Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Nogmaals, ik hoop dat al die puppen van jou zo'n goed leven hebben en dat mag jij ook helpen hopen voor ze :wink:
ooit is er hier zo'n topic over geweest... ik zou jullie direct mijn hond toevertrouwen want ik zou niet weten waar ze het beter zou moeten krijgen :ok:

En dit heb ik toen gezegd voor ik jullie persoonlijk kende als ik het me niet vergis... en die mening is nooit veranderd daarna :mrgreen:
En dat wil best wat zeggen, want het is niet snel goed genoeg voor mijn honden :N: ben erg lastig wat dat betreft...
En dat heeft niks met vriendjespolitiek te maken, dat is gewoon mijn gevoel erbij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Essy schreef:
Het is jullie hond. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk een slaapkamer hondproof te maken en een hekje in de deuropening te doen. Een hond moet leren dat er s'nachts geslapen wordt en dat er overal afgebleven dient te blijven. Dat een bench wel lekker makkelijk is snap ik ook wel. Maar ik snap niet hoe iemand van 'anti-bench' ineens 12 uur per dag een hond in een bench gaat stoppen.
Ik zou daar als fokker echt enorm van balen.
Ik baal daar absoluut niet van, waarom zou ik?
Ik zal even mijn eerder getypte stukje tekst quoten, ik heb er namelijk al eerder op gereageerd:
LongFields schreef:
Essy schreef:
MARC_S schreef:Maar wie heeft er geen probleem met leven lang in een bench slijten? Of elke hond zit tijdens de puppytijd in een bench. Het een sluit het andere toch niet uit? Wij gebruiken hem wel maar toch is Eva vrijwel de hele dag los in huis. :19: Ze zit dus niet haar puppytijd of haar leven lang in een bench. Ze zit er wel eens in en slaapt er snachts in. Dat is toch iets heel anders denk ik dan. :wink:
op dit moment zit ze er ongeveer de helft van haar leven in. Een paar uur overdag en de hele nacht. Dus op dit moment slijt ze haar leven voor een groot deel in een bench.
Ja hoor, tuurlijk... :denken:
Vanaf haar geboorte heeft ze bij de fokker 8 weken lang in een bench gelegen (lekker makkelijk) en daarna is ze voor 12 uur per dag de bench in gevlogen zeg jij. :roll:
De gemiddelde nacht slaap is hooguit 1/3 van de hele dag volgens mijn berekening, en overdag zit ze zoals eerder is aangegeven geen 4 uur of langer in de bench hoor.
Ik heb Eva sinds ze niet meer hier is meerdere malen meegemaakt, en kan in niets een ongelukkige hond ontdekken. Zal vast aan mij liggen omdat ik niet objectief ben hoor. :19:
Nuanceren lijkt niet echt aan je besteed te zijn Essy, terwijl het toch niet echt moeilijk is hoor. :19:
Eva is voor zover ik kan inschatten op een supergoede plek terechtgekomen bij Marc en Martijn, ze heeft 2 speelkameraadjes waar ze gedurende de dag verschillende keren heerlijk mee kan ravotten, ze heeft een "tuin" buiten de deur waar hoogstwaarschijnlijk amper een andere forumhond over kan beschikken en ze heeft 2 toegewijde baasjes die haar goed in de gaten houden zodat ze zichzelf in haar enthousiasme niet voorbijrent.
En dan slaapt ze in een bench 's nachts. Lekker naast het bed in de slaapkamer, met voldoende ruimte om te gaan verliggen al zou ze dat willen.
Maar ondertussen blijf je maar kritiek leveren, terwijl je de hele situatie, de hond noch de eigenaren goed kent. Ik kan daar met mijn pet niet bij, voor mijn gevoel wil je dan alleen maar koste wat kost je gelijk halen. Maar dat dat je niet vreemd is, is me al eerder opgevallen. :roll:
Laatst gewijzigd door LongFields op 06 apr 2008 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

malinois schreef:
estelle schreef:
Essy schreef:
Martijn schreef: Zolang ze snoeren doorbijt zie ik die reden zeker wel.
Ik heb al twee scheerapparaten weg kunnen mikken.
Die waren natuurlijk niet in het stopcontact en we letten daar ook op maar we hebben ook wekkerradio's en aquaria en die trek je er snachts niet uit.

