang bent voor redirectie en het omgooien van spullen en daarom 1 hond in de bench heb. Ook met twee honden loop je dit risico. Ik maak me verder helemaal geen zorgen hoe het bij jou gaat verder, dat zijn jouw zorgen, het stond er alleen ietwat vreemd.
Ik merk dus dat de honden hun bewegingsdrang sowieso niet uitleven in huis snachts. Of een hond die ene loop naar de waterbak nu wel of niet maakt snachts doet totaal niet af aan zijn mogelijkheid energie kwijt te raken en te bewegen. Daar wandel je voor toch? Ook 2 uurtjes in de bench overdag maakt op de mogelijkheid te bewegen toch niks uit? Daar is nog tijd genoeg voor de rest van de dag.
Ik heb veel meer problemen met het lang alleen laten van honden dan met honden die wel eens 2 uurtjes in een bench zitten overdag. Ga je 8 uur weg en zit je hond die tijd in de kennel vind ik dat dus moeilijker voor veel honden dan 2 uur in de bench.
Dat zou tenminste voor mijn honden zo zijn. Ik laat ze eerst uitrazen buiten, dan in de bench en daarbij meteen een kong of kluif en als ik thuiskom wordt ze weer wakker en gaan we weer naar buiten. Geloof me, daar is helemaal niks zieligs aan verder want dat kan ik echt goed beoordelen zelf
-
Essy
Hier liggen bijna altijd brokjes in één bak. Ze pakken er om de beurt wat uit. En soms gaat er eentje s'nachts op zijn gemak dinerentineke schreef:Hier ook alleen het eten niet want dat krijgen ze overdag.Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
Ook toen Orson laats een longontsteking had maakte hij mij 'snachts wakker omdat hij zich beroerd voelde.
En ook heeft er wel eens eentje mij wakker gemaakt omdat ie diarree had. Dan ben ik toch erg blij dat ze bij mij kunnen om me wakker kunnen maken.
Hier is de bank favoriet. Meestal is degene die er s'avonds op lag toen we gingen slapen een andere dan er s'morgens op ligt. Want hier geldt opgestaan is plaats vergaan.
-
laeken
- Zeer actief
Maar waar het hier dus om gaat is dat het zielig zou zijn als ze dat niet kunnen? Dus ik ontneem mijn honden beweging omdat ze soms 1 keer per nacht van ligplek zouden zijn gewisseld?tineke schreef:Hier ook alleen het eten niet want dat krijgen ze overdag.Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
Ik vind dit echt nergens over gaan zelf. De bench staat naast het bed dus de mogelijkheid ons wakker te maken is er altijd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ben ik het wel mee eens. Dat was ook mijn insteek om Puch rond de leeftijd van 4 maanden 's nachts uit de bench te laten alleen bij Kaya.Essy schreef:
Ik ben benieuwd hoe lang jullie haar s'nachts in de bench blijven doen.
Ga je haar op een gegeven moment s'nachts los bij de anderen doen?
Ik denk zelf nl. dat s'nachts een mooie gelegenheid is om niet helemaal zonder toezicht (jullie zijn er immers) te leren zich met de andere 2 los te gedragen.
Dan krijg je een idee wat er gebeurt als ze min of meer zonder direct toezicht zijn. Plus de ouderen kunnen haar nu nog corrigeren omdat ze ouder en sterker zijn. Ik vind Eva best een pittig ding. En ik denk dat die zich met een maand of 8 niet meer veel laat vertellen.
De honden slapen dus beneden en wij boven, ze zijn dus min of meer alleen 's nachts maar hebben volgens mij wel het besef dat wij ergens in huis zijn (gezien bv de enkele keer gepiep onder aan de trap).
Toen hij nog echt klein was, vond ik het gewoon te eng. Kaya kan grof zijn in haar correcties, Puchu kan de bank afdonderen, enz. enz.
Op een gegeven moment zag ik dat het wel goed zat tussen de twee en heb dat op deze manier dus verder uitgebouwd en uitgeprobeerd. Ook om er zelf vertrouwen in te krijgen overigens.
