Hoe dan? Als ze nu eenmaal met elkaar optrekken, en ze doen veel samen, dan is dat onvermijdelijk. Maar als de oudste hond goed opgevoed is, dan is het toch niet erg? Dan is het alleen maar gemakkelijk.tineke schreef: Honden kunnen zeker gedrag overnemen maar juist omdat je dat weet kun je ervoor waken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu/Reu helemaal onmogelijk?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Moos
- Zeer actief
Als je weet in welke situaties jouw eerste hond op een manier reageert waarvan je niet wil dat de pup dat overneemt kan je die situaties zoveel mogelijk mijden als ze samen zijn in eerste instantie. Ik denk dat je na een aantal weken/maanden ook wel redelijk in kan schatten of het in de pup zit om dat bepaalde gedrag over te nemen, of dat je die situaties niet per se meer hoeft te mijden.iones schreef:Hoe dan? Als ze nu eenmaal met elkaar optrekken, en ze doen veel samen, dan is dat onvermijdelijk. Maar als de oudste hond goed opgevoed is, dan is het toch niet erg? Dan is het alleen maar gemakkelijk.tineke schreef: Honden kunnen zeker gedrag overnemen maar juist omdat je dat weet kun je ervoor waken.
En hoe goed opgevoed je hond ook is, er kunnen altijd dingetjes zijn die gewoon in het karakter van de hond zitten maar waarvan je niet wilt dat de pup (hoe dat in gedrag tot uiting komt ) dat overneemt

Door honden niet in de situatie te brengen waarin de oudste het onwenselijke gedrag vertoont.iones schreef:Hoe dan? Als ze nu eenmaal met elkaar optrekken, en ze doen veel samen, dan is dat onvermijdelijk. Maar als de oudste hond goed opgevoed is, dan is het toch niet erg? Dan is het alleen maar gemakkelijk.tineke schreef: Honden kunnen zeker gedrag overnemen maar juist omdat je dat weet kun je ervoor waken.
In sommige gevallen gaat dat niet op zoals blaffen als de bel gaat

- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Vandaar, als je toch de keus hebt zou ik voor een teef gaan, maakt het leven vaak een stuk makkelijker.tineke schreef: Bij ons hebben reu /reu combi's altijd wel goed uitgepakt maar inderdaad is reu teef de veiligste combi.
Bij een reu die niet goed is met andere reuen is een teef uiteraard de beste combi.
Leusk ras trouwens de japanse spaniel

De keus voor een japanse chin ligt niet bij mij overigens, Merit heeft hierin gekozen en omdat het een ras is wat waarschijnlijk (chi's gaat prima) goed gaat met Quasar vond ik het ook wel een prima idee. Je ziet ze niet vaak en chin's hebben wel wat, dat arrogante is wel aandoenlijk en zeker vanwege het formaat denk ik dat het wel prima gaat met Quassie.
Hoe gaat het met de boxer trouwens? Enorm leuk beestje.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier 4 reuen (de oudste van 10 is gecastreerd). Lance is dik 3, Chad is dik 2 en beide zijn intact en dekken en dan hebben we nog een terroristje van 17 weken. De 4 mannen kunnen het prima samen vinden. De 3 jongste (engelse springers) spelen samen, slapen samen en er is nooit mot.
Lance is een stabiele roedelleider die geen mot wil buiten, als er buiten een incident dreigt met andere reuen gaat hij er tussen in staan en drijft de boel uiteen. Lance kan buiten met iedere reu, Chad niet, maar die is inmiddels zo dat als er andere honden aankomen, hij gelijk naar mij toe komt.
Joep ziet andere honden nog niet staan, daar loopt hij met een boog om heen. Kleintje heeft het karakter van Lance, die vind alles en iedereen erg leuk, hopelijk blijft dat ook zo
Lance is een stabiele roedelleider die geen mot wil buiten, als er buiten een incident dreigt met andere reuen gaat hij er tussen in staan en drijft de boel uiteen. Lance kan buiten met iedere reu, Chad niet, maar die is inmiddels zo dat als er andere honden aankomen, hij gelijk naar mij toe komt.
Joep ziet andere honden nog niet staan, daar loopt hij met een boog om heen. Kleintje heeft het karakter van Lance, die vind alles en iedereen erg leuk, hopelijk blijft dat ook zo
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Qal
- Zeer actief
Sorry dat ik naam even niet noemde maar ik twijfelde of het nou Bo of Beau was.tineke schreef: Ja met Beau gaat het prima hij en de fila's en Micron zijn nog regelmatig bij elkaar en dat gaat prima.
Eind mei ga ik een weekje op vakantie naar Drenthe en dan neem ik hem lekker mee en is hij weer een weekje van mij

Nou de leuke tijd in Drenthe komt zeker goedLars schreef:Sorry dat ik naam even niet noemde maar ik twijfelde of het nou Bo of Beau was.tineke schreef: Ja met Beau gaat het prima hij en de fila's en Micron zijn nog regelmatig bij elkaar en dat gaat prima.
Eind mei ga ik een weekje op vakantie naar Drenthe en dan neem ik hem lekker mee en is hij weer een weekje van mijLeuk ook hoe goed jullie verstandhouding is met de honden! Ik hoop dat je echt een leuke tijd hebt in Drenthe!

Enne jij foto's laten zien hoor tzt als het kleine japannertje er is

- Qal
- Zeer actief