Nogmaals, bedankt voor je bezorgdheid maar ik denk dat het best goed met haar gaat hoor. Dat hou ik graag zo.
Het is jullie hond. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk een slaapkamer hondproof te maken en een hekje in de deuropening te doen. Een hond moet leren dat er s'nachts geslapen wordt en dat er overal afgebleven dient te blijven. Dat een bench wel lekker makkelijk is snap ik ook wel. Maar ik snap niet hoe iemand van 'anti-bench' ineens 12 uur per dag een hond in een bench gaat stoppen.
Ik zou daar als fokker echt enorm van balen.
tjonge, je kunt ook wel door blijven drammen hoor!
nou precies... :roll: waar doel je nu op? Op Suzanne?? :19:
nee op mezelf
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:nee op mezelf
oke duidelijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, ik nodig IEDEREEN die principieel tegen een bench is, maar die geen honden in bed wil, uit om Ted een paar nachtjes te laten logeren. 5 Kilo Teckel, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Zelfs de meest anti-benchige hondenoppassers hebben na de tweede nacht toch maar het door mij meegegeven hekwerk uitgeklapt omdat Ted anders pertinent niet wil slapen en de hele nacht loopt te spoken. Of ze moet op bed mogen. Ik snap ook niet zo goed waarom anderen, met andere honden, menen te moeten stellen dat je het zonder bench afkunt als je dat echt wil. Wat is het nut van dat te moeten willen als je, na een aantal jaren, je hond zelf zo goed kent dat je weet dat het niet gaat werken? Omdat het, bijvoorbeeld, simpelweg de hond daar niet naar is?

Tekenend voorbeeld? Wij gingen verhuizen. En omdat ik die hokjes in de kamer wel zat was hebben wij de trapkast laten uitzagen precies op het formaat van twee benches. In de gang, keurig verstopt. Keurige hokjes, lekker beschut. Dekentjes erover, kleedjes erin. Ted wilde er niet in. Piepen, de hele nacht. Ted los in de kamer, piepen, de hele nacht. Nachten achtereen en ook als we weg waren was het een kabaal van jewelste. Ted was niet content.

Tot het punt, daar zijn we nu achter (zie eerder topic in de bar over een Teckel die plots niet meer alleen wilde zijn) dat ik eens Teckels bezien ging redeneren. De bench van Ted staat nu weer in de huiskamer, naast de bank, waar ze het liefste ligt. Dekentje erover en zelfs met het deurtje open is het beste kind haar bench met geen stok meer uit te krijgen. Haar eigen holletje op haar eigen plek; daar kan geen losloopkamer tegenop. Verplaats ik de bench door een mandje gaat ze spoken, dan is ze 's nachts onzeker. Een dicht hok: dat is waar Ted zich het prettigst in voelt.

We zijn net terug van een weekendje Ardennen. Met de ganse familie in een huisje. Sophie is vrij zelfstandig. Die blijft 's nachts het liefst beneden, op de bank in de woonkamer. Die bazen komen heus wel weer eens beneden. Ted is zo niet. Ted wordt dan onrustig. En ook los op haar kleedje in de slaapkamer blijft ze onrustig, dan wil ze op bed, of rondlopen om bij anderen het bed in te glippen. Dus: Ted haar benchje ging mee. Daar kruipt ze in, en gaat slapen.

