Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rassen in welke buurten.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Welke rassen in welke buurten.

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Daar ben ik nieuwsgierig naar.
In wat voor een buurt woon je? (nieuwbouw, volksbuurt, villa's, etc)
En wat voor een soort rassen zie je daar?

Ik woon in een oude groene wijk vlakbij het centrum.
Huizen van rond 1910, ruime eengezinsdwoningen, bovenwoningen, grote tuinen.
De rassen die hier buiten onze honden rondlopen zijn: JR, Golden Retriever, Mopshond (ik bedenk mij net dat ik die al ff niet meer gezien heb), Tekkel, Mechelse en Duitse herder en wat kruisingen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik woon in het centrum van een klein dorpje. Zo klein dat het feit dat ik 'in het centrum' woon verder weinig te maken heeft met welke honden je hier ziet :mrgreen: . Dus meer algemeen in dit dorp is logischer denk ik.
Veel vrijstaande huizen hier, met grote tuinen, veel eensgezinswoningen. Wat hier woont is voor het grootste deel gezinnen met kinderen of ouderen. Oh ja, veel natuur.

Honden die je hier veel ziet; Labradors (bijna geen Goldens opvallend genoeg, en ook bijna geen gele labjes. Veel zwart, een enkele bruine), Ridgebacks, Weimaraners, Spaniels, verschillende Herders, verschillende jachthonden (veel Drentsche Patrijsen ook) en een handjevol Jacks en kleine pluizige dingen.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Een industrie/bedrijventerrein bij een kleine stad (zeg maar gewoon een gat, of een k*tdurp :mrgreen: ) . Hier heb je maar weinig hondenbezitters in de wijk, 1 JR, 2 flatcoats (zelfde baasje), 2 labjes, 1 ambull, 1 parson russel kruising. Hier in de stad zie je nouwelijks jachthonden, wel een aantal standaard wat stoerdere rassen (rott, herders) maar het grootste gros is boomers, JR en labjes, ook een enkele golden.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Op de grens van stad en polder in een vrijstaand fabriekje uit 1947. Andere bebouwing: woon/werkpanden, dijkhuisjes, molen etc..
Ik loop veel in de polder, langs de rivier en ook wel in een natuurgebied/park.
Wat ik regelmatig tegenkom: herders (mechelse, Duitse, witte etc.), bouviers en heel veel jachthonden; staanders, bassets, setters, labradors etc..
Maar ook veel kleine honden: jack russells (en hussels), yorkies, malthezers, poedels etc.. (Komt misschien ook omdat er aan het natuurgebied/park een een seniorenflat staat.).
Afbeelding
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Leuk idee dit, ik zie heel veel verschil per wijk:

Woon zelf in een wijk met ouwemensjesflats en hier zie ik erg veel malthezers en wat kruizingen, als het maar klein en schattig is.

Mijn vriendin in stadscentrum waar het echt wemelt van de shih-tzu's en jack russels.

Mijn ouders wonen in een buitenwijk met grote alleenstaande huizen en daar zie je echt bijna alleen maar labjes en goldens.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik woon in een vrij gemeleerde wijk. Huurhuizen/flatjes afgewisseld met koophuizen, wat uiteen loopt van normale rijtjeshuizen tot twee-onder-een-kap tot vrijstaande huizen en villa's. Buurt staat niet bekend als 1 van de betere wijken in Valkenswaard, maar ik vind het er wel lekker wonen eigenlijk. :mrgreen: In de huurhuizen wonen gezinnen (waaronder schijnbaar vrij veel oud-kampbewoners) en starters (met name jongeren dus).
Hier in de buurt worden veel honden niet uitgelaten :roll:
Wat wel op straat komt is eigenlijk ook heel divers. Tervuerense herders, bullterriers, een Amm. stafford, jack russels, een Amm Bulldog, een Berner Sennen, een yorkshire terrier, een westie, een onherleidbare kruising, nog wat kruisinkjes, een Duitse Herder, een pinchertje, een maltezer, een labrador en natuurlijk mijn meiden. Regelmatig lopen er ook greyhounds los. :19:
Dit alles binnen een straal van zo'n 100 meter rondom mijn huis. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier in een dorp met veel polders erom heen en dijk/strand op een 15 minuten loopafstand.
Hebben best wat nieuwbouw in de buurt. De rassen die je hier ziet zijn nog een sint en een boxer naast de mijne en die van de buren, goldens, labradors, Jack russells in overvloed, poedeltje, aussies, gordon setters, berner sennenhonden (velen), mechelse herders, duitse herders, dogo argentino's, cavalier king charles spaniels, beagles en beagles x boerenfox, westie/maltezer, dogo canario, drentse patrijs, heidewachtel, spanieltjes en vele kruisingen van bijv. am. bulldog met nog zo'n soort ras, boxer met rottweiler, herder met rottweiler e.d.
Ook loopt er nog een afgaan en een saluki rond in het dorp.