Persoonlijk zou ik er dus ook niet te lang mee wachten, mocht het de bedoeling zijn om Eva later 's nachts gewoon los te laten.
Mocht het nog niet gaan, dan ben je er altijd nog bij om haar weer even in de bench te doen 's nachts.
-
Essy
Maar wanneer ga je haar dan niet meer s'nachts in de bench doen en bij de anderen laten. Zoals ik al zei, nu kunnen ze haar nog opvoeden. Je zegt dat Cleo niet van haar kussen af wil. Wat denk je dat er gebeurt als Eva ineens met een maand of 8 niet meer in die bench hoeft. Dan breekt er oorlog uit als ze op Cleo's kussen wil en Eva zich door Cleo niets meer laat vertellen.MARC_S schreef:Maar waar het hier dus om gaat is dat het zielig zou zijn als ze dat niet kunnen? Dus ik ontneem mijn honden beweging omdat ze soms 1 keer per nacht van ligplek zouden zijn gewisseld?tineke schreef:Hier ook alleen het eten niet want dat krijgen ze overdag.Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
Ook toen Orson laats een longontsteking had maakte hij mij 'snachts wakker omdat hij zich beroerd voelde.Kom op zeg, wat maakt het nu uit dat dat niet kan? Helemaal niks in mijn ogen. Hier wisselen ze overigens nooit van ligplek want Cleo wil dat niet. Is dat ook zielig omdat Dapper dan niet 10 meter in totaal kan lopen snachts?
![]()
Ik vind dit echt nergens over gaan zelf. De bench staat naast het bed dus de mogelijkheid ons wakker te maken is er altijd.
Laatst gewijzigd door Essy op 06 apr 2008 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
Hier wordt gebarft en dat gaat altijd apart en onder toezicht,moet er ook niet aan denken dat Rio 'snachts even besluit een geitenkop op mijn bank te gaan liggen kluiven :N:Essy schreef:Hier liggen bijna altijd brokjes in één bak. Ze pakken er om de beurt wat uit. En soms gaat er eentje s'nachts op zijn gemak dinerentineke schreef:Hier ook alleen het eten niet want dat krijgen ze overdag.Essy schreef:Hier wordt ook s'nachts geruild van ligplek, een keer gedronken of gegeten. En als er eens een hoge nood heeft, dan komt die mij wakker maken.
Ook toen Orson laats een longontsteking had maakte hij mij 'snachts wakker omdat hij zich beroerd voelde.![]()
En ook heeft er wel eens eentje mij wakker gemaakt omdat ie diarree had. Dan ben ik toch erg blij dat ze bij mij kunnen om me wakker kunnen maken.
Hier is de bank favoriet. Meestal is degene die er s'avonds op lag toen we gingen slapen een andere dan er s'morgens op ligt. Want hier geldt opgestaan is plaats vergaan.
Ik laat 'snachts alles open dus ze kunnen ook naar de slaapkamer komen als ze willen maar er mag maar 1 fila op bed dus wie het eerst komt het eerst maalt.
Overigens die fila blijft meestal wel de hele nacht .liggen om de dood eenvoudige reden dat als je opstaat je je plaatsje kwijt bent en de ander er gaat liggen.
Als ik dan wakker ben in de ochtend mag de ander er wel even bij om te knuffelen en dat gebeurt ook eigenlijk altijd of het nu Rio of Rorson is die op bed geslapen heeft zodra ik wakker ben komt de ander erbij.
Micron ligt standaard op bed alhoewel hij een enkele keer binen blijft liggen om zich dan later bij ons te voegen maar meestal ligt hij als eerste erin.
Zowel Orson,Rio en Micron hebben mij weleens wakker gemaakt 'snachts met een reden waaronder inderdaad diaree.
Ook waren er een keer jongeren in de tuin en daar was Orson overduidelijk ook not amused onder
-
laeken
- Zeer actief
De honden hier kunnen al lang allemaal samen alleen zijn.