Is er nu werkelijk iemand die wil beweren dat dat verkeerd is? Dat ik mijn hond onrecht aandoe?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:
MARC_S schreef:Nogmaals, ik hoop dat al die puppen van jou zo'n goed leven hebben en dat mag jij ook helpen hopen voor ze :wink:
ooit is er hier zo'n topic over geweest... ik zou jullie direct mijn hond toevertrouwen want ik zou niet weten waar ze het beter zou moeten krijgen :ok:

En dit heb ik toen gezegd voor ik jullie persoonlijk kende als ik het me niet vergis... en die mening is nooit veranderd daarna :mrgreen:
En dat wil best wat zeggen, want het is niet snel goed genoeg voor mijn honden :N: ben erg lastig wat dat betreft...
En dat heeft niks met vriendjespolitiek te maken, dat is gewoon mijn gevoel erbij.
Die van mij gaat toch mooi naar golden stanley........ :pffff:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zeer duidelijke omschrijving Geer :ok:
je had het over een paar van mijn honden kunnen hebben :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:
malinois schreef:
Golden Stanley schreef:Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
Ik veroordeel benchgebruikers niet, ik vraag me alleen af of nagedacht is over alternatieven. En ja, ondanks dat ik behoorlijk geflipte honden heb gehad, was de basis dat ze op het thuisfront zelf behoorlijk stabiel waren.
En mijn huidige honden (Goldens) horen zowieso niet in een bench, dan doe je ze tekort in hun doen en laten. Dat bedoelde ik met stabieler opgroeien, omdat die gewoon niet in een bench behoren op te groeien.
ik wordt niet boos, ik vraag alleen maar of jij wil zeggen dat ik ongezonde, instabiele honden heb? :19:
Nee, ik zeg niet dat jij ongezonde, instabiele honden hebt. Jij rukt alles uit zijn verband. Wel heb ik onderweg ergens gezegd dat ik mag hopen dat de honden die in een bench moeten vertoeven, de mazzel maar hebben gezond en wel op te groeien. Want als ik dat vergelijk met de gezondheid van mijn Stanley toen, dan moet ik er niet aan denken dat mannetje in een kooi op te sluiten. Als ik dan lees, dat 1 van jouw honden een genieuze oplossing heeft gevonden om door de tralies van zijn bench heen je muur vol te spetteren, pfffffffffffffffff.......dan krijg ik al kippenvel bij het idee alleen al. Daar kan ik niks aan doen, Malinois. En als je je hierdoor gepikeerd voelt, dan is het maar zo. Maar ik ben blij dat ik het toch anders op heb gelost en op kan lossen. Nu begrijp ik dat je daar de ruimte niet voor hebt.
hij heeft welgeteld 1 x diarree gehad, en ja toen was ik werken... ik heb geen druppeltje gevonden in zn bench... dus het enige wat ik ervan kan maken is dat het een hele slimme belg is :19: Wat is er nu slecht aan dan? ieder lost het op zijn manier op, prima... maar dat wil nog niet zeggen dat de honden zonder bench gezonder zijn dan de honden met bench... en ik ben blijkbaar niet de enige die het zo heeft gelezen. :19:

Ik lijk wel gek om op te zoeken wat ik geschreven heb........... :denken:
Mijn hond had vanaf zijn eerste jaarsenting continu diarree en voelde zich niet goed. Ben er blij mee dat zijn opgroei niet in een bench is geweest, want hij kon gewoon zonder problemen in huis in zijn puppy bestendige ruimte. En als hij ziek was, ging hij naar de oppas of ik of mijn man bleef thuis. DAT is dus de reden dat ik jouw diarreeverhaal erbij betrek, omdat ik dus wel de paniek ken die mijn hond had als hij hoge nood had. En dan vind ik de gedachte zielig dat hij die paniek eventueel in een bench had moeten ondergaan. Nou is mijn hond bijzonder slim, maar ik geloof niet dat hij door tralies heen wist te lossen.

Waar lees jij nou uit waarin ik schrijf dat honden in een bench ongezonder zijn dan met bench? En ja, dat je een slimme Belg hebt, is een ding wat zeker is.