Heel divers hier dus met honden. Het is wel zo dat er bijv. één gezin een berner neemt dat er dan 9 "volgen" en vervolgens komt er weer iemand op een cavalier en dan volgen daar weer veel mensen op enz. Vind het wel leuk dat er hier ontzettend veel verschillende honden lopen en dat komt ook omdat hier veel mensen/gezinnen een hond hebben of meerdere. Helaas kom je vele honden maar zelden tegen in de polders die we hebben
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik woon in een straat aan de rand van een dorp. Veel koophuizen, aangrenzend een buurt met goedkope huurwoningen. In die buurt wonen veel rotweilers, staffies, yorkies en swiffers.
Hier vind je labradors, american akita's, australian cattledogs, een schattig frans buldogje genaamd coco :mrgreen: en verder wat kruizingen. Oh, ook nog een sharpei en een soort van husky. beetje een mix van vanalles dus.
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Wij wonen in een volksbuurtje, en hier zie je erg veel kleine hondjes, met name terriërs. We wonen hier nog niet zo lang, maar de rassen die ik tot nu toe regelmatig tegen ben gekomen zijn JR en Yorkshire. Ze zijn in ieder geval niet bepaald sociaal. Het is eigenlijk gelijk snauwen wanneer we ze tegenkomen tijdens de wandel. En als we dan langs een bepaalde rij huizen lopen, hoor je vanuit vrijwel ieder huis geblaf. :mrgreen: (Ik zou er helemaal gek van worden als eigenaar zijnde, maar van wat ik weet is dat ze de honden gewoon laten doorgaan met blaffen. En er lopen daar een boel mensen langs op een dag kan ik je zeggen.)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

heel divers, ik woon in een dorp, in een volksbuurtje/arbeiderwijk , ik zie hier diverse kruisingen, Jack Hussells, jack russells, berners, duitse en mechelse herders, shelties, heidewachtels, teckels, wat staffjes, dus eigenlijk geen conclusie uit te trekken :mrgreen: van alles wat...
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik woon in een relatief "nieuwe" wijk waar werkelijk vanalles rondloopt: keeshondje, husky's, Groenendaler, Kooikerhondje, JR, rottweilers, labradors, goldens, malthezers, duitse staande, IJslands hondje, Checapeake Bay Retriever, Boxers, Berner Sennen, Schotse Collie, kruisinkjes en natuurlijk mijn eigen Tibetaantje :wink: Maar de labradors en JRT'tjes staan op nr. 1 hier.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Stratum - Eindhoven. Gedeeltelijk oude huisjes, ook genoeg nieuwbouw. Hier zie je veel gezelschapshondjes (Cavaliertjes, Goldens, Labradors en boerenkruisinkjes van oude dametjes) en ook wat enge Hedders :).
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Net buiten het centrum van een dorp.Veel labjes, cockers en andere spaniels ,JR's, beagles en wat herders.In de nog vrij jonge wijk tegenover ons en aan de andere kant van het dorp komen de eerste bullterriers, voordien heb ik die nooit in het dorp gezien.Het lijken wel echte "wijkhonden".
Rottweilers en herders worden hier vooral gehouden voor bewaking, daar wordt niet mee gewandeld. JR's (vooral kruisingen) lopen overal waar maar een stal is :mrgreen:
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Hier loopt echt van alles, de nodige Hussells, Jack Russells, Malthezers, Shih-tzu's, Franse Bulletjes, Boston Terriers, aardig wat labjes in alle kleuren, Goldens, Bouviers, een Tibetaantje, 2 Boxers, enkele Rotties, Mechelse Herders, een Witte Herder, Duitse Herders, 2 yorkie's, een Teckel, een Chihuahua en een paar Chihuahua-look-a-likes, uhm...
3 Husky's, een American Bulldog, nog 1 Cavalier King Charles Spaniel, een kooikerhondje, een Koningspoedel, Spanieltjes, een paar SBT's en AST's en een Mastino Napolitano en vele kruisinghondjes.
En ik ben ongetwijfeld nog heel wat vergeten.

Ik woon in een wijk aan de rand van Rotterdam, waar wij zitten zijn t allemaal koopwoningen van redelijk goedkoop tot duur. Flats en benedenwoningen.
Aan de andere kant van het park zijn het huurflats en benedenwoningen.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Woon waar geen andere mensen in de buurt wonen maar kwa wandelen is het allemaal flatcoats, heel veel labradors, mn zwart en bruin en veel Duitse herders en meerdere bouviers en weimeraners. Ook nog een paar JR.

