Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rassen in welke buurten.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik woon in een volksbuurt met hier en daar nieuwbouwkoophuizen en er loopt hier echt van alles, de gekste rassen ( kwa onbekendheid) zie je hier

papillon
tollers
kooikers
chihuahua's
yorkjes
appenzellers
grote zwitserse sennen
berner sennen
mechelaars
duitse herders
rottweilers
jack hussels/russells
teckels
labradors
golden retrievers
witte herders
akita
cavaliers
malthezers
shih tzu
cane corso
franse bullen
engelse bullen
amerikaanse bulldog
engelse staffords
amerikaanse staffords
bordeaux doggen
duitse dog
bouvier
riessenschnauzer (goed geschreven?)
ridgebacks
schotse collies
shelties
bordercollies
keeshondjes (dwerg)
tervueren
doesen
1 podenco :mrgreen:
whippet
greyhound
malamutes
husky
nog een heleboel onherleidbare mixen
en verder zal ik vast nog een hele boel vergeten zijn
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik woon in een klein dorpje in een woonwijk en vlak bij de dijk. Ik zie hier van alles lopen. Golden Retreviers, een Chow Chow, Herders, Kruisingen, Jack Russeltjes, Rotweilers, Dobbermans en nog meer.
De enige rassen die ik hier nog niet heb zien lopen zijn Staffords en Husky's.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Buitengebied tussen de bollenvelden lekker landelijk.
Ik kom hier JR's, Golden Retrievers tegen maar ook Berners (behoorlijk veel eigenlijk) een Weimaraner een Entlebucher Sennenhond, een kruisinghondje met enorme Ego :mrgreen: een Swiffer.

De erfhonden kom ik wel tegen maar komen niet van hun terrein;
Duitse Herder/Doberman/Kruising Labrador/Kruising Ridgeback-Labrador/Bouvier/Rottweiler.

Dat zijn de honden waar ik dagelijks mee te maken heb :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik woon in een kerkdorpje op de duitse grens. hier zie je enorm veel erfhonden wat allemaal bijna grote kruisingen of herders ( vooral mechelaar en groenendaler)

in de huizen viert klein wit en willig de boventoon. dan nog wat labjes en jack hussels en een verloren witte herder of franse bull

naast mijn monsters lopen hier wat sterkte rassen bestreft nog 3 amstaffies (verschillende huizen) rond.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik woon in een wat oudere wijk vlakbij centrum, maar ook bos.
Hier een veelvoud van rassen:
Labjes, goldens, JR, Berner sennen, Husky, maltezers, shih tzu, herders, cavaliers, teckels, boxers, bullterriers, am.staffs, am. bulldogs, bouvier, chow chow en natuurlijk de kruisingen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Ik woon in een net niet meer nieuwbouwwijk.

Heeeeeeeeeel veel honden hier wat ik zoal tegenkom is vrij divers eigenlijk.

een zooitje Cavaliers, veel wit en wollig maar wel honds, een friese stabij, een dalmaat, een zooitje labradors in alle kleuren, de goldens zijn net verhuisd naar ergens anders, 2x amerikaanse bulldog (andere eigenaars), grote schnauzer + harzer fuchs, ruwharige tekkel, Bordeauxdog, mopshondje, chihuahua's die niet uitgelaten worden, verschillende soorten herders, Berner, cocker spaniels, schapendoezen, airedale terrier, een zooitje Hussels en dan nog 3 beagles waarvan 2 van mij.

Vergeet ik nog de aartsvijanden van Charlie...2 boxers. een meneertje en een mevrouwtje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Daanie op 10 apr 2008 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Echt van alles. Ik woon in een gezellig 15 jaar oude nieuwbouw koop/huur woningen buurtje bestaande uit compacte eengezinswoningen en appartementjes. En overal wonen honden, alle soorten en maten. Niet de heel erg grote honden overigens. Geen doggen en dergelijke formaatjes hond. Op een mastino-achtige hond na, die ik af en toe zie, maar eigenlijk heel weinig t.o.v. de rest van de buurthonden. Dus wellicht een logeetje. :mrgreen:
Maar wel veel herders, veel boxers, verschillende retrievers en een drentse patrijs, bordercollies, bouvier en dan een grote verscheidenheid aan kleinere honden: foxje :mrgreen: , cavaliertjes, 3 whippets, yorkjes, teckels, jack russells, kleine staffies en een lading kruisinkjes in middelslag en klein formaat.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Oudbouw flats hier, aan de polder.