Ik heb altijd grote puppybestendige ruimtes gehad.........die zijn toch beduidend groter en prettiger dan een bench. Snap de vergelijking niet zo dat je dan je hond toch ook opsluit, ook al is die ruimte groter. De beleving van zo'n hond als het ziek mocht raken of anderszins zich onprettig voelt in zo'n bench als je er niet bent. Dat zou mij benauwen als bench gebruiker.

Duidelijk wel, begrijpen doe ik het niet......sorrie ik begrijp echt niet dat doorgewinterde getrainde honden nog steeds in een bench moeten vertoeven.....sporthond of niet. Dan zou ik nog liever voor mooie ruime kennels kiezen, ruimtes in huis afscheiden etc.

Waarom ik een hond neem? Voornl. om als maatje te dienen, lekker met ze te sporten en te behandelen als hond met veel duidelijkheid en vrijheid, waardoor ze lekker stabiel blijven. Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit. Volwassen dieren in een bench, daar word ikzelf bij voorbaat al claustrofobisch van.
Zou me constant zorgen maken of dat wel goed gaat in dat hokkie en dan is het voor zo'n hondje te hopen dat het maar gezond blijft al die tijd.

Mijn mening zal ik niet bijstellen omdat de meesten van jullie wel een bench gebruiken. Dat maakt jullie nog geen dierenmishandelaars, dat leggen jullie zelf in mijn mond. Vandaar al dat ik eerder zei dat ik een afwijkende mening heb daarin en me eigenlijk nooit met topics als dit bemoei. Maar het wordt zeker de laatste jaren als een gewoonte beschouwt en ik vind dat een gebrek aan alternatief, voordat iemand uberhaupt aan een hond begint.
Maar bedankt voor je reactie.

Jullie vinden dat overdreven en volkomen normaal. Dat is een klein interpretatieverschil qua omgang in honden misschien.
Maar waarom een pup laat staan volwassen hond in een bench op dagen dat jullie er niet zijn? Waarom niet kiezen voor minder honden bijvoorbeeld? Of voor alternatieven die er naar mijn mening best zijn? Waarom neem je dan een hond? Gewoon een serieuze vraag.........

Wat mijn honden aangaat, is dat ook absoluut een feit. Maar wij komen daar denk ik toch niet uit, Estelle. Ik kan me niet voorstellen dat volwassen honden in een roedel hun leven lang in een bench moeten verslijten (ongeacht het aantal uurtjes en dat ze het gewend zijn). Zo zit ik zelf niet in elkaar en zal dat nooit doen. Jullie hebben misschien nooit zieke honden gehad, maar met dat in mijn achterhoofd is de bench op zich voor mij al geen optie. Dan zoek ik naar alternatieven, die gelukkig voor mij wel realiseerbaar zijn.

Boos worden jullie toch wel, ongeacht het genuanceerde van het verhaal. Ik ben graag recht door zee, als jullie daar problemen mee hebben, dan spijt me dat niet. Want ik ga mijn mening daarover niet veranderen.
Ik veroordeel benchgebruikers niet, ik vraag me alleen af of nagedacht is over alternatieven. En ja, ondanks dat ik behoorlijk geflipte honden heb gehad, was de basis dat ze op het thuisfront zelf behoorlijk stabiel waren.
En mijn huidige honden (Goldens) horen zowieso niet in een bench, dan doe je ze tekort in hun doen en laten. Dat bedoelde ik met stabieler opgroeien, omdat die gewoon niet in een bench behoren op te groeien.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Maar reageerders: als jullie honden - die alleen maar af en toe in bench zitten - er juist wel bij varen dan is er toch geen sprake van bench-misbruik?
Volgens mij waren we het er al lang over eens dat er bazen zijn die redenen hebben om hun hond af en toe weg te sluiten in een bench. En met wegsluiten bedoel ik met deurtje dicht hè, anders is het gewoon een groot uitgevallen bed/mand met dakje. :wink:
En zolang dat niet én 's nachts is én 5 dagen per week 8 uur, dan is misbruik een groot woord. Een te groot woord.
Maar ik blijf er bij (sorry!) dat bovenstaande (dus een hond - pak 'm beet - 16 uur van de 24 in een kooi stoppen) wel misbruik is. En zolang er mensen zijn die dat doen ben ik tegen het propageren van een bench. Omdat ik bang ben dat er steeds meer mensen zijn die hun gezonde verstand niet langer gebruiken omdat ze het eigenlijk wel verdomde makkelijk vinden: een hond in een kooi. Of nog erger: denken dat een bench hoort bij de standaard-uitrusting van een hond. Terwijl er legio hondenbezitters zijn die geen bench hebben of hoeven, die - als ze hun honden een veilge of rustige plek nodig hebben - kiezen voor een andere optie. Daar is toch ook niets mis mee?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