Ik ga zo vaak even weg met de honden los, alleen niet voor langere tijd. Een half uur laat ik ze regelmatig alleen samen als ik bv buiten ben. Dan kan ik wel horen of er honden rond het huis rennen.
Verder weet ik helemaal niet of ik wel zin heb om ze samen los te laten. Wie zegt dat ik dat nastreef? Misschien laat ik altijd wel een bench naast het bed staan voor snachts. Hoe handig als we gaan camperen, naar een hotel moeten of gewoon omdat ik liever nooit 3 honden zonder toezicht samen wil laten. Dat is toch mijn ding? Er zijn genoeg mensen met meerdere teven die uit voorzorg niet alles zonder toezicht samen laten lopen? Hier is alles dikke mik en juist Cleo en Eva zijn twee handen op 1 buik. Maarja, als ze groot is en ze zouden eens om een stom voorval ruzie krijgen is er dus wel niemand bij. Het gaat hier ook maar om 2 - 3 uurtjes totaal.
Bij Inge zit ook alles apart om juist dat te voorkomen. Hier is dat nog steeds niet nodig maar ze kunnen het wel als het ineens wel nodig is.
Ik vind het wel handig om een hond te hebben die indien nodig in een bench kan. Nu en later, maar dan moet je dat wel onderhouden.
Verder weet ik helemaal niet of ik wel zin heb om ze samen los te laten. Wie zegt dat ik dat nastreef? Misschien laat ik altijd wel een bench naast het bed staan voor snachts. Hoe handig als we gaan camperen, naar een hotel moeten of gewoon omdat ik liever nooit 3 honden zonder toezicht samen wil laten. Dat is toch mijn ding? Er zijn genoeg mensen met meerdere teven die uit voorzorg niet alles zonder toezicht samen laten lopen? Hier is alles dikke mik en juist Cleo en Eva zijn twee handen op 1 buik. Maarja, als ze groot is en ze zouden eens om een stom voorval ruzie krijgen is er dus wel niemand bij. Het gaat hier ook maar om 2 - 3 uurtjes totaal.
Bij Inge zit ook alles apart om juist dat te voorkomen. Hier is dat nog steeds niet nodig maar ze kunnen het wel als het ineens wel nodig is.
Ik vind het wel handig om een hond te hebben die indien nodig in een bench kan. Nu en later, maar dan moet je dat wel onderhouden.
-
Essy
Een hond altijd s' nachts in een bench opsluiten vind ik overigens wel misbruik maken van een bench. Hoe makkelijk het misschien ook is.MARC_S schreef:De honden hier kunnen al lang allemaal samen alleen zijn.Ik ga zo vaak even weg met de honden los, alleen niet voor langere tijd. Een half uur laat ik ze regelmatig alleen samen als ik bv buiten ben. Dan kan ik wel horen of er honden rond het huis rennen.
En mij personlijk lijkt het geen goed idee om er eentje elke nacht op te sluiten en ze later dan overdag zonder toezicht bij elkaar te laten. Dat lijkt mij vragen om onrust.
-
laeken
- Zeer actief
Welnee joh. Ik vind verplicht op elkaars lip zitten 24/7 vragen om onrust. Ik ga ook wel eens een paar uur met Eva weg of Cleo. Kom ik weer thuis dan kennen ze elkaar echt nog wel hoorEssy schreef:Een hond altijd s' nachts in een bench opsluiten vind ik overigens wel misbruik maken van een bench. Hoe makkelijk het misschien ook is.MARC_S schreef:De honden hier kunnen al lang allemaal samen alleen zijn.Ik ga zo vaak even weg met de honden los, alleen niet voor langere tijd. Een half uur laat ik ze regelmatig alleen samen als ik bv buiten ben. Dan kan ik wel horen of er honden rond het huis rennen.
En mij personlijk lijkt het geen goed idee om er eentje elke nacht op te sluiten en ze later dan overdag zonder toezicht bij elkaar te laten. Dat lijkt mij vragen om onrust.