Zelden tot nooit andere rassen eigenlijk. Ja de RR van K2 van het forum hier zo ik regelmatig lopen en heel soms wolfhonden van 2 eigenaren. Vandaag de eerste doberman en zo nu en dan een mikshondje.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik woon in een achterstandswijk met vnml goedkope huurwoningen en opknap koophuisjes.
Hier lopen toch aardig wat verschillende rassen rassen rond maar het gros zijn "stoere honden en vechthonden" (Ambull is nu razend populair, Staffies, Bull Terriër, Boerboel). Er lopen een aantal kruising Herders (mechel en duits), Jack Hussels.
Heel veel Husky's en kruising Malamutes (iemand fokt ze hier en geeft ze weer weg aan iedereen in de buurt geloof ik). Rotties.
Maar ook een Markiesje, en Chesepeak Bay Retriever, een Gordon Setter en twee kruising Kangals.
Oja, en een hele hoop Peruanen :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Schilderswijk Den Haag: AmBulls, Staffie's/Pitbull's, Herders, heel veel Border Collie's, Engelse Cockers, Goldens, Boxers, Husky, Rottweilers, Jack Russels, Shar Pei, Akita's, Labjes.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij wonen in een lintdorp met voornamelijk oude bebouwing. Ons "arbeidershuis" is van 1916. het dorp is groot qua oppervlakte maar klein qua inwoners, 900 ofzo.
Hier veel stabij's bij de boeren, verder Lab's, curly retrievers, chesapeak retrievers, een dalmaat, een JR, een pup kruising dsk zag ik, een dog en dat is het wel zo'n beetje. In ons dorp dan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Wij wonen in een wijk met oude arbeidershuisjes. De buurt staat niet zo goed bekend, hoewel het tegenwoordig wel meevalt.
Hier zie je eigenlijk weinig rashonden, de meeste honden zijn kruisingen met herders, stabijs, border collies, jack russels of malthezers. De rashonden zijn meestal labradors, hoewel de Tollers en de Rhodesian Ridgebacks ook in opkomst lijken te zijn.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik woon pas 16 jaar in een nieuwbouwwijk en wij zijn de eerste bewoners. Toen waren het allemaal kleine hondjes. Nu lopen er voornamelijk Labradors, Duitse Herders, Rottweilers, 'n grote hond uit Polen en vast nog veel meer. Ons Briardje is de enige Brie in onze wijk.

Toch ben ik al drie Briards tegen gekomen. Die wonen ook in een nieuwbouwwijk wat een stukje verderop ligt. Als ik Barca uitlaat op ons sociaaldijkje dan lopen daar inderdaad best wel flinke honden tussen.

Hier zit de groei er dus duidelijk in!! :smile:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

sirene schreef:Ik woon in een achterstandswijk met vnml goedkope huurwoningen en opknap koophuisjes.
Hier lopen toch aardig wat verschillende rassen rassen rond maar het gros zijn "stoere honden en vechthonden" (Ambull is nu razend populair, Staffies, Bull Terriër, Boerboel). Er lopen een aantal kruising Herders (mechel en duits), Jack Hussels.
Heel veel Husky's en kruising Malamutes (iemand fokt ze hier en geeft ze weer weg aan iedereen in de buurt geloof ik). Rotties.
Maar ook een Markiesje, en Chesepeak Bay Retriever, een Gordon Setter en twee kruising Kangals.
Oja, en een hele hoop Peruanen :mrgreen:
tsss :pffff: ...........
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik woon in een oude buurt in een dorp. Zoiets waar iedereen iedereen kent, al wordt dat steeds minder.

Hier loopt eigenlijk van alles. Veel JR. Maar ook veel grote honden, herders, rottweilers en wat mixjes. Maar een paar jachthonden.
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

waar ik woon is ook meer een dorpje. goedkope huurwoningen, weinig winkels, paar koopwoningen. portiekflats en rijtjes huizen. 3 keer niezen en je bent er doorheen haha

bij mij in de buurt lopen 2 labjes(waarvan 1 nooit uitgelaten word :pffff: ), handje vol jackies, een mopshondje (grote vriendin van max :mrgreen: ), yorkje, kruizing drentse patrijs, kruizing herder/husky, 1 hele mooie grote witte hond (lijkt me een herder typje om te zien) een kooikerhondje en wat kruizingen. verder kom ik, als ik wat verder loop, wel s een rotweiler en een paar herders tegen
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik woon in een kakelverse nieuwbouwwijk waar nog vollop gebouwd wordt.
Een kwart van Hardenberg zet zijn toko te koop om de trek over de grote weg te nemen richting deze wijk :mrgreen:
En veel import van buiten hardenberg,.

aan de andere kant ligt een industrieterrein en dmv een brug en tunnel zijn we verbonden met een woonwijk aan de rand van hardenberg, maar ik zie zelden mensen vanaf daar hierkomen met honden.