LongFields schreef: Nuanceren lijkt niet echt aan je besteed te zijn Essy, terwijl het toch niet echt moeilijk is hoor. :19:
Eva is voor zover ik kan inschatten op een supergoede plek terechtgekomen bij Marc en Martijn, ze heeft 2 speelkameraadjes waar ze gedurende de dag verschillende keren heerlijk mee kan ravotten, ze heeft een "tuin" buiten de deur waar hoogstwaarschijnlijk amper een andere forumhond over kan beschikken en ze heeft 2 toegewijde baasjes die haar goed in de gaten houden zodat ze zichzelf in haar enthousiasme niet voorbijrent.
En dan slaapt ze in een bench 's nachts. Lekker naast het bed in de slaapkamer, met voldoende ruimte om te gaan verliggen al zou ze dat willen.
Maar ondertussen blijf je maar kritiek leveren, terwijl je de hele situatie, de hond noch de eigenaren goed kent. Ik kan daar met mijn pet niet bij, voor mijn gevoel wil je dan alleen maar koste wat kost je gelijk halen. Maar dat dat je niet vreemd is, is me al eerder opgevallen. :roll:
Je vergeet nog erbij te vermelden dat de baasjes ook het grootste deel van de dag thuis zijn :mrgreen:
Essy, dit is miepen om het piepen en proberen Marc en Martijn onderuit te halen :roll:
Stop ermee en ga wat zinnigs doen, ik zou ieder van mijn honden zo aan die twee toevertrouwen :ok:
Golden Stanley

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:Natuurlijk slaapt zo'n pup liever naast het bed van de eigenaar.
en toch betwijfel ik dat.... zeker niet bij alle honden, maar mijn dober heeft maanden alle nachten bij elkaar gegild naast het bed, in een doos met de hand van de baas erin... pas toen hij in de kamer werd gezet heeft hij nooit meer gegild... :19:
De volgende pups hebben geen een van alle meer naast het bed geslapen, direct in de kamer in de bench bij de andere honden... nooit geen last van gehad... :19:
Wat deed de baas dan allemaal met die hand???? :N: :mrgreen:
Stanley heeft als pup hooguit 2 weken boven geslapen (weet het niet precies meer), maar al heel gauw beneden in zijn ruimte. Hij was echt makkelijk en al behoorlijk zelfstandig, heb hem nooit gehoord en ik heb toch wel wat nachten wakker gelegen van de stress of hij wel goed doorsliep en er niet al uit moest. De andere honden waren net pup af of volwassen en hebben ook nooit boven geslapen. Alleen als ze ziek waren, mochten ze naar boven of sliep ik of mijn man beneden. Ik denk dat ik het bij een pup in het begin weer zo zou doen, maar wel zo snel mogelijk naar beneden bij de andere honden in zijn eigen ruimte.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Rami schreef:Maar reageerders: als jullie honden - die alleen maar af en toe in bench zitten - er juist wel bij varen dan is er toch geen sprake van bench-misbruik?
Schijnbaar wel. Essy zou naar ons geen pup doen zo zielig vindt ze onze honden.
Volgens mij waren we het er al lang over eens dat er bazen zijn die redenen hebben om hun hond af en toe weg te sluiten in een bench. En met wegsluiten bedoel ik met deurtje dicht hè, anders is het gewoon een groot uitgevallen bed/mand met dakje. :wink:
Volgens mij niet hoor. Je moet dan nl een pupbestendige ruimte maken.

:wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Mijn honden hebben nooit bij mij op de slaapkamer geslapen trouwens. Altijd direct in de bench in de kamer, van pup af aan (Sophie dan en Ted vanaf herplaatsing).

@ Rami... Je hebt helemaal gelijk hoor, als het aankomt op bench 'misbruik'. Toch blijven er mensen die menen, althans zo komt het op mij over, dat een bench altijd misbruik is. Dat het baasjefalen is als je hondje niet lekker vrij kan rondbewegen. Daar reageerde ik op :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Addy, volgens mij zei Essy duidelijk: ik als fokker zou er van balen of iets in die trand.
Zij doeld daarmee op zichzelf en niet op anderen. Als zij iemand leert kennen die anti bench is, tegen bijna alles wat met een bench van doen heeft schopt en die koopt een pup bij haar die de bench ingaat daar zou zij enorm van balen. Zij heeft het dus puur over zichzelf
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
peggy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door peggy »

bij mijn vorige hond was ik tegen bench gebruik
ik deed op kinders oppassen en ging 4 keer per dag 10 minuten weg
en bij thuiskomst was mijn hele keuken telkens gesloopt .
de stoelpoten tafelpoten , kapot .
hij trok het zeil van de achterdeur tot de gangdeur helemaal in stukken
dus al die spullen 4 keer per dag buiten gezet , tot mijnheer al de keukenkasten opentrok en de potten , pannen , koffie zout , suiker
noem maar op door heel de keuken sleurde .
ik heb die tijd geduldig doorstaan .
met mijn nieuwe pup heb ik een bench in bruikleen om het te proberen .
en ik moet zeggen , het bevalt voor beide partijen heel goed
hij ziet het echt als zijn plekje en gaat er ook zelf in als hij behoefte heeft voor zijn tukje .
hij mort ook niet als hij er in moet .
ik denk dat je zelf wel moet zien of de hond het wel leuk vind
vind hij het gewoon goed dan vind ik dit zeker geen misbruik
als je echt in de gaten hebt dat de hond het absoluut niets vind
moet je gewoon een andere oplossing zoeken .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Waar lees jij nou uit waarin ik schrijf dat honden in een bench ongezonder zijn dan met bench?
dit bedoelde ik ermee:
Golden Stanley schreef:Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit. Volwassen dieren in een bench, daar word ikzelf bij voorbaat al claustrofobisch van.
Zou me constant zorgen maken of dat wel goed gaat in dat hokkie en dan is het voor zo'n hondje te hopen dat het maar gezond blijft al die tijd.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

chrico schreef:Addy, volgens mij zei Essy duidelijk: ik als fokker zou er van balen of iets in die trand.
Zij doeld daarmee op zichzelf en niet op anderen. Als zij iemand leert kennen die anti bench is, tegen bijna alles wat met een bench van doen heeft schopt en die koopt een pup bij haar die de bench ingaat daar zou zij enorm van balen. Zij heeft het dus puur over zichzelf
Zo las ik het ook........... :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

peggy schreef:bij mijn vorige hond was ik tegen bench gebruik
ik deed op kinders oppassen en ging 4 keer per dag 10 minuten weg
en bij thuiskomst was mijn hele keuken telkens gesloopt .
de stoelpoten tafelpoten , kapot .
hij trok het zeil van de achterdeur tot de gangdeur helemaal in stukken
dus al die spullen 4 keer per dag buiten gezet , tot mijnheer al de keukenkasten opentrok en de potten , pannen , koffie zout , suiker
noem maar op door heel de keuken sleurde .
ik heb die tijd geduldig doorstaan .
Dat zou dus niet iets zijn dat ik 'geduldig zou doorstaan' omdat ik tegen een bench zou zijn.

