Essy schreef:
Het is jullie hond. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk een slaapkamer hondproof te maken en een hekje in de deuropening te doen. Een hond moet leren dat er s'nachts geslapen wordt en dat er overal afgebleven dient te blijven. Dat een bench wel lekker makkelijk is snap ik ook wel. Maar ik snap niet hoe iemand van 'anti-bench' ineens 12 uur per dag een hond in een bench gaat stoppen.
Ik zou daar als fokker echt enorm van balen.
Ik baal daar absoluut niet van, waarom zou ik?
Ik zal even mijn eerder getypte stukje tekst quoten, ik heb er namelijk al eerder op gereageerd:
LongFields schreef:Essy schreef:MARC_S schreef:Maar wie heeft er geen probleem met leven lang in een bench slijten? Of elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench. Het een sluit het andere toch niet uit? Wij gebruiken hem wel maar toch is Eva vrijwel de hele dag los in huis.

Ze zit dus niet haar puppytijd of haar leven lang in een bench. Ze zit er
wel eens in en slaapt er snachts in. Dat is toch iets heel anders denk ik dan.

op dit moment zit ze er ongeveer de helft van haar leven in. Een paar uur overdag en de hele nacht. Dus op dit moment slijt ze haar leven voor een groot deel in een bench.
Ja hoor, tuurlijk...
Vanaf haar geboorte heeft ze bij de fokker 8 weken lang in een bench gelegen (lekker makkelijk) en daarna is ze voor 12 uur per dag de bench in gevlogen zeg jij.
De gemiddelde nacht slaap is hooguit 1/3 van de hele dag volgens mijn berekening, en overdag zit ze zoals eerder is aangegeven geen 4 uur of langer in de bench hoor.
Ik heb Eva sinds ze niet meer hier is meerdere malen meegemaakt, en kan in niets een ongelukkige hond ontdekken. Zal vast aan mij liggen omdat ik niet objectief ben hoor.
Nuanceren lijkt niet echt aan je besteed te zijn Essy, terwijl het toch niet echt moeilijk is hoor.
Eva is voor zover ik kan inschatten op een supergoede plek terechtgekomen bij Marc en Martijn, ze heeft 2 speelkameraadjes waar ze gedurende de dag verschillende keren heerlijk mee kan ravotten, ze heeft een "tuin" buiten de deur waar hoogstwaarschijnlijk amper een andere forumhond over kan beschikken en ze heeft 2 toegewijde baasjes die haar goed in de gaten houden zodat ze zichzelf in haar enthousiasme niet voorbijrent.
En dan slaapt ze in een bench 's nachts. Lekker naast het bed in de slaapkamer, met voldoende ruimte om te gaan verliggen al zou ze dat willen.
Maar ondertussen blijf je maar kritiek leveren, terwijl je de hele situatie, de hond noch de eigenaren goed kent. Ik kan daar met mijn pet niet bij, voor mijn gevoel wil je dan alleen maar koste wat kost je gelijk halen. Maar dat dat je niet vreemd is, is me al eerder opgevallen.