Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hieperdepiep

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Hieperdepiep

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Er blijft ook altijd wat te trainen he :mrgreen: Met agility was Brams snelheid zijn grote aandachtspunt. Hij miste veelal de 'drive'. Maar inmiddels vindt hij het spelletje zo leuk en hebben we zo op motivatie getraind, dat de snelheid er goed in zit.

Afgelopen dinsdag hadden we tussentijds examen en hij leek wel een op hol geslagen trein tijdens het eerste (vast) parcours :N: Hij stormde als een kip zonder kop de hindernissen over, totaal onstuurbaar. Ik kan daar ook niet zo goed mee omgaan en raakte licht in paniek 'Braaaaaaaaaaaaammmm' :smile: Er is een filmpje van gemaakt, mocht ik die kunnen bemachtigen en online kunnen zetten, dan laat ik jullie wel even lachen :wink:

Het tweede parcours ging het aanzienlijk beter.

Ik moet dus nu hard aan de slag met trainen op stuurbaarheid. Tijdens wandelingen heb ik de clicker en kaas mee en roep ik 'kijk es'. Als hij direct omkijkt, krijgt hij een klik en een beloning. Werkt als een tierelier, dus ik hoop dat hij dan in een parcours ook direct reageert als ik het roep.

Het gekke is dat Bram tijdens wedstrijden veel sneller gaat dan tijdens trainingen. Hebben meer honden dat? Ik herken het namelijk niet bij de honden in mijn trainingsgroep, dat er zo'n verschil is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wat goed :cheer: Floor liep op wedstrijden (flyball) ook veel sneller. Omdat ze dan helemaal strak stond van de opwinding :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Je went vanzelf aan een hond die als een kip zonder kop rond gaat. Pardoes doet dat al zo'n 6 jaar nl :mrgreen:
Ik herken het niet dat honden op wedstrijden sneller zijn dan met de training. Meestal is het nl andersom :wink:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik wacht rustig op de video :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Ik wacht rustig op de video :pffff: :mrgreen:
Ik beloof je dat als ik het filmpje te pakken krijg, ik het sowieso hier neer zet, hoe lachwekkend het er ook uit moet zien :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

*Anita* schreef:Je went vanzelf aan een hond die als een kip zonder kop rond gaat. Pardoes doet dat al zo'n 6 jaar nl :mrgreen:
En dan te bedenken dat Bram ongetwijfeld nog een stuk langzamer is dan Pardoes :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Hij mag trouwens in culemborg laten zien dat hij op wedstrijden super snel is, maak ik er wel een filmpje van :wink:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik heb nog maar één wedstrijd gelopen met mijn hond, maar ik vind hem in de training sneller. Hij loopt op de training vaster en sneller, ik had op de wedstrijd de groots mogelijke moeite om hem fatsoenlijk voor een hindernis te krijgen. Hij had de neiging om als een lammetje met bokkesprongen overal naar toe te gaan (keurmeester, andere honden).
Het zal denk ik de nieuwigheid wel zijn, morgen proberen we het weer.
Ach ja hij heeft er wel lol in en ik ook, en daar gaat het mij ook om!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Hieperdepiep

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef: hij leek wel een op hol geslagen trein tijdens het eerste (vast) parcours :N: Hij stormde als een kip zonder kop de hindernissen over, totaal onstuurbaar.
De motivatie was er, zo te lezen, dan wel :N: :mrgreen:
Je zal wel raar hebben staan te kijken van z'n actie :wink:

Misschien is hij wel meer "eager" door de adrenaline die jij tijdens een wedstrijd ook meer zal hebben en dat hij dat aanvoelt?

Filmpje mag van mij ook wel online, als je die weet te bemachtigen :engel:
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Hutch is denk ik net zo'n type als Bram.
hij miste ook een tijd de drive om echt hard te gaan. Vondt het wel duidelijk leuk mag zag er het nut niet van in om hard te rennen :19:
sinds ik een wedstrijdje in januari heb gedaan (waar hij mij totaal onverwacht voorbij vloog :wink: ) heeft hij het virus te pakken en is erg snel geworden, voor zijn doen dan. Sturen wordt nu ook moeilijker voor mij.
Hutch is op de wedstrijden dus ook een stuk sneller dan tijdens de training.
sinds vorige week in de wedstrijd B groep en heeft voor het eerst sinds een jaar weer zitten gillen van ongeduld. Volgens mij ondat ze andere zo veel sneller zijn dan in onze oude groep (wedstrijd A)
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Savanne is ook veel sneller op wedstrijden dan op trainingen, op wedstrijden heb ik echt moeite om goed te handelen ivm haar snelheid :mrgreen:
Maar ik vind het wel prettig dat ze dan net wat meer pit heeft. Alleen het spel (FHN) als eerste is lastig omdat ze dan zoveel drive heeft dat ze een beetje poep aan me heeft, maarja voor het spel maakt dat nog niet zo veel uit, rest van de rondjes gaan dan gewoon super.
Vorig jaar laatste wedstrijd hadden we een 4e plek op het spel, ze nam uit haar zelf alle hindernissen, ik stond er een beetje voor paal bij :smile: :smile: :smile: :ok:

Zou willen dat ze op de training ook zo gemotiveerd was, maar dan moet ik haar van tijd tot tijd goed oppeppen.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”