Heel eerlijk? Heel eerlijk vind ik dit gedrag al zo'n uiting van verlatingsangst (of wat mij part iets anders) dat ik hem onherroepelijk die 4 keer 10 minuten in een bench had gezet, fijn of niet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Wat deed de baas dan allemaal met die hand???? :N: :mrgreen:
volgens mij niks :N: gewoon in de doos houden :mrgreen:
[/quote]
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:Toch blijven er mensen die menen, althans zo komt het op mij over, dat een bench altijd misbruik is. Dat het baasjefalen is als je hondje niet lekker vrij kan rondbewegen. Daar reageerde ik op :wink:
en ik ook :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Addy, volgens mij zei Essy duidelijk: ik als fokker zou er van balen of iets in die trand.
ik las het dus niet zo, daarom heb ik het ook gevraagd.... :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Martijn schreef:
En dat moet jij dan uitleggen? :roll:
Blijkbaar wel anders had je het wel begrepen :denken:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

malinois schreef:
Ik las het ook niet zo en denk ook niet dat het zo bedoeld was. Het staat er toch heel duidelijk dat Marc en Martijn hun pup (die zoals iedereen weet bij mij vandaan is gekomen en door mij gefokt is) zwaar tekort doen met haar "halve dagen in een bench op te sluiten" en dan het zinnetje eronder dat "ik daar als fokker niet blij mee zou zijn" of iets in die trant. Dan lijkt het me toch weinig anders te kunnen inhouden dat dat op mij moet slaan. :19:
Maar ook dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik ben immers niet objectief.
Golden Stanley

malinois schreef:
Golden Stanley schreef:Waar lees jij nou uit waarin ik schrijf dat honden in een bench ongezonder zijn dan met bench?
dit bedoelde ik ermee:
Golden Stanley schreef:Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit. Volwassen dieren in een bench, daar word ikzelf bij voorbaat al claustrofobisch van.
Kanonne, nog verder terug........ :denken:

Eerste vet gedrukte is mijn eigen praktijk, niet alleen bij Stanley als pup maar ook bij mijn voorgaande en latere honden. Gezien het verleden van die honden, had een bench bijzonder slecht uitgepakt. 2 ervan kennelsyndroom en voor Whooper nu had er een speciaal formaat bench uitgevonden moeten worden. Nee, voor de Goldens dus zeker geen bench in verband met het vrije karakter van die honden.
Met het tweede vet gedrukte bedoelde ik mijn eerdere ervaring met Stanley en zijn eeuwige diarree. Dat het dan maar te hopen is dat hondjes die door werkomstandigheden of wat dan ook zo'n bench in moeten, vooral maar gezond blijven in die zin. En ja, uitzonderingen zijn er dan weer die netjes door pijlers heen kunnen mikken. Maar liever voorkom ik dat soort situaties op een andere manier. :wink:
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 06 apr 2008 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Ik heb dat stukje er even bijgehaald en nogmaals gelezen omdat ik zoiets had van huh lees ik het dan verkeerd
Ik zou daar als fokker echt enorm van balen
Toch blijf ik het hetzelfde lezen, dat zij het over zichzelf heeft als fokker en haar dit zou gebeuren.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Golden Stanley schreef: Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit.
Hieruit haal ik dat jij denkt (sterker nog, dat het zelfs bewezen is) dat honden die zonder bench opgroeien stabieler zijn dan honden die met een bench opgroeien.
Ik heb hier 3 honden die alle 3 met een bench zijn opgegroeid. Alle 3 hebben ze langere of kortere tijd in de bench gezeten, 2 zitten nog regelmatig wat langer in de bench als ik van huis ben.
Alle 3 zijn het echter stabiele honden hoor.