Verder hebben wij een heel grote woonkamer en staat de deur van de slaapkamer meestal open. Geen van de honden hier heeft snachts contact. Cleo wil in de woonkamer blijven, Dapper ligt voor het bed in een mand en Eva naast het bed. Of dat nu met of zonder bench is verandert niks aan de situatie.
Hier wordt bij een samenkomst van de roedel altijd enorm vrolijk gedaan en gespeeld. Net zoals wanneer ik thuiskom. Dat verandert toch ook niks aan mijn positie tussen de honden?
-
Essy
Ik denk dat je wel onrust creëert. Eva mag bij de leiders slapen en Cleo niet. Natuurlijk is alles nu koek en ei. Eva is 5 maanden. Maar in feite plaats je haar al boven Cleo. En ik denk dat je straks problemen krijgt door ze niet al s'nachts de gelegenheid te geven een stabiele roedel op te bouwen.MARC_S schreef:Welnee joh. Ik vind verplicht op elkaars lip zitten 24/7 vragen om onrust. Ik ga ook wel eens een paar uur met Eva weg of Cleo. Kom ik weer thuis dan kennen ze elkaar echt nog wel hoorEssy schreef:Een hond altijd s' nachts in een bench opsluiten vind ik overigens wel misbruik maken van een bench. Hoe makkelijk het misschien ook is.MARC_S schreef:De honden hier kunnen al lang allemaal samen alleen zijn.Ik ga zo vaak even weg met de honden los, alleen niet voor langere tijd. Een half uur laat ik ze regelmatig alleen samen als ik bv buiten ben. Dan kan ik wel horen of er honden rond het huis rennen.
En mij personlijk lijkt het geen goed idee om er eentje elke nacht op te sluiten en ze later dan overdag zonder toezicht bij elkaar te laten. Dat lijkt mij vragen om onrust.![]()
Verder hebben wij een heel grote woonkamer en staat de deur van de slaapkamer meestal open. Geen van de honden hier heeft snachts contact. Cleo wil in de woonkamer blijven, Dapper ligt voor het bed in een mand en Eva naast het bed. Of dat nu met of zonder bench is verandert niks aan de situatie.
Hier wordt bij een samenkomst van de roedel altijd enorm vrolijk gedaan en gespeeld. Net zoals wanneer ik thuiskom. Dat verandert toch ook niks aan mijn positie tussen de honden?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou.. ik ken ze wel die verhalen, nog niet zo lang geleden hebben twee honden elkaar door de tralies heen praktisch aan gort getrokken. niet echt leuk thuiskomen.LongFields schreef:Waar haal jij je wijsheid vandaan wat dit aangaat? Jij hebt alleen maar Bauke en verder niet...Pak-de-bal schreef:dit vind ik een raar idee, je weet niet hoeveel er geblaft en uitgedaagd wordt tegen de tralies aan.LongFields schreef:Als ik meerdere honden zou hebben die ik niet (gedurende de korte tijd dat ik weg zou zijn) bij elkaar zou durven laten om wat voor reden dan ook, zou ik er zelf voor kiezen om de honden wel in dezelfde ruimte (woonkamer bijvoorbeeld) te zetten en dan 1 hond in de bench in diezelfde ruimte.![]()
Ik ken verschillende mensen die meerdere honden hebben (bijvoorbeeld bevriende fokkers die 4 honden hebben) waarbij er af en toe 1 of 2 in de bench gaan. Niks blaffen en uitdagen tegen de tralies aan hoor.
nou is dit niet iets wat heel erg veel voor zal komen, maar ik kijk er wel mee uit, dat ik door een wel loslopende hond hier en andere in een bench juist onrust veroorzaak.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
En wie zegt dat danestelle schreef:Suzanne ik ga helemaal met je post mee.
Ik word er alleen erg kriebelig en boos van als er geroepen wordt dat zij hun honden niet in benches doen omdat ze een vrolijke, stabiele, zelfzekere hond en weet ik veel wat niet meer willen krijgen.
Daar wordt dus indirect mee gezegd dat onze honden zielige hoopjes zouden zijn, verre van stabiel. Nou kom aub even langs om te kijken.