Wat ik hier vlak om me heen zie?

Eurasier, 2 Cavalier King Charles,
3 Malthezers, Shitzu pup van 8 weken,
Golden Retriever, 2 franse bullen, een bruine lab, een blonde lab en een zwarte lab,
twee keer langharige teckel, een Am staff,
twee duitse herders, twee Rottweilers,
twee papilon vlinderhondjes, een Engelse staff,
twee keer friese stabij, twee keer boxer, lab mix, kruising,
kruising, berner senner.

Verderop in de wijk zie ik Chow's lopen, boxer, hollandse en Duitse herders, Jack Russels (weinig trouwens) en een enkele jachtond alla patrijs of staanders.

heel divers dus.
De oudjes hierachter hebben veelal klein spul
De jongere mensen van alles en nog wat.

Ik woon er tussenin met mijn hussel-beagle mix en Sharpei :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

In een nieuwbouwwijk, in een dorp, iets verder koophuizen.

Hier in de buurt, veel klein spul, boomers en malthezers, een rottie en een lab en een paar kruisingen.
verderop een paar borders en goldens, 1 duitse herder :mrgreen: ( heel apart want die zag je hier veel meer een tijdje geleden) een paar labs en van de week zag ik iemand met een bordeauxpuppie.

Groetjes Els
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik woon(de) in een vrij nieuwbouwwijk in Amersfoort en daar is een opvallende diversiteit aan honden. Ik heb Stafford, Saarloos en Bulldog langs zien komen, maar even goed Malteser, Chihuahua en Shiz Tu. Echt van alles.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

woon in oud buurtje veel huur, vlak naast een nieuwbouwwijk, barst hier van de honden, paar duitsers, kruising husky, whippets, engelse en franse bulldoggen, teckels, stuk of 6 labjes, stuk of 6 goldens, jack russels ook een stuk of wat, berner senners, kleine kruisinkjes, engelse stafjes, rottweiler..borders stuk of drie, kooiker, friese stabij, cairn terriers, flatcoats..zwitserse herders of witte duitsers ook een stuk of drie.. het is drukbevolkt hier en gevarieerd :mrgreen:
Mijn ouders wonen vlak bij strand oud gedeelte ook, steeds meer jonge gezinnen daar die nu inene allemaal aan de pup gaan haha, er woont een oude engelse staf daar, een lab, puppie yorkjes, een cocker, nog zo'n eh schaam.. ben de naam kwijt.. pim fortuin hondje pup.. er lopen twee jonge labjes, een friese stabij, ook daar een duitser en een rottie, er komt een drentse patrijs pup, twee shelties ook erg gevarieerd dus in dat gedeelte ook
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

oude volksbuurt in een dorp, vooral veel malthesers en jack russels, daarnaast bruine labradors en goldens, een paar herders en bouviers, er loopt ook een staff-achtige hond rond en iets van een bordeaux dog ofzo. je ziet hier ook vrij veel combi's van een hele grote en een hele kleine hond. er zijn ook een aantal mensen met kleine hondjes die ze nooit uitlaten, die komen alleen in de tuin.

toen ik nog in leiden centrum woonde zag ik veel meer kruisingen en ook veel labjes.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

De wijk waarin wij wonen is heel divers, maar het blok waar wij wonen zijn jaren 30 herenhuizen, en de enige honden in dat blok zijn van ons en van mensen een paar huizen verder. Een bordercollie is dus wat ik met grote regelmaat tegenkom, of bij het wandelen of in onze tuin :mrgreen:

In het parkje kom ik vooral kleine hondjes tegen, malthezers, jack hussels, en sinds kort als uitzondering een Sint Bernard.

Weinig honden dus bij ons in de wijk, komt vast omdat er veel DINKY's wonen, denk ik, want groen en bos is er genoeg in de omgeving.
:pop:
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Ik woon op het platteland aan de rand van een natuurgebied en kom met uitlaten eigenlijk nooit geen honden tegen. Dan moeten we echt ergens anders gaan lopen.
Onze straat is een paar kilometer lang met een handvol huizen en daar wonen dan 2 labradors, 2 jachthonden ( 1 kruizing Stabij) en een Dalmatiner. Hier wordt door niemand echt dagelijks 4 keer gewandeld dus die honden ken ik eigenlijk alleen van de bezoekjes en niet van tegenkomen.
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”