De hoofdreden waarom ik nu nog benches gebruik ik om ze te scheiden bij mijn afwezigheid zoals ik al vermeld heb. Ik heb nu eenmaal 3 teven (wat volgens de "boekjes" een zowat onmogelijke combinatie is) en ik neem geen risico met ze als ik er niet bij ben.
Zolang mijn honden kwispelend de bench inlopen en lekker gaan liggen slapen vind ik dat een prima oplossing.
Marouck kan ik absoluut niet boven leggen omdat zij dan gaat blaffen op ieder geluidje wat ze hoort (boven mijn huis is nog een flatje dus er is altijd geluid boven), Nika mag niet dagelijks de trap op en af vanwege haar heupen. Beneden kan ik ze niet in aparte ruimtes leggen omdat er geen deur zit tussen mijn keuken en mijn huiskamer. Wel een traphekje maar daar springt Marouck gewoon overheen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Golden Stanley

Inge schreef:
Golden Stanley schreef: Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit.
Hieruit haal ik dat jij denkt (sterker nog, dat het zelfs bewezen is) dat honden die zonder bench opgroeien stabieler zijn dan honden die met een bench opgroeien.
Ik heb hier 3 honden die alle 3 met een bench zijn opgegroeid. Alle 3 hebben ze langere of kortere tijd in de bench gezeten, 2 zitten nog regelmatig wat langer in de bench als ik van huis ben.

De hoofdreden waarom ik nu nog benches gebruik ik om ze te scheiden bij mijn afwezigheid zoals ik al vermeld heb. Ik heb nu eenmaal 3 teven (wat volgens de "boekjes" een zowat onmogelijke combinatie is) en ik neem geen risico met ze als ik er niet bij ben.
Zolang mijn honden kwispelend de bench inlopen en lekker gaan liggen slapen vind ik dat een prima oplossing.
Marouck kan ik absoluut niet boven leggen omdat zij dan gaat blaffen op ieder geluidje wat ze hoort (boven mijn huis is nog een flatje dus er is altijd geluid boven), Nika mag niet dagelijks de trap op en af vanwege haar heupen. Beneden kan ik ze niet in aparte ruimtes leggen omdat er geen deur zit tussen mijn keuken en mijn huiskamer. Wel een traphekje maar daar springt Marouck gewoon overheen.
Lees even wat berichtjes terug aan Malinois, die op mij reageert met dezelfde strekking. Ik ga me niet verantwoorden over wat ik vind van jullie benchgebruik, want ik heb nu eenmaal mijn mening zoals die er staat in mijn situatie. Zolang ik dat op mijn manier kan realiseren, hou ikzelf er een prettig gevoel aan over en ik weet ook zeker dat het bij mij werkt en gaat werken in de toekomst. :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Golden Stanley schreef:
Inge schreef:

Lees even wat berichtjes terug aan Malinois, die op mij reageert met dezelfde strekking. Ik ga me niet verantwoorden over wat ik vind van jullie benchgebruik, want ik heb nu eenmaal mijn mening zoals die er staat in mijn situatie. Zolang ik dat op mijn manier kan realiseren, hou ikzelf er een prettig gevoel aan over en ik weet ook zeker dat het bij mij werkt en gaat werken in de toekomst. :wink:
Prima :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Golden Stanley schreef:
Dat is toch prima dan? Net zo goed als bijvoorbeeld Inge die haar redenen voor het wél gebruiken van een of meerdere benches in huis heeft.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om elkaars mening te respecteren, toch?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
malinois schreef:
Ik las het ook niet zo en denk ook niet dat het zo bedoeld was. Het staat er toch heel duidelijk dat Marc en Martijn hun pup (die zoals iedereen weet bij mij vandaan is gekomen en door mij gefokt is) zwaar tekort doen met haar "halve dagen in een bench op te sluiten" en dan het zinnetje eronder dat "ik daar als fokker niet blij mee zou zijn" of iets in die trant. Dan lijkt het me toch weinig anders te kunnen inhouden dat dat op mij moet slaan. :19:
Maar ook dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik ben immers niet objectief.
ben dus niet de enige... zo las ik het dus ook daarom zei ik het ook :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”