Volgens mij richten de mensen die kritiek hebben op de bench zich op benchmisbruik. Ik heb nog van niemand gelezen dat ze vinden dat iemand die z'n hond in een bench stopt per definitie slecht bezig is. En ook niet dat de honden het slecht hebben bij mensen die benches gebruiken.

Linda, Izzie en Bram
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Als ik 's avonds eens wegben gaat Marouck de bench in en blijven Nika en Biène los in de kamer. Biène en Marouck zijn beide erg waaks, rennen opgewonden blaffend richting het raam als ze iets denken te horen (iets zien kan overigens niet, raam is afgeplakt) en af en toe reageren ze dat op elkaar af. Nu is dat nooit meer dan wat gesnep en gesnauw tot nu toe, maar ik laat hen dus bewust niet zonder toezicht samen om te voorkomen dat het wel een keer escaleert en ik niet in de buurt ben om direct in te grijpen.chrico schreef:Het ging erom dat je schrijft dat je bang bent voor redirectie en het omgooien van spullen en daarom 1 hond in de bench heb. Ook met twee honden loop je dit risico.
Nika reageert echter nergens op en haar durf ik gerust los te laten met Biène. Biène heeft nog nooit ook maar een grommetje naar Nika gegeven, ze adoreert Nika en wast iedere dag haar snoet grondig, ik ben dus niet bang dat ze frustraties oid op haar zal afreageren. Misschien naief hoor, maar mijn gevoel zegt me dat het niet zal gebeuren.
Marouck en Nika echter durf ik vanwege het verleden niet zonder toezicht langdurig alleen te laten, omdat Nika's uitglijden Marouck kán triggeren. Gebeurt dat als ik erbij ben dan is een brul genoeg om Marouck te stoppen.
Marouck is overduidelijk de actiefste hierchrico schreef:Als ik kijk naar al mijn honden die ik gehad heb bewegen die in de nacht, nemen een slok water, gaan van plaats verwisselen en liggen in de ochtend net zoals ik ze in de avond heb gezien voor ik naar bed ga.
Biène of Nika hoor ik wel af en toe wat drinken beneden overigens.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Zo zie ik het in ieder geval welLongFields schreef:Het is jammer dat de discussie maar door en door blijft lopen, terwijl een pagina of 10 geleden al een best goede conclusie werd gegeven door verschillende forummers, en dat was dat een bench indien deze niet gebruikt wordt om je hond in te parkeren om je niet in je eigen vrijheid te beperken in sommige gevallen best een goede optie kan zijn.

Linda, Izzie en Bram
-
estelle
Volgens mij vraagt Golden Stanly aan Malinois en mij waarom wij zoveel honden hebben en waarom wij uberhaupt ooit een pup genomen hebben omdat ze dus weleens in de bench hebben gezeten.Zoek stok! schreef:En wie zegt dat danestelle schreef:Suzanne ik ga helemaal met je post mee.
Ik word er alleen erg kriebelig en boos van als er geroepen wordt dat zij hun honden niet in benches doen omdat ze een vrolijke, stabiele, zelfzekere hond en weet ik veel wat niet meer willen krijgen.
Daar wordt dus indirect mee gezegd dat onze honden zielige hoopjes zouden zijn, verre van stabiel. Nou kom aub even langs om te kijken.![]()
Volgens mij richten de mensen die kritiek hebben op de bench zich op benchmisbruik. Ik heb nog van niemand gelezen dat ze vinden dat iemand die z'n hond in een bench stopt per definitie slecht bezig is. En ook niet dat de honden het slecht hebben bij mensen die benches gebruiken.
Dat zegt dan toch genoeg?
Verder zeggen jij ergens terug dat je geen bench hebt gebruikt omdat je een zelfzekere vrolijke (en je noemde volgens mij nog wat dingen) hond wilde krijgen. Dan zeg je toch in feite dat de mensen waarvan de hond wel in de bench hebben gezeten geen vrolijke zekere honden hebben?
Dan stuit dat mij tegen de borst...logisch lijkt me.