Goldens, staffies, jack hussels, teckel, husky, labs, BM, vele swiffers, herders en kruizing herders, dalmatier, spaans mixjes en onherleidbare kruizingen.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

ik woon in een volksbuurt/achterstandswijk, hier lopen vooral veel:
jack russels/hussels
klein en harig zoals malteser, shi stzu, york enz.
duitse herders
staffs
mollossers (ambull, bordeauxdog, argentijse dog, rottweiler, bullmastiff,dogo canario en kruisingen daarvan)

hiervoor woonde ik in een "nettere" buurt en daar zag je veel:
labradors
allerlei soorten kleine terriers
staffs
bullterriers
en ook meer apartere rashonden (braird, petit basset griffon vedeen, pyrenese herdershond, duitse brak, chinese naakthond)
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik woon precies op de grens tussen het centrum en een villawijk. In het centrum kom ik allerlei rassen tegen, in de villawijk zijn de honden ook erg gevarieerd. Even uit mijn hoofd wat ik tegenkom in mijn wandelgebied:

Rhodesian Ridgeback x 2
Berner Sennenhond x 2
Jack Russel (of hussel) x 6
Labrador, stuk of 7/8
Teckel
Cairn Terriër x 2
Border Collie kruising
Shiba Inu
Staffordshire Bullterriër
Anatolische Herder x 2
Duitse Dog
Basset
Briard x 2
Schapendoes
En meer kan ik me even niet bedenken

Mijn werk ligt in een normale woonwijk met huizen uit de jaren 50/60, dacht ik. Hier zie ik uit mijn hoofd de volgende honden:

Meerdere kleine kruisingen waaronder Jorky's, Maltezers en Hussels
Viszla x 3
Meerdere labradors
Rottweiler
Bouvier
Mopshond
Teckels x 4
Duitse Herder x 3
Mechelse Herder
Schapendoes
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

ik Woon in een wijk met aardig wat rijtjes huizen uit de jaren 70, ruime woningen met redelijke tuinen, vrijstaande huizen, 2 onder 1 kap en aan de andere kant van de wijk villa's, grote dure mooie huizen :)
Ik zie hier echt vanalles rondlopen, van groot tot klein.
Ben niet zo thuis in alle rassen nog :N: maar goed :19:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik woon in een industriegebiedje en naast onze honden woont er een paar boten verderop een staff, alhoewel ik die al een tijd niet meer gezien heb.

Verder op de hei kom ik echt van alles tegen. Wat mij wel opvalt is dat de tollers en viszla's erg in de mode zijn op het moment. Het kleurt aardig rood op de hei :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Ik woon aan de rand van een dorp met koophuizen van z0'n vijftig jaar oud.
Het populairste ras is hier met stip de Stabij of kruisingen daarvan, op de voet gevolgd door Labradors in alle kleuren en de Golden Retrievers.
Een paar Amstaffs, wat RR's, een Rottie, een enkele DH, sporadisch een JR en een witte Herder.
En natuurlijk ons eiegen stel CC's.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

het dorp waar ik woon is eigenlijk 1 heeeeele lange straat , veel vrijstaande woningen van boerderij naar arbeiderswoninkje en villa , van gerenoveerd tot op instorten, allemaal met een hoop grond.
behalve mijn honden ( duh ) zie ik regelmatig:

- herdershonden ( duits en zwisters )
- rottweilers
- jack hussells en andere kleine kruisinkjes
- cavaliertjes
- een drentsche patrijs
- bouviers
- heidewachtels e.d.
- ierse wolfshond
- berner sennehonden
- saarloos wolfshonden ( zit een fokker )
- de buren hebben een mops en een amstaff
- en de buren daarnaast een galgo en podenco uit de opvang

edit: ik vergeet een enkele golden en een labrador en nog wat border collies
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik woon in 'n uit de kluiten gegroeid kerkdorp tegen de stad aan. Er woont hier stinkend rijk, gewoon en wat minder om het zo maar te noemen en er loopt van alles rond.
Frans Bulletjes
Mopsjes
veeeeeeeel zwarte labradors
veeeeeeeeeel golden retrievers
steeds meer ruwharige teckels in alle maten
beagels,
herders
sharpei
kooiker
berner sennen
australische herders
border collie
witte wolle bolletjes
jachthonden (ben niet zo thuis in die merken)
rottweiler (maar niet aan de kant waar ik woon, komen we alleen tegen als we de uhum hoofdstraat oversteken
Afbeelding
)
shelties
oh er is ook nog 'n bouvier Britt
boxer

Wij wonen rechts van de hoofdstraat, de rijken wonen links van de hoofdstraat.......
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Woon in Den Haag in een nog redelijk normale woonwijk en daar zien we veel labradors, rottweilers, duitse herders, am stafs, am buldogs en een hoop kruisingen waar ik me bedenkingen bij heb, veel witte swifferhondjes, Jack russels en frutsels, mastifs, bullterriers en asbakkies.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik woon in een vroeger vissersdorp en dan in een oud gedeelte vlakbij het centrum en strand.
veel oude huizen die inmiddels langzaamaan allemaal opgeknapt worden maar veel huizen hebben een kleine plaats met zomerhuisje wat verhuurd word.
veel kleine en grote honden en eigenlijk best veel rassen en kruisingen.
veel teckels en jack hussels,franse bullen,veel labjes,veel rottweilers,een paar goldens,veel herders,een aantal beagles,een sharpei,westies,fox terrier,nog een terrier maar dan net even groter maar ook krulletjes(geen airdale)een aantal schotse collies,malthezers en pim fortuijn hondjes,een cocker,weimeraner,flatje,boxer en rr en sinds kort een bm en husky(die alleen maar de poepstrook van dichtbij zien :jank: ) tja,de diverse kruisingen dus die niet meer echt rastypische dingen hebben.
oh en niet te vergeten de stabij's,daar hebben we er ook een paar van rondhobbelen.
teveel om op te noemen eigenlijk.
groetjes eefje
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik woonde op een appartementje in druk Amsterdam West (de Baarsjes), in een wijk die niet bepaald bekend staat als het Gooi van Amsterdam, en daar liep eigenlijk vanalles. Ik zal niet zeggen dat er alleen maar 'grote exemplaren' rondliepen, want in het park kwam ik voornamelijk jackies, labjes, goldens, spaniellen, cairns, westies, kruisinkjes en van dattem tegen, maar er liepen wel beduidend meer Staff, Bull, Rotties, Fila's, Peitjes en meer 'stoerdere rassen' in de buurt dan waar ik nu woon. En vaak toch ook met dito stoere bezitters; jonge, stoere jongens...veel 'hiphopperts'.

Nu woon ik in Amstelveen, in een rijtjeshuis in een rustige buurt. In de buurt hierachter, de woonhuizen, wonen voornamelijk spaniellen, Teckels, labjes, Kooikers, Borders en van dattem. Hier tegenover staan flats. Wat ik wel grappig vind om te zien is dat de 'grote rassen' die hier rondlopen eigenlijk allemaal in de flat wonen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dorp, niet echt een woonwijk.
In de straat wonen:
2 labradors
1 boomer
Verder in omgeving:
jack russells, vele boomers, labradors en goldens.
Ook kom ik regelmatig een Kerry Blue Terriër tegen
Petra1979
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Petra1979 »

Ik woon in een volksbuurtje waarvan een bult huizen leegstaan, het word hier allemaal gesloopt binnen afzienbare tijd. In deze buurt zijn rottweilers populair, Staffords, zowel Engels als Amerikaans maar ook kleinere hondjes. Zie veel mensen met kleine pluizeballetjes lopen!

In deze buurt wonen, (in dit huis) 2 shih tzu's, bij de buren een shih tzu, 2 JRT, een kruising terrier, overbuurvrouw een Newfoundlander en een Berner Sennen, Andere overbuurvrouw een Maltezer.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ik woon in een grote nieuwbouw wijk, met koopwoningen..
Hier zie je erg veel goldens, labs, shelties, BC's, shihtzu, duitse staanders, staffie's . Niet veel herdershonden bij ons in de buurt..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik woon in een nieuwbouwwijk, koop en huur door elkaar, in Den Haag en hier zijn het toch vooral grote honden, veel Bordeaux doggen, staffords, Ambullen en rottweilers, een stuk of 6 Jack Russels in mijn straat en twee hele leuke kleine hondjes :mann:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Pepie schreef:
sirene schreef:Ik woon in een achterstandswijk met vnml goedkope huurwoningen en opknap koophuisjes.
Hier lopen toch aardig wat verschillende rassen rassen rond maar het gros zijn "stoere honden en vechthonden" (Ambull is nu razend populair, Staffies, Bull Terriër, Boerboel). Er lopen een aantal kruising Herders (mechel en duits), Jack Hussels.
Heel veel Husky's en kruising Malamutes (iemand fokt ze hier en geeft ze weer weg aan iedereen in de buurt geloof ik). Rotties.
Maar ook een Markiesje, en Chesepeak Bay Retriever, een Gordon Setter en twee kruising Kangals.
Oja, en een hele hoop Peruanen :mrgreen:
tsss :pffff: ...........
Jij woont toch aan de andere kant van het park ?

Oja, ik vergat de (mix) Labjes :mrgreen: en de Goldens.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ratje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ratje »

Ik woon in het centrum en ik heb enkele Bull Terriërs gezien, Labradors, Golden Retrievers, dogachtigen en Collies.

Mijn ouders wonen in een buurt met alleen oudere mensen en hier komen voornamelijk Spaniëls, Labradors, Hazewindhonden, Sennenhonden en Poedels voor.
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Ik woon in een kleine stad, in een woonwijk met eengezinswoningen.

Ik zie hier; (omliggende huizenblokken)

Een of twee goldens
Twee samoyeden
Een jack russell
Friese stabij
Cocker spaniel
Een aantal kruisingen
Mechelse herders
Een dobermann
Een newfoundlander
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik woon net buiten een dorp, en wat je hier veel ziet de laatste tijd zijn bruine Labradors. Een dorp verder struikel je erover. In ons dorp weet ik nog 2 DH's te wonen. 2 boerderijen bij ons op het rijtje en bij de 1 een boerenfoxje die zichzelf altijd uit mag laten en bij de ander een kruising Dober/Rottweiler en 2 Border Collies.
Bij de boerderij aan het begin van de weg hebben ze een hele woeste Golden :N:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik woon in een dorp tegen de stad Utrecht aan.

Hier veel herders, jachthonden en retrievers.

Weinig molossers, gezelschapshonden en terriers.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jaren zeventig rand van een redelijk grote stad, heel veel groen. Gemeleerd qua huizen maar geen volksbuurt of villawijk.

In mijn stuk, dat is het wat goedkopere gedeelte zitten veel Goldens, Labradors, Jack Russels, Berner Sennen en kleine Witjes. Beetje Jan Modaal met Jan modaal honden grotendeels heb ik het idee. Beagles was ik nog vergeten, die zitten er ook heel veel.

Molossers (Rottweiler en Staff) zitten hier vooral in de goedkopere halfhoogbouw. Het duurdere gedeelte: Stabij, Drent, Weimaraner, ruwharige teckels.

Op mijn pleintje: een golden, drie witjes, een Cairn, een corgikruising en een kooiker, echt van die familie huishondjes grotendeels

Anne
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

in t mini gehucht hier hebben we 2 witte herders, x beauceron, cairnterirer, choco lab, golden, 2 mopsjes, 2 bullterriers, 1 kleine poedel, 2 am.staffs, 1 engelse staff, kruising herderiets, jack r/hussel, groenedaeler, am.bull, 2 bouviers, border collie, kooiker die op de eendenkooi woont.

dat schiet me zo ff te binnen. en dan hebben ze buiten t dorp ook nog honden zitten, weet alleen niet wat.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Vrijstaande huizen, waar er hier en daar nog een gebouwd wordt. Er tussen door weiden met schapen, paarden etc.Klein dorp in een grotere gemeente. Veel gezinnen met (kleine) kinderen.
Caveliers, malthezers. Verder waak en verdedigingshonden in tuinen en kennels. Rataplan is volgens mij de enige onherleidbare hond hier in de buurt :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”